A.M. Griffin - The Game Warden’s Mate - Tizenötödik fejezet

 


Tizenötödik fejezet

A tudatosság egyre jobban rángatta Esmét, mígnem már nem tudott nem tudomást venni a csukott szemhéján áthatoló napfényről. Kénytelen volt egyet hunyorogva kinyitni, és a barlang résén keresztül kukucskált. Nem sok mindent látott, csak homályosságot. Pislogott néhányszor, hogy kitisztuljon a látása. Rózsaszín pelyhes felhőket látott a lila kavargó árnyalataival festett égbolton.

Aha. Még mindig egy idegen bolygón.

Fájtak a bordái. A csípője lüktetett, és a háta égett. A hálózsák nem sokat segített a kemény talajon, amelyen egész éjjel aludt. Esmé a hátára fordult, és egyik karját az arca elé vetette. Ettől az egyszerű mozdulattól felnyögött a fájdalomtól. A háta minden rossz helyen görcsbe rándult.

"Shhh."

Esme Payton felé fordította a fejét, elnyomva egy újabb nyögést, miközben égető fájdalom táncolt a nyakában lévő izmok körül. Payton és Jack pontosan azon a helyen ültek, ahol előző este is - a barlang nyílásától legtávolabb eső sarokban, így Esmének a napfénytől ragyogó arcot hagyva. Payton beleharapott a fehérjeszeletébe, majd lecsippentett egy darabot, és megetette Jackkel.

"Hé, hogy tudtál ide bejutni kaját szerezni?" Esmé suttogta. "A gyomrom megeszi magát."

"Nem tudom, meddig lesznek még nagylelkűek ezek az idegenek, úgyhogy feltöltöttem a készleteimet." Payton kihúzott egy szeletet a melltartójából, és Esméhez vágta. "Ne edd meg az egészet egyszerre. Nem fogom neked adni az egész készletemet."

Esme lecsapta a levegőből. "Fúj, undorító."

Payton tárgyilagos pillantást vetett rá. "Akkor add vissza."

"Soha." Esme beleharapott. Olyan íze volt, mint a csirkének és az izzadságnak. Hosszú idő óta ez volt a legjobb dolog, amit evett. Beleharapott még egy falatba, és az éhségfájdalom alábbhagyott. "Köszönöm."

"A legerősebbek túlélése."

"Szellemi megjegyzés. Készletezz élelemmel és vízzel." Esmé rágott, és a feje oldalát kopogtatta, kiegészítve a listát, amit tegnap kezdett el Bennel.

Ne csapjatok zajt.

Ne hagyj nyomot, amit bárki követhet.

Légy lopakodó.

Töltsön fel élelmet későbbre és vészhelyzetekre.

"Azt hittem, már nem leszel itt, mire felébredek - suttogta.

Payton újabb falatot harapott. "Gondoltam rá, hogy elhagylak. Horkolsz."

Esmé erőltette, hogy felüljön, és a háta minden izma felsikoltott a fájdalomtól. Összerezzent, ahogy megpróbálta kiegyenesíteni és kibogozni a csomókat. "Miért nem tetted?"

"Alvajáró vagy."

Esme halkan felnyögött. "Csak akkor, ha stresszes vagyok. Őszintén szólva nem tudom, miért nem alvajáróztam minden éjjel, mióta idejöttünk."

"Ez határozottan stresszes helyzetnek számítana." Payton oldalra hajtotta a fejét. "Talán Ben vigyázott rád, és a hálózsákodban tartott."

Esme elgondolkodott ezen. Ez megmagyarázná a sötét karikákat Ben szeme alatt. Nemcsak azért vigyázott rájuk, hogy megóvja őket az idegenektől, de arra is ügyelt, hogy a lány ne sétáljon egyet az éjszaka közepén.

Esmé nagy levegőt vett. "Nem kételkedem benne. Köszönöm, hogy nem engedtél elkóborolni."

Payton a bejárat felé biccentett. "Ha nem lett volna kint a monszun tegnap este, magára kötöttem volna a táskáját, és hagytam volna, hogy kisétáljon az életemből. De szerencsédre elkezdtem bűntudatot érezni. Nem akartam, hogy eltörd magadnak a lábad a késő esti bolyongásod során. A sziklák csúszósak, ha nedvesek."

Esmé a keskeny nyílás felé pillantott. A nap még mindig ragyogóan sütött. "Az idő kitisztult."

"Igen, de most nagyobb gondjaink vannak. Menj, nézd meg - hunyorgott Esmére -, és az égre esküszöm, maradj csendben."

Esmé érdeklődése felcsigázódott. Eltolta magától a hálózsákot, és a nyílás felé közeledett, hogy kukucskáljon kifelé, végigpillantva a sziklás tájon. A különböző méretű, csipkézett sziklák úgy néztek ki, mintha egyenesen a földből nőttek volna ki. A fény visszaverődött a sima szürke és barna felületekről, és üvegként csillogott rajtuk.

Egyes lapok lefelé lejtettek, és más, más irányba dőlő lapokhoz ütköztek. A formációnak nem volt semmi értelme. A tegnap esti esőnek egyértelmű jelei voltak, a sziklák között vízpocsolyák rekedtek, kis tavak zugait alkotva, amelyek a napfény hatására csillogtak.

"Nincs itt semmi különös..." Már kezdett azon tűnődni, vajon mitől ijedt meg Payton ennyire, amikor megpillantotta őket. Húsz méterre a barlang bejáratától két idegen volt összezárva az egyik lejtős sziklán.

Mindketten úgy néztek ki, mint valami nagyra nőtt gyíkok, zöldek és pikkelyesek. Az egyik a másikat négykézlábra görnyesztette, miközben hátulról beléjük dörömbölt. Esmé nem tudta helyesen megmondani, hogy hím-nőstény vagy hím-hím párosról van-e szó, mindketten ugyanúgy néztek ki. Miközben az egyik dörömbölt, a másik a sziklát kaparta és visított. A hang furcsa és furcsa volt a fülének.

Aztán az idegen hátradőlt, és a másik, aki előrehajolt, megfordult. Egy másodperccel azelőtt, hogy az idegen letérdelt volna, Esmé megpillantotta a csillogó rózsaszínű valamit, amiről úgy sejtette, hogy egy idegen pénisze. A másik idegen a szájába vette a rózsaszín izét, és szopni kezdte.

Fúj. Ez így nem jó.

Ahogy Esmé hátrált, a térdei a földbe vájtak. A teste nehezebbnek tűnt, mint amilyennek lennie kellett volna. Az elméjében pánik kavargott. Ha valamelyik elkapná, vajon arra számítana, hogy őt is meghajlítja? A tét nagyobb volt, mint amekkorát engedett magának.

Idegen párja.

Elvárnák tőle, hogy szexeljen az egyik ilyen lénnyel. Kicsit megkönnyebbült, amikor a lába a falnak ütközött, és úgy fordult, hogy a hátát a falnak támasztotta.

"Azt hiszem, itt ragadtunk, amíg befejezik."

"Már egy ideje csinálják" - suttogta vissza Payton. "Miután elállt az eső, kimentem megtervezni a menekülési útvonalat. Visszajöttem, hogy felébresszelek, és tudassam veled, hogy elindulok."

Esme elkomorult, majd az órájára pillantott. Ez egy cseppet sem volt jó. Az órája szerint hajnali fél öt volt. A régi szokások nehezen halnak meg.

"Az ébresztőóra? Nem hallottam. Ami furcsa, hiszen pokolian hangos és szívdobogtató."

Payton a falra csapott, amelynek nekitámaszkodott. "Már megint ez. A szikla pufferelte. Én is majdnem átaludtam."

"Huh, nem tudom, hogy ez előny vagy hátrány."

Tényleg nem tudta. Egyrészt nem akarta hallani a riasztást. Másrészt pedig nagyon-nagyon kellett tudnia, hogy mikor kóborolhatnak újra szabadon a vadászok.

Esmé eresztett meg egy lesújtó sóhajt. "Mióta tart ez az egész?"

Esmé felvette a kis korongot, amely korábban a hálózsákja volt, és eltette a komlinkjébe. "Úgy beszélsz, mintha ez annyira erőltetett lenne, Payton. Rengeteg dolgom volt."

"Annyira sok, hogy nem tudtál lefeküdni?" Payton hangja magasabb volt a szokásosnál.

Esme kinézett a nyíláson, hogy megbizonyosodjon róla, hogy az idegenek nem hallottak semmit. Nem. Még mindig úgy csinálták, mint két kanos nyúl. "Shhh. Tudom, hogy meglepődtél, de halkabban, nem akarom, hogy a szerelmespár odakint ránk találjon."

"Oké, akkor áruld el a részleteket" - suttogta Payton.

"Részleteket? Nekem nincsenek. Ezért vagyok szűz." Esme a fejét a kőfalnak támasztotta, és a plafonra koncentrált. "Most nézz rám. Elraboltak az idegenek, arra kényszerítettek, hogy az életemért fussak valami torz játékban, és veszélyesen közel állok ahhoz, hogy egy túlméretezett imádkozó sáska vonakodó menyasszonya legyek."

"Oy."

Esme Paytonra pillantott. "El akar fogni engem, tudod. Már kétszer láttam őt."

"És én még azt hittem, hogy az engem üldöző idegen az, amiből a rémálmok készülnek."

"Förtelmes?"

"Ő nem semmi. Ne válts témát. Koncentráljunk inkább rád. Csak azon tűnődöm, hogyan tartottad a hoo-ha-t zárva a főiskolai éveid alatt."

"Tényleg, Payton?" Esme a bejárat felé biccentett. "Nincs más sürgős dolgunk?"

Payton széttárta a kezét, majd összefűzte a feje mögött. "Úgy tűnik, nincs más dolgunk, csak az időnk, amíg azok ketten befejezik, és továbbállnak."

Esme felsóhajtott, és összefonta a lábait, közel húzta magához a bokáit. "Korábban érettségiztem. Letettem néhány tesztet, és azok az eredmények a megfelelő kezekbe kerültek. Teljes ösztöndíjat ajánlottak nekem a Brownra. A szülői házból beköltöztem egy kollégiumba."

Kuncogott magában, amikor felidézte, milyen szörnyű volt. Harmincoldalas dolgozatokat kellett kutatnia és megírnia, és semmi másra nem volt ideje.

Megvonta a vállát. "Az első négy évben volt egy nagyon kedves szobatársam, aki a szárnyai alá vett. Aztán a mesterképzésre már nehezen illeszkedtem be az új szobatársamhoz. Utána valahogy meggyőztem az akadémiai dékánt, hogy szükségem van egy saját lakásra.

"Elkezdtem a doktori programomat, a többi velem egykorú srác pedig elsőéves főiskolás volt, egyenesen a gimnáziumból jöttek ki, és most először voltak távol a szüleiktől, és csak a bulizás járt a fejükben. A kollégiumi élet már nem nekem való volt, de nem engedhettem meg magamnak, hogy egyedül éljek."

"Szóval te egy agyalágyult és védett gyerek vagy."

Esme megrázta a fejét. "Nem, egyáltalán nem voltam védett."

A szülei annyira szerették volna, hogy normális élete legyen. Emlékezett, ahogy az anyja összepakolta a táskáját, és pizsamapartikra vitte olyan lányokkal, akikkel semmi közös nem volt. Utált minden kényszerű együttlétet, de elment, csak azért, mert ez jelentett valamit a szüleinek. Annyira féltek attól, hogy túl gyorsan felnő, és visszatekintve a gyerekkorára megbánja, hogy nem élvezte jobban.

"Én csak egy okos gyerek voltam, aki úgy döntött, hogy a sulira koncentrál ahelyett, hogy a barátaival lógna, és hogy a ruhákon és a fiúkon kívül más dolgok is érdekelnének."

"Hűha. Igazából egy kicsit sajnállak."

Nem ez volt az első alkalom, hogy valaki ezt mondta neki. És ezúttal, akárcsak a többiek, azonnal védekezni kezdett.

Kiegyenesedett, és Paytonra pillantott. "Nincs mit sajnálni. Én szeretek tanulni. Éppen egy másik doktori programra készültem jelentkezni, mielőtt ez az egész megtörtént. Nekem... jó életem volt."

Payton felemelte a kezét. "Nyugodj meg, Einstein. Nem azt mondom, hogy nem volt jó életed. Csak sajnálom, hogy nem élhettél egy kicsit, mielőtt felébredtél ebben a rémálomban."

Esmé dühösen elfordította a fejét. "Ne aggódj miattam. Eljutok a harmadik szintre, és hazamegyek. És amikor odaérek, elengedem a hajamat." A lány bólintott. Már sokat gondolkodott ezen. Terveket fog készíteni. "Talán felszállok valamelyik online társkereső oldalra, elmegyek munka után iszogatni a munkatársaimmal, és többet élek."

A szülei örülnének ennek a tervnek. Mindig is azt mondták neki, hogy túl sok időt tölt az orrát a könyvekben és az iskolában. Csak aggódtak érte. Ezt most már tudta. Büszkék voltak minden eredményére, de azt akarták, hogy teljesebb életet éljen, és ez számukra azt jelentette, hogy nyaraljon, hogy több barátja legyen, hogy egyszer majd megnősüljön és gyerekei legyenek.

"Szóval a harmadik szint, mi?"

Esme felemelte az állát. "Meg tudom csinálni, Payton."

"Nem mondtam, hogy nem tudod" - énekelte Payton a szavakat. "Hadd lássam a komlinkedet."

Esme felemelte a kezét, és Payton is így tett, összehasonlítva a kettőt.

"Ahogy gondoltam" - folytatta Payton. "Amikor aludtál, megnéztem az én szám izémet, és sokkal gyorsabban ment, mint a tiéd. Most már szinkronban vannak."

Esmé összerezzent. Tudta, hogy Payton kezdettől fogva pontosan ezt akarta elkerülni. "Bocsánat. Szétválunk, amint kijutunk innen."

Payton bólintott.

Kellemetlen érzés borult rájuk.

"Szóval, mi a történeted?" Esmé törte meg a csendet, hogy megkérdezze.

"Nincs történetem." Payton visszalépett oda, ahol eddig ült, és ismét teret engedett közéjük.

"Tényleg? Rávettél, hogy bevalljam, hogy szűzies vénlány vagyok, és nem mondasz semmit magadról? Pft. Ez egyszerűen béna."

Payton megforgatta a szemét. "Így kell bűntudatot kelteni bennem."

"Hát, neked kellene. Ez nem fair."

Payton nem válaszolt, és néhány feszült pillanat után Esme nem is gondolta, hogy fog.

"Nem kell elmondanod a teljes háttértörténetedet. Csak kíváncsi voltam rád és Jackre."

"Rendben. Későn kint voltam Jackkel sétálni, amikor elkaptak. Nem tudtam aludni. Nem aludtam jól azóta, hogy... elhagytam a férjemet." Elkezdett mintákat rajzolni a földön lévő piszokba. "Normális esetben megnéztem volna a biztonsági kamera felvételét, hogy megnyugtassam az idegeimet, aztán tévét néztem volna, amíg el nem alszom, de azon az éjszakán ideges voltam. Kaptam egy letett hívást az új eldobható mobilomon, és én... azt hittem, talán megint rám talált."

"Nem akartam tolakodó lenni. Nem kell befejezned. Nem tartozik rám. Sajnálom, hogy ezzel zaklattalak."

Payton tovább rajzolt, mintha meg sem hallotta volna Esmét. "Ha bent maradtam volna, ma már egy válóperre mennék, ahelyett, hogy egy barlangban ragadtam volna, ahol túszként tartanak fogva a szarosok." Kivette a mobiltelefonját a farzsebéből, és megkocogtatta a képernyőt.

"Mióta ideértem, ki van kapcsolva" - folytatta Payton. "Nem tudom, miért, de amikor ma reggel felkeltem, késztetést éreztem, hogy bekapcsoljam. Egy emlékeztető ugrott fel. 'A válóperes bíróság ma'. Már korábban is rettegtem tőle. De most bármit megtennék azért, hogy ott legyek, és ne itt".

Esmé kuncogott. "Bármikor választanám a válópereket a mostani zűrzavar helyett."

"Rémálmaim voltak emiatt. Arról, hogy újra látom az exemet. Hogy ott kell állnom és elmondanom a bírónak... dolgokat. Most már tudom, hogy nem ez a legrosszabb dolog a világon."

"Hé, nem vagy egyedül. Mindannyian együtt vagyunk ebben."

"Nem, nem vagyunk, Esmé. Ha valamelyikünket elkapják, Isten tudja, hova hurcolnak. Mindannyian együtt jöttünk ide, de nem megyünk el együtt."

"És akkor még mindig nem leszel egyedül. Jack ott lesz melletted."

A neve hallatán Jack felállt, csóválta a farkát, és átmászott Esmé lábán. Esmé felemelte a karját, hogy a fiú az ölébe gömbölyödhessen. Amikor a fiú elhelyezkedett, megvakarta a füle mögött.

"Igen, örülök, hogy velem van. Jack mindig fedez engem, és tud vigyázni magára. Nem úgy, mint..."

"Adam és Lexi." Szomorúság és aggodalom töltötte el Esmét. Annyira belefeledkezett a veszedelembe, hogy majdnem megfeledkezett róluk. "Elaludtam, és lemaradtam a tegnap esti névsorolvasásról. Tényleg...?"