Georgette St. Clair - Bride of the Dragon, Huszadik fejezet


  

Huszadik fejezet

"Elég jó villásreggeli asztalt terítettél, Winthrop" - jegyezte meg Kelly másnap. Winthrop általában szigorúan formális asztalt terített. Ma reggel úgy döntött, hogy hattyúkká hajtogatott szalvétákkal és kis becsomagolt orrvirágokkal díszíti fel a lány és Gabriel tányérját.

"Köszönöm, asszonyom."

"És úgy tűnik, mosolyog."

"Biztos vagyok benne, hogy nem tudom, miről beszél, asszonyom" - mondta Winthrop, még több jeges vizet töltött a poharába, majd visszavonult.

"Ezért mosolyog" - mondta Gabriel, és lehajtotta a fejét, amikor Teresa feléjük lépett, kezében egy papír bevásárlószatyorral.

Megállt az asztal mellett. "Csatlakozhatok önökhöz ebédre?" - kérdezte tétován. "Hoztam egy bocsánatkérő ajándékot, hátha meggondolnád, hogy egyszer megengedd, hogy testvérként viselkedjek."

Beletúrt a szatyorba, és elővett egy hungarocelldobozt és egy ajándékba csomagolt dobozt.

"Egy gyöngykarkötő a húgomnak, és egy filé mignon neked" - mondta Gabrielhez.

Leült az asztalhoz Kelly mellé. Winthrop odasietett, és töltött neki egy csésze kávét, mosoly játszott az ajkán. Már megint. Ez kezdett kifejezetten nyugtalanító lenni.

Gabriel felkapta a hungarocelldobozt, kinyitotta, és elismerően bólintott. Aztán a tányérjára csúsztatta a húst.

Lefűrészelt egy nagy darab húst, és a szájába nyomta. "Erős érveket hoz fel amellett, hogy miért kellene visszafogadnunk őt a családba" - mondta Kellynek.

"Szóval hússal lehet megvásárolni?" Kelly megkérdezte, miközben felvette a karkötőt, és megcsodálta a gyöngyöket, amelyeknek finom rózsaszín árnyalatuk volt.

A szeme csillogott. "Többek között. Mint tudod."

Kelly arca elszíneződött. "Khm. Itt van a nővérem. Ha nem bánja."

"Igen, tényleg - mondta Teresa, és az arca is elvörösödött. Winthropra pillantott. "Javíthatatlanok, ugye?"

"Igen, azok. Teljesen alkalmatlanok egy olyan hölgyhöz, mint amilyen az ön kifinomult tulajdonságai." Nem szólította Teresát "asszonyomnak", jegyezte meg Kelly.

"Mindegy. Hallottál már valamit azokról a tűzsárkányokról, akik felgyújtották Maplethorpesék házát?" Teresa megkérdezte. "Ma reggel benne volt az újságban. A tűzsárkányok állítólag ugyanazt mondták, mint a jégsárkányok - szó szerint nem emlékeznek semmire. Principe Teague-et idézték, aki azt mondta, hogy még mindig nyomoznak az ügyben."

"Nem, semmit sem sikerült feltárnunk - mondta Gabriel.

"Ma reggel kaptam egy nagyon érdekes telefonhívást - mondta Teresa. "Chadtől. Azt mondta, hogy gondolkodott a dolgon, és kifejtette a feltételeket, amelyek mellett hajlandó lenne visszavenni engem."

Winthrop felkapta a kávéskannát, és épp azon volt, hogy még egy kis kávét töltsön Gabrielnek. Megdermedt ott, ahol állt, és tágra nyílt szemmel bámulta Teresát.

"Fel kellene mondanom a munkámat, és bele kellene egyeznem, hogy soha többé nem dolgozom, és bocsánatkérő levelet kellene írnom a szüleinek azért a szégyenért, amit okoztam nekik, és bele kellene egyeznem, hogy azonnal és végleg megszakítok minden kapcsolatot veled."

Teresa a drámai hatás kedvéért szünetet tartott. Aztán ravaszul elmosolyodott. "Mondtam neki, hogy csókolja meg a - Winthrop, talán jobb, ha befogod a füled. Nem? Oké, figyelmeztettelek - seggre."

Winthrop hatalmas mosolyra húzódott, és felfrissítette Gabriel kávéját.

"De én nem szoktam ilyen illetlenül beszélni" - tette hozzá gyorsan Winthropnak.

"Természetesen nem" - mondta Winthrop. "De ez alkalommal, azt hiszem, teljesen indokolt volt."

Aztán felpillantott, és a szemöldöke összeráncolt. Mindenki más követte a tekintetét. Néhány tucatnyi jégsárkány repült a kastély felé, hatalmas testük jégkéken és fehéren csillogott.

Gabriel felpattant, és berohant a kastélyba, Kelly, Teresa és Winthrop a sarkában.

"Maradj bent - mondta Gabriel Kellynek. "Valószínűleg azért vannak itt, hogy megpróbáljanak letartóztatni téged valamilyen koholt váddal. Hadd intézzem el én."

Átsiettek a kastélyon, és Kelly a szalonban várakozott, miközben Gabriel kisietett a bejárati ajtón. A hatalmas ablakokon keresztül nézve látta, hogy Calder a kocsijával hajtott fel. A sárkányok közül tizenöten még mindig sárkányformában voltak, de Calder, Principe Teague és Teague több embere most emberi alakban, meztelenül állt.

Gabriel, a szülei, Gabriel több unokatestvére és körülbelül egy tucatnyi alkalmazottja állt a bejárati lépcsőn. Rengeteg veszekedés, kiabálás és karlendítés zajlott, és a sárkányok ívelt orrlyukaiból gőz és füst szállt ki.

Végül Kelly Teresa-ra pillantott, és azt mondta: "A fenébe is," és az ajtó felé indult.

"Kisasszony, Gabriel azt mondta, hogy maradjon bent!" Winthrop tiltakozott, a nyomában haladva.

A lány nem törődött vele, és kisétált a bejárati lépcsőre. Meglepetésére Gabriel megfordult, és teljes dühvel és árulással bámult rá.

"Bíztam benned - mondta egyszerűen.

"Mi a fenéről beszélsz?"

"Elárultál minket" - mondta Tabitha keserűen. "Te beszéltél az Égieknek Alexandráról."

"Nem mondtam el az Égieknek!" Kelly felhördült. "Anyámnak mondtam el, mert azt hittem, hogy ő talán találhat egy gyógyító követ, ami megmentheti Alexandrát."

"Miért tetted ezt?" Gabriel dühösen követelte. "Most az Égiek negyvennyolc órát adnak nekünk, hogy átadjuk Alexandrát, hogy végezzenek vele. Ez történik a mentálisan beteg sárkányokkal. Ezért tartottuk őt rejtve. Ennyire fontos neked a rubin jutaléka? A pokolba is, odaadhattuk volna a pénzt, ha ennyire fontos lenne."

Kelly döbbenten nézett rá. Ezt gondolta róla? Akár szíven is szúrhatta volna.

"Csak segíteni próbáltam" - mondta dühösen.

"Most már nincs értelme hazudni" - mondta Gabriel keserű hangon.

"Hé, még több csúnya beszéd jön feléd" - dörmögte Teresa. "Bassza meg! Te. Ne merészelj így beszélni a húgommal!"

Winthrop megköszörülte a torkát.

"Tudom, tudom, nem láthatsz többé" - mondta Teresa lemondó hangon.

"Igazából azt akartam tudatni veled, hogy csomagolni fogok. Kíváncsi vagyok, van-e a szállodádban egy szomszédos lakosztály." Winthrop szigorú, dorgáló pillantást vetett Gabrielre.

"Segítek csomagolni" - mondta Teresa, és követte őt vissza a kastélyba.

A fájdalom és a düh könnyei megtöltötték Kelly szemét. "Soha nem hazudtam neked - mondta Gabrielhez. "Attól a perctől kezdve, hogy idejöttem, azt mondtam neked, hogy mindent megteszek, hogy megtaláljam a Sárkányvérűt, és hogy feljelentelek érte, ha megtalálom. Úgy hangzik ez, mintha valaki megpróbálna becsapni téged? Ha tudtam volna, mi fog történni Alexandrával, nem mondtam volna el az ügynökségemnek. Fogok egy taxit a városba, és mindent megteszek, hogy valahogy felkutassak néhány gyógyító követ, mielőtt lejár a határidő. És mindannyian megcsókolhatják a seggemet."

"Tudtál erről?" Principe Teague megkérdezte Caldert. "Tudtál róla, hogy a családod egy elmebeteg sárkányt rejteget a kastélyukban, és ezzel veszélyezteted a völgy minden emberének életét?"

Calder találkozott a tekintetével. "Tudtam, hogy a nővérem itt van, igen. Olyan gyakran meglátogatom, amilyen gyakran csak tudom. És ő nem jelent veszélyt senkire."

Teague szeme felcsillant, és kárörvendő hangon azt mondta: "Amikor erről beszámolok a Sárkány Véneknek, ki leszel rúgva."

"Úgy legyen" - mondta Calder hűvösen. "Nem bánok semmit."

"Tudjátok, amíg én őszinte vagyok, addig ti mindannyian egy rakás képmutató vagytok, és Caldert hibáztatjátok a problémáitokért" - csattant fel Kelly. "Ti voltatok azok, akik Alexandra állapotát okoztátok. Nem akartátok, tudom, de száz százalékban ti vagytok a felelősek érte. Nem az ő átkozott hibája, hogy tette a dolgát, és megakadályozta, hogy Emerson ellopja a citrint. Én ugyanezt tettem volna az ő helyében."

Tabitha orrlyukaiból füst áramlott, és pikkelyek borították be a testét. "Te... te... te... te..."

"Én mit?" Kelly felkiáltott. "Nem mondhatsz semmit, mert tudod, hogy igazam van!"

Eltaposott a feljáró vége felé, és hallotta, ahogy lépések dübörögnek utána.

"Tarts ki" - szólt Calder. "Majd én elviszlek."

Kelly felsóhajtott, és bemászott a kocsijába. Visszapislogta a könnyeit, miközben elhajtottak, de nem volt hajlandó visszanézni a kastélyra, és nem volt hajlandó sírni. Túlságosan dühös volt.

Csendben hajtottak a városba, és Calder leparkolt a város főutcáján, a Sárkánypikkely Hotel előtt.

"Itt lesznek szobáik - mondta. Aztán a lányra pillantott, ahogy kicsúszott az ülésből. "Tudod, a bátyám nagyon szeret téged." Calder felsóhajtott. "Ha ez számít valamit."

"Én is szeretem őt, már amennyire ez számít, de egy életen át szarul bántak velem olyan dolgokért, amiket nem én követtem el, és elegem van belőle" - mondta Kelly. "Köszönöm a fuvart."

Elment a recepcióhoz, és bejelentkezett, a gyomrában tompa bánat érzése telepedett meg. Aztán felment a szobájába, és elkezdett mindenkit felhívni, akit ismert, kétségbeesetten próbált nyomára bukkanni bármilyen ékszernek, ami segíthet Alexandrán.

Semmit sem talált.

Végül hátradőlt az ágyán, és csak feküdt, a plafont bámulva. Megcsörrent a telefonja, és gyorsan felkapta, remélve, hogy valaki válaszol.

"Halló?" - mondta türelmetlenül.

"Én vagyok" - mondta Teresa. "Hol vagy most éppen?"

"Van egy szobám a Sárkánypikkelyben. Te hol vagy?"

"Azonnal érted megyek. És ha Calder még mindig veled van, ne mondd el neki."

"Nincs még velem. Miért?"

"Mert van egy ötletem, hogyan szerezzük meg a Napkeleti Citrint."