Eva Chase - Dragon’s Guard, Negyedik fejezet



4. fejezet

Ren

"Ugye tudod, hogy ez a helyzet teljesen őrült, ugye?" Kylie hátradőlt a kanapén. Egy összehajtogatott szelet pirítóst dugott a szájába, és erőteljesen rágott. Soha nem értettem, hogyan tud úgy enni, hogy egy védőjátékossal vetekedjen, és közben megőrizze azt a drótos testalkatot.

"Igen, ez már pár százszor eszembe jutott." Megdörzsöltem a homlokomat. "Nagyon sajnálom, hogy belekevertelek, Ky."

Gyengéden térdre rúgott. "Ne légy nevetséges. Örülök, hogy itt vagyok. Segíthetek kijutni, ha a dolgok még őrültebbre fordulnak. És eléggé kíváncsi vagyok arra is, hogy megtudjam a nagy rejtélyt anyukáddal kapcsolatban."

"Ha Marco tényleg tud róla valamit." Kezdett úgy hangzani, mintha még nálam is régebben nem látta volna. De ahogyan beszélt hozzám - ahogyan rám nézett... Volt valami, amit tudott, valami nagy dolog, amit még nem mondott el nekem.

Ezért reagált a testem olyan lelkesen a jelenlétére? Még soha nem éreztem ilyen intenzív reakciót egy férfi iránt. Persze, nem mondhatnám, hogy találkoztam már félig ilyen gyönyörű sráccal...

Mintha olvasott volna a gondolataimban, Kylie felvonta a szemöldökét. "Meg kell mondanom, elképesztő szerencséd van a titokzatos, afféle emberrablókkal. Ez a fickó fantasztikus."

Nevetnem kellett, még akkor is, amikor kipirult az arcom. "Igen, ezt én is észrevettem."

"Ooh." Kylie még egy lökést adott nekem a lábával. "Talán Ren-nek hátsó szándékai vannak, amiért itt marad. Meg vagyok döbbenve. Sosem szoktál rajongani a srácokért."

"Még sosem láttam ilyen srácot" - motyogtam.

A ház másik oldalán a bejárati ajtó dörömbölve becsukódott. Megerőltettem a fülem, hogy Marco hangját vagy az újonnan érkezettünkét kivehessem, de egyiket sem hallottam. Mire gondolt, amikor azt mondta, hogy emberek jönnek hozzám? Hogyan illeszkedtek ezek a többi "vendég" abba a titokba, amit még nem árult el?

A bizonytalanság elnyomta az éhségemet. A tányér felét amúgy is letisztítottam. Letettem a dohányzóasztalra. Egy másik autómotor morgása áthallatszott a falakon, és megállt odakint. Megmozdultam az ülésen. Miről beszéltek odakint?

A kezem a medálomhoz emelkedett. Az elmúlt hét évben ez volt a vigasz próbaköve. Az a sok év, amíg vártam, hogy kinyithassam.

Kinyitottam... és még a nap vége előtt megjelent Marco asszisztense. Rákukkantottam a bevésett arany oválisra. Ez az összefüggés eddig nem jutott eszembe. De hogyan hozhatta volna a medál kinyitása Marco, vagy bárki más az utamba?

Kikattintottam, és megnéztem a benne lévő szimbólumot. Mit akartál mondani nekem, anya? Miért akartad, hogy várjak, hogy ezt lássam? Nem értek semmit.

"Te nyitottad ki!" Kylie felült, és felült. Igen, persze. Nem láttam őt azóta, hogy először láttam. Odahajolt, és én felemeltem neki, hogy megvizsgálja.

"Gondolom, ez a kép nem jelent neked semmit" - mondtam.

"Nem. Kellene?"

"Nem tudom." Csak egy kérdés a gyorsan növekvő listámon.

A nyaklánc most nem adott megnyugvást. Helyette a zsebemhez nyúltam, és megtapogattam a tükör kemény körét, amit az emeleten zsebre tettem. Kihúztam, és végigsimítottam a hüvelykujjammal a hűvös, csiszolt felületen. Az idegeim kicsit megnyugodtak.

Nem szívesen gondoltam azokra a kisebb lopásokra, amelyeket fiatalabb koromban elkövettem, de az, hogy csak úgy elvehettem, amit akartam, amikor akartam, még mindig az irányítás érzetét keltette bennem. És erre az érzésre most nagy szükségem volt.

Egy harmadik autó állt meg odakint. A vállaim megfeszültek. Hányan jöttek? Mikor fog Marco bevonni engem is ebbe az összejövetelbe, ami nyilvánvalóan csak rólam szólt?

"Ugye nem gondolod, hogy ez valami szervezett bűnözői dolog, ugye?" Kylie megkérdezte. "Anyád valaha is úgy tűnt, hogy valami gyanús dologba keveredett?"

A gyomrom összeszorult a gondolatra. "Azt hiszem, lehetett volna" - mondtam. "Majdnem mindig együtt voltunk, de azokat az utazásokat is ő tette, és telefonon keresztül is elintézhetett volna munkát." Mindig feszültnek és kissé szomorúnak tűnt, amikor hazajött az utazásokról. Minden egyes alkalommal még inkább az volt. "Mindig szuper óvatos volt, hogy ne keltsünk feltűnést. Semmi olyat ne tegyünk, ami feltűnést kelthet. De úgy viselkedett, mintha jobban aggódna értem, mint saját magáért."

És amennyire emlékeztem, nem árasztotta magából azt a fásult hangulatot, amit minden bűnözőtől kaptam, akivel valaha találkoztam. Amit valószínűleg én is sugároztam legalább egy kicsit, még akkor is, ha életemnek ezt a részét már magam mögött hagytam.

Hangok szűrődtek be a nappali ajtaján. Visszatömtem a tükröt a zsebembe. A tarkómon felállt a szőr a hátamon, ugyanakkor a várakozás lüktetése, amit akkor éreztem, amikor először láttam Marcót, még erősebben száguldott át rajtam, mint korábban.

Eljött az idő. Végre eljött az idő. Hogy mire, azt nem tudtam volna megmondani. De a testem ezt hitte.

Marco kinyitotta az ajtót. Bocsánatkérően önlegyintő mosollyal hajtotta le a fejét. "Itt van a banda." Aztán belépett, nyitva hagyta az ajtót, hogy a vendégei kövessék.

Néhány perccel ezelőtt még azt jegyeztem meg Kylie-nak, hogy még sosem láttam olyan dögös pasit, mint Marco. Most hirtelen négy elképesztően gyönyörű férfival álltam szemben.

Marco átsétált a szobán, és megállt egy karosszék mögött, izmos alkarját annak ívelt háttámlájára támasztotta. A srác, aki utána jött, még izmosabb volt, széles, jól megtermett vállakkal és izmos mellkassal, amely kitöltötte magasodó testalkatát. Sötétbarna szemei még intenzívebbek voltak, mint a dús gesztenyebarna haja.

Mr Buff tekintete egyenesen rám szegeződött, és meleg mosoly görbült az ajkára. Elektromos bizsergés futott végig a bőrömön. Néhány megfontolt, erőteljes lépéssel átkelt a szobán, és néhány méterre Marcótól megállt, a tekintete még mindig rám szegeződött.

A következő fickó gyorsabb tempóban lépett be. Zömökebb volt, de ugyanolyan széles vállakkal és elsöprően erős állkapoccsal. Lépteinek királyi kecsessége miatt ugyanolyan magasnak tűnt, mint a többiek. Az ablakon beszűrődő napfénytől sápadt haja aranyosan csillogott, mint egy Disney-hercegé. Megállt a szoba közepén, és kristálytiszta kék tekintetével rám szegezte a reményteljes és kereső tekintetét.

Az utolsó fickó olyan óvatos léptekkel lopakodott be, hogy magára vonta a tekintetemet. Miért kellett aggódnia? Éppen bent állt meg, és az ajtókeretnek támaszkodott, karját karcsú, izmos mellkasán keresztbe fonta. Bár nem tűnt idősebbnek, mint a többiek, legfeljebb a húszas évei közepén-végén járhatott, világosbarna haját, amely éppen a fülcimpája alá ért, ezüstös szálak tarkították. Kissé misztikus jelleget kölcsönöztek egyébként zord külsejének. Amikor végre rám nézett, erdőzöld szemei olyan áthatóak voltak, hogy úgy éreztem, megakadok a helyemen.

A szívem még gyorsabban vert. Itt voltak. Nem tudtam, miért számít ez, de minden idegszálam megremegett a boldogságtól. Alig kaptam levegőt.

Kylie olyan pillantást vetett rám, ami azt mondta: El tudod hinni, hogy ezek a fickók?

Nem. Nem, nem tudtam. De itt voltak.

És az enyémek voltak.

Honnan jött ez a bizarr gondolat? Fintorogtam, de mielőtt rendezni tudtam volna a gondolatok és érzelmek örvényét, ami átfutott rajtam, Marco felegyenesedett. Tudó pillantást vetett rám, mintha pontosan tudná, mi jár a fejemben.

"Itt is vagyunk - mondta a lanyha vonaglásával. "Happy, Dopey, Doc és Grumpy, szolgálatodra."

Az ajtónál álló óvatos fickó - aki úgy nézett ki, mint aki éppen megfelel a "Morgós" címnek - elfordította a fejét, hogy Marco felé pillantson. A házigazdánk visszavigyorgott. "Elnézést. A nevemet már tudja, Ren. Hadd mutassam be Nate-et, Áront és Westet."

"Ren?" Grumpy-West hitetlenkedő hangon ismételte. Még így is, a nevemtől a mély, torokhangú hangján végigfutott a hátamon a hideg.

"Ahogy ő szeretné, ha szólítanánk" - mondta Marco.

Dopey-Nate bólintott. "Ha így akarja, akkor így fogjuk hívni." Mély baritonja éppoly meleg volt, mint a mosolya. Amit ismét rám szegezett. A fenébe. A mellkasom megremegett. Ez a sok forróság egy szobában hormonális túlterhelést okozott nekem.

Az én Disney-hercegem, Aaron óvatos lépést tett felém. Nem voltam benne biztos, hogy Marco miért őt jelölte ki Doki mellé. Talán mert a ragyogó kék tekintete olyan elgondolkodtató volt, hogy szinte úgy éreztem, mintha egy szemüvegen keresztül vizsgálna engem.

"Abból, amit Marco elmondott, sok mindenben bizonytalan vagy - mondta. A hangja egyenletes volt és halkan, de kellemesen reszelős. "Talán kezdhetnéd azzal, hogy elmondod, mit tudsz. Milyen volt az életed? Mit csináltál vele?"

"Most már sok minden eszembe jut, amiről szeretnék tudni - motyogta Kylie. De valahogy a négy srác jelenléte a szobában nem kevésbé, hanem inkább jobban megnyugtatott. Nem ismertem őket - teljesen idegenek voltak. Miért éreztem úgy, mintha a világon sehol sem lehetnék nagyobb biztonságban, mint itt, velük együtt?

Az összetartozás furcsa érzése fellazította a nyelvemet.

"Ötéves korom óta itt élek - mármint New Yorkban -, mondtam. "Leginkább... Leginkább anyámmal. Igazából csak mi ketten voltunk. Otthon tanított, és jártuk a várost, de igazából senki mással nem beszéltünk."

"Szóval csak ettetek, aludtatok, tanultatok, itt-ott egy kicsit szórakoztatok - semmi különös?" mondta Áron.

Valami konkrétumot akart kihalászni, de fogalmam sem volt, hogy mit. "Semmi, kivéve az egész magunkba zárkózást. Legalábbis nem jutott eszembe semmi."

"Akkor ne aggódj emiatt." Intett, hogy folytassam. "De valamikor ez megváltozott?"

"Nos, ahogy Marcónak is mondtam, anyám időnként kirándult. Amikor tizennégy éves voltam, elment az egyikre, és nem jött vissza."

Haboztam, a torkom összeszorult. Hét évem volt arra, hogy túltegyem magam ezen a veszteségen, de még mindig ugyanolyan mélyen szúrt. Azt sem tudtam, hogy dühös legyek-e anyára, vagy gyászoljak. Vajon önszántából hagyott el, vagy történt vele valami odakint, bárhová is ment?

"Hét éve a magad ura vagy?" Nate azt mondta. Megrázta a fejét. "Az kemény lehetett."

Kényszert éreztem, hogy odamenjek hozzá, és hagyjam, hogy átöleljen azokkal az izmos karokkal. De honnan tudta, hogy hét év tizennégy éves korom óta eltelt? Marco asszisztense hallotta a huszonegyedik születésnapi beszélgetést a bárban?

"Eleinte rendben volt - mondtam, és úgy éreztem, meg kell védenem anyát, bár senki sem kritizálta őt közvetlenül. "Anyámé volt a lakás, amelyben laktunk. Volt egy közös bankszámlánk, amelyen bőven volt megtakarításunk, hogy fedezzük az ételt és a számlákat. Tudtam magamra vigyázni. De aztán - a házmester rájött, hogy egyedül élek ott. Hívta a gyámügyet és a rendőrséget. Nem maradhattam. Elkezdték nyomon követni a bankszámlát, így nem használhattam tovább."

A hangom elhalkult. Lenéztem az ölembe. Nem akartam a többiről beszélni. Az utcán töltött időről, a szövetségekről, amelyeket ki kellett alakítanom, hogy életben maradjak. "Az kemény volt. Ennyit kell tudnod. De megtaláltam a kiutat. Kylie és én a múlt hónapban vettünk egy saját lakást. Egy raktárban dolgozom. Jól vagyok."

A kezem magától a nyakláncomhoz ugrott. A hüvelykujjam a reteszén aggódott, a medált ki- és becsukta.

West állkapcsa megrándult. Aaron tekintete a kezemre rándult. "Az a nyaklánc - mondta. "Az anyádtól kaptad?"

"Igen. Közvetlenül az utolsó elutazása előtt." A legfurcsább érzés kúszott felém, hogy nem kellett volna elmondanom neki, hogy tegnapig nem bontottam ki. Valami olyasmi - már mindenki tudta.

"Áron egy kicsit szarka - kötekedett Marco. "Szeme van a csillogáshoz."

Áron nem törődött vele. Újabb lépést tett előre, mintha azt kérné, hogy megnézhesse. Az ujjaim a medál köré zárultak. Kylie megragadta a másik kezemet, és megnyugtatóan megszorította.

"Amit tudni szeretnék - mondta West, még mindig összeszűkült szemmel -, az az, hogy mire emlékszel abból az időből, mielőtt New Yorkba jöttél".

Azelőttről. A pulzusom megugrott, és a szám kiszáradt. Nem tudtam, miért. Nem volt benne semmi olyan rémisztő. Mert az igazság az volt: "Nem emlékszem semmire." A hangom remegett. Szünetet tartottam, hogy megnyugtassam magam. "Tudom, hogy máshonnan költöztünk ide, de... Minden, ami előtte volt, üres. Anyámmal sosem beszéltünk erről."

Megpróbáltam megkérdezni, egyszer, tízéves koromban. Anya szája annyira összeszorult és megfeszült, hogy elszégyelltem magam, mielőtt a kérdés egyáltalán kijött volna.

Nem kell ezen gondolkodnod, mondta. Még nagyon-nagyon sokáig nem.

"Szóval a leghalványabb fogalmad sincs - kezdte West. Mielőtt befejezhette volna a gondolatát, Nate feléje lendült.

"Hagyd őt békén - morogta. "Tudom, hogy te is éppúgy érzed, hogy igazat mond, mint én. Tényleg úgy gondolod, hogy igazságos, ha egyszerre mindent rápakolsz?"

West befogta a száját, de ez nem akadályozta meg abban, hogy a testesebb fickóra meredjen. Marco kuncogott, mintha mulatságosnak találta volna a civakodásukat.

"Nem értem" - mondtam, kicsit egyenesebben ülve. "Úgy beszélsz, mintha többet tudnál erről - rólam és az anyámról -, mint én. Mi folyik itt valójában? Miért vagytok egyáltalán itt?"

És miért érzem úgy, hogy valahogy egyszerre akarok mindannyiótokat megugrani?" Igen, ezt a kérdést megtartanám magamnak.

Áron hangja nyugodt és egyenletes maradt. "Már régóta ismerjük magát - mondta. "Mielőtt a városba jöttél, amikor még mindannyian gyerekek voltunk. Az a tény, hogy nem emlékszel... A legjobb tippem az, hogy anyád elnyomta ezeket az emlékeket, hogy könnyebb legyen neked, hogy ne áruld el magad."

"Mit adjak ki magamból? És mit értesz azon, hogy 'elfojtott'? Úgy beszélsz, mintha varázsigét tett volna rám, vagy ilyesmi."

Kicsit felnevettem, de a srácok nem vették tréfának. Váltottak egy pillantást. Áron végigsimított aranyszőke haján. "Így is lehet mondani."

"Mondjuk úgy, hogy sok mindent nem mondott neked az anyád." Marco feldobta a talpát.

Nate felém tolódott. A jelenlétének erős, védelmező energiája átjárta a testemet, és megnyugtatta az idegeimet. "Van valami, amit tudnod kell arról, hogy mik vagyunk mi, és hogy mi vagy te" - mondta.

"Várj csak - szakította félbe West. "Ha kesztyűs kézzel kell bánnunk vele, rendben. De annak nem kell ezt hallania. Neki nincs helye ebben a beszélgetésben." Kylie-ra mutatott.

Az ujjaim megfeszültek Kylie ujjai körül. "A legjobb barátom marad. Ez nem képezi vita tárgyát."

"Nem hiszem, hogy messzire jutsz a vitával" - mondta Marco. "Egyszer már megpróbáltam."

"Igen" - mondta Kylie. "Engem nem lehet megkérdőjelezni."

West grimaszolt, de Nate feltartotta a kezét. "Ha Ren megbízik benne, akkor mi is megbízhatunk benne. Ren memóriájának semmi köze az érzelmi tudatosságához."

"A nem rokonokkal szemben tilos megtörni a hallgatást" - vetette közbe Aaron. "De azt hiszem, most az egyszer ésszerű kivételt tehetünk."

"Abbahagynátok végre a beszélgetést arról, hogy elmondhatjátok-e, és belevágnátok a dolgokba?" Törtem ki. "Mi az a nagy titok? Mik azok a 'nem rokonok'? Mi a fene..."

Elhallgattam, amikor Nate közelebb lépett. Leült arra a székre, amely mellett Marco állt, cicamódra a dohányzóasztal körül tőlem. Minél közelebb jött, annál közelebb akartam kerülni hozzá, de én megdermedve maradtam a kanapén. A hangja ugyanolyan meleg volt, mint az előbb, de mélybarna szemei olyan ünnepélyesek voltak.

"Ren, az anyád hagyta, hogy elhidd, hogy ti ketten csak hétköznapi emberek vagytok. De nem vagytok azok. És mi sem vagyunk azok. Egyáltalán nem vagyunk emberek. Alakváltók vagyunk."