A.K. Koonce - Hopeless Kingdom, Tizennegyedik fejezet

 


Tizennegyedik fejezet

A hatalom veszélyes dolog

A felhők ma este különösen nehezen feküdtek az égen. Vastag szürke szín borítja a csillagokat és, hála az isteneknek, a holdat. A csúszós fű miatt a csizmám csak kissé csúszik, ahogy csendben Tristan mögött haladok.

"Egy szemhunyásnyit sem aludtam, mióta utoljára beszéltünk." Olyan arroganciával jár, amilyennel úgy tűnik, csak a királyi családtagok rendelkeznek. A gerince olyan merev, hogy azt hiszem, kettétörik.

És ott van a derekán az egyetlen dolog, amiért imádkoztam, hogy ma este az arcomba vágja.

Apám kardját.

"Elég jól kipihentem magam. Biztosra akartam menni, hogy az erőm készen álljon rád" - mondom, mintha ez a teljes igazság lenne, mintha nem vesztettem volna el valójában sok alvást a két éhes tündérrel folytatott túl aktív szexuális életem miatt.

Kinyitja az ajtót arra a helyre, amiről azt mondtam neki, hogy a legnagyobb kozmikus erővel rendelkezik.

Kozmikus; igen, igen, ezt a szót Rydertől loptam.

Az ajtó a Reménytelen birodalmat rejtő toronyba nyílik. Lépteink visszhangzó hangja körbejárja a szobát, én pedig meredten bámulom a rácsokat, amelyek a Reménytelen városba vezető kutat zárják be.

Ha itt, ebben a félreeső, tiltott toronyban megölöm Trisztánt, napokig senki sem találja meg. Ez éppen elég időt adhat nekünk, hogy kitaláljuk, hogyan törhetnénk le a kút vasrácsait.

Trisztán egy furcsa kinézetű, borotvaszerű tárgyat húz elő a zsebéből.

"Add ide a csuklódat."

Tétován felemelem felé a csuklómat. A szívem abban a pillanatban kezd túlhajtásba lendülni, ahogy a kezei az enyémek köré fonódnak.

A fekete pengét a vasbilincshez szegezi, és különös módon kemény csattogó hanggal esik le a téglának.

"Az Utazó hozta nekünk ezt a kis ajándékot. Kinyitja és lezárja ezeket a különleges bilincseket, amelyeket nekem tervezett."

Az Utazó készítette a börtönőrének a bilincset, hogy a saját tündér népe ellen használhassa?

Ezt a gondolatot fel sem tudom dolgozni.

A másik bilincset is könnyedén leveszi, majd olyan intenzitással bámul rám, hogy elhúzódom tőle.

"Akkor most megteszed? Helyrehozza ezt a királyságot, eminenciás uram?"

Túl nagy lendülettel bólintok, miközben tágra nyílt szemeimmel fegyver után kutatok a drasztikusan megvilágított szobában. Csak egy pillanatra kell a fölény.

Aztán eszembe jut, hogy nincs szükségem fegyverre, ha parancsnoki hatalmam van.

"Csukd be a szemed, gyermekem - mondom, miközben a fejem magabiztosan felbillen.

Izgatottan bólint, mielőtt szúrós kék szemei lehunynák.

Ilyen kibaszott egyszerű ez.

Istenek odafent, miért csinálják ezt mind ilyen rohadtul könnyűvé?

A kezem nem remeg, ahogy az oldalán lévő fegyver felé nyúlok. Majdnem érzem a kemény markolatát, amikor egy láthatatlan energia kavarog bennem, belülről kifelé húzva engem.

Megfordulok. A Reménytelen kút tintaszerűen kavargó vize gyorsabban kavarog, majdnem átcsapódik a peremen és a téglapadlóra.

Az ajkaim szétnyílnak, ahogy bámulom, és egy titokzatos érzés gyűlik össze bennem. A térdeim megadják magukat, és ott zuhanok a kút szélén. A tükörképem sötét, baljós színekben néz vissza rám.

Mintha a kezem nem is az enyém lenne, úgy süllyed a vízbe, hagyom, hogy a folyadék végigfodrozódjon az ujjaimon, hagyom, hogy belekapaszkodjon a kezembe, és közelebb húzzon.

Melegség jár át, és a testem remegni kezd, de nem tudom elengedni. Nem tudok elhúzódni. Csak élvezni tudom a bizsergető tüzet, ami az ereimben ég. Átjárja az egész testemet. Érzem, ahogy végigszáguld rajtam. A pólóm szakadásának hangja kíséri az ajkaimról felszabaduló sikolyt, és ekkor felkapom a fejem, hogy meglássam a fenti nyitott toronyból a holdat, amely a magasban ragyog. Tökéletesen, mintha az istenek reflektorfénybe állítanának.

Átcsap a kavargó zuhatagokon, és úgy tűnik, túl sok színt vet a szobába. Túl fényes.

Összeszorítom a szemem a merő fehér fénytől, ahogy visszahanyatlok a víz hipnotikus vonzásától, amit a jelek szerint a víz gyakorol rám. A fájdalom heves hullámokban ráz végig rajtam.

Zihálva állok fel. A vállaim meggörnyednek a rájuk nehezedő súlytól.

A szoba világosabbnak tűnik, mint korábban. Trisztán vékonyabbnak, törékenyebbnek tűnik, mint korábban. Még törékenyebb is.

Teljesen más vagyok, mint másodpercekkel ezelőtt.

Fekete, kanyargó foltok húzódnak végig a bal karom belső oldalán a csuklómtól az alkaromig. A végtagjaim kissé hosszabbnak tűnnek, az izomtónusom hajlékonyabbnak. Még a hajam is fehérebb lett.

És szörnyű megdöbbenésemre súlyos ébenfa szárnyak feszülnek testem hosszában. Puha, vastag tollak találkoznak az ujjbegyeimmel. Ónix színűek, a lapockáimból kinőve súrolják a koszos padlót.

"M-eminenciás uram - dadogja Tristan, megtörve a transzomat. Tágra nyílt szemek bámulnak rám teljes áhítattal.

"Add ide a kardomat, Tristan." A hangom csengése mintha együtt folyna a lábam előtt forduló vízzel.

A keze remeg, ahogy az apró csípőjén lévő övvel babrál.

Egy pillanat múlva a lábam elé dobja az övet és mindent.

A markolat végigsiklik a téglákon, én pedig óvatosan felveszem. Ugyanolyan ismerősen nehezedik a kezemre, mint mindig.

Ujjaim jelentőségteljesen köré tekerednek, és Tristan hirtelen aggodalommal fordul meg, ami kitölti a testalkatát.

"Én-én kiszabadítottalak" - mondja, mintha ez egy emlékeztető lenne.

"Igen, de engem is bebörtönöztél." Erő bizsereg végig a végtagjaimon, az ujjaim a tenyerembe görbülnek és kibomlanak.

Óvatosan lehúzom a fegyvert az övéről. Apám pengéjén olyan színek csillannak meg, amilyeneket még sosem láttam. Mintha egész halandó életemben elnémult volna a látásom, és most látnék először.

Aztán van mersze olyasmit mondani, amire sosem gondoltam. "Az emberei még mindig a birtokomban vannak, eminenciás uram. Az anyám vigyáz rájuk, amíg távol vagyok."

Az állkapcsom megrándul, ahogy felemelem a tekintetem, hogy találkozzam az övével. Úgy tűnik, hogy ismét ő a mindig magabiztos királya ennek a földnek.

"Mit gondolsz, ki lesz az anyád birtokában, ha te már nem leszel itt, királyom?" Az ajkaim összeszorulnak, ahogy mereven bámulom ezt a kis taknyos embert.

Egyik lépésről a másikra egyre közelebb és közelebb kerülök hozzá, de ő nem hajlandó meghátrálni.

Nevezzük ostobaságnak, nevezzük nemesnek, nem zsugorodik el tőlem.

"Megvan a hatalmam, hogy kárt tegyek abban, ami közel áll a szívéhez, eminenciás uram". A halk hangja közel sem olyan parancsoló, mint amilyennek lennie kellene, ahogy megismétli a szavakat, amelyekkel egyszer már megfenyegettem.

A gerincem megmerevedik. A halk hangja felé fordulok.

A király anyja olyasvalakivel csoszog a fénybe, akire nem számítottam; Ryder áll előtte, a tekintete az enyémre szegeződik. Túlságosan magasan tornyosul a kis termetű lány fölé, zömök teste túl magas ahhoz, hogy igazán manőverezni tudjon vele. A király anyja amatőr módon tőrét a bordáihoz szorítja. Úgy tartja, mintha egy zöldség lenne, amit hanyagul a levesbe akar dobni.

Mi a fenét csinál, és ami még fontosabb, mi a fenének enged a Ryder a színlelt dominanciájának?

Hogy megtaláljon.

Hagyja, hogy ide vezesse, hogy megtalálja, hol voltam.

Hmm, talán a herceg okosabb, mint amennyire általában hiszek neki.

Hirtelen túl sok ember van a szobában, túl sok statisztika, ami rosszul sülhet el.

Leengedem a kardomat, és a nő vállában lévő feszültség enyhül, de ő nem ereszti le a fegyverét.

Csak egy megadó pillantást vetek rájuk, lassan térdre ereszkedem, a kardot még mindig erősen a kezemben tartva. A fejem mélyen lóg, és mérlegelem minden lehetőségemet.

"Mondtam, hogy soha nem fogja elpusztítani a világunkat, anyám. Ő a mi megváltásunk."

Istenek a magasban, téved.

A földig égetném ezt a helyet, ha ez azt jelentené, hogy mi négyen újra megtaláljuk a szabadságunkat.

Pontosabban, porig égetném ezt a helyet, csak hogy békét találjak azért, amit ez a nő tett az apámmal.

Az ujjaim végigsimítanak a földön, a finom törmelékdarabkák elmozdulnak az érintésem alatt, mielőtt az ujjaim lassan körbetekerednek a kutat fedő egyik vasrúd körül. Ökölbe szorítom a hideg fémet a kezemben. A fogaim összeszorulnak, és az izmaim összeszűkülnek, ahogy keményen meghúzom a rudat.

Nagyobb erővel, mint amire valaha is képesnek tartottam magam, a rudak kiszakadnak a szilárd téglából készült talajból. Nehéz lélegzetvételek szöknek a tüdőmbe, és egy szempillantás alatt szárnyaim átívelnek a szobán. Úgy nyílnak ki, mint egy sárkány egy tavaszi napon. Villámgyorsan kinyílnak, és elkapják a kis helyiségben lévő minimális mennyiségű levegőt. Mintha egész életemben repültem volna, úgy szállok fel, erős mágia járja át szárnyfesztávomat. Magammal viszem a Reménytelen birodalmat borító rácsok maradékát is.

Megrázza a földet. Tégla szakad fel a kútból. A kövek beledőlnek a kavargó tintás vízbe, és eltűnnek abba, ami alatta van.

Megtartom az egyensúlyomat, miközben úgy lebegek felettük, mint egy figyelő angyal, aki a világ bűnöseit bámulja. A meghajlott és eltorzult rudak kihullanak a kezemből, a kút felfalja őket, amíg a víz sötét mélységében kavarognak. Fekete szárnyaim agresszívan verdesnek, túl sok szelet tolva a kis helyiségbe. Haja öregedő arca körül kavarog, és csak őt látom. Fekete és szürke füstös szálak kavarognak szúrós kék szemének öregedő vonalai körül.

Ő az oka, hogy itt vagyok. Ő az oka, hogy az vagyok, aki ma vagyok.

És még a nevére sem emlékszem.

Ez az utolsó logikus gondolatom, mielőtt lecsapok rá, mint egy sas a zsákmányára.

Ryder épp időben ugrik oldalra, amikor beleütközöm a törékeny testébe. Fizikailag érzem a karja legapróbb törését, ahogy egy csont megpattan az érintésem alatt. A hátát a falnak szorítom, és ott tartom.

"A nevem Zakara Storm, a királyi kardforgató, Tomas Storm lánya". Zihálva szorul hozzám, zafírszínű szemei félelemtől csillognak. Az apám neve valószínűleg csak egy katona a sok közül a fejében.

Arctalan. Elfelejtve.

A keze megragadja a tőrt, és a vállamba mélyeszti, de még csak nem is érzem a penge szúrását, csak a karomon lecsúszó vér forró érzését.

"Amit nem veszel észre, hogy már elvetted azt, ami a szívemhez legközelebb állt." Nem tudok ellenállni a bennem feltörő dühnek. Fájdalom nyilall az állkapcsomba, ahogy szorosan összeszorítom.

A szívem dübörögve felélénkül. Végiggondolom, mennyi kínt okozott nekem ez a szelíd, halandó nő. Apám kiáltásai örökké visszhangoznak a gondolataimban.

Miatta.

"Hagyd abba - könyörög Tristan, a hangját nem hallom a szívverésem felszálló hangjától, ami betölti a fülemet.

A szívverésem túl hangos.

Közénk emelem a pengét, és a bordakosár közepébe vezetem. Forró vér szivárog át szorosan tartott ujjaimon. Elragadtatott figyelemmel figyelem, ahogy az élet a szemében a halál tompa tekintetévé halványul.

Fájdalmas érzés szúrja a mellkasomat, és rájövök, hogy nem érzem magam jobban.

Ennek a nőnek a vére borítja a kezemet, és apám mégsem él jobban, mint öt évvel ezelőtt.

Percek telnek el, és én még mindig az üres szemébe bámulok.

"Kara, mennünk kell." Ryderre pillantok a szemem sarkából. "Tristan elfutott. A katonák bármelyik percben itt lehetnek. Vagy zúdítsd le a haragodat, vagy tűnjünk el innen a fenébe."

Remegő lélegzettel lehunyom a szemem.

Elhagyta a saját anyját?

Miféle ember fordít hátat a családjának?

Aztán rájövök, hogy én is elmenekültem, hogy megmentsem magam, amikor apámat meggyilkolták.

A történelem egyszerűen ismétli önmagát.

A torkom kiszárad, amikor lenyelem a mellkasomban felgyülemlő érzelmeket.

"Mennünk kell."

"Nem hagyhatjuk itt Darriót és Daxdynt" - mondom, végül elengedem a nőt, kicsúsztatom a pengémet a testéből, és hagyom, hogy egy erős puffanással a padlóra essen.

"Darrio már úton van, hallottam, hogy követett, miután Alexia elvitt a szobádból."

Alexia.

A nőt, akit megöltem, Alexiának hívták.

Felnézek, és látom, hogy Darrio széles vállai kitöltik az ajtónyílást. Ámulva bámul rám, szemügyre véve a szárnyaim hegyét a karomon hegesedő szögletes vonalakig. Aztán meglátja az arcomat. Nem tudom, mit lát ott, de ez készteti arra, hogy átmenjen hozzám.

Erős karok ölelnek át, és én a széles mellkasába temetem az arcomat. Vértől nyálkás kezem megragadja az inge szegélyét.

Felfokozott hallással hallom a nedves fűben taposó lábak határozott hangját. Többen is. Tucatnyi. Hogy pontosan hányan, azt nem tudom biztosan.

Darrio és Ryder csuklóján még mindig bilincs van.

Ujjaim a vasak köré fonódnak, és erősen meghúzom őket. Minden energiámat arra fordítom, hogy a Darrio csuklóját körülvevő fémet húzzam.

De az nem mozdul.

"Ez nem normális vas, Kara." A keze végigsimít a fényes fekete tollakon, amelyek a fejem fölé nyúlnak. "Istenek odafent, ő tényleg az Eminenciás?" Nem veszi le rólam a tekintetét. A kérdése megválaszolatlanul marad.

Nem tudok koncentrálni semmire, amit mond.

"Hol van Dax?"

"Még mindig a szobádban van."

Az ajkaim szétnyílnak, miközben próbálok arra koncentrálni, milyen közel vannak a katonák.

"El kell hoznom őt." Szorosabban szorítom a kardom véres markolatát.

"Menned kell. Soha nem fognak elengedni, ha most rád teszik a kezüket, szépségem." Ryder rángatja a kezem, de nem mozdulok.

"Nem hagyom itt. A halandók nem érnek fel velem."

"Ez az új erő most is átjár téged. Jelenleg nem ellenfél számodra, de hamar kifárad. Még mindig új tündér vagy" - figyelmeztet Ryder szigorú hangon.

"Igaza van" - mondja Darrio, a keze végigköveti a Reménytelenek fekete jelét a karomon, hogy az ujjait az enyémek közé csúsztassa. "Menj Ryderrel. Én hozom Daxot, mi pedig utánad megyünk."

Ryder bólint. Darrio bólint. Mintha minden el lenne intézve. És mielőtt még beleszólhatnék, Ryder beugrik a kavargó kútba.

A tintás hullámok maguk alá húzzák, hazahúzzák.

Végre.

Szőke hajának sápadt végei kavarognak a fekete vízben, és ez az utolsó dolog, amit látok, mielőtt teljesen eltűnik.

Néhány lépést teszek közelebb, megfontoltan és csodálkozva nézek a vízbe. Darrio mellettem áll.

Csend telepszik csak egy pillanatra, mielőtt felnézek a gyönyörű szemeibe.

Mindenhatónak érzem magam; mágia és erő száll át rajtam. És mégis, Darrio erős testétől még mindig törékenynek érzem magam.

A keze a csípőm köré fonódik, az ujjbegyei a szárnyaim puha tollait súrolják.

"Nem hagylak itt titeket" - mondom dacosan megdöntött állal.

"De igen, itt hagysz." Egy apró, gúnyos mosoly húzódik az ajkaira, elterelve a figyelmemet a deviáns viselkedésemről. "Bár igazad volt."

Zavartan húzom össze a szemöldökömet, miközben a tekintetét tartom.

"Miben?"

A feje az enyém felé billen, eltüntetve a szörnyű teret, ami elválasztja a testét az enyémtől.

"Tényleg szeretlek."

Lágy ajkai megérintik az enyémet, magával ragadva meglepett zihálásomat. Euforikus érzés lengi át a mellkasomat.

Darrio szeret engem.

Az összes férfi közül, akiről azt hittem, hogy életemben szerethet, ez a seggfej fae nem tartozott közéjük.

Összegubancolódott haja találkozik az ujjbegyeimmel, ahogy ujjaimat a fürtjei közé fonom, és közelebb húzom magamhoz. A testem tökéletesen és melengetően igazodik az övéhez. A kard a kezemben most fáradtan lóg az oldalamon. Még egyszer elakad a lélegzetem, amikor hirtelen hátrahajol tőlem, tekintete az enyémet tartja, miközben halántéka a homlokomon nyugszik.

Furcsa tekintet tölti meg gyönyörű szemeit.

Vajon mire gondol?

Egy kemény lökéssel belelök a sötét, tintás hullámokba.

A sűrű víz egyenesen belém szivárog, átégeti az ereimet, ahogy a fejem alámerül. Az elsöprő erő érzése körbeöleli az egész testemet, megfojt a súlyával. Addig karmolja a bőrömet, amíg csak azt látom.

A Reménytelen Birodalom furcsa módon fogadja haza az Eminenciásokat.