Eva Chase - Dragon’s Guard, Harmadik fejezet

 


3. fejezet

Marco

Leonard,az idióta, a folyosón lézengett. "Mit csinálsz?" Vicsorogtam, ahogy elhaladtam mellette. "Mondtam, hogy kezdj neki a takarításnak."

Zavartan sietett utánam. "Azt hittem, hogy csak viccelsz, Marco."

"Ó, tényleg?" A lépcső tetején rápördültem. "Te is azt hitted, hogy viccelek, amikor leszidtalak, amiért odamentél a barátomhoz, és megpróbáltál egyedül nyomozni? Arról nem is beszélve, hogy akarata ellenére idehurcoltad? Vagy legalább ez a része beléd ivódott?"

Leonard összerezzent. Bárki mással visszavágott volna, de tudtam, hogy a szíve mélyén gyáva. Összeomlott egy erősebb tekintély előtt.

Sajnos tegnap este nem voltam ott, hogy ezt a tekintélyt gyakoroljam. Kövesd a mágia forrását, amennyire csak lehet, mondtam neki. Majd onnan átveszem, ha felértem Észak-Karolinából. Úgy tűnik, ezek az utasítások nem voltak elég világosak. A New York-i hadnagyom a fejébe vette, hogy lenyűgözne, ha egyedül hozná be a lányt. Mert az emberrablás nyilvánvalóan tökéletes módja volt annak, hogy helyreállítsuk a bizalmat, amelyet oly brutálisan elvesztettünk.

De úgy tűnt, a lány nem emlékezett arra, hogy lenne mit újjáépíteni. Válaszolt nekem - láttam a reakcióját, azt az azonnali vonzódást a párja felé. Ugyanazt, amit én is éreztem, amint megpillantottam őt. És, Istenem, milyen gyönyörű társam volt. Az illata, édes és fanyar egyszerre, amikor közel hajoltam hozzá... Minden önuralmamra szükségem volt, hogy ne engedjem le az ajkaimat az övéhez, hogy megtudjam, vajon neki is ilyen jó íze van-e.

Erre még nem állt készen. Nem állt készen erre az egészre. A teste reagált, de a zavarodottsága őszinte volt. Még azt sem ismerte fel, hogy mi vagyok én, és biztos voltam benne, hogy ő sem tudta, mi ő. Az én Lánghercegnőm, akinek fogalma sem volt arról, hogy ő más, mint egy átlagos emberi lény. Ennél abszurdabbat nem is lehetett volna mondani.

És most még ezt is meg kellett próbálnom megmagyarázni neki, ráadásul a hadnagyom szerencsétlen emberrablási hajlamainak igazolása mellett.

Kicsit még bámultam Leonardra, de igazából legalább félig az én hibám volt, hogy őt választottam erre a feladatra.

"A többi alfa már úton lesz - mondtam. "Bármelyik percben megérkezhetnek. Úgyhogy most, hogy tudod, hogy nem viccelek, kérlek, keress egy lámpát, amit leporolhatsz, vagy egy vécét, amit lesikálhatsz."

"Igen, uram. Sajnálom, uram." Leonard megcsóválta a fejét, és elsietett. Talán még tanulhatna. Nem élveztem, hogy az alárendeltjeimet nyafogni hallom, de még mindig jobb volt, mintha félszegen rohangáltak volna - és elbaszták volna életem eddigi legfontosabb pillanatát.

Lementem a földszintre, és a konyhából sült kolbász és rántotta illatát éreztem. Lindy, aki gondoskodott erről a házról azokban a hosszú időszakokban, amikor én máshol tartózkodtam, tudta, hogy reggelire lesz szükségünk, még ha én el is felejtettem. Elég éles eszű volt ahhoz, hogy valószínűleg már eleget készített a vendégeknek.

A sercegő olaj és a serpenyőbe csapódó spatula hangjai alatt nyikorgás jutott el macskaéles fülemig. Megálltam, és elfordítottam a fejem, hogy a zajra összpontosítsak.

A hátsó szalon. Valaki megpróbálta kintről felfeszíteni az ablakot.

Először emberrablás, aztán betörés. Ez tényleg fantasztikus napnak ígérkezett. Beszívtam a levegőt.

"Leonard!" Kiáltottam, és az előcsarnok felé tartottam. "Mégiscsak van egy másik munkám a számodra."

* * *

Ren

Mit tett veled, lángok hercegnője? Hogyan zárhatott el téged?

Marco szavai visszhangoztak a fejemben. A kezembe támasztottam, ahol az ágy szélén ültem. Az agyam nem állt le, mióta kisétált az ajtón. Amit nyitva hagyott, így azt hiszem, elmehettem, ha akartam. Csak azt nem értettem, hogyan tehetném, amikor annyi kérdésre kellett választ kapnom.

Honnan ismerte az anyámat? Miért gondolta, hogy ismer engem? Honnan tudta meg a teljes nevemet? Mi volt olyan fontos, hogy a nyomomra bukkant - hogy az "asszisztense" úgy gondolta, érdemes elrabolni engem?

Miért éreztem késztetést arra, hogy a karjaiba sétáljak minden másodpercben, amikor a közelében voltam?

Kívülről egy kiáltás szakította félbe kavargó gondolataimat. Puffanás és nyögés hallatszott, dulakodásra utaló hangok. Már talpon voltam, és az ablakhoz siettem, amikor egy ismerős, dühtől megkeményedett, ciripelő hang áthallatszott az üvegen.

"Engedjetek el! És jobb, ha Ren-t is elengeded. Tudom, hogy te vitted be oda. Ti rohadt seggfejek! Hívtam a rendőrséget! Bármelyik pillanatban itt lehetnek."

Kylie. Mit keresett itt? Az út hátralévő részét az ablakhoz rohantam.

Kylie neonrózsaszín tündérvágása megvillant az erősödő napfényben. Marco asszisztense, Leonard a földre taszította, a karját a háta mögé szorította. A lány vergődött a férfi ellen, és még mindig fenyegetéseket és sértéseket kiabált, még akkor is, ha az arcát a fűhöz szorította. Marco kettejük fölött állt. Mozgott a szája, de nem tudtam kivenni, mit mond Leonardnak.

A hideg futkosott rajtam. Marco azt állította, hogy az emberrablás véletlen volt, de legalábbis olyan fickókat alkalmazott, akik szerint az ilyen viselkedés a-oké. Mi van, ha bántotta Kylie-t - vagy még rosszabbat?

Felrántottam az ablakot, és kirúgtam a paravánt. Aztán egy szempillantás alatt felugrottam a párkányra, és kiugrottam a levegőbe.

A szél elszáguldott mellettem, és a széllel együtt mindig olyan mámoros volt, mint amilyet egy jó ugrás szokott okozni. Mint egy erőhullám, amit szinte meg tudtam ragadni, mielőtt kicsúszott volna az ujjaim közül. A testem görnyedt, felkészülve a becsapódásra. Egy puffanással értem földet, ami megzörgette a csontjaimat, de nem tört el egyiket sem. Csináltam már rosszabbat is.

Amikor feltápászkodtam, Marco bámult rám azokkal a mámorító indigókék szemekkel. Rólam az ablakra nézett, majd vissza. Aztán felnevetett. "Ha le akarsz jönni, van egy tökéletesen jó lépcsőm."

Figyelmen kívül hagytam a poént. Leonard megdermedt, hogy figyelje, mi történik, de Kylie-t még mindig a pázsithoz szorította. "Ne bántsd őt" - mondtam. "Engedd el. Ő a legjobb barátom."

Marco felvonta rám a szemöldökét. "Rajtakaptam a legjobb barátodat, amint megpróbált betörni a házamba."

"Mert rajtakaptalak, hogy elrángatod Ren-t, hogy ki tudja, mit csinálj vele" - vágott vissza Kylie. Sikerült ferdére billentenie a fejét, hogy találkozhasson a tekintetemmel. "Jól vagy?"

"Jól vagyok" - mondtam. Legalábbis fizikailag. Érzelmileg... A zavarodottságom elhalványult a mellkasomban érzett éles kaparászás mögött, ami minden másodperccel, amikor Kylie a földre szegezve feküdt, egyre erősebb lett. Leonard csak parancsot teljesített. Marco felé bámultam. "Azt mondtam, engedd el! Csak segíteni akart nekem. Nem hibáztathatod ezért."

Valami eltolódott a szemében, ahogy visszanézett rám. A korábbinál mélyebb forróság gyűlt össze a lábaim között. Tényleg nem volt fair, hogy ez a fickó egyetlen pillantással is képes volt elolvasztani a bugyimat, még akkor is, ha teljesen ki voltam rá akadva.

Legalább meghallgatott. Felemelte a kezét. "Leonard, elég volt."

Simán és egyenletesen beszélt, de az asszisztense úgy rándult hátra, mintha Marco ugatta volna a parancsot. Kylie feltápászkodott, és a fűszálakat söpörte, amelyek a pólójához és a kifehéredett rövidnadrágjához tapadtak. Abban a pillanatban, hogy talpra állt, megölelt. Megszorítottam a hátát, és most először éreztem magam stabilnak, mióta felébredtem.

Az érzés nem tartott sokáig. Marco megköszörülte a torkát. "Megkérdezhetem a barátodat, hogy pontosan hogyan talált ránk?"

Kylie hátrébb húzódott, de egyik karját védelmezően körülöttem tartotta. Fél méterrel alacsonyabb volt nálam, és amellett drótos, de tudtam, milyen hevesen tudna harcolni, ha kellene.

"A bárba jöttem, hogy találkozzam Ren-nel - mondta. "És láttam, hogy a fickó itt betuszkolja őt egy kocsi hátsó ülésére. Nyilvánvalóan eszméletlen volt. Elhajtott, mielőtt utolértem volna, de megvan a rendszámtábla. Onnan..." Az ajkai vigyorra görbültek. "Mondjuk úgy, hogy ismerek olyan embereket, akik tudják, hogyan kerüljenek a megfelelő adatbázisokba. És a közlekedési kamerák fantasztikusak."

Marco tekintete a hosszú külvárosi háztömb végén lévő közlekedési lámpákra siklott. Majdnem szórakozottan megrázta a fejét. Kylie tényleg ismert embereket - rengeteg embert. Nagyjából bármire szüksége volt, talált valakit, aki meg tudta csinálni. Az évek során rengeteg szívességet gyűjtött össze.

Hidd el, a legtöbbjüket nem is szeretem, mondta egyszer, amikor egy üveg olcsó bor felénél járt. De jobb, ha összejössz az emberekkel, és tudod, mennyire bízhatsz bennük, mintha soha nem tudnád, mire készülnek.

"És a rendőrség tényleg úton van?" kérdezte Marco.

"Nem szeretnéd tudni" - vágott vissza Kylie, de a szeme rándulásából láttam, hogy blöfföl. Egyikünk sem bízott túlságosan a zsarukban. Egyedül próbált megmenteni.

Úgy tűnt, Marco is tudott olvasni a hazugságból. "Nos, megtaláltad Ren-t, és láthatod, hogy jól van - mondta. "A helyzet bonyolult. És nem téged érint. Szóval bármennyire is csodálatos volt, hogy beugrottál, most meg kell kérnem, hogy távozz."

Kylie kidüllesztette az állát. "Uh-uh. Szó sem lehet róla. Nyilvánvalóan valami gyanús dolog folyik itt. Ugyan már, Ren. Meneküljünk."

Megtehetnénk. Marco nem tett egy lépést sem, hogy megállítson, csak kérdőn nézett rám. Várta, hogy mit fogok tenni. Ezt látva megerősödött az elhatározásom.

"Még nem tudok elmenni" - mondtam Kylie-nak. "Még beszélnem kell Marcóval."

Megrángatott, hogy szembeforduljak vele. "Most viccelsz velem? A fickó totális csalónak tűnik."

Nagyot nyeltem. "Tud valamit az anyámról" - mondtam.

Kylie szemei kitágultak. Senkivel sem beszéltem túl sokat anyáról, de a legjobb barátnőm messze a legtöbbet hallott róla. És jól tudott olvasni bennem, még akkor is, amikor nem akartam kimutatni, mit érzek, így valószínűleg jobban tudta, mennyire kísért anyám eltűnése, mint szerettem volna.

"Oké - mondta. "Értem. De én sem akarlak egyedül hagyni ezekkel a fickókkal. Ha te maradsz, én is maradok."

Persze, hogy ezt mondta. Összeszorult a torkom. Nem volt értelme vitatkozni vele. Marco felé fordultam. "Bármit mondasz nekem, Kylie is hallhatja. Ez a megállapodás."

Fél percig bámultuk egymást. Aztán Marco felkuncogott. "Rendben. Ez érdekesnek ígérkezik. Gyertek be. Reggelizni fogunk."

Visszasétált a bejárati ajtóhoz anélkül, hogy megnézte volna, követjük-e. Arcot vágtam a háta mögött, de azért siettem utána. Kylie az enyémre kulcsolta a kezét.

"Biztos vagy benne, hogy hiteles?" - motyogta nekem.

"Olyan dolgokat tudott, amiket másképp nem tudott volna." Például a teljes nevemet, amit még Kylie-nak sem mondtam el soha. És hogy tizenhat éve volt, hogy anyával a városba jöttünk.

Egy emlék úszott felszínre a születésnapomról, alig néhány nappal azután, hogy először érkeztünk meg az East Village-i lakásunkba, a szobák még mindig csupaszok voltak, egy öt gyertyás torta állt a padlón anya és köztem. Kívánj valamit! Bármit kérhetsz, amit csak akarsz. Új életet kezdünk.

Marco bevezetett minket az első emeleti nappaliba. Akárcsak a hálószobában, amelyben felébredtem, a bútorok mind ízléses, drágának tűnő antikvitások voltak. Kylie és én egymás mellett ültünk egy bársonypárnás ülőgarnitúrán.

Egy középkorú nő szorosan göndörített őszes-szőke hajjal besiklott a szobába, és kolbásszal, rántottával és vajas pirítóssal megrakott tányérokat tett az előttünk lévő mahagóni dohányzóasztalra. A kiadós illattól összefutott a számban a nyál. A tegnap délutáni uzsonna óta nem ettem. Megragadtam az egyik tányért és egy villát, ami úgy nézett ki, mint egy igazi ezüst evőeszköz, és belevágtam.

Kylie szemügyre vette a terítéket. "A francba, ez tényleg jól néz ki." Felvett egy tányért, és egy villányi tojást lapátolt a szájába. A szemei elragadtatott arckifejezéssel gördültek hátra. Aztán Marco felé bökött a villával. A férfi az üres kandalló kandallójának támaszkodott, a karját lazán keresztbe fonta maga előtt, és apró mosollyal figyelt minket.

"Szóval, mi újság Ren anyukájával kapcsolatban?" Kérdezte Kylie. "Van fülünk, még akkor is, ha eszünk."

Felemeltem a fejem, és elnyeltem egy darab kolbászt. Marco végigsimított a hüvelykujjával a tökéletes, feszes ajkán. Határozottan nem arra gondoltam, milyen lenne megcsókolni őket, miközben a székem szélén várakoztam a válaszára. A szívem újra elkezdett dobogni.

"Talán előbb meg kellene kérdeznem, mit tudsz róla - mondta a szokásos könnyed hangján.

"Nem sokat - mondta Kylie. "Csak amit Ren mondott nekem. Már kikerült a képből, amikor én belekerültem."

"Az a benyomásom, hogy már egy ideje 'kikerült a képből'." Marco rám pillantott megerősítésképpen.

Bólintottam, habozva, hogy részletekkel szolgáljak. Még mindig nem tudtam eleget erről a fickóról ahhoz, hogy biztos legyek benne, mennyire bízhatok benne. "Sokat kirándult a városon kívülre" - mondtam. "A legutóbbi alkalommal nem jött haza."

"És az milyen régen volt?"

"Tényleg szükséged van rá, hogy ezt elmondjam, vagy már tudod?"

A komoly arckifejezés, amelyet korábban csak egyszer pillantottam meg, visszatért, rövid árnyékként vetült a jóképű arcára. "Ígérem, hogy nem játszadozom. Ugyanúgy meg akarom érteni, mi történt, mint te. Remélem, hogy kettőnk között elég darabot tudunk összerakni ahhoz, hogy átlássuk a teljes képet."

Őszintének tűnt. Nem éreztem semmilyen érzelmet a tartásában az aggodalmon és egy kis frusztráción kívül, ami, gondolom, érthető volt. De még így is alig mondott valamit.

"Miért nem..." - kezdtem.

Marco feje oldalra rándult, mintha valami hangot hallott volna. Egy másodperccel később az én fülemet is elérte: egy autómotor halk dübörgése. Az ajtóhoz lépett.

"Sajnálom - mondta. "A barátja csak az első a vendégek közül, akik ma meglátogatják önt. Ön népszerű lány."

Rám kacsintott, és kisurrant a folyosóra.