Milana Jacks - Marked By the Predator, Második Fejezet


 

Második fejezet

Stephanie

A Joyliusban töltött nyaralásom izgalmasan indult.

Először is, a hajó kigyulladt. Aztán a kapitány beindította a vészhelyzeti utasmentési protokollt, ami azt jelenti, hogy a hajó minden egyes ülését egy acélgömbbe zárták, amely megakadályozhatja, hogy elégjünk a légkörben, és ellenálljunk egy kemény landolásnak. Amire nem számítottam, az az volt, hogy közvetlenül a hajó felrobbanása előtt katapultálnak ki az űrbe.

"Közeledünk a földhöz" - mondta a fülke robotpilótája.

Ó, hála Istennek. Hátradőlök a székben, és bekötöm magam a leszálláshoz. Szerencsére ezek a mentőkabinok önnavigálnak, és nem kell mást tennem, mint hátradőlni és felidézni a létezésemet, miközben a kapszula önnavigálva eljut a legközelebbi szárazföldre vagy űrállomásra, bármit is talál. Feltételezem, hogy ez Joylius, egy emberi kolónia, mivel a hajó eredetileg oda tartott, bár attól tartok, hogy tévedek, most, hogy áttörtem a felhőket, és a táj nem olyan, mint amilyennek egy nyaralóhelynek Joyliuson kellene kinéznie.

Én eddig csak az üdülőhelyeken jártam, és ez akár a Joylius metropolisza is lehetne, amennyire én tudom. Ez egy zöld város, számos kiterjedt épülettel, amelyeknek ovális teteje olyan, mint a Taj Mahal, és furcsa, magas, egyenetlen, keskeny, fekete tornyokkal, amelyek úgy emelkednek ki a földből, mint a Földön a fák.

Ahogy a fülke közeledik az egyik toronyhoz, látom, hogy emberek bolyonganak a burkolatlan utcákon. Bár a Joylius bennszülöttjei nem humanoidok, emberek gyarmatosították a bolygót, tehát jó helyen kell lennem. A kapszula megáll és lebeg az egyik torony előtt. Feltételezem, hogy dokkolást kér, és várok. És várok még egy kicsit, körömmel kopogtatva az első fogamon. Ha nem lenne új francia manikűröm, valószínűleg lerágnám a körmöm. "Hé, számítógép, mi folyik itt?"

A fülkében lekapcsolódnak a fények.

Körülnézek. "Halló?"

A fülke leesik.

Torkom szakadtából sikítok, lehunyom a szemem, és elmondok egy Üdvözlégy Máriát, mielőtt elhagyom ezt a halandó síkot, és remélhetőleg valahol a mennyországban kötök ki, annak ellenére, hogy hazudtam a főnökömnek, hogy anyám beteg, hogy jóváhagyja a szabadságkérelmemet. Anyám újra férjhez ment, és jó életet él a Marson. Még akkor sem látna engem, ha egyébként beteg lenne.

A kapszula megáll, a fülemben pukkan a nyomás, és a hasam a torkomban köt ki a hirtelen változástól. Felpattan a szemem. A kapszula nem zuhant le. Hála Istennek. Ez így jó. Nagyon jó. A bilincsek leoldódnak, a kis kijárati ajtó kinyílik, és végre szabadon elhagyhatom a zárt teret. Sosem voltam klausztrofóbiás, de az, hogy fél napot töltöttem egy apró gömb belsejében, megviselte a pszichémet. A vakációm hátralévő részét egy nyitott térben akarom tölteni, köszönöm szépen. Talán a tengerparton alszom, és be sem jelentkezem a szobámba.

A testem tiltakozik a székből való kimozdulás ellen. Felnyögök, ahogy a fenekem kioldódik a bőrből, és kinyújtom a lábam, hogy kilépjek. Körülnézve látok egy... egy ösvényt magam előtt, amely egy nem kerek épülethez csatlakozó masszív vas kétszárnyú ajtóhoz vezet. Ennek éles szélei vannak, mintha tüskék állnának ki a széles, toronyszerű építményből.

A gubó felemelkedik és távozik.

"Hé!" kiáltok utána. "Gyere vissza! Nem hoztam el a táskámat." Egy másodperc alatt eltűnik. Alig látom, hogy a jobb oldali egyik toronyhoz csatlakozik. Sóhajtva elindulok a torony felé, amelyikben a kapszula van, de megállok, amint meglátom, mi van előttem az utcán.

Hatalmas, zömök idegen férfiak, akik a vikingektől vették át a divatérzéküket, élő falat alkotnak. Szőrme, balták, tőrök, bőrkilts, tetoválások az arcukon és a testükön, némelyikük még a fején is. Biztosan nem Joylius őslakosok, és bár embernek néznek ki, nem azok. Az állkapcsuk túl merev, a szemüket pedig fehér hártya borítja, mintha mindannyian vakok lennének. Fogalmam sincs, hogy azok-e, bár kétlem, mivel látom, hogy a fejük fel-le mozog, ahogy a megjelenésemet szemügyre veszik.

Nem hiszem, hogy ez az én vakációs bolygóm.

Többen közülük előre lépnek. Hátralépek, és mozgást veszek észre a bőrük alatt a mellkasukon és a karjukon, mintha valami mozogna bennük. Az egyik férfi beszél, de a nyelvét nem tudom lefordítani.

"Ember vagyok" - mondom. "A Földről. Ez itt Joylius?" Kétlem. A nemzetbiztonság nem engedélyezné a nyaralást Joyliuson, ha tudnának ezekről a férfiakról. Úgy néznek ki, mint a harcos osztályba tartozó idegenek. Vagy ellenük, vagy velük együtt harcolunk a közös ellenség ellen, nevezetesen minden ragadozónak minősített idegen ellen.

A hím, aki előre lépett, négykézlábra ereszkedik, előrehajol, hangos szimatoló hangokat ad ki, és úgy mozgatja az orrát jobbra-balra, ahogy az emberek nem tudják. Egy másik hím követi, majd még egy, és mindhárman úgy néznek ki, mint a farkasok, akik készen állnak elkapni egy nyulat. A nyulak futnak, és a szívem hevesebben kezd verni, a lábam hátrál, miközben a hímek követnek, lassan, mintha nem akarnának megijeszteni. Az egyik hím izmai domborodni kezdenek, feszülni kezd a bőre. Az állkapcsa leesik, megmutatva nekem a szemfogait. Bassza meg!

Megpördülök, és olyan gyorsan futok, ahogy a lábaim visznek, fel az ösvényen, ami most egy hídnak tűnik, és azok felé a dupla ajtók felé, amelyek kinyílnak előttem. Menedéket keresve átpumpálom a lábaimat a hídon, és belépek egy hatalmas, magas ablakokkal körülvett csarnokba.

Mögöttem az ajtók záródni kezdenek, én pedig megfordulok, és meglátom a hídon lévő férfiakat. Nincs hová mennem. Négykézláb kúsznak felém a hímek, izmaik és csontjaik feszítik a bőrüket, mintha valami ki akarna törni belőlük. Lehetséges ez egyáltalán? Nem tudom. Még sosem láttam ilyen humanoidokat.

Az ajtók suhogva becsukódnak, én pedig egy kicsit hátrálok, és szemügyre veszem az ajtókat. Mintákat véstek beléjük, néhány ismétlődő mintával, amolyan törzsi jelek, jobb összehasonlítás híján. A tömjénhez hasonló illat a templomra emlékeztet. Körbejárom a helyet, miközben a térdeim remegnek, és összeomlással fenyegetnek. Kijáratra vagy fegyverre van szükségem. Lehetőleg egy kijáratra. Egyik sem jelenik meg.

Egy üres terem, a padlót bonyolult mozaikok díszítik, egzotikus, sőt bájos, olyan luxus, amit anyám is értékelne. Még a falakon is vannak műalkotások, de egyik sem ábrázol embereket. Csak rengeteg szín és minta, a legtöbbjük eléggé nőies: virágok; elegáns kurzív vonalak. Furcsa módon csábítóak.

Beütöm a lábujjam valamibe, és megbotlom. Kinyújtott kézzel megakadályozom, hogy arccal a földre kerüljek, aztán felállok, és a tenyeremet a farmeromba törlöm.

Lépcsők.

Aha.

Felmászom rajtuk, annyira elbűvöl a padló és a minták, hogy nem is látom őt, amíg fel nem emelem a fejem.

Egy férfi ül a trónon, aki percekkel ezelőtt még nem volt itt, amikor beléptem, és szemügyre vettem a szobát. Vállai olyan szélesek, mint a trón, és egy szőrmemellény borítja, amely elöl keresztbe futó bőrfűzőkkel záródik. Hosszú fekete kiltje fölött aranyszínű övet visel, amelyen ugyanazok az ismétlődő minták vannak, mint amiket az ajtón láttam. Bőséges hosszú fekete haját az arcától távolabb rögzíti, tisztán látszanak a törzsi tetoválások az állcsontja felett, majd fel az arccsontján, az arcvonalán megállva. Pupillátlan, fehér szemei visszabámulnak rám.

Azt hiszem, ő egy... király, vagy elnök, vagy valami ilyesmi, ezért azt teszem, amit a legtöbb ember tesz, amikor idegen királyi családtagokkal találkozik: Lehajtom a fejem. "Szia, a nevem Stephanie, és ember vagyok a Földről."

Az ajtók dörömbölése riaszt meg, és felnézek. A kint lévő hímek az anyanyelvükön kiabálnak, amit úgy tűnik, hogy a mellkasból és a torok hátsó részéből beszélnek, így fordítók nélkül nehéz lesz kommunikálnunk.

Megjelenik előttem. Olyan gyors, hogy a mozdulatai elmosódnak.

A francba. Hátralépek.

Nem követ. Előrehajol és szimatol, furcsán felemeli és mozgatja az orrát. Úgy tűnik, az illatom összezavarja, mert elkomorul, majd négykézlábra ereszkedik, tekintete még mindig az enyémre szegeződik. Közelebb szaglászik a hasamhoz, majd lefelé és a lábam közé.

Elborzadok, valószínűleg paradicsom arccal. Szerencsére a borzalmas azonosítás, amit a fajtája használ, ha egy másik fajjal találkozik, gyorsan véget ér, és feláll, visszatér a helyére.

Jaj, de jó.

Az ajtók elkezdenek nyílni, és megfordulok, hogy meglássam a hídon sorakozó hímek seregét, akik arra várnak, hogy az ajtók teljesen kinyíljanak, hogy utánam berohanjanak ide. Ez nem jó.

A trón mögé rohanok, nekimegyek a falnak, aztán visszarohanok, és mivel kétségbe vagyok esve, a trón mögött guggolok, az Üdvözlégy Máriát ismételgetve, lehunyt szemmel, várva a kellemetlen sorsot.

Nem tudom, mit fognak velem csinálni, de a harcosnak minősített idegenek általában eléggé ellenségesek. Lehet, hogy most már fogoly vagyok. Talán azt remélik, hogy elcserélhetnek a technológiánk egy részére. Talán csak megölnek.