Milana Jacks - Marked By the Predator, Harmadik Fejezet



Harmadik fejezet

Hart

A hímjeim berohannak az Elesettek Csarnokába, a zsákmányt üldözve, Sorral az élen. Éppen átugrott a lépcsőn, amikor felállok, és állon vágom. A feje hátracsapódik, megpördül a teste, de szaltózik, és sikerül talpra állnia. A csontok átrendeződnek, egymáshoz igazodnak, és újra összecsapódnak, és a vadászból visszaváltozik hímmé.

Megdörzsöli az állkapcsát, és rám néz. "A vadászat tisztességes játék. Te nem vadásztál."

"A préda besétált a búvóhelyemre."

"Ez nem így működik. Mi vadásztunk, és én vagyok az első. A győztest kell tisztelned."

"A zsákmány megelőzött téged."

A hímjeim nevetnek, Sor pedig vigyorog. "Látom, csak viccelsz. Tűnj el az utamból."

Megrázom a fejem. "Ez sem így működik. Ha a prédát akarod, gyere és vedd el tőlem." Elvárom, hogy Sor meghátráljon, de nem azért, mert fél, hogy elveszíti a harcot, hanem mert nem engedhetjük meg magunknak, hogy egymás ellen harcoljunk az élelemért. Az azonosítatlan faj egyértelműen táplálék, és abból van bőven.

Sor felemeli a kezét. "Rendben, de nekem a láb és egy fenék kell. Nagy feneket, úgy nézett ki. Nyami." Megdörzsöli a hasát.

"Egyetértek. Most pedig hadd egyek."

A hímjeim kivonulnak a teremből, én pedig megkerülöm a trónt, hogy a préda nagy, színes szemekkel nézzen rám. Előtte guggolva - és a lábai közötti illatból ítélve nőstény - megvizsgálom a szemében lévő kerek fekete pontot, amelyet a barna egy szép árnyalata vesz körül, egy olyan meleg árnyalat, amilyennel mi a hálószobáinkat vagy az imahelyeinket színeznénk. Még közelebb hajolok, és a fekete pont a szemében kiszélesedik. Visszahajolok. Mi volt ez? Közelebb hajolok, és még jobban kiszélesedik. Újra hátradőlök. Összehúzódik. Ezt többször is megcsinálom, mert jó móka, és egy kicsit játszadozom az ételemmel.

Számunkra, ragadozók számára a táplálék azonosítása egyszerű. Megszagoljuk a zsákmányt, és én beleszagolok, az orrom azt súgja, hogy ehető. Újra szimatolva, egy hímet érzek a folyosón. Felállok és újra beleszimatolok, átválogatom a hímek szagát, hogy azonosítsam őt. Megint Sor az. Nem próbálja ellopni tőlem az ételt, mert tudja, hogy meghalna, akkor miért időzik még mindig itt? Nem tetszik ez nekem, ezért morogok. Visszamorog. Szerintem éhes és irracionális, és nem szeretném megölni, amiért megpróbálta ellopni az ételemet. Ahelyett, hogy vicsorognék és kikergetném, megnyomom a tárcsát a trónomon.

A trón a kamrámba zuhan, közvetlenül az Elesettek Csarnoka alá. A préda előrehajol, és a szája elé teszi a kezét, és csapkod. Talán beteg? Lehetséges. A kabinban lévő turbulencia kellemetlen lehetett, és a vadászat megijesztette. Hamarosan vége lesz. Gyorsan és fájdalommentesen végzek. Végül is ez egy nőstény, és én gyengédebb vagyok a nőstény prédákkal, mint a hímekkel.

"Ki a te néped?" Kérdezem, remélve, hogy megért engem. A legtöbbször az elfogott és fogyasztásra idehozott idegeneknek már van tolmácsuk, de nem hiszem, hogy ennek van. Megtörli a száját, furcsa barna szemei körülnéznek a szobámban. Úgy beszél, hogy sok nyelvmozgást igényel, így a nyelvét fordító nélkül is nehéz lenne utánoznom.

Miért akarnám utánozni ezt a nyelvet? Homlokráncolva sétálok a parancsnoki központ felé, és érzékelem a mozgását. Megfordulok, és látom, hogy fut. Minden ösztön a testemben üldözésért kiált, de ha megteszem, túl gyorsan felemésztem őt, és elfelejtem, hogy Sornak ígértem egy lábat. És egy feneket. Bár kizárt, hogy feneket kapjon. Azok szép nagy, szaftos fenék.

Ettől még jobban meg akarom nézni. Ez egy női idegen, és... vonzó, kellemesen édes illatú a lábai között. Szeretném még jobban megszagolni. Talán később enni. Amúgy sem vagyok annyira éhes. Egyébként sincs hova lemenni itt, ugyanúgy, ahogyan nincs hova felmenni a csarnokban, vagy bárhol, ahol sarokba szorítjuk a zsákmányt.

Az építményeinket úgy terveztük, hogy vonzzák a zsákmányt, és megkönnyítsék a sarokba szorítását. Néhányan közülünk játszanak a prédával, reményt adunk nekik, hagyjuk, hogy azt higgyék, elmenekülhetnek, de a legtöbben nem. Kicsit szadista, amikor olyasmit eszel, aminek még mindig reményszaga van. Bár ennek a zsákmánynak nincs reményteljes szaga, ahogy körbe-körbe rohangál a falakat kopogtatva, amelyek nem mutatnak kijáratot.

Eléri az ablakot, körbekopogtat, aztán kiabál valamit, és nekidönti az üvegnek. Csendesen közelítek, mire ő megfordul, és az ablakhoz tapasztja a testét, nyelvét és ajkait gyorsan mozgatva. Sokat beszél, és a sarokba szorított prédákkal kapcsolatos tapasztalataim alapján arra tippelek, hogy valószínűleg könyörög. Megdermed, amikor mellé nyúlok, hogy kinyissam az ablakot, és kinyissam, hogy lássa, nincs kiút, hacsak nem tapasztalt mászó vagy szárnyai vannak.

Egy kellemes illat felkelti az érdeklődésemet, ezért elidőzöm, a haja körül szaglászom, mielőtt visszahúzódnék, de nem lépek el tőle.

Nem fordul meg, hogy kinézzen az ablakon.

Ott állunk egymással szemben, miközben a teste megremeg.

Megfogom a kezét, és megfigyelem a karom nélküli ujjait. Felemelem a felső ajkát, hogy tompa fogakat lássak. Növényevő.

 

A szél befúj az ablakon, és felborzolja a haját. Kiengedem a pántból, és hagyom, hogy a vállára hulljon. Mivel a zsákmány meglehetősen kicsi, lehajolok, hogy megszaglásszam a feje búbját. Annak is édes illata van, de más illatú, mint a lábai közötti hely. Érdekes. Ahelyett, hogy szárazon zuhanyozna, mint a legtöbb faj, amelyik képes az űrben utazni, ez a faj olajokkal tisztálkodik, mint mi. Nem ismerem a hajának különleges illatát, de az én érzékeny orromat sem bántja. Sőt, tagadhatatlanul kellemes.

A nőstény megragadja a fejszémet, és kirántja az övemből. Hátralépek, arra számítva, hogy lendíteni fog, de a fejsze túl nehéznek bizonyul neki, és elejti, közben megvágva a combja oldalát. Felüvölt és eltakarja a sebét. Vér szivárog az ujjai között, és engem hív. Négykézlábra ereszkedem, a vadászom készenlétben, az izmok máris ellazulnak, hogy a csontok átrendeződhessenek. A látásom élesedik, és a vörös vért veszem célba.

Megnyalom az ujjait, belekortyolok az édes nektárba, majd félretolom a kezét az útból, hogy egyenesen a forrásból kóstolhassak. A félelme elborítja az érzékeimet, amikor feltépem a puha kék anyagot, amit visel, és a vágást ölelem, dorombolva ízlelem a legédesebb vért, amit életemben valaha is kóstoltam. Elképzelem, milyen íze lehet a húsának, és óvatosan megcsípem a sebét, játszadozva, de nem szakítva fel a bőrt. Csak ölelek és ölelek, és két olyan dolog történik, ami még soha nem történt meg, amikor megpróbálom előkészíteni a prédámat a fogyasztásra.

Egy: megkeményedek.

Kettő, dorombolok olyan módon, amit nem értek. Rossz a hangszín. Nem egy boldog vadász vagyok, aki épp az evésre készül; valami más vagyok, amit nem tudok pontosan meghatározni.

A sebre meredek. Ahelyett, hogy kitéptem volna a húsát, begyógyítottam a vágást. Teljesen bezárult, és kicsit bosszankodom, hogy öntudatlanul is sebet záró nyálat eresztettem. Ösztönös viselkedés volt, ami a vadászösztönömből fakadt. Miért tettem volna ezt?

Állva összehúzom a szemem a nőstényre, aki felemeli a combját, hogy megvizsgálja. Egy tompa ujját végigsimítja a vágáson, majd felnéz, és ismét valami olyasmit mond, amit nem értek. Kezd idegesíteni, hogy nem értem, miközben a baltára mutat. Mit akart csinálni a baltával? Megvágni engem, vagy megszabadítani magát a szenvedéseitől?

Már megkóstoltam, és ahelyett, hogy felemésztettem volna, meggyógyítottam. Ez csak egy dolgot jelenthet, és nem szívesen remélem, hogy ez az, ami lehet. Derítsük ki, mit szándékozott tenni.

Felveszem a fejszét, és visszateszem a kezébe. Ezúttal vele együtt tartom, és határozottan a nyakam oldalához irányítom, felemelve az állam, hogy felfedje a torkomat. A keze még mindig remeg, a fejsze ismét túl nehéznek bizonyul, ezért megfogom a könyökét, hogy segítsek megtámasztani a fegyvert.

Kiszámítja a helyzetet. Ezt én is látom. Barna szemei az arcomról a torkomra vándorolnak, és látom a pillanatot, amikor úgy dönt, hogy a gyilkolásra lép.

A nőstény mindkét kezével megragadja a fejszét, és vág.

A vérem illata beáramlik a szobába, és én dorombolok, furcsán felizgatott az erőszakossága. A Sha talán sikerrel járt a rituáléval, és Bera talán tényleg adott nekünk egy nőstényt, akit szaporíthatunk. Elrántom tőle a fejszét, elteszem a pisztolytáskába, és megemelem a felső ajkát, hogy újra megnézzem a fogait. Egyértelműen növényevő. Egy erőszakos növényevő. Mi a fene ez a teremtmény? Ettől függetlenül nem szaporíthatunk zsákmányt, és növényevőkkel biztosan nem tudunk utódokat nemzeni, így a hasamban lévő táplálékon kívül semmi hasznát nem veszem. És mégis, az ösztöneim azt súgják, hogy tartsam még egy kicsit.

Összeszorítom az ajkaimat, gondolkodom, mit tegyek, nem akarok döntést hozni, amíg nem vagyok biztos benne, hogy ő csak egy növényevő. Lehet, hogy egyike azoknak a furcsa mindenevő lényeknek, akik húst, csontot és gyógynövényeket is esznek, ebben az esetben lehet, hogy ő az a nőstény, akit Bera küldött nekünk. Csak egy módon deríthetjük ki. Vigyük az idegent vadászni.