A.K. Koonce - Hopeless Kingdom, Tizenegyedik fejezet

 


Tizenegyedik fejezet

Tolvaj eminenciás

Zavart és fáradt vagyok, és egyáltalán nem vagyok felkészülve arra a szaloncsínyre, amit a király követelni fog tőlem.

Mérgező feszültség tölti be a nagy ebédlő terét. Az asztallap friss fényezéstől csillog, miközben a szürke csempéket új hamuréteg borítja. Halvány napfény ragyog át Trisztán tintás haján, és ő az asztalfőn ül, tekintete rám szegeződik.

Darrio válla az enyémet súrolja, ahogy a jobb oldalamon áll, Ryder pedig a balomon. Fogoly vagyok, akit körülölel a hatalom.

Anna nem néz fel a borospoharából, hogy tudomásul vegyen minket. Feltételezem, hogy szándékosan, abból kiindulva, hogy a férje mennyi figyelmet küld felénk.

A király jobbján pedig az anyja ül. Csillogó rózsaszín ajkai mosolyra húzódnak, és homályos szemei csak engem világítanak meg.

"Tudtam, hogy a fiam el fog hozni téged hozzám." A nő izgatottan bólint, és felpattan a helyéről.

"Mostohafia" - javítja ki Ryder lusta hangon.

A figyelme kevesebb mint egy másodpercre siklik át rajta, mielőtt visszaterelődne rám. Csillogó szín csillan a szemében, ahogy csodálkozva néz fel rám. Csak egy lábnyi távolság választja el tőlem ezt a királyi nőt.

Emlékszik rám? Emlékszik arra, hogy a szemem láttára gyilkolta meg az apámat? Tudja, hogy milyen gyakran képzelem el a halálát élénk részletességgel?

"Hivatalosan még nem mutatkoztunk be egymásnak." Egy másodperc sem telik el, mire újra megszólal. "Megölelhetem, eminenciás uram?" A hangja halk és bizonytalan, de a szemei nagyok az izgalomtól.

Meg akar ölelni? Bízik bennem, hogy nem zörgeti ki az életet az idős testéből?

"Természetesen" - mondom azzal a lihegő hangon, amivel egy derűs istenséget képzelek el.

A keze körém fonódik, és a vállam megmerevedik az érintésre. A karjaim köré fonódnak, és a tenyerem a nyakához simul. A gerincének finom csontjai látszanak az ujjbegyeimnek. Egy vékony aranylánc súrolja a tenyeremet, és átfut az agyamon, hogy milyen egyszerű lenne eltörni a tökéletesen tartott nyakát.

Ahogy visszahúzódik, a kezemet határozottan a hátam mögé viszem, és kiegyenesítem a testtartásomat. Csak egy csodálkozó mosolyt kapok tőle.

"Pont olyan vagy, amilyennek vártalak."

A hajam egy kusza összevisszaság, ami kétségbeesetten igényli az igazi fésülést. A ruhám foltos és mosatlan. Egy szaros tartás az egyetlen, amit fel akarok ajánlani ezeknek az embereknek.

És mégis büszkén és imádattal bámul rám.

Csalódnia kell.

"Átgondoltam a dolgot, és feloldom a kötelékeidet." Tristan összehajtja sápadt ujjait az asztal tetején, és a tekintetem az alacsony termetére vándorol. "De csak a tiédet, és csak miután a szavadat adtad, hogy visszaállítod ezt a királyságot."

Ezt a királyságot.

Nem a világot.

Ezt a királyságot.

Összehúzódik az ajkam, miközben úgy teszek, mintha megfontolnám az ajánlatát.

Azzal, hogy leveszem a bilincsemet, egy fikarcnyit sem érne vele semmit. Valójában nekem sem tesz jót ...

Teljes csalódás, mondom neked.

Nyilván nem elég hülye ahhoz, hogy levegye Ryder vagy Darrio bilincseit ...

"Beszélhetnék önnel négyszemközt, királyom?" Az állam felbillen, tökéletes testtartás tartja hátra a vállamat, és pontosan tudom, hogy most milyen illendőnek tűnök.

Minden egyes ember rám néz. Még Anna is félreáll a lenyűgöző vörösborának szemrevételezésétől, hogy megadja nekem a figyelmet, amit láthatóan megérdemlek.

Az ajkai szétnyílnak, felhívva a figyelmet a vonásait szegélyező, vékonyra nyírt arcszőrzetre. Egy ütem telik el, mire végül azt mondja: "Természetesen".

Találkozom Darrio tekintetével, és biccentek neki. Ennyire egyszerű.

Valahol véletlenül bizalom alakult ki Darrio és köztem.

Megfordul, és kérdés nélkül elhagyja a szobát. Bízik bennem. Ezt nem tehetem tönkre.

Ryder a kezét az enyémbe csúsztatja, és az ajtóhoz húz. A csizmám csikorgatja a padlót, ahogy utána megyek.

Halk hangon hozzám hajol. "Az emberek nem értik, hogyan működik. Látják a sebhelyeidet, még ha nem is sötétedtek el. Tudják, hogy tündék vagy. Fogalmuk sincs, hogyan működik egy féltündér ereje. Ne mondd el nekik. Addig erőtlen vagy, amíg be nem lépsz a Reménytelen vizekbe, de csak ..."

"Ryder." Kiragadom a nevét, félbeszakítva a hosszú előadását.

"Micsoda?" Aggodalom húzódik az arcán, ahogy rám bámul.

"Nem vagyok idióta" - mondom, mielőtt erősen a háta bordáiba lökném.

Látom, ahogy megrázza a fejét, mielőtt Darrióhoz csatlakozik az üres teremben.

Elfojtott düh hangja suttog végig a szobán, én pedig türelmesen várok az ajtóban, amíg a másik két nő kilép.

A hang egyre hangosabbá válik, és megfordulok, hogy lássam, Tristan megragadja Anna csuklóját, és az ajtóhoz vezeti.

"A bizonytalanságod még mindig várni fog rám a találkozó után, ebben biztos vagyok." Egy kemény lökéssel elengedi, és a lány kitántorog a folyosóra. Egyik tünde férfi sem mozdul, hogy segítsen neki.

Darrio magasra húzott szemöldökkel áll, Ryder pedig egyszerűen a háta mögött tartja a kezét, mintha itt semmi rendkívüli nem történne. Egy pillanatra Tristan tekintete találkozik Darrióéval, és a tündék szeme csillog a kiolthatatlan erőtől. A csillogó szín hullámzása kiemeli viharos szemét.

"Ha így nyúlsz az emberemhez - csóválja kissé a fejét Darrio -, akkor nem lesz fejed ahhoz a szép kis koronához, királyom."

Kényszerítem a mosolyt, hogy ne érjen az ajkamhoz, de nem tudom elnyomni a bennem nyüzsgő izgalmat.

Furcsa tekintet járja át a királyt, és azon tűnődöm, hogy az ember szó összezavarja-e. Tristan megköszörüli a torkát, és idegesen meghúzza fehér, gombos ingének ujjának mandzsettáját.

Válasz nélkül óvatosan becsukja az ajtót, és egy általános mosolyt nyújt nekem.

"Mehetünk?" Visszabiccent a hosszú szoba közepén álló asztal felé.

"Azt hiszem, elfelejtettél valakit" - mondom anélkül, hogy az anyjára néznék, aki egy centit sem mozdult.

Ő tervelte ki ezt az egészet. Ő az oka annak, hogy egyáltalán itt vagyok. Több mint egy évre bebörtönözte a saját mostohafiát, csak azért, hogy elkapjon engem.

És ami a legfontosabb, ő az oka annak, hogy apám meghalt, amikor még csak tizenhat éves voltam.

Azt hiszem, bizonyos értelemben ő tett azzá, aki ma vagyok.

Kizárt, hogy úgy üljek vele szemben, hogy ne vágjam el a ráncos torkát. Egy derűs mosoly megy el felette, ahogy szeretetteljesen átsugárzom rá a szobán.

Újabb ráncok ráncolják a homlokát, ahogy kék szemei rólam a fiára vándorolnak.

"Ha megbocsátasz nekünk, anyám." Tristan egy hanyag kézmozdulattal az ajtó felé int, és az én udvarias mosolyom farkasordítóvá válik.

Szinte pezsegek a gonosz nevetéstől. Mániákus boldogság árasztja el az érzékeimet.

Az ajkai szétnyílnak, de csak egy apró lélegzetvétel szökik ki belőle, vékony keze végigsimít sötét ruhája elején.

Nyomkodj, amennyit csak akarsz, de azokat az örök ráncokat nem fogod eltüntetni, drágám.

Csendesen Tristan újra kinyitja előtte az ajtót, és Ryder, Darrio és Anna ugyanúgy állnak, ahogyan voltak.

A király anyja állja a tekintetem, ahogy elhalad mellettem. Ez nem tántorítja el ragyogó boldogságom. Fogalma sincs róla, hogy ez csak az első apró lépés egy hosszú, bosszúálló életben, amit vele fogok élni. Nem, nem, ez csak a kezdet.

"A mágiád egyáltalán kézzelfogható, még a bilincsek ellenére is?" A szemei az enyémet kutatják.

Egy pillanatig fontolgatom, hogy természetesen nem mondom el neki, hogy a nagy és hatalmas - kissé nem létező - mágia, ami az ereimben folyik, teljesen el van zárva a bilincsekkel.

De hol lenne ebben a móka?

A kezem elmozdul a hátam mögül, és kihúzok valamit a farmerom derekából.

"Fakó mennyiségű képességem van." Érzem a rám irányuló figyelem erős nyomását, de nem veszem tudomásul. Még Darrio és Ryder sem. A tekintetemet szilárdan az övére szegezem. "Megvan az a képességem, hogy elvegyem azokat a dolgokat, amelyek közel állnak a szívedhez."

Egy drámai intéssel az arca fölé emelem a kezem, és hagyom, hogy a vékony aranylánc lelendüljön a tenyeremről. Mindig viselte, amikor csak láttam. Úgy ragaszkodott hozzá, mint valami rögeszméhez.

És én észrevettem.

A szeme felcsillan, amikor meglátja a saját arany medálját a kezemben.

Sápadt kezei köré kulcsolódnak, és egy zihálás hagyja el az ajkait. Szándékosan hozzá hajolok, a szemeim az övébe fúródnak.

"Légy óvatos, Királyanyám. Légy nagyon, nagyon óvatos." Fizikailag össze kell szorítanom az ajkaimat, hogy ne terjedjen szét az arcomon a zavart boldogság a féltő pillantásától, amit rám vet.

Újabb szó nélkül lépek el mellette. Óvatlanul elkezdek végigsétálni a szoba hosszában. Ujjaim végigsimítanak a könyvek kopott gerincén. Sötét hamu borítja be az ujjbegyeimet. Az ajtó hangsúlyos kattanással csukódik be, én pedig továbbra is távolságtartónak tettetem magam.

Tristan pedig enged az előadásomnak.

Ha őszinte akarok lenni, szükségem van a távolságra tőle. Nem bízom benne, és minél több tér választ el minket egymástól, annál jobb.

Ráadásul ott van az a lovagi páncél a szoba túlsó végén. Az ígéretes kard is csak néhány méterre van tőlem, ha szükség lenne rá.

Amint a hatalmas szoba fesztávolsága elválaszt minket, egy középső polcról egy nagy könyvet húzok elő. Teljesen találomra, és meglepetésemre Alice kalandjai Csodaországban című könyvét.

Szegény kibaszott Alice-t mindig bizarr birodalmakba dobják, mielőtt felkészülne rá.

Átlapozok néhány oldalt, és hagyom, hogy magabiztos hangom végigcsengjen a szobán.

"Igazságot akarok szolgáltatni ennek a hatalmas királyságnak, királyom."

Nem mozdul közelebb hozzám. Egyszerűen csak a kezét a háta mögé húzza.

"Azt hiszem, ugyanazt akarjuk, eminenciás uram."

Eminenciád. Istenek, ha Lady Ivory most láthatna engem! Egy isteni méretű bukdácsoló zsonglőr vagyok.

"Kedvelem magát, Trisztán." Mosoly melegíti a vonásaimat, ahogy felnézek rá. "A mágiám a telihold hetedik estéjén a legerősebb."

A hold. Már alig látszik a füst és a felhők között. Alig lehet észrevenni ebben az égő városban.

Vajon tudja, hogyan lehet pontosan megmondani, hány előestére vagyunk a teliholdtól? Kurvára én sem.

Számítok rá, hogy a mi nagy és hatalmas királyunk ugyanolyan tanácstalan, mint én.

"Tényleg?" - mondja izgatott lélegzettel. "Mikor van pontosan a hetedik este? Kihagytuk ebben a hónapban?"

A mosoly az ajkaimon kicsit magasabbra emelkedik, kicsit őszintébbé válik. Tudtam, hogy számíthatok a tudatlanságára, ha másra nem is.

Szükségem van egy kis időre ahhoz, hogy ténylegesen megvalósítsam a tervet. Jelenleg csak bullshitting utat az egész találkozót. Az életen keresztül. Ha őszinte akarok lenni, akkor az életemet szarakodom.

"Szerencsénk van." A könyv szürke porfelhővel csukódik be, mielőtt visszacsúsztatom a megfelelő helyre. "Ma estétől két éjszaka múlva lesz a hetedik előestéje."

A hetedik, a tizenkettedik, az ötvenegyedik, kurvára nem tudom.

A léptei közelebb lopakodnak hozzám. A tekintetem el nem hagyja az övét, miközben gondolatban kiszámolom, hány lépésre van szükségem, hogy elérjem a lovagi kardot.

Három.

Egyet, ha elhajolok.

Ebben a pillanatban kicsit úgy érzem magam, mint a nyúl, aki túl sokszor gúnyolódott a farkassal.

Ragaszkodtam hozzá, hogy egyedül legyünk. Ezt a személyiséget használtam arra, hogy idecsalogassam, hogy a rólam alkotott képét bizalomra és hatalomra csavarjam.

Vékony mellkasának keskeny fesztávja a karomat súrolja, ahogy lehajtja a fejét az enyémhez.

"Imádkoztam érted" - mondja gyóntató suttogással, amely végigfújja feszült nyakamat. Valami sötét van a királyban. Érzem, hogy sugárzik belőle, mint az ősi és elhagyatott mágia, amely beszennyezi ezt a földet. "Anyám azt mondta, ha feladok mindent, amit szeretek, akkor a világot visszakapom. Hogy a legmerészebb álmaimat is felülmúló jutalmat kapnék." Hosszú ujjai a hajam végével játszanak.

Bárcsak pontosan tudnám, hogyan keveredek ilyen helyzetekbe. Hogyan kerülhetett egy magányos tolvaj oda, hogy minden éjjel két mitikus tündérrel osztja meg az ágyát? Hogyan vált ugyanez a tolvaj az ország leghatalmasabb halandó emberének megszállottjává? Hogy a fenébe engedték meg mindannyian, hogy nulla referenciaellenőrzéssel Eminenciássá váljak?

Csak a kibaszott nagyszerű hülyeséget tudom hibáztatni.

Hülye módon beleestem ebbe az egészbe, a legzseniálisabb módon.

A csípőm meginog, ahogy kicsúszom az érintése alól, és az ujjaimat a könyvek mentén végigvezetve visszafordulok az ajtóhoz. Figyel, ahogy szemérmes pillantásokat vetek rá a hosszú szempilláim alól. Óvatosan elrejtem a félelmet, ami a szívemben dübörög. Ő egyszerűen csak bámul, fényes szemében követelőző vágyakozással.

"Még nem kaptál el, királyom" - suttogom túlságosan ígéretes hangon, mielőtt kisétálnék a szobából.

Úgy sétálok ki, hogy tudom, csak egyetlen esélyem van arra, hogy elmeneküljek ebből a királyságból; a telihold feltételezett hetedik estéjén.