Eva Chase - Dragon’s Guard, Hatodik fejezet

 


6. fejezet

West

A lány úgy bámult Marcóra, mintha nem tudná felfogni egyetlen szavát sem. Tényleg ennyire tudatlan lehetett? Hogy lehet, hogy tizenhat évig nem érezte a benne rejlő erőt, még akkor sem, ha az anyja belepiszkált az emlékeibe? Még mindig nehéz volt lenyelni.

"Egy sárkány?" - fröcsögte. Nate, még mindig medve alakban, hátracsoszogott, miközben a lány talpra állt. "Most viccelsz velem?"

"Bármennyire is szeretek viccelődni, ebben a pillanatban teljesen komolyan gondolom" - mondta Marco.

Ren - mindennek, aminek nevezhetné magát. Úgy hangzott, mint egy törékeny kismadár - gesztikulált homályosan a kezével. "Legalább a medvék és a farkasok meg miegymás igazi állatok. Sárkányok nem is léteznek."

A hitetlensége, akár színlelt, akár valódi, átkozottul irritáló volt. Ellöktem magam az ajtókerettől, és néhány lépést sétáltam felé. "Nézd, te tetted fel a kérdést. Megkaptad a választ." Hagytam, hogy a tekintetem végigvándoroljon a karcsú, de tónusos alakján. "Bár egyet kell értenem, most úgy nézel ki, mintha annyi tűz lenne benned, mint egy szikracsapás."

Megfordult, hogy rám nézzen, és akkor láttam meg benne az erőt. Egy pislákolást a világos barna szemei mögött. A bőröm minden egyes centiméterét megvilágította, mintha egy egész szikraeső csapott volna le rám.

A francba. A zavart emberi rutinjánál csak az volt bosszantóbb, hogy a testem milyen erősen reagált rá, függetlenül attól, hogy mire gondoltam. Túl sokáig vártam rá.

De a társamnak nem így kellett volna lennie. Erősnek kellett volna lennie, erősebbnek, mint bármelyikünk. Nem az a típus, aki elmenekül a veszély elől, és tizenhat éven át az emberek közé bújik. Nem tudtuk, hogy maradtak-e még sárkányváltók. Nem tudtuk, mi tarthatja őket távol. A hangokból ítélve, nem volt más, mint félelem.

Mit gondolt az anyja, hogy visszadobta őt hozzánk, anélkül, hogy tudta volna, ki ő, vagy milyen szerepet kellene betöltenie?

Ren közelebb lépett hozzám, és az illata, amely édes volt, mint az eper és a tejszín, belém szállt. Eléggé ahhoz, hogy félig felálljon a farkam. Az arckifejezése minden volt, csak nem édes. A mellkasomra bökött az ujjával, épphogy csak érintette a vékony anyagú pulóveremet.

"Mindent megteszek, oké, keményfiú?" - mondta, és a szemei már szinte lángoltak. "Próbáld ki egyszer, hogy egy óra alatt teljesen felforgatják a világodat, és meglátod, hogyan kezeled."

Gyakorlatilag a világom abban a pillanatban a feje tetejére állt, amikor a távolból megéreztem a sárkánymágia első bizsergését. De ezt nem akartam beismerni neki. Főleg nem, amíg az ajkai egy csipetnyi vigyorral görbültek.

"És itt van az órád - mondta. A vastag fémpánt lógott az ujjairól. Mi a fene? Lenéztem a csuklómra - ami most valóban csupasz volt. Vajon csak úgy ellopta tőlem?

Marco dallamos kuncogása végigcsengett a szobán, sötétkék szemei csillogtak. "Hát nem tudod, hogy nem szabad bökdösni egy sárkányt?"

Visszakaptam az órát Ren-től, nem törődve vele. A macskafélék sosem tudták, hogyan kell a saját dolgukkal törődni.

"Nem is láttam, hogy ezt húzta" - mondta Aaron a maga tudós áhítatával. Valószínűleg már attól is felállt a farkincája, hogy közelről beszélhetett egy sárkánnyal, ahelyett, hogy azokra a régi feljegyzésekre hagyatkozott volna, amiket szeretett átböngészni.

A lopás talán egy icipicit lenyűgöző volt. Újra a csuklómra erősítettem az órát, és Renre pillantottam. Most, hogy egy kicsit több önbizalmat gyűjtött, szinte el tudtam képzelni benne egy sárkány életerejét. A szeme még mindig ragyogott, a haja mélybarna hullámai úgy omlottak a válla fölé, mintha nemrég korbácsolta volna fel a szél. Mégis miféle sárkány lenne belőle?

A vágy, hogy lássam, végigsöpört rajtam. Összefontam a karomat a mellkasom előtt. "Jól van, Sparks. Tudsz néhány trükköt. Ki akarod deríteni, milyenek az igazi sárkányok? Változz most azonnal, és megtudod."

 

* * *

Ren

West sötétzöld szemei kihívóan villantak. A bátorság, amit sikerült előhívnom, megingott. "Nem tudom, hogyan. Fogalmam sincs erről az egészről. Nem figyeltél?"

Nate felé pillantottam, az egyetlen emberre, akit valaha is láttam "átváltozni", és láttam, hogy visszaváltozott emberi énjévé. Éppen a farmerját húzta fel, formás mellkasa még mindig csupasz volt. A látványtól a forróság újabb hulláma futott át rajtam. De ha így változott át...

A karjaim felemelkedtek, hogy átöleljem magam, az ujjaim az ingem oldalába görbültek.

"Nem kellene levetkőznöd - mondta Aaron gyengéden. "Úgysem valószínű, hogy elsőre sikerülne teljesen átváltoznod. És ha képes vagy rá - billentette a fejét Marco felé -, gyanítom, a házigazdánknak rengeteg ruhája van a ház körül, amit nélkülözni tudna."

Marco megvonta a vállát. Fekete hajának csipkézett rojtjai alatt indigókék szemei hirtelen éhesnek tűntek. Mélyebben csillogtak, mint a fülében lévő zafírszegecs. "A rokonaim jönnek-mennek innen. A szobákat mindig jól feltöltöm."

"Jól van, jól van", mondtam. "De mit csináljak?"

"Nos, először is, biztos, ami biztos - mondta Marco -, azt hiszem, ki kellene vinnünk ezt a kis társaságot a szabadba, a sárkányok akkorák, amekkorák szoktak lenni. Inkább nem szeretném, ha ez a szoba egy romhalmazzá válna."

"Rendben." Nem voltam benne biztos, hogy a szomszédai mit szólnának ahhoz, ha hirtelen tényleg egy gigantikus mitikus lénnyé változnék, de ezt a lehetőséget még mindig nehezen tudtam elhinni.

Kylie felpattant. "Ezt nem hagyom ki!"

Marco végigsöpört a szobán. Mindannyian utána trappoltunk hátra.

Abban a pillanatban, ahogy kiléptem az udvarra, megértettem, miért nem aggódik a magánélet miatt. A kis füves pázsitot minden oldalról magas fenyők szegélyezték.

Kicsit beljebb sétáltam a tisztás közepére. A srácok sorban elterülve figyeltek, Kylie mellettük billegett a lábán.

"Csukd be a szemed - mondta Áron. "Nyúlj magadba. Próbáld meg érezni a lényeget, ami átjár téged. A természeted magját. Aztán ragadd meg, és húzd ki magadból. El akar majd jönni. Segíteni fog neked."

West felhorkant az utasítások közepette, de bármennyire is hókuszpókuszosan hangzottak, azt hittem, tudom, mire gondol Aaron. Már korábban is éreztem, ahogy az esszencia átfut rajtam - azoknak a belső karmoknak a meghajlását.

Mint valami vadállat, ami arra vár, hogy kiszabaduljon. De egy sárkány? Tényleg?

Azt hittem, hogy ki fogom deríteni. Mélyen belélegeztem, és behunytam a szemem, ahogy mondta. Ott volt, ott várt rám. Az az éles bizsergés végigsiklott a bordáimon. Tényleg ki akart jönni. Az érzésre összpontosítottam a figyelmemet. Mondd meg, mit tegyek. Mondd meg, mire van szükséged.

Remegés futott végig az izmaimon. Meghajlottak, mintha ki akarnának nyílni. A bőröm hirtelen feszültnek éreztem. A bizsergés belülről felduzzadt, mintha szét akart volna szakadni...

És összehúzódott, távol a bátorításomtól. Elráncoltam a homlokom, szorosabban összeszorítottam a szemem. Gyerünk már! Tudom, hogy ezt akarod.

Teljes borzongás futott végig a gerincemen. Megpróbáltam belekapaszkodni a magamban lévő izgalomba, ahogy Aaron javasolta, de kicsúszott az ujjaim közül.

A vállaim megereszkedtek. Megingott a lábam, a kimerültség eluralkodott rajtam. Megdörzsöltem a szemem, mielőtt kinyitottam volna. Mennyi ideig dolgoztam ezen? Nem tűnt többnek néhány percnél, de úgy éreztem, mintha most futottam volna le egy maratont.

A srácok még mindig engem tanulmányoztak, West a szokásos cinikus arckifejezésével, Aaron értetlenül nézett, Marco mérlegelve, Nate aggódva. "Jól vagy, Ren?" - kérdezte a medvealakító.

"Igen", mondtam. "Igen." De a lábam remegett, amikor hátraléptem feléjük. Kylie az oldalamra rohant. "Nem értem. Éreztem, de olyan volt, mintha nem akart volna jönni..."

Áron homlokán mélyült a barázda. "Anyád talán nem csak az emlékeidet, de az erődet is elnyomta. Hogy kevésbé valószínű legyen, hogy váratlanul előjönnek. De nem hiszem, hogy bármi maradandót tett volna. Biztosan hagyott neked egy módot arra, hogy újra hozzáférj hozzájuk."

"Egyáltalán nem hallottál felőle abban a hét évben?" West azt mondta. "Még egy üzenetet sem?"

Megráztam a fejem. "Semmit. Még azt sem tudom, hová ment. Csak a medált adta nekem." Kinyitottam, és megnéztem a benne lévő lángszerű szimbólumot. "Jelent ez neked valamit?"

Odatartottam a medált, hogy megmutassam nekik. A másik három vetett rá egy gyors pillantást, aztán Aaron felé néztek, akire, úgy sejtettem, hogy a sok kutatást igénylő témák tekintetében halasztottak. Ő a metszetet nézte, de az arcára kiülő zavarodottság nem szűnt meg.

"Nem - mondta. "Sajnálom."

"Nem tette volna azt a szimbólumot a nyakláncba, ha nem lenne fontos, ugye?" Nate azt mondta. "Biztosan mondani akar valamit."

"Lehet, hogy olyasvalami, amit az utolsó alfák reményei szerint elárult volna nekünk." Marco mosolya ezúttal inkább grimaszra hasonlított.

"Talán ebben tudok segíteni" - szólalt meg Kylie. "Csinálhatnék egy képet, és megmutathatnám. Az összes ismerősöm közül talán akad valaki, aki felismeri."

A srácok mind szkeptikusan néztek erre a javaslatra, de hát ők még nem ismerték Kylie-t. "Persze" - mondtam. "Akár meg is próbálhatjuk."

Megdöntöttem a medál belsejét, hogy elkapja a napfényt, hogy a lány készíthessen egy képet a telefonjával. Visszatette a telefont a zsebébe, és ujjaival beletúrt a zilált neonrózsaszín hajába. "Ha körbe akarok menni, az azt jelenti, hogy mennem kell. Akarsz velem jönni? Tudod, hogy nem kell itt maradnod ezekkel a srácokkal, ha még nem vagy biztos ebben az egészben."

Sok mindenben nem voltam biztos, de azt tudtam, hogy e négy srác - változók - akárhogy is gondoljak rájuk - közül egyik sem akar bántani engem. És hirtelen nem voltam olyan biztos a házon túli világban.

Miért félt Anya annyira? Mi elől rejtegetett minket?

Nem hiszem, hogy egyedül akartam volna kideríteni. És különben is, a tegnap esti rövid, kábítószeres alvásom, az elmúlt órában rám zúdított őrült hírek és a sikertelen váltási kísérleteim között az egyetlen hely, ahová most menni akartam, az egy ágy volt.

"Nem lesz semmi bajom itt" - mondtam. "Nyilvánvalóan még sok mindent meg kell tanulnom - és nem hiszem, hogy bárki más tudna ebben segíteni, csak ezek a srácok. Küldj egy sms-t, ha megtudsz valamit." Marco felé fordultam. "Gondolom, nálad van valahol a telefonom."

Csettintett az ujjaival. "Tudtam, hogy elfelejtettem valamit. Úgy gondoltam, jobb, ha beszélünk, mielőtt átadom, figyelembe véve a körülményeket."

"Ezt akarod most csinálni?" kérdezte Nate. "Hogy többet beszélgessünk? Még sok mindent elmondhatunk neked."

A koponyám hátsó részén kezdett nyomás gyűlni. Megdörzsöltem a nyakamat. "Igazából azt hiszem, szeretnék egy kis időt magamnak, ha nem gond. Hogy feldolgozzam mindazt, amit már hallottam. És talán szundikálni is. Az, hogy felborul a világod, eléggé kimerítő."

"Az a szoba odafent a tiéd, amíg csak akarod" - mondta Marco. "Szólok Leonardnak, hogy hozza el neked a telefonodat."

Ahogy bebújt, Kylie ölelésbe burkolt. "Ígérd meg, hogy ez így rendben van" - mormolta a fülem mellett.

Szorosan elmosolyodtam. Nem voltam éppen rendben, de erről itt senki sem tehetett. "Most tudtam meg, hogy szupererőm van - mondtam. "Mi nem tetszik benne?"

Nevetett, és még egyszer utoljára megszorított. "Hamarosan jelentkezem, akár van újdonságom, akár nincs".

Elsurrant a fák mellett a ház oldalában. A fiúk követtek vissza a házba. West félrehúzta Áront, és mormogott neki valamit, amiről feltételeztem, hogy valami újabb panasz rólam. Nate velem jött fel a lépcsőn. Végigsimítottam a kezemmel az íves korlát csiszolt fáján. Úgy látszik, alakváltónak lenni azt is jelentette, hogy gazdagnak lenni, legalábbis néhány ember számára. Vagy talán ez az "alfa" szerepével járt.

"Van ilyen lakásod?" Kérdeztem a medve alakváltót.

Nate elvigyorodott. "Marco és én eléggé különböző stílusérzékkel rendelkezünk. És az otthonunk inkább az alfa pozíciónkhoz tartozik, mint hozzánk. De van néhány szép ingatlanom, amit szívesen megmutatok neked."

Az emeleten néhány próbálkozásba telt, mire megtaláltam a hálószobát, ahol ezt a kalandot kezdtem. Megálltam az ajtóban, Nate tudata a bőrömbe szivárgott. Felmerült az emlék, hogy mennyi mindent megmutatott már magából, és a melegség forrósággá változott.

Nate kinyújtotta a kezét, és hátrasimított egy kósza hajtincset az arcomról. A szívem hevesen dobogott az érintésétől. "Megleszel egyedül is?" - kérdezte.

Pontosan mit akart javasolni, ha nemet mondok? És akartam-e, hogy ő tegyen javaslatot? Egy másodpercig a testem harsogta a választ: abszolút igen.

De több voltam, mint egy test, és az elmém túlságosan tele volt ahhoz, hogy most világos döntéseket hozzak.

"Akarom" - mondtam. "Köszönöm."

Az ujjait mélyebbre cikázta a hajamba, és maga felé billentette a fejemet, miközben ő is lehajtotta a sajátját. Az ajkai a homlokomat súrolták, és elakadt a lélegzetem. Hátralépett, és még jobban kipirultam, mint valaha. Nagyot nyeltem.

"Szánj rá annyi időt, amennyire csak szükséged van" - mondta Nate. Lehajtotta a fejét. Marco a háta mögül lépett elő, kezében a telefonommal.

"Ahogy ígértem - mondta Marco. Átadta nekem, miközben Nate a lépcsőházhoz sétált. "Van még valami, amiben hiányt szenved az itteni helyzeted?"

"Nem hiszem" - mondtam. Besétáltam a szobába, hogy átnézzem, és Marco követett. Hát miért is ne követett volna? Ez az ő háza volt, és úgy gondolta, talán van még valami, amit kérhetek. De a mellettem lévő közelségétől újra elakadt a lélegzetem. Forróság nyaldosta az ereimet.

Édes Istenem, hogy lehetek ennyire kanos - és egyszerre négy férfira? Az alakváltók mindig ilyen reakciót váltottak ki másokból? Kylie közel sem tűnt ennyire érintettnek. Talán ez csak az alakváltók között volt így.

Ha el akartam fogadni, hogy határozottan az vagyok.

"Nincs panasz?" Marco azt mondta.

"Nem" - mondtam őszintén. "Ez a legcsodálatosabb ház, amit valaha láttam."

Egyszerre felé fordultam, ami talán hiba volt. Elmosolyodott a kissé gonosz mosolyával, és visszanézett rám azzal az éhséggel, amit korábban észrevettem. Válaszul vágy bontakozott ki a zsigereimben, és bizsergett lejjebb a hasamban.

Felemelte a kezét, és karcsú ujjaival végigsimította az állkapcsom vonalát, az arcomat az övé felé billentve. Lassú hangja mormogássá halkult. "És neked van a legcsodálatosabb szemed, amit valaha láttam. Olyan ragyogóak, inkább borostyánszínűek, mint barnák. Mint a tűz. Az ember egyenesen beléjük tudna esni."

"Belezuhanni a tűzbe?" Viccelődtem, félszívvel próbálva eloszlatni a köztünk lévő feszültséget. "Ez elég veszélyesnek hangzik. Gyorsan vissza akarsz mászni."

"Talán nem", mondta Marco. "Gyanítom, hogy nagyon kellemes égés lenne."

Mintha csak a szavai húzták volna fel, forróság futott át rajtam. Marco kicsit közelebb hajolt a fejével. Mielőtt uralkodni tudtam volna magamon, az ajkamat az övéhez szorítottam.

Bátorító morgással csókolt vissza. A szája az enyémhez csúszott, forrón és incselkedően, szétcsalogatva az ajkaimat. A keze hátracsúszott, hogy belegabalyodjon a nyakam tövében lévő hajamba. Mindenhol, ahol megérintett, úgy éreztem, mintha lángra kaptam volna.

Megragadtam a vállát, mintha még közelebb tudnám húzni egymáshoz a szánkat. A nyelve az enyémet simogatta, én pedig belenyögtem. A csípőm az övé felé hajolt. A másik keze végigkísérte az oldalamat, lángok útját rajzolva a ruhámon keresztül.

Le akartam vetkőztetni azokat a ruhákat. Azt akartam, hogy az ágyon legyen, fölöttem, bennem. Azt akartam...

Mi a fenét csináltam?

Elszakadtam Marcótól. A testem olyan élesen tiltakozott, hogy úgy éreztem, mintha szó szerint szétszakítottam volna minket. Marco hagyta, hogy a keze az oldalára essen. Nehéz szemmel figyelt engem, nem volt benne ítélet vagy vádaskodás.

Ő egy idegen volt. Csak néhány órája találkoztam vele. Miután nagyjából elraboltatott. Nyilvánvalóan ez a sok természetfeletti beszéd megzavarta az agyamat.

És én voltam az, aki megcsókolta.

Az arcom megint kipirult, ezúttal a zavarodottságtól. És talán némi lappangó vágytól. Nem mintha már nem akarnám őt, csak mert a józan ész bekapcsolt.

"Sajnálom - mondtam, a hangom érdes volt. "Nem akartam... Nem tudom, hogy ez normális-e az alakváltóknál, de nálam nem normális."

"Te húzod meg a határokat, Lángok Hercegnője" - mondta. "Szívesen elfogadok bármit, amit hajlandónak érzel adni, de ha azt mondod, hogy állj, akkor abbahagyjuk." Az ágy felé billentette a fejét. "Miért nem pihened ki magad, amire biztosan szükséged lesz? Még hosszú út áll előttünk."