Eva Chase - Dragon’s Guard, Második fejezet

 


2. fejezet

Ren

Úgy ébredtem, hogy a szemem mögött sáros érzés volt, és bársonyos anyagot éreztem az arcomon. Egyik érzés sem volt jó.

Pislogva megdörzsöltem a homlokomat. A szoba körülöttem élesedett. Még mindig nem volt sok értelme.

Egy elegánsan berendezett hálószobában egy négylábú ágyon feküdtem. A széles ablak két oldalán lévő brokátfüggönyökön keresztül vékony napfény szűrődött be. Az ágykeret, valamint a komód és a falak melletti komód és a szekrény, mintha mahagóniból készültek volna, fényesre csiszolva. A mentazöld tapétán arany virágminták csillogtak.

Az alattam lévő ágytakaró valójában bársony volt. A puha bolyhos sötétlett a kezem nyomása alatt, ahogy felegyenesedtem. Édes lila illat szállt fel belőle.

Édes. Az emlékek rohantak fel, ahogy a karok elkapnak, a kendő az orromra és a számra borul. A pulzusom megakadt. Megérintettem az arcomat, mintha ki tudnám rángatni a múltamból azt a pillanatot. Hogy ne történjen meg.

De megtörtént. Valaki megragadott és kiütött. És idehozott, bárhol is voltam. Úgy látszik, az elrablómnak sok pénze és dekadens ízlése volt a bútorok terén.

Megtapogattam a zsebeimet. A telefonom eltűnt. Legalább a ruháim még mindig rajtam voltak, és rendben voltak. Nem éreztem semmilyen váratlan fájdalmat. A kezdeti támadáson kívül semmi okom nem volt azt hinni, hogy bántalmaztak volna.

Legalábbis eddig. Ki tudta, mit tervez velem az emberrablóm legközelebb?

Izmaim megfeszültek, és ellöktem magam az ágyról. Úgy tűnt, hogy az ablak a ház elején van. Egy külvárosi utcára nézett. Széles pázsit vezetett le az útra, és a túlsó oldalon, talán száz méterre tőle egy nagy viktoriánus ház állt. Balra, egy sűrű sövényen túl egy másik ház is látszott. Nem láttam, hogy bárki is mozogna az ablakukban vagy odakint, de a nap épp akkor kelt fel a horizont fölött. Talán később lesz alkalmam segítségért kiáltani.

Addig is a padlódeszkákon át a komódhoz lépkedtem, levélnyitót, hajtűt vagy bármi más, ésszerűen szúrhatót keresve. A fiókokból csak különböző sminkporok és krémek tégelyei és tubusai, egy ecset és egy fésű, valamint egy ezüst tokban lévő tükör került elő, amely kisebb volt, mint a tenyerem.

Léptek hangzottak az ajtó előtt. A kezem automatikusan a zsebembe gyömöszölte a tükröt. Tölts el néhány évet tolvajlással, és máris ösztönössé válik. Belöktem a fiókot, és hátráltam az ablak felé.

A kilincs elfordult. Nem hallottam a kulcs kattanását vagy a retesz csikorgását. Dübörgő szívem ellenére tétováztam. Az ajtó nem is volt bezárva? Nem vettem a fáradságot, hogy megnézzem, annyira biztos voltam benne, hogy be lesz zárva.

Az ajtó kinyílt. Egy fickó sétált be a szobába, akit még sosem láttam. Ebben biztos voltam, mert ha láttam volna már korábban, akár évekkel ezelőtt, biztosan emlékeztem volna rá. Ő volt a legcsodálatosabb emberi lény, akit valaha láttam.

Karcsú, izmos teste, legalább néhány centivel magasabb az én 180 centiméteres magasságomnál, kitöltötte a testhez simuló ingét és nadrágját. Az arca is karcsú volt, mély indigókék szemekkel és tüskés fekete hajkoronával. Tökéletes szimmetriáját csak egy apró sebhely rontotta el, amely a bal szemöldökébe vágódott, de ez valahogy csak még tökéletesebbé tette a megjelenését. Jobb fülcimpájában egy fülbevaló csillogott - egy apró zafír szegecs, ami passzolt a szeméhez.

Néhány lépéssel a szoba előtt megállt, és ferde vigyorral nézett rám. A mellkasomon végigfutott a remegés.

Szent ég! Kiütöttek, és elkocsikáztak egy idegen házába. Ez nem a bugyiolvadás ideje volt, Ren.

És mégis olvadt. A szívem még mindig dobogott, de most már nem volt teljesen félelem. Az idegeimen végigfutó remegés inkább türelmetlen várakozásnak tűnt.

Mi a fene ütött belém?

És csak képzelődtem, vagy a srác is ugyanolyan mohón bámult vissza rám?

"Üdvözöllek az otthonomban - mondta vidám, dallamos hangon. "Sajnálom, hogy ilyen körülmények között kellett találkoznunk. Ígérem, az emberrablás nem a szokásos stílusom. Reméltem, hogy a saját területén beszélhetek önnel. Az asszisztensem egy kicsit... túlbuzgó lett."

Vetett egy pillantást az ajtó felé. Már korábban is láttam a fickót ott állni. Pofafej volt, a bárból. A vállam megmerevedett.

De a bárban mutatott nagyképűsége után most teljesen leeresztettnek tűnt. Átcsoszogott a szoba küszöbén, térdre ereszkedett, és lehajtotta a fejét.

"Nagyon sajnálom. Túllőttem a célon."

" Óriási mértékben" - mondta az első fickó szárazon.

"Hatalmas különbséggel" - ugrott egyetérteni Pofafej. "Teljesen az én hibám volt. Nem is kellett volna beszélnem veled. Én... még egyszer, sajnálom."

"Rendben" - mondta a főnöke egy kézmozdulattal. "Induljatok. Biztos vagyok benne, hogy nem akarja a kelleténél jobban látni az arcodat. Elkezdheted az új munkádat." Visszafordult felém azzal a ferde mosollyal. "Egy hónapra beosztottam takarítói szolgálatra, ami ésszerűnek tűnt, tekintve, hogy mekkora rendetlenséget csinált."

"Össze vagyok zavarodva" - mondtam. "Én... Szóval nem akartál elrabolni?" Kicsit nehezen tudtam felfogni ezt a gondolatot.

"Ahogy mondtam, nem az én stílusom. Mondtam volna Leonardnak, hogy vigyen vissza az otthonodba, ha tudtam volna, hol van az. Mivel nem tudtam - mutatott a szoba felé -, megpróbáltam addig is a lehető legkényelmesebbé tenni a dolgodat."

Nem jött közelebb, még mindig bőven hagyott nekem helyet. De ott állt köztem és az ajtó között. Megnedvesítettem az ajkam.

"Szóval, ha akarnék, most rögtön hazamehetnék?"

A fickó felvonta a szemöldökét. "Hát persze. Legyen a vendégem, hogy ne legyen a vendégem." Kitért, hogy utat nyisson az ajtó felé. "Csak félórányira vagyunk Brooklyntól, és tíz perc sétára van egy vasútállomás. De talán megfontolná, hogy elfogadja a vendégszeretetemet egy kicsit hosszabb időre, most, hogy már itt van, meg minden? Már nagyon régóta várok arra, hogy beszélhessek veled."

Már a fél szobát átszeltem. Erre a megjegyzésre a testem lefagyott. Rámeredtem a férfira. "Hogy érted ezt? Az előbb is ezt mondtad: hogy beszélni akarsz velem. Beszélni velem miről? Hogy ki vagy te? Miért turkáltál te - és az "asszisztensed" - egyáltalán az életemben?"

"Vegyük ezeket sorra, kezdjük a legegyszerűbbel. A nevem Marco. Örülök, hogy megismerhetem." Játékos félmeghajlással lehajtotta a fejét. "Nagyjából mindenről szeretnék veled beszélgetni, de talán kezdhetnénk azzal, amit az elmúlt tizenhat évben csináltál. És tényleg fogalmad sincs, miért érdekelne?"

Marco az utóbbit könnyedén mondta, de indigókék tekintete feszülten tartotta az enyémet. A várakozás borzongása ismét végigfutott az idegeimen. Véletlenül azon kaptam magam, hogy azon gondolkodom, vajon milyen érzés lenne, ha az egyik fürge keze végigsimítana a bőrömön...

Oké, Ren, ne gondolkozz már! Pontosan öt perce ismered ezt a fickót, és még abban sem lehetsz biztos, hogy ez az egész emberrablás tényleg véletlen volt.

Azon kívül, hogy hittem neki, a lelkem mélyén, olyan okokból, amiket nem tudtam megmagyarázni. Az ösztöneim azt súgták, hogy nem hazudna nekem. Honnan a fenéből tudhattam volna ezt?

Egyik reakció sem válaszolt azonban a kérdésére. "Nem - mondtam. "Fogalmam sincs. Ez nem valami születésnapi csíny, amit Kylie rendezett, ugye?" Ez még tőle is szörnyen kidolgozottnak - és furcsának - tűnt.

Marco megrázta a fejét. "Nem. Egyértelműen nem csíny. Csak próbálom helyrehozni a dolgokat."

"Velem? De még sosem találkoztunk. Még csak nem is láttalak soha."

"Még nem találkoztunk? A neved Serenity, ugye?"

Nem gondoltam volna, hogy még jobban megfeszülhetek, mint amennyire már így is feszültem. Kiderült, hogy tévedtem. A hátam teljesen megmerevedett.

Senki sem használta ezt a nevet. Amióta az eszemet tudom, anyámon kívül senki sem használta, a leghalkabb suttogásban, amikor beteg voltam vagy elaludtam.

"A nevem Ren - mondtam. A hangom reszelős volt.

"A Serenity rövidítése - mondta Marco. "Nem kell titkolnod előttem. Nem foglak bántani."

Miért mondott ilyet? A gondolataim pörögtek. A homlokomhoz szorítottam a kezem. Marco felém lépett.

"Nem értek ebből semmit" - mondtam. "Tényleg nem."

Az arckifejezése megenyhült. Ahogy leengedtem a kezem, ő felemelte a sajátját, hogy megérintse az arcom. A pulzusom felcsuklott, de a késztetéstől, hogy belehajoljak az érintésébe, nem húzódtam el. A bőröm bizsergett az ujjai alatt. Gazdag, fűszeres illat áradt belőle, mint a fahéjjal fűszerezett kávé. Ínycsiklandó. A tekintetem a szájára esett.

Az ádámcsutkája megdomborodott. "Mit tett veled, Lángok Hercegnője?" - motyogta. "Hogyan zárt el téged?"

"Senki sem zárt el engem" - mondtam. "Én itt vagyok. Kiről beszélsz?"

"Az anyádról. Biztosan ő volt az. Persze, hogy megvédjen téged, de..."

Visszarándultam, a szemeim tágra nyíltak. "Mit tudsz te az anyámról? Honnan tudsz te bármit is róla?"

Marco ugyanolyan döbbentnek tűnt a kirohanásomtól, mint amilyennek én éreztem magam. "Mondhatni, régen ugyanazokban a körökben forgolódtunk. Én is ugyanúgy kerestem őt, mint te."

A remény, amely elkezdett bennem bugyborékolni, szétrobbant. "Akkor nem tudod, hol van most."

Fintorogva ráncolta a homlokát. "Nem. Nem tudod? Ren, azt hiszem, jobb lenne, ha..." Éles lélegzetet vett, és megidézte korábbi pimasz hangját. "Szörnyű házigazda vagyok. Ez a sok beszéd a reggeli ideje alatt, és nem kínállak meg egy falat étellel sem. Majd én felhozok neked valamit. Miért nem szánsz rá egy percet, hogy kiszellőztesd a fejed? Úgy tűnik, több megbeszélnivalónk van, mint gondoltam."

Felemelte a kezemet, hogy megcsókolja a kezemet. Az ajkai érintésétől égett a bőröm. Aztán kisöpört a szobából anélkül, hogy megvárta volna a válaszomat.