A.M. Griffin - The Game Warden’s Mate - Második fejezet

 


Második fejezet

Összesen tíz felnőtt volt. Mindenki ugyanolyan zavarodottan ébredt, mint Esmé. Két gyerek volt; egy csecsemő és egy kisfiú, akik hangtalanul aludtak. Miranda, az anyjuk, úgy tűnt, mindent megtesz, hogy ne boruljon ki. Miközben mindenki más beszélt, Miranda tágra nyílt szemmel ült, a fiát az ölébe bújva, a lányát pedig szorosan a vállára tekerve, egy pólyatakaróba burkolózva.

Rockstar, valóban rocksztár volt Danny Legend. Esmé még a korai tinédzserkorában felhagyott az idegeit lángra lobbantó zenével, és az új szenzációk közül egyiket sem ismerné fel, ha ki kellene választania őket egy felállásból. De Danny elég híres volt ahhoz, hogy a zenéje néhány elég nagy film filmzenéjén szerepeljen, ezért ismerte fel végül. Az egyetlen másik dolog, amit tudott róla, hogy kivételesen jól kezelte a nyomást. Mindannyiuk közül Danny és az új srác - Ben Browder, az aktív tengerészgyalogos - voltak az egyetlenek, akik nem vesztették el az eszüket.

"Én leszek az első, aki bevallja, hogy fogalmam sincs, hol vagyunk. Afganisztánban kellene lennem." Ben Browder állt, fatörzsként vastag karok lógtak az oldalán, a feje hátrahajtva, a tekintete az égre szegeződött. "Egyik csillagképet sem ismerem fel."

"Szóval azt akarod mondani, hogy csupa izom vagy, és semmi eszed." Spencer Noble felhorkant, és magában kuncogott.

Esmé azonnal felismerte Spencert, Mary Ann Kennedyt és Kaylin Bridgest. Spencer családja egy csúcskategóriás szállodalánc tulajdonosa volt, Mary Ann valóságshow-sztár, Kaylin pedig Hollywood egyik legjobban fizetett színésznője. Mindhárman folyamatosan szerepeltek az Egyesült Államokból importált pletykalapokban.

Spencer továbbra is könnyelműen elnézte a helyzetet. Felébredt, és feltételezte, hogy alkohol okozta téveszméi vannak. Egyáltalán nem volt segítségére. Példának okáért majmot utánzott azzal, hogy kicsire húzta a nyakát, felfújta a mellkasát, és kitárta a karját, miközben kis körben sétált. "Én nem ismerem a csillagképeket, de tudok harcolni, harcolni, harcolni".

Mary Ann a Spencerhez közeli földön ülő helyéről a kezébe kuncogott. Egyértelmű volt, hogy vagy buliba ment, vagy onnan jött, amikor elrabolták. Ezüstös miniruhát viselt, amely csillogott és szikrázott a csillagos éjszakában.

Bár Ben nem tett egy lépést sem a duó felé, Esmé rátette a kezét Ben karjára, remélve, hogy lebeszéli arról, hogy megüsse Spencert. "Ne törődj vele!"

Nem voltak barátok, a fenébe is, nem is ismerte a férfit, de úgy tűnt, Ben az egyetlen, aki megpróbálja értelmezni a helyzetet, és megtalálni a kiutat is.

Ben lehajtotta a fejét, és a fák vonalát fürkészte. "Az idióták zagyvaságai nem zavarnak engem, Esmé. Általában ők halnak meg először."

"Mit mondtál az előbb?" Spencer ökölbe szorított kézzel pördült Benre.  Spencer arca másodpercek alatt félig-meddig jóképűből gonosz és csúnya lett.

Becsületére legyen mondva, Ben nem mozdult. Esmé örült, hogy nem kell majd visszatartania Bent, amilyen nagydarab volt, nem volt biztos benne, hogy képes lenne rá.

Spencer rámutatott, és Benre meredt. "Te most fenyegetsz engem? Az apám és a barátai felfalnak és kiköpnek téged!"

"A nyakörved narancssárgán villog" - mondta Esmé Spencernek. "Ez mit jelent?"

"Valószínűleg azt jelenti, hogy 'nyugodj meg, fiú'" - mondta Danny lustán. Talált egy helyet, ahol az egyik környező fának támaszkodva leülhetett, és a körmét piszkálta. "Állandóan ilyen fickókkal futok össze, mint te. A családodnak van pénze, ezért azt hiszed, hogy jobb vagy mindenkinél, pedig valójában egy szánalmas lúzer vagy." Danny Ben felé biccentett. "Igaza van. Az ilyen helyzetekben a hozzád hasonló fickók halnak meg először."

"Szóval most már engem is megfenyegetsz?" Spencer fröcsögött.

Danny ajka mosolyra görbült.

Mary Ann lehúzta Spencert, hogy leüljön mellé. A férfi az orra alatt morgott a perekről és a testőrökről, miközben Mary Ann a fülébe suttogott. Bármit is mondott, Spencer felkacagott.

Esmé megforgatta a szemét. Neki is volt már néhány összetűzése Spencerhez hasonló férfiakkal. Gyakran kiabáltak és erőszakkal fenyegetőztek, hogy túlkompenzálják a hiányosságaikat. Semmi hasznosat nem hozott volna a helyzetbe. A hozzá hasonló férfiak nem oldották meg a problémáikat. Általában másokra támaszkodtak, hogy megtegyék helyettük.

Min-Seo Pak semmibe vette Spencert és Mary Annt is. "És mit értesz az alatt, hogy 'ilyen helyzet'?"

Min egy vékony ázsiai nő volt, aki nagyon is oda nem illőnek tűnt a vadon közepén. Rövid bobja olyan szigorúan volt levágva, hogy Esmé úgy sejtette, csak egy A-típusú személyiségű ember érezhette jól magát egy ilyen frizurában. Min volt az egyetlen, aki üzleti öltönyt viselt.

"Elrabolták. Elrabolva. Ahogy akarod hívni" - mondta Payton Cole, miközben a késével egy nehéz botot faragott. Szürke-fehér pitbullja, Jack védelmezően ült mellette.

Amikor mindenki más körbejárt, és készségesen megadta a nevét, Payton volt az egyetlen, aki nem volt túl közlékeny. Sokat kellett bökdösni, hogy egyáltalán a keresztnevét is kiszedjék belőle.

"Nyilvánvaló, hogy itt valami éhezők viadala folyik" - folytatta Payton. "Néhányan közülünk tervezők. Van, aki tervez, van, aki csinál. Néhányan nem tudják kiverni magukat egy kartondobozból. Néhányan pedig túl hülyék ahhoz, hogy felfogják, milyen veszélyben vannak." Elég hosszan felnézett, hogy Spencerre pillantson. Sötét szemei bosszúsan csillogtak. Aztán lenézett, hogy befejezze a pálcái végének finom hegyekké faragását. "Én arra fogadok, hogy Richie Rich itt hal meg először."

"Meg fogunk halni?" Könnyek gördültek le Miranda arcán, és közelebb szorította magához a gyerekeit.

Esmé éhenkórász Paytonra vetett egy pillantást, és utat tört magának, hogy leüljön Miranda mellé. Ha Esmének tippelnie kellett volna, egyidősnek és valószínűleg egyforma magasnak tippelte volna őket. Az egyetlen különbség kettejük között az volt, hogy Miranda bőre világosabb volt, mint Esmé sötétebb tónusú, és Miranda teste egy kicsit kerekebb volt ott, ahol számított.

Esmé átkarolta Miranda remegő vállát. "Remélhetőleg senki sem fog meghalni. Ha együtt dolgozunk, kijutunk innen. Mindannyian."

"Hé, én is optimista vagyok" - mondta Yesenia Wilkerson. Megragadta a nyakában lévő gallért. "De ezeket nem lehet tagadni. Spencer nyakörve újra normális. De nem tudjuk, hogyan működik, vagy mire való. Talán követik az érzelmeinket vagy valami ilyesmi?"

Kaylin felemelte a karját, hogy megmutassa a csuklója körül lévő, egy centi széles ezüstszalagot. "Azt sem tudjuk, mi az oka ezeknek a fura csuklópántoknak".

Esme a csuklóján lévő pántra pillantott. A nyakörvhöz hasonlóan a pántnak sem volt nyilvánvaló kivezetése vagy varrás a mintázatban. Különálló, szögletes részek voltak rajta, olyan ikonokkal, amelyeket nem ismert fel. Ha ez egy óra vagy valami hasonló lenne, a különböző ikonok a lépések számolására, az időre vagy más értesítésekre szolgálhatnának.

"A nyakörvekről nem tudok. De talán ezek okosórák?" Kaylin a karját tanulmányozta, és a csuklópántjával babrált.

"Nem olyan okosóra, amilyet eddig láttam." Danny megpróbálta lefeszegetni a pántot a csuklójáról, aztán végül egy nyögéssel feladta. "Ezek a dolgok nem arra valók, hogy lekerüljenek. Legalábbis mi nem."

"Szerintem lehet, hogy visszaszámol vagy visszaszámol valamire" - mondta Min, miközben a sajátját tanulmányozta.

Esme megpróbálta értelmezni a gyorsan mozgó karaktereket a karszalag egyik részén. "Honnan tudod?"

Min felemelte a vékony vállát. Üzleti zakója lecsúszott a karjáról, felfedve a napbarnított bőrt. "Nem tudom. Csak egy megérzés."

"Azt hiszem, igaza lehet." Ben a homlokát ráncolta, és megcsavarta a pántját. "Nem tudom leolvasni. Nem tudom, mit jelentenek ezek az ikonok. De ez itt" - koppintott a pántjára - "az egyetlen dolog, ami változik, és szerintem ugyanazok a karakterek jelennek meg folyton. Mint egy körforgás." Figyelmét a másik csuklóján lévő valódi órára fordította. "Meg kellene próbálnunk kitalálni, milyen gyakran bukkan fel ugyanaz a karakter. Hasonlítsuk össze egy hagyományos órával. Ez hasznos lehet a jövőben."

Miranda felemelte a kezét. "Én... én meg tudom csinálni. Ez majd elfoglaltságot ad nekem, és az agyam másra is koncentrálhat, mint..."

Ben bólintott neki. "Szükséged van egy órára? Mármint olyanra, amit tudunk leolvasni és működtetni?"

Miranda megrázta a fejét, és felemelte a másik karját. "Nekem van sajátom. Egy használtruha-boltból szereztem. Olcsó, de megteszi."

"Oké, legalább egy problémán dolgozunk. Most próbáljuk meg kitalálni a többit. Akárki is vitt el minket, nem fosztott meg a holmijunktól. A mobiljaink még megvannak." Ben Esmé és Miranda irányába mutatott a fejével. "A pénztárcák és a pelenkázótáskák."

Min felemelt egy jól használt düftin táskát. "Tornazsák."

Yesenia megpaskolta a fehér bevásárlószatyrokat. "Pia és rágcsálnivalók."

Ben helyeslően bólintott. "És még mindig a combomra van szíjazva a késem."

"De miért hagyjuk, hogy megtartsuk a holminkat? Az nehézkesnek tűnne" - mondta Esmé.

"Ez azt jelentheti, hogy nem aggódnak amiatt, hogy bármit, ami nálunk van, felhasználunk ellenük" - ajánlotta fel Ben.

"Vagy hogy hívják a rendőrséget." Yesenia felemelte a telefonját. "Itt kint nincs térerő."

"Javaslom, hogy mindannyian nézzétek át a táskáitokat és a táskáitokat, és próbáljatok megkeresni bármit, ami hasznos lehet a túléléshez" - mondta Ben.

"De hogyan fogjuk felosztani az élelmet?" Miranda nyikorgó hangon kérdezte. "Az utolsó dolog, amire emlékszem, hogy úton vagyok anyám háza felé. Csak annyi rágcsálnivalót hoztam magammal, amennyi az odáig tartó buszútra elég volt. Ez egy darabig rendben lesz, de ha egy napnál tovább maradunk itt, síró gyerekeket fogok kapni."

"Nekem nincs sok mindenem." Yesenia átválogatta a táskájában lévő holmikat. "Igazi élelmiszer nincs, de van néhány rágcsálnivalóm. Készülődtem egy csajos estére, ahol megnézzük a Botrány fináléját. Van két zacskó chips, mártogatós és egy üveg vodka-narancslé." Kihúzta a vodkát a táskájából. "Ha jobban belegondolok, ez egy pokoli jó estének ígérkezik. Lehet, hogy ezt meg kellene tartanom magamnak."

"Jackkel sétáltam" - mondta Payton. "Néhányszor a csuklóm köré tekertem a pórázát, így közel volt hozzám."

"Későn jöttem el a munkából. A parkolóházban voltam. Az utolsó dolog, amire emlékszem, hogy kivettem a tornazsákomat a csomagtartóból" - mondta Min.

"Úton egy adománygyűjtésre" - tartotta fel Mary Ann a dizájner kuplungját. "Éppen a lakásomból indultam lefelé, hogy találkozzam a sofőrrel. Szomorú vagyok, hogy nem értem oda. Csak ez a ruha tizenötezer dollárba került." Megujjazta a rikító gyémántnyakláncot, amely kiemelkedett a gallérjából. "Legalább ezt nem lopták el az emberrablók. Az apám megölt volna."

Kaylin egy kézzel végigsimított a ruháján. "Kocogás. Csak paprikaspray volt nálam a melltartómba tömve". Megrázta a fejét, és összecsuklott. "Pedig azt hittem, nem lesz szükségem a biztonsági csapatomra."

"A kanapén aludtam" - morogta Spencer. "Ha úgy jártam volna, mint ti, akkor nálam lett volna egy tárca tele készpénzzel vagy hitelkártyákkal. Legalább lett volna valami hasznos, amivel kivásárolhatom magam ebből a helyzetből."

"A turnébuszomon aludtam." Danny végigtapogatta magát. "Nincs nálam semmi."

"Én is szundikáltam" - mondta Ben. "Különben lehet, hogy volt nálam valami hasznosabb, mint egy kés."

"Az utolsó dolog, amire emlékszem, hogy felsétáltam a bejárati lépcsőn, kezemben a táskámmal és a lakáskulcsommal" - mondta Esmé.

"Várj... hátra. Azt mondtad, hogy egy Botránynéző partira készülsz?" Kaylin megkérdezte Yeseniát.

Yesenia bólintott. A derékig érő fonat, amit viselt, követte a feje mozgását. "Tegnap este, csütörtökön." Sima barna vonásai megrökönyödve ráncolták a homlokát. "Fél nyolc körül sétáltam hazafelé a sarki boltból."

"Tegnap nem csütörtök volt" - mondta Min. "Engem hétfőn vittek el. A hétfői napok a késő esti munkáim."

Esmé a homlokát ráncolta. "Nekem péntek volt."

Ben felvonta a vállát. "Olyan sokáig voltam a hegyekben, hogy összefutottak a napjaim. Nem tudom, mikor kaptak el. Bárkik is legyenek 'ők'."

"Szóval nem mindannyiunkat ugyanazon a napon vittek el?" A csomó, ami már így is ott volt Esmé gyomrában, egyre nagyobb és szorosabb lett. "Mit csináltak velünk, miközben mindenkit összetereltek?"

Néma csend borult a csoportra. Esmé gondolatai azonnal az aljas dolgok felé futottak. Nem akart arra gondolni, hogy mit tettek vele, amíg aludt.

"Nos, én például belefáradtam ebbe a szarságba. Senki sem tarthat itt akaratom ellenére. Én kiszállok." Spencer felállásra ösztökélte magát, aztán átkocogott a fák között, eltűnt a sötét bozótosban.

"Össze kéne tartanunk" - kiáltott utána Ben.

Mary Ann és Kaylin állva figyelték, ahogy távozik. "Azt hiszem, igaza van" - mondta Mary Ann. "Nem akarok itt maradni többé."

"Várj. Van választásunk a dologban?" Min megkérdezte.

"Ülünk és beszélgetünk, de mi lenne, ha egyszerűen elmennénk?" Kaylin megvonta a vállát.

Ben feltartotta a kezét. "Úgy tűnik, hamarosan felkel a nap. Várnunk kellene addig, hogy felderítőcsapatokat küldjünk ki. Sötét van, és nem tudjuk, hol vagyunk, vagyis könnyen el tudunk majd lazulni..."

Spencer magas sikolya áttörte az éjszakát, mindenkit elhallgattatva. Esmének elakadt a lélegzete a torkában. Ez nem az a fajta hang volt, ami felé ő futott volna. Ez olyan hang volt, ami elől menekült volna. Amit meg is akart tenni, amilyen gyorsan csak a lábai vitték.

Körbepillantott, mindenki mástól követve. Senki sem mozdult. Mindenki várt.

Csoszogás hallatszott, egyre közelebb és közelebb. Spencer tántorgott a látótérbe. Megállt, és nehézkesen nekitámaszkodott egy fának, nehezen és nehezen lélegzett.

"Mi történt?" Ben megkérdezte.

"Ezek sokkoló nyakörvek." Spencer megragadta a sajátját. "Van egy jelzőtábla egy kicsit odébb. Próbálj meg átmenni rajta, és olyan érzésed lesz, mintha belülről kifelé elevenen főznének meg."

Kaylin és Mary Ann odasietett, hogy segítsen neki leülni, és Spencert egy fának támasztotta. Yesenia vonakodva hagyta, hogy igyon egy kortyot a vodkájából.

"Azt mondtad, volt egy jelző, mielőtt sokkot kaptál?" Ben megkérdezte Spencert.

Spencer nagyot nyelt, majd az alkarjával letörölte a homlokáról az izzadságcseppet. "Igen, nagy narancssárga pálcikák a földben. Amikor a közelébe értem, zúgott a gallérom, és amikor megpróbáltam átmenni, sokkot kaptam."

Ben végigsikálta a kezét az arcán, és megállt az állánál. "Ezen a területen kell maradnunk. Bezártak minket."

Esmé válla leeresztett. Egyszerre csak ennyi mindent tudott feldolgozni. Azt hitte, hogy mentálisan erős, de az egyik kinyilatkoztatás a másik után már kezdte elveszíteni a fejét.

"Szóval tudjuk, mire valók a nyakörvek" - mondta Esme az orra alatt. "Most már csak azt kell kitalálnunk, mi ez a karpánt, és mi ez az izé a fülünk mögött."

Megujjazta a füle mögötti kis kiemelkedő bemélyedést. Fél hüvelyk átmérőjű és kerek volt, alig észrevehető. Talán ezért lüktetett annyira a koponyája, mint amennyire lüktetett?

"Nos, meg tudom mondani, hogy szerintem mi lehet az" - mondta Min. Mindenki felé fordult. "Ha ti nem beszéltek folyékonyan Hangeulul, akkor feltételezem, hogy ez egy fordító."

"Hangeul?" Esmé kérdezte.

"Ez az én nyelvem. A dél-koreai Szöulból hoztak el."

Danny keményen kifújta a levegőt. "Ez a helyzet egyre őrültebb és őrültebb."

"Én csak feltételeztem, hogy még mindig Mexikóban vagyunk." Mindenki Esmé felé fordult. "Ott élek én is."

"Várjatok." Miranda feltartotta mindkét kezét, és úgy nézett ki, mint aki mindjárt hányni fog. "Már nem Írországban vagyunk?"

"És már mindenki tudja, hogy Afganisztánban voltam" - tette hozzá Ben.

"Hát, a fenébe is." Yesenia zavartan nézett mindenkire. "Azonnal tudtam, hogy nem Brooklynban vagyok, amint felébredtem."

Ben hátrahajtotta a fejét, és az égre pillantott. "És csak még őrültebb lett."

Esmé odafordult, ahol Ben nézte. A nap kezdett felkelni. De a kék vagy fehér felhős égbolt helyett sötétlila és lágy rózsaszínűre festette az eget. A nap is közelebbinek és kiemelkedőbbnek tűnt, mint kellett volna. Valaki zihált, és Esmé megfordult. Egy másik bolygó, egy pasztellszínekből álló örvény, hatalmasan és impozánsan magasodott föléjük.

"Mi a fene ez?"

"Akárhol is vagyunk, az nem a Földön van" - suttogta Danny.