Eva Chase - Dragon’s Guard, Első fejezet

 


1. fejezet

Ren

"Vársz valakit, drágám?" - kérdezte a csapos.

Jogos kérdés volt, tekintve, hogy már tíz perce a bárpult egyik bőrpárnás székén ültem, anélkül, hogy bármit rendeltem volna. Ha a hely forgalmasabb lett volna, valószínűleg sokkal hamarabb meglökött volna. De csak egy másik vendég volt a pultnál, egy öregedő fickó, aki a sörére és a futballmeccs zajára figyelt, és egy maroknyi ember, akik a helyiség többi részében szétszóródva ültek a faasztaloknál.

Pontosan ezért választottam ezt a bárt. Ha ő jönne, akkor egy csendes, nem túl zajos és nem túl zsúfolt helyen. Legalábbis ezt éreztem helyesnek. Nem mintha amúgy is megjelent volna.

"Nem egészen - mondtam a csaposnak, a könyökömet a pultra támasztva. A falakk és a pia szaga megcsiklandozta az orromat. "És ha bárminek is hívsz, hívj Ren-nek." A legtöbbször, amikor az elmúlt hét évben azt hallottam, hogy "drágám", azt ferde pillantás és tapizás követte.

A csapos nem sértődött meg, csak vigyorgott. "Semmi gond, Ren. Hozhatok neked valamit, amíg "nem éppen" várakozol?"

Túlságosan nyugtalannak éreztem magam ahhoz, hogy kedvtelésből innék egy italt, de talán éppen ezért kellett volna innom egyet. Elvenné az idegességemet. "Egy Bloody Mary-t kérek."

"Azt meg tudom csinálni." A vigyora bocsánatkérőre váltott. "Igazolványt kell kérnem. Vegye ezt bóknak?"

Megvonta a vállamat, és elővettem a tárcámat. Amikor a kártyát villantottam felé, felkuncogott. "Születésnapos lány, mi? Megtiszteltetés, hogy felszolgálhatom az első italodat." Felvonta a szemöldökét. "Vagy legalábbis az első legális italodat."

Igen, nem akartunk belemenni az olcsó vodka és rum mennyiségébe, amit az elmúlt évek során szédülésképpen elnyeltem. Amikor az utcán lerobbantál, mindig volt valaki, aki egy papírzacskóban egy üveggel körbeadogatott. De én már végeztem az életemnek ezzel a részével.

Már csak egy dolog hiányzott.

"Legyen extra véres" - mondtam a csaposnak. Ő tisztelgett nekem, és fogott egy poharat. Miközben kikeverte a koktélt, az ajtó felé néztem. Az ablakon túl a brooklyni forgalom fényszórói suhantak el a sötétedő estében. Senki sem lépett be.

A kezem a medálhoz emelkedett, amely közvetlenül a kulcscsontom alatt lógott. Végigjártam a meleg aranyba vésett finom indamintát. A mellkasom még mindig összeszorult egy kicsit, amikor felpattintottam a medált, pedig ma már vagy tucatszor megtettem.

A nyaklánc volt az utolsó dolog, amit anyámtól kaptam. Hét évvel ezelőtt, de olyan élénken emlékeztem arra, ahogy a sötét szemeiben könnycseppek csillogtak, amikor a medált a kezembe nyomta. Ujjait az enyémekre szorította, és közel hajolt hozzám. A parfüm, amit viselt, mint a füstös rózsa, megtöltötte a tüdőmet.

"Mennem kell", mondta. "Ha az, amit most tenni fogok, úgy sikerül, ahogy remélem, hamarabb jövök vissza, mint gondolnád. De ha nem... Tartsd meg ezt a medált. Egy pillanatra se vedd le. És tartsd zárva a huszonegyedik születésnapodig. Aztán, ha nem leszek itt, kinyitod."

Akkoriban a huszonegy éves korom olyan távolinak tűnt, hogy alig tudtam feldolgozni, amit mondott. Korábban is elutazott már a kis kirándulásaira, de soha nem volt távol egy-két hétnél tovább. Amikor a karjaiba húzott, a szokásosnál kicsit erősebben öleltem vissza, de nem igazán hittem, hogy nem jön vissza. Ő volt az egyetlen biztos pont, ami mindig is megvolt.

De nem jött vissza. És most itt voltam, huszonegy évesen. Becsuktam a medált, kinyitottam, majd újra becsuktam. Nem volt benne semmi, csak egy másik metszet, ezúttal egy szimbólum, mint egy fejjel lefelé fordított láng egy spirális vonal közepén. Nem jelentett nekem semmit. Nem voltam benne biztos, hogy kellett volna.

Valahol a fejem mélyén az járt a fejemben, hogy amint kinyitom a medált, anya tudni fogja. Tudni fogja, és megkeres majd. Bármi is állította meg őt korábban, annak vége lesz.

Tizenkét órával ezelőtt erősítettem meg magam, és tizenkét órával ezelőtt nyitottam ki először. És most itt ültem, még mindig huszonegy évesen, egyedül egy félig üres bárban csütörtök este.

Nem sokáig egyedül. A csapos letette elém a Bloody Marymet, és egy srác, aki az egyik asztalnál ült, odasétált hozzám. Leült a mellettem lévő székre, odaszólt a csaposnak, hogy hozzon egy gin-tonikot, és végignézett rajtam.

"Úgy tűnik, ma este egy kicsit magányos vagy, édesem" - mondta. A hangja olyan zsírosnak hangzott, mint amilyen zsírosnak a haja. Az inge hónalját izzadságfoltok gyűrűzték be. "Talán én segíthetek ezen."

Ezt nehezen passzolom. "Igazából jól vagyok - mondtam. "Nincs szükség segítségre."

Kicsit közelebb csoszogott. Izzadtságszaga volt - izzadságszaga és a három-négy italé, amit már lenyelt. Ugh. "Ó, ugyan már. Nem árt egy kis beszélgetés."

Ebben nem lennék olyan biztos, gondoltam. Az igazság az volt, hogy még ha távolról is vonzó lett volna, akkor is távol maradtam volna tőle. Én és a pasik nem igazán illettünk össze. Az évek során volt néhány kalandom, de semmi, ami túljutott volna a másodikon. Amint a dolgok forró és heves fordulatot vettek, egy furcsa érzés támadt bennem. Mintha karmok fúródtak volna a bensőmbe. És hirtelen úgy éreztem, mintha szét tudnám tépni a srácot.

Mintha talán akarnám is.

Nincs is jobb, mint egy borzalmas gyilkosság látomása, hogy elnyomja a libidódat.

Nem ez volt az egyetlen alkalom, amikor éreztem, hogy a karmok megmozdulnak bennem. A zsíros fickó vigyorogva megkocogtatta a vállamat, és a bordáim fölé bizsergés kúszott. A kép, amit mutatott, hirtelen összeállt. Szinte éreztem a zúzott egójának ízét a kétségbeesés szószában.

"Engem nem érdekel jobban, mint az exedet - mondtam, és belekortyoltam a Bloody Marymbe. "Szóval mi lenne, ha mindkettőnket békén hagynál?"

A fickó arca elsápadt. "Ribanc" - motyogta. Lekapta az italát a pultról, és elsétált.

Újabb kortyot nyeltem a fűszeres, paradicsomos koktélból. A pultos gondoskodott róla, hogy jó nagyot üssön, pontosan úgy, ahogy én akartam. Eléggé ahhoz, hogy elmossa a találkozás kellemetlen érzéseinek nagy részét.

A telefonom rezgett a zsebemben. Kihúztam, és elmosolyodtam, amikor megláttam a nevet a képernyőn. "Szia, Kylie!" Mondtam. "Tényleg telefonálnod kéne a műszakod közepén?"

"Megegyeztem a felettesemmel, hogy ma este korán lelépek, cserébe holnap extra hosszú műszakot vállalok" - mondta a legjobb barátnőm csivitelő hangon. "Születésnapi meglepetés! Hol vagy, Ren? Ma este keményen be kell pörögnünk."

Nevettem. Talán tényleg erre volt szükségem. Anya már régen elment, bármit csinált, ami fontosabb volt annál, hogy az egyetlen gyerekével maradjon, és persze semmilyen ékszer nem hozta volna vissza. De nekem már nem volt rá szükségem. Az elmúlt hét évet, ha nem is teljesen sértetlenül, de élve vészeltem át, és most Kylie-val végre összekapartunk annyi pénzt, hogy előleget fizethessünk egy lakásra.

Szar lakás volt, egy olyan lepukkant utcában, ahol a járdán több volt a gaz, mint a beton, de volt négy fala és egy lyukak nélküli mennyezete. Volt egy ajtaja zárral, és csak nekünk volt hozzá kulcsunk. Manapság ez volt a mennyország.

Kylie általában esti és kora esti műszakban dolgozott, pénztárosként és polcfeltöltőként egy lepukkant élelmiszerboltban a negyedben. Én holnap reggel visszamentem dobozokat cipelni a raktári munkámhoz. Nem volt jó móka, de bármi is fizette a számlákat. És végig tudtam aludni a munkát, így nem kellett aggódnom a másnaposság miatt.

Megfordítottam az egyik poháralátétet a pulton, hogy megnézzem a bár nevét. "Egy Carmello's nevű helyen vagyok" - mondtam. "Az 5. sugárúton van, néhány háztömbnyire a parktól. De bárhol találkozhatunk."

"Nem, nem" - mondta Kylie. "Érted megyek. És aztán elviszlek egy epikus kalandra, kislányom."

"Ezt az ígéretedet betartom" - mondtam. Nem mintha bármi kétségem lett volna afelől, hogy Kylie betartja. Csak néhány évvel volt idősebb nálam, de amikor néhány éve először futottam össze vele, ez a különbség sokkal nagyobbnak tűnt, mint most. Úgy vigyázott rám, mint egy nagy testvérre, mint egy barátra.

A Carmello's minden bizonnyal túl nagy horkolás lenne ahhoz, hogy itt akarjon maradni. Belekortyoltam még egy kicsit a Bloody Marymből, hogy befejezzem, mielőtt felbukkan.

Az ajtó sóhajtva kinyílt, túl korán ahhoz, hogy máris Kylie legyen az. A szívem megdobbant, annak ellenére, hogy beszéltem magamnak. De az biztos, hogy nem az anyám sétált be.

A fickó fiatalnak tűnt, talán a húszas évei közepén járhatott, de olyan magabiztosság áradt abból, ahogy a bárba lépett, mintha sokkal több tapasztalat súlya lett volna benne. Kerek arcát éles arccsontok törték meg - nem éppen jóképű, de mindenképpen emlékezetes. Mogyoróbarna szemei végigpásztázták a helyiséget, és megpihentek rajtam.

Elrántottam a tekintetem, és rájöttem, hogy bámultam. És egyáltalán nem olyan ember volt, akit bámulni akartam. Az utcán élés éles veszélyérzéket adott nekem. Ez a fickó? Vele nem lehetett szórakozni. Egyfajta céltudatosság is sugárzott belőle. Úgy gondoltam, jobb, ha nem állok az útjába annak, amire készül.

Az én szerencsémre pont mellettem sétált fel a bárpulthoz. "Kérem a legjobbat, ami a csapon van" - mondta a csaposnak, és felém fordult. "Szép este a városban."

"Gondolom", mondtam nem túl készséges hangon. Mennyi időbe telt volna, amíg Kylie ideér, és könnyű kijáratot biztosít számomra?

Pofafej megcsóválta a fejét. "Az a sok kora nyári energia a levegőben tényleg előhozza a vadállatot."

Mit akart ez jelenteni? Megvonta a vállamat, és úgy tettem, mintha lenyűgözött volna a Bloody Marym. Nem vette a célzást.

"Talán sétálhatnánk egyet, hogy jobban megismerjük egymást."

Vágtam felé a tekintetem. Magabiztos volt, nem igaz? A gyors nyelvem egy kicsit megelőzte a jobb belátásomat. "Ki mondta, hogy meg akarlak ismerni?"

Pofafej rám vigyorgott, és nem látszott zavartnak. "Csak azt mondom, hogy nyilvánvalóan sok közös van bennünk. Ez nem a mi fajtánk, ugye? Miért nem jössz vissza a nyájba, legalább egy látogatásra?"

Sok közös van bennünk? A nyáj? Ez a fickó beszélt valamit? Nem voltak kitágult pupillák, nem voltak rángatózó mozdulatok, de sosem lehetett tudni, milyen drogok járnak manapság.

Egy nyeléssel kiürítettem az italomból annyit, amennyit csak tudtam, és letettem a poharat. A fűszer és az alkohol hatása kiélesítette a belső karmaimat. "Egészen biztos vagyok benne, hogy pontosan semmi közös nincs bennünk - mondtam. "Egyrészt tudom, hogyan kell elfogadni a 'nem'-et."

Mielőtt kitalálhattam volna, hogyan fog erre válaszolni, leugrottam a székemről, és a hátsó folyosó felé vettem az irányt, a mosdók feliratú hátsó folyosó felé. Nem valószínű, hogy követett volna a női mosdóba.

Kezet mosva megnéztem a tükörképemet. A szokásos szempillaspirál és világosbarna rúzs kombinációján kívül mást nem kentem fel ma. Lazán voltam öltözve, egy kifakult Nine Inch Nails pólót és egy farmert viseltem. A hajam jó napot fogott ki, csokoládébarna hullámaim művészien lengedeztek a vállamon, ahogyan általában küzdöttem és elbuktam a formázásukkal, de egyébként semmi extra különleges nem történt. Akkor miért szálltak rám a srácok, mint legyek a cukrosüvegre?

Nem számított. Az arckifejezés túlságosan nyugtalanított. Vagy be volt drogozva, vagy részben őrült, és egyik sem vezethetett jó eredményre. Írtam Kylie-nak, hogy találkozzunk a város túlsó végén lévő, minden korosztálynak szóló klubban, és fogtam egy taxit, hogy aztán már mehessek is.

Éppen a telefonomért nyúltam, amikor kijöttem a mosdóból, amikor hátulról egy pár kar csapódott körém. Az egyik egy nedves kendőt nyomott az arcomra. A másik a derekam köré tekeredett. Betegesen édes illat áradt szét rajtam. Visszalendítettem a könyökömet - és a világ elsötétült.