A.K. Koonce - Hopeless Magic, Második fejezet



Második fejezet

Reménytelen

A szemem felcsillan. Holdfény süt rám, kusza árnyékba borítva az erdő fáinak ágait.

Egy pillanatra furcsa álom járja át az elmémet. Egy álom, amit már egy-két alkalommal láttam; egy álom a halálomról.

Ezúttal valóságosnak tűnt.

"Hé, felébredt."

A szemem felpattan, és rájövök, hogy egy férfi mellkasához simulok. Ami még rosszabb, épp most futottam végig az ujjaimmal a kemény mellizmán elismerően.

Az egyetlen dolog, ami megpecsételhetné nevetségességemet, az a lassú hümmögés.

Így hát ezt teszem. A szeretet lusta nyögése szétválasztja az ajkaimat, és a fejemet kényelmesen a vállára hajtom. Aztán tágra nyitom a szemem, kiszorítva az álmot az elmémből, hogy emlékeztessem magam, ez a való élet, és nem simogathatok idegeneket, akiket nem ismerek.

Mi a baj velem?

Visszarángatom a kezemet tőle, mintha lángolna, és nem akarok abban a szerencsétlenségben részesülni, hogy csatlakozom hozzá a lángok közé.

Erősen lökdösődve kitolom magam a hozzáértő karjaiból. Lábaim könnyedén érik a száraz erdő talaját, és felé fordulok, miközben kezem az övemhez vándorol. Semmi más nem fogadja az ujjbegyeimet, csak sima bőr. A kardom hideg, kemény féme sehol sincs.

Visszatántorodom, félelem fut végig az ereimen, ahogy rájövök, hogy nincs nálam a fegyver, amire mindig is támaszkodtam. A hátam valami szilárd dolognak ütközik, és megfordulok, szemtől szembe kerülök a legvilágosabb kék szemekkel, amiket valaha láttam. Mintha a halvány kora reggeli égboltba néznék.

"Ezt keresed?" - kérdezi a férfi csillogó tekintettel. Apám kardját tartja mocskos kezében, telt ajkán gúnyos vigyor húzódik.

Szorosan összeszorul a szám, az állkapcsom keményre áll, ahogy felbámulok a lenyűgöző magasságú férfira. Egy másodperc sem kell ahhoz, hogy felmérjem a helyzetemet.

A két férfi, akik ikreknek tűnnek, gondtalanul áll mögöttem. Egyikük sem mozdul, hogy kárt tegyen bennem. Egyikük sem tűnik fenyegetésnek.

Az előttem álló férfi az egyetlen, aki fenyegetésnek tűnik, mivel nála van a kardom. De játékos tekintet tölti ki a vonásait. Fehér ingét, amely szorosan a széles vállára húzódik, koszfoltok foltozzák.

Túl nagyok ahhoz, hogy igazán védekezhessek ellenük.

És csak ez a gondolat dönt szerencsétlen sorsukról.

Lábam gyors rántásával a térdem a golyóival találkozik. Éppen akkor nyúlok drága kardomért, amikor elejti, széles vállai meggörnyednek, ahogy a legdrágább holmiját tartja.

"Erre nem számítottam - mondja az egyikük lazán a hátam mögül.

Az ikrek meglepett pillantást váltanak, én pedig nem figyelmeztetem őket, mielőtt elszökkenek az éjszakába.

"Kapjátok el! Szükségünk van rá!"

A félelem átjárja a mellkasomat, miközben gyorsabb mozgásra ösztökélem a lábam. Gallyak reccsennek sietős lépteim alatt, és végtagok csapkodnak végig a húsomon. Semmi sem jut eszembe.

Csak az életemmel törődöm. Mindig is csak a túlélés volt a célom. A holnap az enyém, ahogy apám mindig mondta. Ez a mondat most, hogy idősebb vagyok, új értelmet nyert. A holnap eljön. Ott leszek, hogy lássam. A holnap az enyém, amíg túlélem a mai napot.

A csizmám a csúszós sárban botladozik, és elakad a lélegzetem, amikor a teste az enyémbe csapódik. Erős ölelése ellen küzdök, a hajam az arcomon lobog, ahogy küzdök. Melegség szivárog belém a teste és az enyém között. Olyan elsöprő melegség, ami megnehezíti a légzést.

"Szállj le rólam!" Keményen megtaposom a csizmáját, de ő nem engedi el a szorítását. "Meg fogod bánni, hogy valaha is kezet emeltél rám." A hangom dühös sikolyba tántorodik, ami visszhangzik az éjszakában.

Úgy beszélek, mint egy feldühödött kislány. Valószínűleg úgy nézek ki, mint egy feldühödött kislány, ahogy úgy tart, mintha egy prüszkölő kisgyerek lennék.

"Nyugodj meg, ember." A hangja rekedt és dübörög a mellkasán keresztül.

Megfordít minket, még mindig erősen tart hátulról.

Egész életemben senki sem tartott még így. Soha senki nem volt még így rajtam úrrá.

"Darrio, a francba, a frászt hozod rá. Engedd már el!" A fogvatartómmal azonos vonásokkal rendelkező férfi türelmetlen pillantást vet rá, szemöldökét felvonva tanulmányoz minket. "Egyébként aranyosak vagytok így."

"Fogd be, Daxdyn" - mondja Darrio durva hangon.

Az ikertestvére vigyorog rá, látszólag elégedett, hogy ilyen könnyen a bátyja bőre alá férkőzött.

"Hagyjátok abba mindketten. Szükségünk van rá."

Nyugodt lélegzetvételek találkoznak a tüdőmben, ahogy a bennem felgyülemlő adrenalint tompa zúgásba kényszerítem.

"Mit akarsz?" Kérdezem éles, de értelmes hangon.

A szőke, akinek az imént mutattam be a térdemet, furcsán néz rám.

"Ahhoz képest, hogy egy órája majdnem meghaltál, eléggé harcias vagy" - mondja nekem.

Az ajkaim szétnyílnak. Egy meglepett lélegzetvételen kívül semmi más nem szökik ki belőlem.

Hazudik. Ez azonban nem akadályozza meg, hogy a kételyek körözzenek a fejemben.

"Mit akarsz?" Teljes magasságomba merevítem a gerincem, a testem megmerevedik Darrio karjaiban. A szemem sarkából látom, ahogy sötét szakállát a fejem tetejéhez szorítja.

Vékony vonalak hasítanak fel és alá a bronzszínű alkarján, amely körém tekeredik. Sebhelyek csókolják a bőrét; egy olyan ember hegei, aki túl sokszor látott csatát, úgy tűnik. A figyelmem egy pillanatra elidőzik rajta, mielőtt felnéznék az előttem álló férfiakra.

"Szükségünk van rád, hogy elvigyél minket valahová" - mondja a szőke tétován. "Több mint egy éve elkábítottak és elfogtak minket, és haza kell jutnunk. Azt sem tudjuk, hol vagyunk."

Azt várja, hogy sajnáljam őt?

"És miért segítenék nektek?" Szünetet tartok, a szemöldököm magasra ívelt: "Már megint".

Darrio arrébb tolódik, amíg a sötét haja kilátszik. Felé fordulok, és ő rám szegezi szürke szemeit. "Tényleg úgy érzed, hogy megfelelő helyzetben vagy ahhoz, hogy ilyen lekezelően hangozzék?" A szavai durvák és csípősek, és ahogy a hangja szól, egy pillanatra szinte leköti a figyelmemet. Olyan hang, amit mindenhol a testeden érzel; olyan csábító hang, amit suttogásként szeretnél hallani a nyakadon.

Gyorsan kirázom a gondolatot a fejemből.

Szememet forgatom rá, és a másik két férfi visszamosolyog rám.

A rövid, világos hajú férfi néhány lépéssel közelebb lép hozzám. A keze felnyúl, és könnyedén hátratolja hosszú, kusza hajamat. Fájdalmasan összeszorulnak a fogaim, ahogy kirázom a hajamat az érintése elől.

"Megmentettük az életed. Ez nem elég ok?" - kérdezi.

Bizsergető érzés száguld végig a testemen, és az ujjaim megrándulnak az oldalamon a húsomba süllyedő tőr emlékétől.

Valódi volt ez?

Eltaszítom magamtól a furcsa emléket. A vállam kiegyenesedik, és belekapaszkodom a magabiztosságomba.

"Ennél jobbat kell nyújtanod; az életem nem ér túl sokat." Az ajkaim mosolyra húzódnak, amit nem érzek.

"Kedvelem őt" - mondja Daxdyn egy vigyorral, ami felmelegíti a szemét.

"Mindenkit kedvelsz" - válaszol Darrio egyenletes hangon.

"Őt különösen." Daxdyn rám kacsint, amitől túlságosan is vonzóvá válik. Csupa sima vonás és még simább beszéd.

Ezernyi hozzá hasonló férfival találkoztam már életemben. A bájos hencegése miatt egy nap még megölik. Erre fogadni mernék.

"Fizethetek neked - mondja végül a szőke. Biztonságosan összefonja a karját a széles mellkasán.

"Hmm egy rab fizet egy tolvajnak. Megbízhatóan hangzik." Szarkazmus áztatja a szavaimat. Rezzenéstelenül állok előtte, miközben tetőtől talpig felmér.

"Te tolvaj vagy?"

A hideg szél lehűti a testemet, és felkorbácsolja sovány hasam szabadon hagyott bőrét. Sötét farmerem szakadt és kopott. A csípőmön a lopott fegyver övén túl nagy, és zilált a Darrióval vívott harcomtól.

Szörnyen nézek ki.

Egy kibaszottul gyönyörű rendetlenség.

Daxdyn tekintete végigvonul a testemen is, és égető figyelmével felhevíti a húsomat. "Túl szép vagy ahhoz, hogy tolvaj legyél."

"De ahhoz nem vagyok túl szép, hogy megmentsem a segged, ugye?"

Egy ütem telik el, miközben csak bámuljuk egymást. Ő rám vigyorog, ezüstös szemében csillogó boldogsággal. Daxdyn olyan magabiztossággal rendelkezik, amitől a nők valószínűleg megőrülnek. Olyat, ami arra készteti őket, hogy ostoba, ostoba dolgokat tegyenek csak a vonzalmáért. A mosolya csak annyit tesz, hogy felidegesít. Biztos vagyok benne, hogy én vagyok az egyetlen nő a világon, aki panaszkodik a jóképűségére.

"Hallottad már azt a kifejezést, hogy "Gazdag és reménytelen"?"

A reménytelen; egy tündérmese, amit gyerekkorom óta hallottam.

A tündék mágiája táplálta a világunkat. Átégette, életre keltette, ahogy egykor a technológia tette.

Amíg lassan el nem fogyott. Magunk mögött hagyva minket egy égett utóízzel, amink egykor volt. Évtizedek óta senki sem rendelkezett ilyen hatalommal - már a születésem előtt is.

Néhányan úgy hiszik, hogy a tündék még mindig léteznek. Hogy bujkálnak a halandók elől, akik kihasználták és visszaéltek velük. De én biztosan tudom, hogy ez nem igaz. Ez egy reménytelen hit és tele van reménytelen álmokkal.

A reménytelen tündék.

Azt mondják, hogy az utolsó megmaradt tündék gazdagabbak, mint a legvadabb álmaink. A kereslet és a kínálat. Van kínálatuk valamiből, amire nagyon nagy a kereslet.

"Mi van vele?"

"Hívj Reménytelennek, szépségem." Mosoly suhant át az arcán.

A szemem összeszűkül rá és a célozgatására. A szőke nem finom és csupa szépség. A férfi, aki a kezemben tart, biztosan nem az. A tündék állítólag a legszebb lények, akik valaha is megtisztelték ezt a szörnyű világot.

A másik férfi, az örökké mosolygó, majdnem megfelel a leírásnak.

De nem az, aki úgy tűnik, hogy a vezetőjük. Ő egyáltalán nem hasonlít azokra a tündékre, akikről apám meséket olvasott nekem.

"Hazudsz."

Ekkor veszem észre, hogy Darrio nem úgy kapaszkodik belém, mintha az élete múlna rajta. A karjai lazán átölelik a testemet, a teste az enyémhez hajol. És valami furcsa oknál fogva én ezt megengedem. Egy érzés kavarog bennem, ahogy én is hátradőlök neki.

Ez egy meghitt testtartás, a teste az enyém köré tekeredik. Még soha senki nem tartott így...

Darrio lélegzete egy pillanatra megáll. Zsinóros karjai ismét szorosabbra fűzik a szorításomat.

Á, megint itt van a merengő vadállat.

"Azt hiszed, hazug vagyok?" - kérdezi a szőke, fiúsan jóképű férfi.

Felvonom rá a szemöldökömet, ajkaim vékony vonallá állnak össze.

Lassan felhajtja az inge ujját. A fehér anyag a könyökénél összecsomósodik, és az alkarján fekete jelek húzódnak végig.

Szögletes, domború tintavonalak tarkítják a húsát egészen a csuklójáig. A jelek abnormálisan felemelkednek, mintha a bőr alatt valami nyomulna, hogy kijusson.

A Reménytelenek jele.

Nagyot nyelek, és lassan találkozik a tekintetem az övével.

Daxdyn előrelép, a holdfény átszűrődik gyönyörű arcán.

Ő is felhúzza a bal karja ujját.

A húsán egy ugyanolyan jel siklik végig.

Darrio elenged, és tétován felé fordulok.

Míg bátyja arca tökéletes, Darrio testén hibák sorakoznak. Egy életen át tartó harc vágja át a húsát. Egyetlen centiméternyi bőre sem érintetlen. Hosszú, kusza fürtjei hátrahúzódnak az arcából. Sötét szakáll árnyékolja az arcát, ami még vadabbá teszi a megjelenését.

És mégis, a gyönyörű szemében rejlő komoly tekintet hatására ideges bizsergés járja át a testemet.

A tekintetem a karjára esik, amikor elkezdi elfordítani a csuklóját, hogy felfedje, amit már tudok, hogy ott van.

A Reménytelenek jele mindegyiken sebhelyet ejt.