A.K. Koonce - Hopeless Magic, Harmadik fejezet



Harmadik fejezet

Hazugok

"Vigyél minket a városba - mondja a szőke, miközben a figyelmem még mindig a bal karján lévő jelre terelődik.

"Nem tehetem. A Reménytelenek Városa csak mítosz. Nem létezik." Csípősek a szavaim, ahogy megpróbálom meggyőzni még magamat is. Nem vagyok barátságos, és nem fogok senkinek sem úgy tenni, mintha az lennék. Még az állítólagos Reményteleneknek sem.

"Akkor vigyél minket a Juvar Királyságba."

Zavarodottság kavarog bennem, és keresztbe fonom a karjaimat a mellkasomon.

"Juvar közelében van?"

Egy mosoly billenti meg arrogáns ajkait. Istenek, a mosolya arra késztet, hogy bármit megadjak neki, amit csak kér. Elfordítom a tekintetem. Nem hajtom össze ilyen könnyen.

Általában.

"Ahhoz képest, hogy nem hiszel nekem, nagyon érdeklődőnek tűnsz."

Összeszorítom a fogaimat, nem vagyok hajlandó engedni a tréfálkozásának.

"Tegyük fel, hogy elviszlek Juvarra. Mit adnál nekem?" Egy mocskos gondolat fut át az agyamon, ahogy felmérem, ahogy az inge a kemény mellkasához tapad.

Lassan megnyalja az ajkait, a mosolya egyre szélesebbé válik.

"Amit csak akarsz. Nevezd meg az árat" - mondja lassú, szexi hangon, mintha az áramat a kéjvágy táplálná.

Szó sem lehet róla.

A pénz táplál engem. Az adrenalin úgy szökik át rajtam, mintha már a kezemben lenne a pénz.

"Hogy hívnak?" Kérdezem tőle.

"Ryder herceg." Kinyújtja felém a kezét, és az ikrek tudakozó pillantást váltanak. A külsejük hasonló, de a gondolataik mintha egyformák lennének.

A figyelmem gyanakodva váltogat hármójuk között.

"Herceg?"

Ryder herceg az arcába harap, visszaharapva a szexi mosolyt, ami az ajkaira csókol.

"Mielőtt Reménytelen tündér lettem volna, Juvar királyának a fia voltam. Juvar száműzött hercege vagyok."

A "száműzött" szó kiemelkedik a többi közül. Az alsó ajkamba harapok, az ujjaim a csípőmön lévő kardom sima markolatához tapadnak.

Mennyi pénze lehet valójában egy volt hercegnek? Mennyi mágiája lehet egy állítólagos Reménytelennek?

Darrio a csuklómra teszi a kezét, és megfogja. A tenyere érdes a bőrömhöz. A tekintetem a szorításáról az acélos szemére vándorol.

"Nem igazán vagy abban a helyzetben, hogy fontolóra vedd az ajánlatát." A keze az enyémre szorul.

"Ha nem hagyod abba a bántalmazásomat, meg fogod bánni."

Valószínűleg nem a legokosabb dolog a világon fenyegetni valakit, akinek talán van elég hatalma ahhoz, hogy megöljön anélkül, hogy az ujját is megmozdítaná.

Megrázza a fejét. A szemeim lecsukódnak, és egy hosszú sóhaj hagyja el az ajkaimat.

Miért kételkedik mindenki bennem?

Figyelmeztettem, hogy meg fogja bánni. Két esélyt adtam neki. És mégis, továbbra is próbára tesz engem.

A külső lábamra szíjazott tőr egy pillanat alatt a tenyeremben van. Újabb két másodpercen belül keményen belevágom a combja tetejébe.

Összeszorított fogain keresztül morgó nyögés nyomul ki, de ez a fájdalom visszafogott, fojtott hangja. Minden izma megfeszül.

"Bassza meg, megpróbált figyelmeztetni téged" - mondja Daxdyn a hangján áténeklő nevetéssel.

Hirtelen egy kicsit jobban megkedveltem Daxdynt.

Minden ujj lassan felemelkedik a kezemből, és Darrio tartja a lángoló tekintetemet, miközben ökölbe szorítja a markolatát. Egy rázós mozdulattal letépi a combjáról. A szemei lehunyják; ez az egyetlen jele a kellemetlenségnek, amit mutat.

A szemöldököm magasra emelkedik. Kissé le vagyok nyűgözve, és még egy kicsit jobban is vonzódom az új idegenhez, akivel most találkoztam.

Biztos egy kibaszott mazochista vagyok.

Habozás nélkül felemelem a kezem, kinyújtom felé a tenyeremet.

Állkapcsa megrándul, és a jó lábára helyezi át a súlyát, mielőtt a tőrét a tenyerembe helyezné.

"Köszönöm." Meleg mosolyt küldök neki, mielőtt hátat fordítok neki; biztos vagyok benne, hogy soha többé nem fog hozzám érni. Ryder elbűvölő mosolya még mindig látható. Darrio felé pillant, mielőtt teljes figyelmét nekem szentelné. A vállam között húzódó vonal tartja a magabiztosság látszatát a tartásomban. "Cserét akarok."

Ryder mosolya farkasosra nő. Zsebre dugja a kezét, és biccent nekem. "Mindenkinek van egy reménytelen ára."

Majdnem megint megforgatom a szemem, ahogy minden reménytelen dologba, amit mond, beledobja ezt a reménytelen szót. Ez nem az f-betűs szó. Ez nem átmenetileg olyan reménytelen módon ... bassza meg, talán mégis.

"Ha - tartok szünetet a szónál, hagyom, hogy tisztán csengjen -, elviszlek a királyságba" - precízen letörlöm Darrio vérét a pengémről a poros fekete farmeromra. Nem sietek, kihúzom a mondandóm várakozását: - Reménytelen cserét akarok. Olyasmit akarok, amit csak a mágia adhat meg nekem."

"Mit akarsz?" Föl-le néz rám. A tekintete végigsiklik a hosszú lábaimon, mielőtt visszatérne az összeszűkült, zöld szemeimhez.

A fejem csak minimálisan billen meg.

Nem ismerem ezeket a férfiakat. Határozottan nem bízom bennük. Nem vagyok hajlandó információt adni nekik, miután alig egy napja ismerem őket.

"Megmondom az árat, amint elérjük az óceánt, amely Juvar szigetére vezet." Daxdyn egy pillantást vet Ryderre. Hülyék lennének, ha beleegyeznének egy nyílt kereskedésbe, ahol bármit kérhetek, amit csak akarok. De azért bólint. Micsoda idióta.

"Mi a neved?" Ryder biccent nekem.

A számtalan álnév, amit az elmúlt öt évben használtam, azzal fenyeget, hogy kicsúszik a nyelvemen. Visszafojtom a neveket. Valami furcsa oknál fogva nem hazudok neki.

"Zakara Storm." Mindhárman szemeznek egymással, a tekintetek a fejem fölött egymásra vándorolnak.

Valószínűleg azon tűnődnek, hogy vajon kitaláltam-e.

Ha kitaláltam volna, akkor valami szebbet és vonzóbbat mondhatnék. Talán Angela vagy Jenée, vagy akár Nicole. Nem valami olyat, ami úgy hangzik, mint egy kibaszott dühös tüsszentés.

"Hány éves vagy, Zakara?" Még az is, ahogy kimondja a nevemet, gúnyos hangon, hitetlenkedve hangzik.

"Huszonegy" - mondom lapos hangon.

Ryder valószínűleg csak néhány évvel idősebb nálam. Attól függően, hogy a tündék hogyan öregszenek, gondolom. Az ikrek pedig teljes rejtély. Darrio tűnik a legidősebbnek a három közül. Még az is, ahogyan tartja magát, kopott magabiztosságával idősebbnek tűnik, Daxdyn pedig még nálam is fiatalabbnak tűnik. Sima, fiús bőre és a szemében csillogó fény alig tizennyolc évesnek mutatja.

Hosszú sóhaj hasít az ajkamba. Nem vesződöm azzal, hogy megkérdezzem a korukat. Teljesen mindegy, hogy tizennyolc vagy száztizennyolc évesek.

Visszacsúsztatom a pengét a külső combomon lévő szakadt bőrhüvelybe. Egy széles fa támasztja meg Ryder súlyát, ahogy nekidől, kezét még mindig a zsebébe dugva. Nemtörődöm testtartást vesz fel. Nem olyan, mint amilyennek egy királyi családból származó embert képzelnék.

"Te egy herceg vagy. Hogyhogy nem ismered a hazafelé vezető utat?" Kérdezem, témát váltva.

A hideg belemar a bőrömbe, és magam köré karolom a karjaimat. Úgy tűnik, egyikük sem vesz tudomást a hűvös hőmérsékletről.

"Amikor a hegek megjelentek a karomon, apám már akkor tudta, hogy több vagyok, mint egy halandó. Nem tudta, hogy vegyes vagyok. Még csak ötéves voltam. A frászt hozta rá." A hangja mélyebbre süllyed, és a lábai előtt heverő sötét leveleket tanulmányozza. "Tudta, hogy az emberek ölni fognak, hogy megkaparintsanak. Fegyverként használnának engem. Igazából egyáltalán nem voltam gyerek." A szívem lesüllyed miatta. Egészen addig, amíg észre nem veszem az áruló érzést. Kiegyenesítem a vállam, elnyomom a gyenge érzelmeket. "Szóval, hónapokon át minden erőforrását kimerítette, amíg megtalálta a módját, hogy eljuttasson abba a mitikus birodalomba, amelyről mindenki suttog." A szemei találkoznak az enyémmel, intenzitás éget bennük. "A reménytelen város."

Dübörgő érzés dübörög a mellkasomban, a szívem hevesen ver a szavaitól.

Lehet, hogy hazudik. Mindenki hazudik. Ez a három sem lehet más.

De valami bennem elhisz minden szavát.

Ryder lehet, hogy Juvar száműzött hercege. Lehet, hogy tényleg mágia lángol az ereiben. Talán tényleg megmentette az életemet ma este. A Reménytelen Város talán mégiscsak létezik.

De azt nem tudja, hogy soha nem fogom a lábam annak a királyságnak a partjaira tenni.