A.K. Koonce - Hopeless Realm, Második fejezet

 


Második fejezet

A gyógyulási folyamat

"Mesa, szüksége van a segítségedre." Ryder mondja a nőnek, miközben bevisz engem. "A jobb szárnya kurvára tönkrement, és a lába is eléggé meg van sérülve."

"Igen, ahogy a te lábad is." A nő becsukja mögöttünk az ajtót, miközben figyelme Ryder szakadt farmerján időzik.

Kérdezés nélkül Ryder megfogja az egyik kezét, és egy halom papírmunkát és poharat hajít le az asztalról. Az üvegek a padlónak csapódnak, miközben a gyűrött papírok körülöttünk lengedeznek. Leereszt az immár makulátlanul tiszta asztalra. Fájdalom áraszt el. Összerezzenek, és szorosan behunyom a szemem.

Fölöttem fényes fények ragyognak. Pillantásokon keresztül egy nagy mosogatót látok, tele felespoharakkal és néhány fehér tányérral.

"Hol a fenében találtál egy angyalt?" Mesa újra megkérdezi, tágra nyílt szemei minden centiméteremet szemügyre veszik.

"Nem vagyok angyal" - mondom feszült hangon. Minden mozdulatomat úgy érzem, mintha tűz árasztaná el az érzékeimet.

Sötét haja legyezgeti az arcát, miközben bólint. "Láttam már angyalt. Te vagy az, szerelmem. Az Istenek birodalmából nem jönnek látogatók a mi világunkba. Mi a fenét keresel itt a mi birodalmunkban? Vele?" Olyan pillantást vet Ryderre, ami azt mondja, hogy nem méltó a jelenlétemre.

"Én csak egy tündér vagyok szárnyakkal."

Egy apró kétségekkel teli nevetés zúg át rajta.

"A tündéknek nincsenek szárnyaik; nincs értelme hazudni, szerelmem." Karjai összefonódnak vékony testén, miközben figyelmesen tanulmányoz engem.

Ryderre pillantok, de ő csak bámul rám, nem fűz hozzá semmit a kijelentéséhez.

A tündéknek nincsenek szárnyaik ...

"Segítesz nekem vagy sem?" Remegő lélegzettel veszem ki a levegőt, miközben a nyakamra tapad a verejték.

Bólint nekem, és lopakodó léptekkel közelebb jön. Gyengéd ujjai végigsimítanak sűrű fekete tollaimon.

"Te aztán jól megdolgoztad ezeket." Megrázza a fejét, hogy hanyagul bánok a gyönyörű szárnyaimmal. "A varázslatom nem fog működni a Vasrúd belsejében, de van néhány erős orvosság, amit kitaláltam. Ryder jobban meg tudja gyógyítani a szárnyaidat, amint felkel a nap." A tekintete a csizmám szakadt bőrén időzik, ahol a nix megtámadott. "Sajnos a nixnek méreg van az ereiben. A gyógyulás fájdalmas, de gyors folyamat."

Lenéz a Ryder csuklóját körülvevő vasbilincsekre. Gyors léptekkel a távoli falon lévő szekrényhez sétál. Amikor az ajtó kinyílik, több száz kis palackot látok dugókkal és firkált kézírással felcímkézve.

Fürge ujjai megérintenek néhányat, mielőtt felemel egyet hátulról. Egy fekete borotvapengének tűnő tárgyat is felkap. Megragadja a figyelmemet.

Amikor visszasétál hozzánk, átadja Rydernek a furcsa kinézetű pengét. Elkezdi végigfuttatni az élét a bilincsén, és a fém a fémmel ütközve elkezdi leolvasztani a vasat a csuklójáról. Hasonló ahhoz, amit Tristan használt a bilincsemen a halandók birodalmában.

Tágra nyílt szemei nem hagyják el a szárnyaimat, ahogy elkezdi rángatni a vékony faágakat, amelyek beágyazódtak a puha tollaimba.

Szorosan lehunyom a szemem, ahogy eltávolítja azt, amelyik átszúrta a bőrömet. Ryder keze megragadja az enyémet, és én erősen belekapaszkodom. Csak egy grimaszt vágok. A seb jelentéktelen a többihez képest, de mégis Ryder kezét fogom, hogy vigasztaljon.

Hideg folyadék csöpög le a tollaimra, beszivárog a puhaságba, és végigcsorog a húsomon. A kis keze beledörzsöli a gyógyszert, és éles fájdalom szeli át a lapockáimat, ahogy masszírozza a törött végtagot.

"Minden rendben, Kara - mondja Ryder halkan, miközben a fogaim összekoccannak, és egy bizonytalan kilégzés hagyja el az ajkaimat. Amikor már azt hiszem, hogy nem is olyan rossz a helyzet, a fájdalom visszavág, hogy emlékeztessen az ellenkezőjére.

Érzem, ahogy a gyógyszer egyenesen az idegeimbe hatol, és az égető fájdalom tompa fájdalommá változik.

"Oké, ezt kend a lábadra és az ő lábára, mielőtt lefekszel". Mesa elfordul Rydertől, figyelmét ismét a tintás tollaimra irányítja. "Ez a cucc nem gyógyítja meg a törött csontokat, úgyhogy hacsak nem akarsz életed hátralévő részére egy csontsovány szárnyat, gondoskodj róla, hogy Ryder holnap reggel első dolgod legyen a gyógyítás."

"Úgy lesz" - ígéri Ryder, és elveszi tőle a kis üvegcsét.

Pár méterrel odébb lengő ajtó nyílik, és halk zene és zümmögő hangok szűrődnek be rajta. A zene kicsit megnyugtatja az idegeimet.

Mesa elkalandozik tőlünk, én pedig minden energiámat arra összpontosítom, hogy nyugtató légzéseket vegyek. Még egyszer átnézi a gyógyszereit, mielőtt kiválaszt egy másikat, és visszatér hozzánk.

Sötét szemei megtalálják az enyémet, és lágy hangjában csodálkozás rejlik. "Furcsa, hogy a nix megtámadott téged. Általában meghajolnak a hatalom előtt. Vonzódnak hozzá; rabul ejti őket." Egy vonal ráncolja a szemöldökét. "Az angyal, akivel találkoztam, nem olyan volt, mint te. Pontosan tudta, hogy ki ő. Bölcs volt és tudós. Az angyalok nem erre a világra valók."

A szavai nehéz, fordulatos érzést szabadítanak el a gyomromban.

Talán igaza van. Talán engem nem erre a világra szántak.

Ryder keze az enyémre szorul, én pedig felnézek rá a szempilláim alól.

"Az angyal akkor vágta le a szárnyait, amikor csak akarta - mondja Mesa.

"Csípni?" Zavarodottság tölti ki az arcom, ahogy felbámulok rá.

"Így nevezte. Ellazult, minden porcikájával megnyugodott, miközben hagyta, hogy a szárnyai felszívódjanak a testébe. Ez a világ nem kegyes az ilyen finom szépséghez. Itt csak tönkremehet." Szünetet tart, mintha nem is a szárnyakról beszélne. "Szóval, elnyelte őket és a mágiájukat. Visszatérnének abban a pillanatban, amikor az angyalnak szüksége lenne rájuk."

"Akkor vághatom le a szárnyaimat, amikor csak akarom?" Megvonom a szemöldököm, ő pedig megvonja a vállát.

"A felsőbb halhatatlanokkal kapcsolatos korlátozott tapasztalataim alapján igen."

Halhatatlanok.

Talán álmodom.

Vagy, ami még jobb, lehet, hogy meghaltam abban a toronyban, még olyan régen, amikor először pillantottam meg a Reménytelen tündéket.

"Amint meggyógyultál, használd ezt a port. Ez ellazít téged és a szárnyaidat. Majd meglátjuk, hogy igazi angyal vagy-e vagy sem." A szemei rám szűkülnek, egyenesen belém mélyednek, valószínűleg azt próbálja kitalálni, hogy ez a kusza angyal tényleg felsőbb halhatatlan-e.

Basszus, remélem, hogy nem.

***

Abban a pillanatban, ahogy a rózsaszín, pezsgő ital a nyelvemre kerül, lecsúszik a torkomon. Olyan érzés, mintha a testem már jóval azelőtt elfogyasztaná, hogy a gyomromba érne. Erősen pislogok a különös bizsergéstől, de az íze fantasztikus. Elképesztően fantasztikus. Édes, de erős. Megiszom az egészet, anélkül, hogy megállnék levegőt venni. Ez a legfinomabb dolog, amit valaha is kóstoltam.

Az ajkaim elzsibbadnak tőle. Most már hivatalos: egy ital után én vagyok az a lány, aki nem érzi az arcát.

Hála az isteneknek, a jobb lábamba nyilalló fájdalmat is elzsibbasztja.

"Hogy hívják ezt az italt?" Kérdezem a csapostól.

A csinos nő a legérdekesebb ember, akit valaha láttam. A whisky színű, csillogó szemek visszamosolyognak rám. Hosszú, puha fürtjei egészen a derekáig lengedeznek. Telt ajkai káprázatos mosolyra húzódnak. De ami a legérdekesebb, fehér szarvak görbülnek ki a fejéből, szétválasztva sötét haját a furcsa, állatias vonás körül.

Gyönyörű, és igyekszem nem foglalkozni a szarvainak furcsaságával.

"Úgy hívják, hogy Asinine. A legerősebb anyag, amink van. Tetszik?"

Lassan bólintok, a fejemet nehéznek érzem. A szoba csak enyhén forog. Egy láthatatlan hang, amely egészen belém süllyed, énekelni kezd, lágy hangjával simogatva a szobát.

A bár félhomályos megvilágítása elrejti az itteni vendégek néhány vonását. Néhányan olyanok, mint a csinos csaposnő; nyilvánvalóan mások. Míg mások olyanok, mint Ryder és Mesa; gyönyörűek és csábítóak, de többnyire emberiek.

Lehajtom a fejem, és a fényes bárpultot tanulmányozom. A fakó fény rávetül, felerősítve a tükörképemet. Lenézek a vonásaimra. Merész fekete szárnyak rajzolódnak ki a fehér, szőke haj mögött. Széles zöld szemek néznek vissza rám, és ugyanolyan zavarodottnak tűnnek, mint amilyennek én érzem magam.

Ryder majdnem tíz perccel ezelőtt elment, hogy szobát kerítsen nekünk. Mielőtt elment, figyelmeztetett, hogy ne hívjam fel magamra a figyelmet.

Könnyű neki ezt mondani.

Ő nem egy tizenkétméteres szárnyfesztávolsággal a hátára szíjazva járkál.

A lehető legszorosabban a vázamhoz simulnak, de mindenki, aki mellett elhaladok, csodálkozva néz rám. Mintha most láttak volna egy élő, lélegző angyalt.

Én nem vagyok angyal.

Az angyalok tiszták, kedvesek és erősek.

Biztosan nem szokásuk ikertestvérekkel lefeküdni... ugye?

Újabb pezsgő ital ül elém. Leiszom, mielőtt még lenne időm elrontott életem újabb szörnyű gondolatán rágódni.

Ahogy a pezsgő ital furcsa energiája otthonra lel a véráramban, az aggodalmaim kezdenek elszállni. A szoba a mohazöld és a neonrózsaszín árnyalataiban forog. Elhessegetem a furcsa színeket.

Hátradőlök, testem a nő dallamos hangjára ringatózik. Amikor szárnyaim szilárd izomzathoz érnek, felkapom a fejem, és mosolygok a ragyogó kék szemekre, amelyek találkoznak az enyémmel. Ryder szemei olyanok, mintha egy zafírt néznék közelről. Halvány árnyalatok csíkozódnak a világoskékben, és azon kapom magam, hogy minden egyes sötét szempillát tanulmányozok, amely a gyönyörű tekintetét szegélyezi.

A bizarr rózsaszín szín átcsap a látásomon, és küzdök, hogy elpislogjam.

"Megálltál egyáltalán, hogy elgondolkodj az ital nevén?"

Összehúzom az ajkaimat, és megpróbálom elnyomni a mosolyomat. "Hmmm, Asinine. Kicsit sajnálatosan hangzik."

A testem a mellkasához simul, vigasztalódva az erejében, ami körülvesz. Meleg kezei átkarolják a csípőmet. Hagyja, hogy nekidőljek, és ha nem tévedek, egy csipetnyi mosoly csillan meg azokban a gyönyörű kékekben.

"Te aztán kezes vagy" - suttogja, és a homlokát a fejem koronájának támasztja. Hosszú kifújás legyezgeti szőke fürtjeimet.

"Én meg egy kibaszottul szerencsétlen vagyok." Szememet a sötét mennyezeten sorakozó minden egyes csavarra szegezem. Egy újabb zöld villanás táncol át a látásomon.

A mostohaanyja gurgulázó zihálása még mindig hangsúlyos a fejemben. Úgy hallom, mintha még mindig a szemem előtt zihálna.

Ismét elpislogom a színeket és Ryder mostohaanyja halálának emlékét.

"Te nem vagy egy elcseszett alak. Legalábbis nem jobban, mint amennyire elvárható."

Az ujjai a bőrömbe vájnak, és szembefordítanak vele. Úgy fogja a csípőmet, mintha szükségem lenne rá, hogy megtámassza ringatózó testalkatom.

"Mi bajod van?" - kérdezi.

A szoba sötétsége árnyékot vet sápadt vonásaira, belekapaszkodik állkapcsának erős szögleteibe. Szeretném, ha továbbra is a jóképű arcára koncentrálnék. Nem akarok az életemre gondolni, és azokra a dolgokra, amiket tettem, vagy a problémákra, amiket kerülök, vagy a férfiakra, akiknek hűségesen hátat fordítottam.

Nem kellett volna Darriót és Daxdynt a halandói birodalomban hagynom. Jobban meg kellett volna próbálnom maradni. Nem mintha Darrio hagyta volna, hogy sok beleszólásom legyen a dologba.

"Nem mehetek vissza oda." A fejem súlya végül Ryder puha ingének közepére telepszik. Erős karok tekerednek körém azonnal, és súrolják a szárnyaim alját.

"Miről beszélsz, szépségem?" A keze végigsimít a hosszú fürtjeimen, miközben az álla a hajam tetején pihen.

A kezeim remegni kezdenek, de belekapaszkodom az inge szegélyébe, és nagyot nyelek.

"Azok a kibaszott emberek azt akarják, hogy megmentsem őket. Tényleg azt hiszik, hogy meg tudom menteni őket." Az alsó ajkamba harapok, mielőtt egy üres nevetést fújok ki. "Még magamat sem tudom megmenteni." Szorosabban magához húz, gyenge hangom a mellkasába tompul. "Megöltem őt. Puszta bosszúból öltem meg. Öreg volt, Ryder. Egy öregasszony volt, és én lemészároltam." Részegen fecsegek, de nem tudom megakadályozni, hogy a szavak elhagyják az ajkaimat. A szemeim összeszorulnak, és azt kívánom, hogy soha többé ne nyissák ki. Hogy soha többé ne kelljen tükörbe néznem.

Apám nem ismerné fel azt a nőt, aki ma vagyok. Egyáltalán nem.

Most az egyszer hálás vagyok, hogy apám nem él, hogy láthassa a lányát, akit felnevelt. Hálás vagyok, hogy nem él, hogy lássa a pusztulást, amit a halandók birodalmára hozok.

Egy nap eljön az Eminencia, és vagy haragot zúdít erre a már lerombolt világra, vagy visszaállítja azt a szépséget, ami egykor volt.

"Kara." A nevem csak egy suttogás árnyéka az ajkán. "Mindenkinél jobban ismertem a mostohaanyámat. Ne sajnáld őt a külseje miatt. Az ambíciói veszélyesek voltak. Nagyon sok embernek ártott; apámnak és nekem is. Ne hagyd, hogy becsapjon, és bűntudatot érezz a tettei miatt. Ha valaki tud valamit arról, hogyan ítélj meg valakit név szerint, az te lehetsz."

A lélegzetem elakad, és lassan felkapom a fejem, hogy a szemébe nézzek.

Az őszinteség ott van. Régebben azt hittem, hogy ez a tündér nem más, mint egy profi hazudozó. De nem az. Ryder olyan nemes, mint a vér, ami az ereiben folyik.

A feje az enyémhez billen, a hajunk összekeveredik ott, ahol a halántékunk összeér. Puha pamut simogatja az ujjbegyeimet, ahogy felnyomom a kemény mellkasát, megérezve az izmok minden vonalát, mielőtt a kezem a nyaka mögött zárulna.

"Köszönöm" - suttogom, meleg lehelete megcsókolja a szavaimat.

"Nem mondtad, hogy az angyallal randizol, Ry" - törik meg Mesa szavai a transzot, amibe Ryder és én kezdtünk beleesni.

Visszahúzódom tőle, csak kissé botladozva, amíg a tollaim a pultnak nem ütköznek. Ryder ajkáról nehéz sóhaj szakad le, miközben a zsebébe dugja a kezét. A mély, sötét szemeibe bámulok, és egy apró mosoly húzódik az ajkaimra.

"Valójában testvérek vagyunk." Vigyorgok, miközben egy gyors pillantást vetek zavart hercegem felé.

Lassan rám emeli a figyelmét, ajkai zavartan szétnyílnak.

Micsoda?" - kapja fel a száját.

Tartom a mosolyt, még akkor is, amikor az aggodalom csomót köt a gyomromba.

Magam miatt aggódom.

Egy részem retteg attól, hogy elvesztem az életemben. Darrio szeret engem. Valaki tényleg szeret engem, és én itt vagyok egy, az emberi világon kívüli birodalomban, a levegőben repülök, és az éjszaka teremtményei üldöznek. És az ikrek legjobb barátjához is szorulok vigasztalásul.

Miután lefeküdtem Darrio bátyjával, ne feledjük.

Szóval, a legjobb mindkettőnknek, ha vágyakozás helyett bajtársiasságot találunk. Szükségem volt egy falra kettőnk között. A testvéri hazugság a legjobb, amit kaphatok.

"Ő a húgod?" Tökéletesen megformált szemöldöke felemelkedik, ahogy figyelmesen tanulmányoz engem. A neonrózsaszín újabb villanása táncol át a látásomon. "Valahogy tényleg hasonlít rád. Persze csinosabb, de látom a hasonlóságot." Cukkoló vigyorral néz Ryderre, de ő még mindig tátott szájjal néz rám, valószínűleg azon tűnődik, miért vagyok teljesen beteges hazudozó.

A háta találkozik a kezemmel, ahogy átölelem a vállát, és próbálom a lehető legjobban megragadni a testvéri szeretet képét. Egyedüli gyerekként fogalmam sincs, milyen a testvéri szeretet. Alig tudom, hogy általában milyen a szeretet.

Szóval, egy kicsit nehezen adom meg magam. A kopaszra borotvált feje durván simul az ujjbegyeimhez, ahogy a tetején lévő hosszabb tincseket kócolom, aztán egy-két gyors, látszatharci ütést adok neki a vállára, néhány pew pew ujjpuskát és a legsajátabb kacsintást, amivel csak rendelkezem.

És még mindig úgy bámul rám, mintha elment volna az eszem.

Istenek, talán el is vesztettem.