A.K. Koonce - Hopeless Kingdom, Ötödik fejezet

 


Ötödik fejezet

Kémia

Nem én vagyok az Eminenciás. Nem hiszem, hogy valaki ezzel a címmel olyan nagy szarházi lehet, mint én. Kell, hogy legyenek bizonyos követelmények. Valamiféle múltbeli tapasztalat. Valamiféle kiemelkedő képzés. Eminenciás kiképzőtábor, talán. Az én képzettségem egyszerűen nem megfelelő. Talán csak ideiglenes vagyok.

Ryder rejtélyes szavai, amikor először találkoztunk, visszhangoznak az agyamban:

Az Eminenciás állítólag a legerősebb Reménytelen az egész világon. Egy napon az Eminencia eljön, és vagy haragot zúdít erre a már lerombolt világra, vagy visszaállítja azt a szépséget, ami valaha volt.

Remegő lélegzet hagy el, ahogy visszautasítom a címmel járó felelősséget.

Holnap. Tristan azt mondta, holnap megbeszéljük a jövőmet.

A tagadás áradata elkísér egészen a szobámig. Lépteim Darrio léptei után követik egymást, szépen ismétlődő formában, de csak ennyire futja belőlük. A tetteim most az egyszer nem átgondoltak. Semmit sem tudok kiszámítani magam körül. Az elmém egy dadogó körhinta, melyben egyetlen szó és csak egyetlen szó forog: Eminencia.

"Jól vagy?" Egy hang, mint a meleg forró csokoládé, egyenesen belém süllyed, és visszahozza a figyelmemet a fókuszba. Elvonom a tekintetemet a folyosó padlóját borító fekete porról a nehéz csizmára, az erős combokon, a karcsú csípőn és a széles mellkason illeszkedő sötét farmernadrágra. Fekete szakállának tincsei árnyékolják erős állkapcsát, éles kontrasztot alkotva sápadt, gondterhelt szemeivel.

"Jól vagy?" - kérdezi még egyszer, és ekkor veszem észre, hogy megálltunk, és kinyitotta a hálószobám ajtaját. Daxdyn felnéz ránk a padlón lévő helyéről. Összecsuklott az ágyam lábánál, és gyönyörű arcán kimerültség húzódik.

"Mi a baj, szép kis emberkém?" Darrio suttogva kérdezi. A szemei megkeményednek az aggodalomtól és a tétovább tétovaságtól, mint amilyet valaha is láttam benne. Lassan a csípőmhöz viszi a kezét. Ettől az egyszerű érintéstől bizsergés terjed szét bennem, egészen a lelkemig. A tenyerének melege egyenesen a húsomba szivárog, szinte kiszorítja a felgyülemlő szorongást, amit azóta érzek, hogy ráléptünk erre a pokoli szigetre.

Szürke szemei az enyémre szegeződnek, és egy pillanatig csak bámulom. Hogy engedhettem meg magamnak, hogy ilyen gyenge legyek Darrio közelében? Utálom ezt az érzést. Gyűlölöm, ahogyan legszívesebben csak úgy belé hajolnék, és hagynám, hogy gondoskodjon rólam.

Senki sem gondoskodik rólam, csak én.

Majdnem megfontolom, hogy hazudjak neki. Nyomhatnék egy hamis mosolyt az ajkamra, és mondhatnám neki, hogy minden rendben van. Könnyen mondhatnám, hogy csak fáradt vagyok. Nem érzem jól magam. Jól vagyok.

De nem tehetem. Nem akarom. Nem akarok hazudni Darriónak.

"Ha azt hiszi, hogy én vagyok a..." Nehezemre esik kimondani a szót hangosan, de kikényszerítem magamból. "Eminenciás uram, bántani fog engem. Ki fog használni engem, Darrio. Megértetted ezt? Ne bízz benne."

Ne hagyd, hogy bántson, akarok sikítani. De nem teszem. Nem fogom. Arra kérni Darriót, hogy ne bízzak benne, ez a legtöbb, amire képes vagyok.

Mennyi abból, amit Darrio csinál, csak színjáték, és mennyi a valóság?

A feje egy kicsit megdől, a szemei engem és a minimális információt tanulmányozzák, amit az imént adtam neki. A félelem furcsa érzése kezd belém szivárogni. Mi van, ha Darriót nem érdekli, kiben bízom, és kiben nem? A szavam semmit sem jelent ebben a királyságban.

A hüvelykujjának végigsimítása a ruhám szövetén, határozottan a csípőcsontom alsó részén, leköti a figyelmemet. Libabőrös lesz tőle a bőröm. A legapróbb mozdulatokkal köröket rajzol a csípőmön, miközben úgy tűnik, gondolkodik.

Aztán bólint, csak egy rövid fejrándítással. "Oké."

"Oké?"

Ismét végigméri vonásaim minden részletét.

"Oké. Ha te nem bízol benne, akkor én sem bízom. Csak még egy kicsit tovább kell megjátszanunk magunkat." A hangja ígéretes suttogássá csökken. "Nem hagyom, hogy bántson téged."

A szívem megolvad; egyenesen a mellkasomon keresztül. Egy szánalmas, nyálas tócsává áll össze ennek a férfinak a lábainál. Csak arra vágyom, hogy átkaroljam, és testem minden centiméterét az ő minden centimétere köré tekerjem.

Elfojtom magamból az érzést, és biztonságosan keresztbe teszem a karjaimat a mellkasom előtt, miközben szinte hanyagul bólintok.

"Jó."

Egy vigyor húzódik az ajka sarkába, amitől legszívesebben odacsókolnám.

"Jó."

És mint két munkatárs, akik szakmai megállapodásra jutnak, véget vetünk a beszélgetésnek. Forró tekintetekkel és bizsergető érzésekkel ért véget, amelyeket talán soha nem vallanék be.

Darrio visszapillant Daxdynra, és az ajkai mély homlokráncolásba húzódnak.

"Vigyázz a bátyámra, rendben?" A teste melegsége az enyémet súrolja, kemény magja a lágy ívemhez simul. Hozzám hajol, és én figyelmesen tanulmányozom az ajkait, de nem zárja le azt a frusztráló távolságot köztünk.

"Szerintem Dax tud vigyázni magára" - mondom.

Az a vékony vonal, ami az ajkait takarja, szigorú marad.

"Jó éjt, Kara" - suttogja, és nagy keze végigsimít a hasamon, miközben besétálok a szobámba, és otthagyom őt a félhomályos előszobában.

Az ajtó behúzódik mögöttem, és figyelmesen hallgatom azt a kis kattogó hangot, ahogy a zár a helyére fordul.

Furcsa nyugalom költözik belém, amint meghallom. A biztonság érzése tölti el minden porcikámat ettől az aprócska hangtól.

A szoba mérete mellett az előttem álló férfi jelentéktelennek tűnik. Az erkélyajtók még mindig nyitva vannak, ahogy órákkal ezelőtt hagytam őket. És furcsa módon Daxdyn még mindig a boxeralsójában van. Sápadt vállai mélyen lógnak, ahogy a koszos padlón ül a hatalmas ágyam lábánál.

Sötét szempillái rebbennek, ahogy felhős, szürke szemei találkoznak az enyémmel. Nincs bennük semmi boldogság. A szemében olyan üresség van, amilyet még sosem láttam.

Lassan elindulok felé, térdre ereszkedve. A kemény padló belemar a bőrömbe, de úgy tűnik, nem tudok mást észrevenni, csak a tekintetet, ami ennek a férfinak a gyönyörű arcát szegélyezi.

"Daxdyn, mit csinálsz?"

Csináltak vele valamit?

Félelem és düh égeti át feszült mellkasomat.

Ha bántják őt, megölöm őket. Mindannyiukat megölöm.

"Jól vagyok. Csak fáradt vagyok" - suttogja remegő hangon.

A keze felemelkedik, amíg az ujja végigsimít a térdem ívén. Az érintése lángra lobbantja az érzést az egész testemben, és én belehajolok.

Egyetlen szavát sem hiszem el, amit az imént mondott, de nem tudom rávenni magam, hogy ellentmondjak neki.

Ezért nem mondok semmit. A puha takarók a hátamnak ütköznek, ahogy mellé dőlök. A karja átcsúszik a vállamra, és magához szorít, az ujjai apró ösvényeket húznak a bőrömön. Ajkai finoman a halántékomhoz simulnak, és a szemem lehunyja az érintésre.

Visszatartom a lélegzetemet a tüdőmben, és hagyom, hogy az éjszaka részletei eltűnjenek, miközben sütkérezem abban a halvány nyugalomban, amit Dax ad nekem.

Eltelik egy kis idő, mire ujjai végigsimítanak a combom alján, és a mellkasához húz. Belesimulok a testébe, ahogy a puha ágyhoz visz. A meleg takarók elzárnak minket, és kemény teste nem hagy el engem. Óvatosan egymás mellé fekszünk, a válla az enyémhez simul, a combjaink szépen összeérnek.

Az ismerős füstszag elhomályosítja a gondolataimat, ahogy az álom kezd magával ragadni.

Erős karja az oldalához húz, és én a fejemet a vállának zugába fúrom. Van valami abban, amikor az ember egy ágyban vergődik, ami felébreszti a test minden porcikáját. Az energia szorosan kavarog a magamban, szikrázik bennem.

Kényelmes csend áll be, és amikor már éppen újra álomba merülnék, megszólal.

"Tudod, nem kell úgy tenned, mintha nem feküdtél volna le Darrióval".

A szemeim felpattannak. Mintha az empatikus érzelmei nem éreznék a bennem kavargó kínos érzést, mintha ez az érzés soha életében nem létezett volna benne.

"Miből gondolod, hogy igen?"

Az ujjai elkezdenek végigsodródni a karomon, libabőrösödést küldve a húsomon.

"A köztetek lévő kémia szinte égethető." A szavai nem féltékenységgel hangzottak el. Neki ez csak egy kijelentés, de úgy tűnik, sokat gondolkodott rajta.

Kémia? Így nevezi azt a szerelem-gyűlölet feszültséget, ami Darrio és köztem van?

Nem is tudom, hogyan válaszoljak, de megpróbálom.

"Bárcsak meg tudnám magyarázni. Darrio nem olyan rettenetesen szimpatikus." És mégis, bizonyos értelemben az. A tekintetem végre találkozik az övével; a szoba halvány fénye beszivárog a vonásaira, kimosva a színét.

Nevetés dübörög a mellkasában, belém rázkódik, amíg mosoly húzódik az ajkamra.

"Ez az, ami szívás. Egy seggfej, és mégis vonzódsz hozzá. Ez tényleg megöli az egómat, csak hogy tudd."

A nyelve végiggördül az alsó ajkán, miközben rám vigyorog. Világos szemei ragyognak, ami lehetetlenül szexivé teszi. Imádom a boldogságát, és megnyugtat, ha újra látom a mosolyát.

"Ó, szükséged van arra, hogy megsimogassam az egódat, Dax?" A tenyerem végigsiklik kemény mellkasának vágott vonalain, és egy merész ujjal végigsimítom a mellizmait.

"Nincs szükségem a szánalomsimogatásodra." A fogai az alsó ajkába mélyednek, ahogy visszaharap egy mosolyt. Forró szemei a vonásaimat tanulmányozzák, tekintete a számra esik, mielőtt közelebb húz, és ajkait ismét a hajamra nyomja.

Melegség árad szét bennem, és egy pillanatra gyűlölöm magam, amiért nehezebbé tettem a kapcsolatunkat, mint amilyennek lennie kellene.

Meg kellene mondanom neki, hogy el kellene mennie. A barátságunk ingatagnak tűnik, mintha bármelyik pillanatban mindketten átbillenhetnénk a szakadék szélére, és valami bűnösen bonyolult dologba torkollhatnánk.

Egyikünk sem beszél. Nem veszünk tudomást az idegeimet betöltő feszültségről. Nem veszünk tudomást arról, ahogyan a jelenlététől megnyugszik a szívem.

Nem veszünk tudomást minden érzelemről, ami hallgatásért kiált.

Szükségem van Daxdynra, és nem szúrhatom el még jobban, mint amennyire eddig is.