A.M. Griffin - The Game Warden’s Mate - Huszonharmadik fejezet

 


Huszonharmadik fejezet

Miranda kilépett egy göcsörtös-szürke fa mögül, amely tökéletesen illett volna egy Grimm testvérek-regénybe, és kilépett a szabadba. Középen egy kötelet kötött, amelyet kettős csomóval rögzített, a másik végét pedig egy szánkóhoz kötötte, amelyet ágakból készített, és hálózsákkal párnázott ki. A belsejében Adam ült, az ölében pedig Lexi, mindketten hóruhában, ami úgy nézett ki, mintha annak a miniatűr változata lenne, amit ő és Miranda viseltek.

Adam felragyogott, amikor megpillantotta Esmét. Az arca vörös volt és szélfútta, de boldognak és egészségesnek tűnt, pont olyannak, amilyennek Esmé emlékezett rá. Izgatottan integetett. "Szia, Esmé!"

Esmé levegő után kapkodott. Imádkozott, hogy újra láthassa őket. A szíve megdagadt, és a szavak megfulladtak a torkában. "Adam!"

Nem érdekelte, hogy ki vagy mi hallotta a kiabálását. Annyira örült, hogy látta őket. Esmé gyors utat vert a hóban, csökkentve a köztük lévő távolságot. Letérdelt a szánkó elé, és szoros ölelésbe húzta Adamet, összenyomva Lexit közöttük. Lexi vonaglott és kuncogott.

Esmé csókokat zúdított a hideg arcukra. "Ó, te jó ég! Annyira hiányoztatok!"

"Szia" - csóválta meg Miranda az ujjait Esmének. "Itt van az, aki megmentett téged attól a vadásztól."

Esmé letörölt egy könnycseppet, és felállt, hogy megölelje Mirandát. "Köszönöm" - suttogta. Szorosan átölelte a lányt, és arcát Miranda nyakába temette. "Tényleg nem akartam megölni őt."

"Megölni ezt a fickót?" Miranda felszisszent és elhúzódott tőle.

A havon keresztül oda trappolt, ahol a vadász elterülve feküdt. Esme követte. Miranda a csizmájával megbökdöste a köpcös testét. A férfi egy hangot sem adott ki, és meg sem rándult.

"Nem halt meg - mondta Miranda. "Azóta vadászik rám, mióta otthagytalak titeket Bennel. Folyton megpróbálom elaltatni, de varázslatos módon magához tér."

Miranda visszahúzta a lábát, és újra belerúgott, ezúttal sokkal erősebben. Ha élne, Esmé úgy gondolta, felnyögött volna a fájdalomtól. De a rúgása ugyanolyan reakciót váltott ki. Semmi.

"Biztos idegen mágia vagy valami ilyesmi" - folytatta Miranda.

Esmé Miranda mellett állt, és a vadászra meredt. Közelről még nagyobbnak és impozánsabbnak tűnt. Az arca elernyedt, de még mindig grimaszolt, mintha dühös lenne, hogy megölték. Sötétzöld anyag szivárgott a koponyájából, ahol a nyilak szépen beszúrták. A zöld anyag, amiről a lány úgy sejtette, hogy a vére volt, végigcsorgott a szemén, le az orrán, hogy aztán az egykor ropogósan fehér hóra hulljon.

"Hm, azt hiszem, három nyílvessző az agyába ezúttal határozottan megtette a hatását."

Miranda félrehúzta az ajkát. "Nézd meg a mellkasát. Még mindig lélegzik. Próbáltam ott szúrni, ahol a szívét véltem." Felemelte az egyik lábát, és a férfi mellkasára támasztotta. "Még a fejét is bevertem egy kővel."

Esme el sem tudta képzelni, hogy a félénk, egyedülálló anya beveri valakinek a fejét. De aztán megint, nem is olyan régen Esmé nem gondolta volna, hogy egyszer gyilkos lesz belőle.

"Én is majdnem lefejeztem - folytatta Miranda. "Az elég sok munkába került." Visszapillantott a vadászra, és elkomorult. "Egyre csak úgy jön vissza, mintha új lenne."

"Szóval először is. Hűha. Azt gondolnád, hogy ezek után távol marad tőled."

"Azt gondolnád. De egyszerűen nem hagy békén. Követett minket, amikor keresztezted az útját. Hirtelen magunkra hagyott minket, én pedig kíváncsi lettem és követtem." Megvonta a vállát. "Azt mondja, hogy már van egy vevője a számomra." A nő púposkodott. "Nem, köszönöm. Ezért úgy döntöttem, hogy megölöm, és addig gyilkolom, amíg a halál végül meg nem ragad." Miranda oldalra billentette a fejét. "Még nem próbáltam meg elégetni."

Bármilyen őrülten hangzott is, Mirandának igaza volt. Ezeknek a vadászoknak sajátos céljaik voltak, és hacsak Miranda nem akart egy idegen párja lenni, akit a gyerekei "apunak" szólítanak, meg kellett tennie, amit meg kellett tennie. "Megpróbálhatnánk a tűzrudakat. Lehet, hogy örökké tartana, amíg elég, de egy próbát megér."

"Tartsd meg őket." Miranda gonosz vigyorral nézett Esmére. "Találtam egy fáklyát, ami igazán jól megégeti. Azt hiszem, az egyik vadász véletlenül hátrahagyta."

Esmé felvonta a szemöldökét. "Azt hiszem, korán jött a karácsony."

Miranda Adam felé fordult. "Kicsim, odaadnád anyunak a tűz-izét?"

Adam kotorászott Lexi pelenkázótáskájában, és átnyújtott az anyukájának egy fekete-piros fémcsövet, amely körülbelül egy hüvelyk vastag és három hüvelyk hosszú volt. Akár egy közönséges csőnek is elmehetett volna. Ha Esmé meglátott volna egyet szanaszét heverni, valószínűleg rögtön átlépett volna rajta.

Miranda kacsintott egyet. "Állj hátrébb, és ezt nézd."

Esmé egy egészséges lépést tett arrébb, és a hüvelykujja mozdulatával egy tomboló tűzgolyó spriccelt ki a fáklya végéből, és meggyújtotta a vadász testét. A ruhája és a haja azonnal lángra kapott, majd a bőre következett, amely sistergett és recsegett, ahogy leolvadt a csontjairól. Fekete füst szállt a levegőbe.

Mentális megjegyzés. Mentsenek meg mindent.

"Bármennyire is szeretnék üldögélni és mályvacukrot sütni a holtteste felett, mennünk kell. A füst odavonzza a többi vadászt, és ők is erre a területre fognak jönni. Ez azt jelenti, hogy egy ideig nem mehetünk vissza a rejtekhelyünkre."

"Van egy hely a közelben?" Esmé megkérdezte.

"Egy kis hely, amit azóta hívunk otthonunknak, mióta kidobtak minket ebbe a pokoli lyukba."

"Ez az Északi-sark!" Adam kuncogott.

Miranda összerezzent, aztán suttogott. "Mondtam a gyerekeknek, hogy kalandozunk az Északi-sarkon. A Mikulást és a manóit keressük. A vadászok megpróbálnak távol tartani minket tőlük."

"Srácok, velem lóghattok egy darabig. Gyertek utánam."

Esmé felvette a hócipőjét, és visszavezette Mirandát a barlangjához.

Csendben és a lehető leggyorsabban haladtak, ügyelve arra, hogy ne hagyjanak látható nyomokat. Ahol csak tudtak, a patak partján haladtak, hogy elrejtsék a lépteiket, és elűzzék a hátrahagyott szagokat. Tovább tartott, mintha egyedül mentek volna, de Esmé örült a társaságnak, és az, hogy visszaértek anélkül, hogy vadászokba ütköztek volna, pluszpontot jelentett.

Esmé először Mirandát és a gyerekeket vezette át az alagúton, majd meggyőződött róla, hogy a bejárat ismét rejtve van, mielőtt követte volna őket. Amikor kijött a másik oldalról, sötétség és hőség fogadta.

"Várjatok!" Esmé a komlinkjével babrált, és amikor már a kezében voltak a tűzrudak, aktiválta őket. Szétterítette őket, hogy bőven legyen fény, és ne kelljen attól tartania, hogy Adam véletlenül beleesik a forró forrásba, és megfullad.

Amikor a barlang végre kivilágosodott. Miranda körülnézett. "Hűha, ez sokkal hangulatosabb, mint az én helyem. És melegebb is."

Esmé kinyitotta a rögtönzött táskáját, és kiürítette a halat egy sziklára, amelyet asztallapként használt. "Szerencsém volt, és megtaláltam ezt a helyet. Eltart egy darabig, amíg a halat megtisztítom és megfőzöm. Ti melegedjetek meg, amíg én vacsorát készítek nekünk."

Miranda a forró forrás felé baktatott. "A víz? Bele tudunk menni?"

"Néhány helyen mély, úgyhogy vigyázzatok Ádámmal. Én azt a követ használom ott a párkányon, hogy kisikáljam a ruháimat. Nem dagályos, de egyelőre megteszi."

Miranda elkezdett levetkőzni a hófehérkéből. "Édes Jézusom. Nem fürödtünk, mióta idejöttünk. Büdös vagyok. Esküszöm, egy vadásznak csak a bűzt kellene követnie, hogy ránk találjon. Nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy nem így talál rám folyton a tűzgolyó ott hátul." Amikor levetkőzött, lecsatolta Lexit. "Vetkőztesd le Ádámot. Megfürdünk."

Adam keresztbe fonta a karját és duzzogott. "Fürdeni? De én nem akarok."

Miranda az egyik karjában bölcsőzte a meztelen Lexit, és Adam magasságába guggolt. "Emlékszel, hogy mondtam neked, hogy okosabbnak kell lennünk, mint azok a férfiak, akik nem akarják, hogy elérjük a Mikulás műhelyét?"

Adam kidugta az alsó ajkát, és bólintott.

"Nos, okosnak lenni azt jelenti, hogy nem tesszük olyan könnyűvé számukra, hogy megtaláljanak minket."

"De ha megfürdünk, akkor tiszta szagunk lesz, és nem leszünk többé olyanok, mint odakint. Azt mondtad, jó, hogy olyan szagunk van, mint odakint, mert mi" - ráncolta a homlokát, mintha a megfelelő szót próbálná megtalálni - "keveredtünk".

Miranda lehúzta a hóruhája kapucniját. "Édesem, most rosszabb szagunk van, mint kint. Úgy bűzlünk, mint egy falka állat. Ki kell takarítanunk."

Esmé levette a kabátját, és kilépett a hótaposójából. Neki sem volt a legjobb szaga, de a fürdés várhatott, amíg Miranda és a gyerekek is megkapták a magukét.

"Amikor idejöttem, senkit sem értem el a névsorolvasáshoz. Nem tudtam, ki maradt, vagy kit vittek el" - mondta Esmé, miközben nekilátott a halak pikkelyezésének és tisztításának. "Örülök, hogy még itt vagy. Hát, nem örülök, örülök, de tudod, mire gondolok."

"Névsorolvasás volt, és te nem válaszoltál. Mindannyian a legrosszabbtól tartottunk."

"Igen, azonnal jegyet kaptam a kettes szintre. Szóval mit kellett tenned, hogy ide kerülj?"

"Gondolom, felismerték, hogy két gyerek egyedülálló anyjának lenni epikus túlélési képességeket igényel. Csak az a kár, hogy el kellett jönnöm egy idegen pl... mármint az Északi-sarkra, hogy elismerjék a különleges képességeimet."

Adam elég ideig abbahagyta a vetkőzést, hogy az anyjára ráncolja a homlokát. "Szeretem az Északi-sarkot. Talán a Mikulás megengedné, hogy maradjunk."

Miranda játékosan elmosolyodott. "Miért hagynánk el ezt a helyet? Ó! Nincs gyerekfelügyelet, nincs életképes munkahely, nincs iskola, és amennyire én tudom, nincs jó gyerekorvos sem. Nem maradhatunk, drágám."

Esmé kuncogott. "De van egy jó közlekedési rendszerük. Ezt meg kell adni nekik." Csettintett az ujjaival. "Az egyik percben még itt, a másikban már el is mentek."

"Egyik reggel bogarak másztak rajtam, és elképzelhetetlen volt a hőség, és arra gondoltam, bárcsak máshol lennék, csak ne itt. Aztán megnyílt a föld, és belezuhantunk egy gubóba."

"És az kiköpött erre a csodálatos helyre."

"A vödörnyi izzadtságtól a fagyásig jutottunk."

"Esett az eső, és én a vízben és a sárban futottam, hogy elmeneküljek egy vadász elől." Esmé megráncolta az orrát. "Ó, és csupa vér voltam, amikor ideértem."

Miranda tágra nyitotta a szemét. "Pofa be. Pofa be."

Esmé bólintott. "Megöltem..." Gyorsan Adamre pillantott, hogy lássa, észrevette-e a csúsztatását, de az éppen a barlang körül szaglászott. "Ööö, úgy értem, segítettem az egyiknek elaludni a hosszú álmot. Hívnom kellett egy vészkabint, és az hozott ide. Annyira fáztam. Biztos voltam benne, hogy meg fogok halni."

Miranda belesimult a forró forrásba, Lexit az oldalához szorítva. Lexi azonnal elkezdett izgatottan fröcskölni és rugdosni a vizet. "És én még azt hittem, hogy nehéz dolgunk van. De legalább szárazak voltunk."

"A semmi közepén jöttem fel. Sokkos állapotban voltam, és egy arrancar volt a nyomomban." Esmé Mirandára pillantott. "Találkoztál már ilyennel? Kedves állatok. Nem."

Miranda a homlokát ráncolta. "Hogy néz ki?"

"Éles fogak sorai és sorai. Vörös száj, csöpög a nyála. Nagy, sötét szemei vannak; egy elöl, egy mindkét oldalon, ahol a fülének kellene lennie. Fehér bunda. És olyan a testfelépítése, mint egy alfafarkasnak a szteroidokon."

"Ó, igen. Úgy hívjuk, hogy a farkas, aki becsapta Piroskát. Tegnap átlőttem egy nyílvesszővel a lábát. Remélhetőleg ez majd megtanítja neki, hogy ne kövessen engem és a gyerekeimet."

Mentális megjegyzés. Tanulj meg nyilakat készíteni és kilőni.

"Szóval, mi történt? Úgy értem, nyilvánvalóan túlélted. De hogyan szedted össze magad?"

"Xrez talált rám, mielőtt az esti harangszó megszólalt."

Miranda elhallgatott. "Ugyanaz az idegen a tóból?"

Esme bólintott, félretette az egyik főzésre kész halat, és elkezdte tisztítani a következőt. "Ő talált rám, és nekem adta a kabátját."

"És nem fogott el téged?"

Esmé erre felvonta a szemöldökét. "Ismétlem, tudjuk, hogyan végződik ez a történet. Itt vagyok veled."

"De mi nem tudjuk. Nem igazán. Mi a célja, Ez?"

Esmé odament a forró forrás egy olyan részéhez, amely a föld alatti patakba torkollott, és beledugta a kezét a vízbe. Érezte, ahogy a víz elfolyik a keze mellett és kifelé. Leöblítette a halat és a kezét. "Nincs neki."

Miranda besegített Ádámnak a forró forrásba. "Bedobnád nekem a babafürdetőt Lexi pelenkázótáskájából, kérlek?"

Esmé letette a halat, kotorászott a táskában, megtalálta, amit keresett, és átadta Mirandának. "Használhatok egy keveset? Az aljáról kavicsokat használtam, hogy lesikáljam a koszt."

"Ez a legkevesebb, amit tehetek, amiért megengedted, hogy használjuk a fürdődet."

Miranda befejezte a gyerekek mosdatását, és úgy nézett ki, mint egy profi, aki egy vizes, vonagló csecsemőt és egy kevésbé boldog kisgyereket kezel, miközben Esmé sóvárogva nézte, mikor kerül rá a sor a szappan használatára.

Ki gondolta volna, hogy irigykedni fog valakire azért, mert szappanos hab van a hajában? Esmé megvakarta a fejbőrét, és fogadni mert volna, hogy ha megnézi a körmét, az tele lenne piszokkal. Bár minden este "megmosta" a haját, az még mindig keményre száradt, és filmréteg borította a szálakat.

Amikor Miranda végzett, kikísérte Adamet, és Lexit a szánhoz vitte. Mindkettőjüket leültette, és köréjük terítette a babazsákból a játékokat. "Vissza Xrezhez. Szerintem tényleg van valami terve, és az ott van a szemed előtt." Összeszedte a ruháikat, és visszament a forró forrásba, hogy erőteljesen lesikálja róluk a koszt. "Téged akar."

Engem akar.

A gondolattól megszédült.

Visszaemlékezések arra, amit tettek, amit ő tett, pillangókat eresztettek a gyomrában, és az arca felmelegedett a szégyentől. Olyan dolgokat csináltak, amiket csak videókon látott. Nem mintha korábban megnézett volna ilyen típusú videókat, de talán egyszer-kétszer kíváncsi volt, és látni akarta, mi ez a nagy felhajtás. Annyiszor viselkedett már olyan kéjesen, és annyiszor kiáltott fel, büszkeségét és önbecsülését elhagyva. Az Xrezzel töltött idő minden volt, amit remélt, és még annál is több.

Ő is őt akarta. Mit lehetett volna nem akarni? Jóképű volt a maga módján. Erős. Kedves. Segítőkész. És ha ő nem lett volna, talán már az első szinten elfogták volna.

De...

Azt mondta neki, hogy nem keres társat. Valójában neki sem kellene társat keresnie. A Meztelenül és rettegve minden epizódjára emlékeznie kellene, és ezt a tudást kellene alkalmaznia, hogy elmeneküljön erről a bolygóról.

Esmé kirázta a fejéből a társakra vonatkozó gondolatokat. Odavitte a halakat a kis sziklakörhöz, és a tetejére fektette őket. "Beszéltünk róla. Ő nem akarja."

Miranda elég hosszú időre abbahagyta a súrolást, hogy rápillantson. "Csalódottnak tűnsz."

"Pft. Aligha vagyok csalódott. Bár, ha elfognának, és valakinek a párjaként végezném, nem bánnám, ha ő lenne az." Tessék. Végre kimondta hangosan.

Miranda döbbenten bámult rá. "Várj! Komolyan azon gondolkodsz, hogy feladod, és itt maradsz?" Adamre pillantott. A férfi Lexivel játszott, és nem figyelt a beszélgetésükre. Ennek ellenére Miranda közelebb manőverezett, és suttogásra ereszkedett. "Mi lenne, ha hazamennénk?"

"Komolyan?" Esmé suttogta. "Persze, hogy haza akarok menni. Senki épeszű ember nem akarna itt maradni. De én arról beszélek, ha nem lenne más választásom. Nem bánnám, ha új bolygókat fedezhetnék fel. Úgy értem, ez egy tudós álma. Az új bolygók felfedezése, nem az, hogy levadásszák."

"És mi van a barátaiddal és a családoddal? Nem hiányoznak?"

Aktiválta a tűzrudakat, és úgy rendezte el őket, hogy felmelegítse a köveket, és megsüsse a halat. Arra gondolt, hogy az anyja és az apja soha nem adná fel a reményt, hogy megtalálja őt. Addig nem hinnék el, hogy meghalt, amíg a hatóságok nem mutatják be a holttestet. A gyógyszergyár, ahol dolgozott, valószínűleg már lecserélte. Nem kockáztathatták, hogy elveszítsék az életképes kutatásokat, csak mert elment és elraboltatta magát. Új gyógyszereket kellett felfedezni, és folytatni kellett a klinikai kísérleteket. Nem akartak mindent félretenni csak azért, mert eltűnt.

De bár a családját megviselte volna, legalább jó emlékeik maradnának róla. "Megoldódnának - mondta végül Esmé, és a hangja rekedt volt, ahogy beszélt. A szíve fájt, ahogy a szavak elhangzottak. Tényleg arra gondolt, hogy soha többé nem térhet haza?

"Szóval mindent feladnál Xrezért vagy bármelyik idegenért, aki megígérte, hogy elvisz egy városnéző kalandra?" Miranda hangjában kemény éle volt.

Esme leereszkedett, hogy leüljön az étel mellé. Ahogy a filék sültek, megfordította őket a késével, meggyőződött róla, hogy alaposan átsültek, mielőtt kivette volna őket. Amire nem volt szükségük, azok idegen paraziták voltak a beleikben.

"Nem mondom, hogy beleegyeznék, hogy az egyik ilyen vadász párja legyek. Én nem ezt akarom. Már megöltem egyet, aki megpróbált igényt tartani rám, és a barátodat is megöltem volna ott hátul. Nem akarom, hogy úgy vadásszanak rám, mint valami..."

"Zsákmány."

"Pontosan. Xrez más, mint a vadászok. Azt mondta, hogy nem tartozik közéjük, és én hiszek neki."

Miranda kiszállt a forró forrásból, és kiterítette a ruháikat minden elérhető sziklára, hogy megszáradjanak. "Akkor mit keres itt?"

Ez egy jó kérdés volt. Egy olyan, amit már korábban is feltett Xreznek, de ő sosem válaszolt rá igazán.

"Anyu, én és Lexi éhesek vagyunk" - nyafogta Adam.

"És én meg foglak etetni titeket." Esme átszúrta a hozzá legközelebbi filét, és megnézte a benne lévő húst. Szép és pelyhes. "Olyan az íze, mint a harcsának. Tudom, hogy feketék meg minden, de ha túl tudsz lépni a színén, ízleni fog." A késével eltolta a tűzrudakat az útból. "Miranda, nem tudom, hogy akarod ezt csinálni. Úgy ettem ezekről a kövekről, mint egy vadember."

Miranda elővett egy kemény műanyagból készült gyerek étkészletet, amelyen egy rajzfilmes teherautó képe volt. "Melletted előkelőnek tűnünk." Odatartotta a tányért, és Esmé megrakta három filével.

"Ez még mindig elég forró. Nem akarom, hogy a gyerekek megégessék a nyelvüket." Esmé egy szikla fölé hajolt, igyekezett elkerülni, hogy megégesse magát, és a késével belevágott az ételbe.

"Tudod, Xrez nekem is segített."

A féltékenység szikrája utat tört Esmében. "Tényleg?" Próbált úgy hangzani, mintha nem érdekelné.

Miranda bólintott. "Az első szinten a semmiből bukkant elő, és azt mondta, hogy csapdát állítottak nekem az ösvényen, amin jártam. Nem tudom, hogy igazat mondott-e vagy hazudott, de elmondta, és elment. Nem volt okom hinni neki, és nem volt okom arra sem, hogy ne higgyek neki. Így hát más irányt vettem. Megmentett minket attól, hogy elkapjanak?" Miranda megvonta a vállát. "Nem tudom."

"Látod, azért van itt, hogy segítsen nekünk. Csak ennyit tett. Azt mondta, nem avatkozhat bele, ha egy vadásszal kerülünk szembe, de túlélési tippeket adott."

"De mi az indítéka, Esmé?"

Esmé kifújta a levegőt. "Miért kell neki indíték, hogy kedves legyen? Nem mindenki akar ártani nekünk."

"Aznap este, amikor először találkoztál vele, azt mondta neked, hogy az idegenek vadászni jöttek erre a bolygóra. Most kérdezd meg magadtól, miért lenne itt, ha nem a vadászok közé tartozna?" Miranda beleharapott a halába, majd lehunyta a szemét. "Mm, ez olyan átkozottul finom."

Esmé elgondolkodva rágta az ételét. Nem, ez nem lehetett. Miranda teljesen félreértette. Xreznek rengeteg lehetősége volt rá, hogy elvegye őt, és abból, amit Miranda most mondott, neki is megvolt rá a lehetősége, de nem tette. Segített nekik.

"Mielőtt elvittek a Földről, olvastam egy cikket arról, hogy egy csapat ember beszivárgott egy kínai izzasztóüzembe. Felügyelőként mentek be oda, annak ellenére, hogy ellenezték a gyakorlatot, hogy filmre vegyék és dokumentálják a munkások körülményeit. Megpróbáltak segíteni, amennyire csak tudtak, anélkül, hogy lelepleződtek volna. Öt hónapot töltöttek ott, és amikor végeztek, elég bizonyítékuk és felvételük volt ahhoz, hogy bezárják a helyet. Azok a munkások végül szép összeget kaptak a cégtől."

"És te azt hiszed, hogy Xrez valami önbíráskodó, aki azért jött, hogy megmentsen minket ettől a helytől?"

Esme felemelte az állát. "Szerintem ez sokkal hihetőbb, mint amit te feltételezel."

Megszólalt az esti riasztó, és Esmé és Miranda is a kijárat felé pillantott.

"Túléltünk még egy napot" - mondta Esmé.

Miranda felemelte a vizes vászonját. "Reméljük, hogy holnap is túléljük."

Esmé felemelte a sajátját, és megérintette Mirandáét.

"Tudod, hogy el kell mennünk, amint megszáradnak a ruháink - mondta Miranda, és a hangjában némi szomorúság érződött.

Esmé szíve leesett. "Tudom, de nem tetszik."

Miranda kinyújtotta a karját, és Esmé ugyanezt tette, összehasonlítva a visszaszámlálást a conlinkjeiken. Mirandáé sokkal gyorsabb ütemben haladt.

"Ha úgy gondolnám, hogy a maradásom nem lassítja a következő szintre való feljutásomat, akkor maradnék még egy kicsit."

"Csak magamra kell vigyáznom. Neked ott vannak a gyerekek. Pillanatok alatt kijutsz innen."

"Jobb, ha a túloldalon találkozunk, Esmé."

"Úgy lesz."

Csendben fogyasztották el az étkezésük hátralévő részét.