Eva Chase - Dragon’s Guard, Hetedik fejezet

 


7. fejezet

Ren

Egy vonaton álltunk egy külön fülkében - anyám és én. A padló csattogott a lábam alatt, és az ablak zörgött. Messze, nagyon messze száguldottunk. Messze attól a rossz dologtól, ami még mindig összeszorította a mellkasomat, még akkor is, ha próbáltam nem gondolni rá.

Anyám letérdelt a szemem magasságába, és megsimogatta az arcom. A szeme vad volt, mint a viharos égbolt.

"Figyelj rám, Serenity - mondta fojtott hangon. "Valahol mélyen legbelül, ahol senki más nem érhet hozzá, emlékezned kell arra, hogy sárkány vagy. Mindig emlékezz."

Gyermeki zavartan pislogtam rá. "Persze, hogy emlékezni fogok, mama. Nem tudok nem sárkány lenni."

Szomorú mosoly ívelt az ajkára. "Ó, drágám. Egy kis időre el kell felejtened. Legalábbis a felszínen. De igazad van. Soha nem fogsz nem lenni."

Felemelte a kezét, és a halántékomhoz szorította a tenyerét. Sötétség kavargott a fejemben. A jelenet megfordult.

Anyámmal futottam egy erdőn keresztül, a keze szorosan az enyémre kulcsolódott. Olyan szorosan, hogy fájt. A lélegzetem szúrta a torkomat. A tüdőm fájt. Megbotlottam egy gyökérben, és ő egy pillanat alatt felemelt. Futottunk és futottunk és...

Az előszobában a nagy váza mögött guggoltam, és lányos nevetésre figyeltem. A szívem szédítően kalapált. Ezúttal én lennék az utolsó, akit megtalálnak. Ezúttal én leszek a bújócska királynője. Lehet, hogy ők idősebbek nálam, de én...

Ültem a fűben, édes lóhereillat töltötte be az orromat, a nevetés a torkomban. Egy alak suhant el felettem a tiszta kék égbolton. Ragyogó bronzszínű pikkelyek, mint a szeme. A hatalmas szárnyak csapkodása megnyugtató szellőt küldött fölém. Összecsaptam a kezem.

"Mama!"

A szemem felpattant, és visszatértem a jelenbe. Egy másodpercig a velem szemben lévő falat bámultam, miközben az álom elhalványult, és a való világ újra fókuszba került. Aranyszínű virágok kanyarogtak a mentazöld tapétán. Egy bársonyos ágytakaró az állam alá húzva. Egy bűnösen puha matrac bölcsője a testemnek.

Emlékek rohantak be. Marco háza. A négy alakváltó. Nate medvévé változása. West fanyalgása. Aaron óvatos magyarázatai. Mindazok a dolgok, amiket elmondtak nekem. A sikertelen átváltoztatási kísérletem.

Nate ajkai a homlokomat súrolták. Marco keményen az enyémhez szorult.

Felültem az ágyban, forróság öntötte el a testemet. Igen, ez mind valóság volt. És én még mindig itt voltam.

A tekintetem az ablakra siklott. A napfény még sápadtabb volt, mint reggel, de ugyanabban a szögben áradt be. Mintha újra reggel lenne.

Istenem, vajon átaludtam-e egy fél napot, majd az egész éjszakát? Az a sok álom, ami körbeforgatott...

Megálltam, ujjaim az ágytakaróba görbültek. Nem, azok nem csak álmok voltak, ugye? Úgy éreztem az igazságot, mintha a torkomban fájt volna. Olyan valóságosak voltak, mint az a szoba. Valódi emlékek, még kislánykoromból. Még mielőtt anyával a városba jöttünk volna.

Amikor még tudtam, hogy sárkány vagyok. Amikor láttam őt, ahogy fölöttem szárnyal, ahogyan neki kellett volna.

A négy alfa igazat mondott. Anya elzárta az emlékeimet. Gyakorlatilag bevallotta nekem, hogy meg fogja tenni, mielőtt megtette volna.

Sárkány voltam. Sárkány voltam.

Lenéztem a kezemre, mintha pikkelyek és karmok nőttek volna ki belőle. Nem, azok még mindig teljesen normális emberi ujjaknak tűntek.

Átváltoztattam valaha is magam? Nem emlékeztem. Nem tudtam felidézni a múltam egyetlen töredékét sem, kivéve azokat, amelyek az álmaimban felbukkantak. Aaron azt mondta, hogy fiatalabb koromban nehezebb lett volna, de én csak ötéves voltam, amikor anya elzárta azokat a részeimet.

Miért tette ezt? Miért nem bízott bennem? Legalábbis mielőtt elkóborolt, bárhová is ment...

A düh a mellkasomba harapott. De egy másik fájdalom zárta körül. Hiányzott. Annyira hiányzott. Nem csak az az anya, akire tisztán emlékeztem. Az, akit megpillantottam, vad, erős és több mint emberi.

Visszakapom-e valaha is?

Ez a kérdés túl nagy volt ahhoz, hogy egyedül üljek rajta. Főleg, hogy úgy tűnik, fél napot elvesztegettem a tegnapi felfedezésekből való felépülésre. Kimásztam az ágyból, kinyújtózkodtam, és lenéztem magamra. Már majdnem két napja ezt a pólót és a farmert viseltem. Kezdett egy kicsit koszosnak tűnni.

Marco megjegyezte, hogy sok tartalék ruhája van itthon. Könnyedén kinyitottam a komód fiókjait, és találtam egy fiókot, amely tele volt női ruhákkal, bár szebbnél szebbekkel, mint amiket általában felvettem volna. Megállapodtam egy selymes, lila blúz mellett, és úgy döntöttem, hogy a farmerom kibír még egy viseletet, amíg a többi részemet is megtisztítom.

Tegnap, amikor ezt a hálószobát kerestem, láttam egy fürdőszobát. Végigosontam a folyosón, és bebújtam. Megkönnyebbülésemre a belső kilincsen zár volt.

A feszültség kiszivárgott belőlem, ahogy a zuhany a hajamba és a hátamon végigfolyt. Végigsimítottam a kezemmel a testemen, hagytam, hogy a forró víz magával ragadja a két nap verejtékét és bizonytalanságát.

Sárkányváltó voltam. Még mindig nem értettem teljesen, hogy ez mivel jár, de négy srác várt itt a házban, hogy segítsen kitalálni. Készen álltam.

Egy olyan bolyhos törölközővel szárítkoztam meg, hogy kísértésbe estem, hogy betemessem magam, és soha többé ne jöjjek elő. A selyeming kicsit jobban tapadt az alakomra, mint szerettem volna, de legalább a kivágott nyakrész minimális dekoltázst mutatott. Épp elég bajom volt azzal, hogy ne nyúljak Marco - és, legyünk őszinték, Nate - nyakába anélkül is, hogy olyan ruhákat viseltem volna, amelyek azt üvöltötték, hogy csinálj engem.

Ujjaimmal végigfésültem még mindig nedves hajamat, és lesétáltam a lépcsőn az első emeletre. Vajas szag terjengett, ami feltételezésem szerint a konyha irányából áradt.

Az éhség kavargott a gyomromban. Az utolsó kolbászos-tojásos étkezésem akár egy évvel ezelőtt is lehetett volna. A lábaim maguktól gyorsabban toltak. Megkerültem a lépcső kanyarulatát, és átcsúsztam a következő lépcsőfok peremén.

Aki csak nézett, azt hitte volna, hogy megcsúsztam és elestem. Azt hittem, hogy valahogy így is volt. De a bukástól nem féltem, hanem izgatott lettem. Kitártam a karjaimat, mintha át akarnám ölelni az érzést - és leengedtem őket, hogy segítsenek felkapaszkodni a lépcső alján. A térdem puffanva ütközött a padlónak, de alig éreztem a becsapódást. A lelkem még mindig szárnyalt.

Mint a sárkány az emlékeimben. A sárkány, aki az anyám volt.

Ezért tudtam olyan jól megúszni az ugrásokat és eséseket? Mindig is azt hittem, hogy ez valami véletlenszerű vakmerő késztetés volt, de talán a mélyben lévő részem, amely sosem felejtette el teljesen, egyszerűen csak hiányolta a repülés érzését.

Egy alak jelent meg a folyosón. Zömök, izmos, sápadt hajában aranylóan csillogott - Áron. Vászon tunikát viselt, amelynek felhasított nyaka bepillantást engedett lenyűgöző, napbarnított mellkasára. Arckifejezése megnyugodott, amikor meglátta, hogy felegyenesedek.

"Egy puffanást hallottam - mondta. "Leestél?"

Megvonta a vállamat, és rámosolyogtam. Még nem beszéltem négyszemközt Áronnal, de értékeltem, hogy ilyen megfontoltan állt hozzá a helyzetemhez. A négy alfa közül, akik megkerestek, ő volt az egyetlen, akinek úgy tűnt, nincsenek konkrét elvárásai azzal kapcsolatban, hogy ki leszek, vagy mit fogok csinálni. Inkább azt figyelte, hogy ki vagyok valójában.

"Volt már rosszabb is - mondtam. A kezében lévő spatulára biccentettem. "Te főzöl?"

Visszamosolygott. "Éhes vagy? Még senki sincs ébren, még Marco szakácsa sem. Nem akartam senki mást zaklatni a nevemben. A legtöbb alakváltó inkább az éjszakai oldalon áll, de én egy kicsit korán kelek." A vigyora kiszélesedett, mintha nevetni merészelne.

"Ha, ha, Sas úr. Csak remélem, hogy nem tojást főzöl."

Meglengette a spatulát. "Palacsintát. Gyerünk már! Jobb, ha visszamegyek hozzájuk, mielőtt leégnek."

"Biztosan nem tehetek róla, hogy lemészároltam a palacsintáidat."

Követtem Áront a konyhába. Egyenesen a tűzhelyhez sétált, ahol egy hatalmas serpenyő sercegett, és egy szekrényből felkapott egy másik tányért. Megálltam a küszöbön, tátott szájjal.

"Hűha." A konyha akkora volt, mint a Kylie-val közös lakásom teljes nyitott közös tere, rozsdamentes acélból készült gépekkel, ameddig a szem ellátott. "Na, ez aztán a konyha."

"Nem hiszem, hogy Marco bármit is tudna félig-meddig megcsinálni" - mondta Aaron. "Ez a teljes luxus, vagy felejtsd el." Megfordította a palacsintát, és az orromba szállt a vajas tésztaillat friss fuvallata.

A számban megindult a nyál. Odasompolyogtam mellé, hogy ellenőrizzem, közel van-e már a kézimunkája a befejezéshez.

Áron rám nézett. "Most, hogy volt időd átgondolni az egészet, már jobban érzed magad?" A hangja a szokásosnál kicsit lágyabban szólt, de még mindig azzal a vonzó reszelővel. A tudatosságom a jelenlétéről az egész oldalamon végigfutó melegséggel pattant ki. Elég közel álltunk egymáshoz ahhoz, hogy érezzem az illatát, sós, vízi illatát, amely az óceánra emlékeztetett. Legszívesebben lenyaltam volna a bőréről.

Lefelé, kislány. Elmém ki a csatornából.

"Igen - mondtam, a torkom hirtelen rekedt lett. Miért volt mindegyik srácra ez a hatás? "Gondolom, tegnap eléggé idegesítő voltam, mi?"

Áron kuncogott. "Egyáltalán nem. Teljesen érthető volt. Szeretem az olyan lányokat, akik minden tényt tudni akarnak, ahelyett, hogy csak úgy elfogadják, amit mondanak nekik."

Akkor tehát tetszettem neki? Ó, miért is érdekelt egyáltalán? De érdekelt. Ott kukucskáltam rá a szempilláimon keresztül, miközben próbáltam kitalálni a legjobb választ, hogy megint megnevettessem.

"Szeretem az olyan férfiakat, akik minden ténnyel tisztában vannak" - állapodtam meg.

Erre elvigyorodott. El is fogadtam. "Talán nem mindet" - mondta Áron. "De szeretek minél többet megtudni a népünkről és a történelmünkről. Ahogy én látom, csak úgy kerülheted el a jövőbeni hibákat, ha megérted a múltadat."

Ez egy jó elmélet. "Az már nehezebb, ha nem is emlékszel a múltadra" - motyogtam.

"Azt kell hinnem, hogy ezek az emlékek most kezdenek majd visszatérni, hogy úgymond újra a nyájban vagy. Anyád nem akarta volna, hogy végleg elszakadj az erődtől. Bizonyára számított rá, hogy segítünk visszaszerezni őket."

A palacsintákat a várakozó tányérokra dobta, fejenként kettőt, és megcsepegtette őket juharsziruppal. A kezem felkapta az első tányért, amikor felém nyújtotta, de volt egy kérdés, amit fel kellett tennem, mielőtt bármit is a számba tömtem volna.

"Még mindig nem értem - hogyan tudatta anyám veled, hogy megtalálj? Értem, hogy köze volt a medálhoz, de azon kívül..."

Aaron kivezetett a konyhából az étkezőbe, ami túl nagy volt kettőnknek. Tizennégy szék állt egy hatalmas rózsafaasztal körül. Áron letette a tányérját az asztal lábához, de leülés helyett felém fordult. Én is letettem a tányéromat, és a könyökömet a mellettem lévő szék tetejére támasztottam, várva a válaszát.

"Amikor alfává neveznek ki minket, az egy teljes ceremóniával jár." Áron tenyérrel felfelé kinyújtotta a bal kezét, felfedve a tenyerének közepén egy napraforgó vonalú heget. "Ez a jel köt minket a rokonságunkhoz és a sárkányokhoz. Abban a pillanatban, amikor kinyitottad azt a medált, aktiválódott az a mágia, amit anyád dolgozott rajta. Én ott éreztem, a tenyerem közepén, az irányérzékkel együtt. De azt hiszem, bármelyik alakváltó, aki elég közel volt hozzá, érezte volna. Ha jól tudom, Marco is így küldte előre a hadnagyát, hogy a nyomodra bukkanjon."

Ezúttal hagytam, hogy az ösztöneim irányítsanak. Megfogtam Áron kezét mindkettőmbe. "Szabad?" Mondtam, hirtelen lélegzetvisszafojtva. Bólintott, tiszta kék szemét az arcomra szegezve. Ekkor éreztem meg, a pulzusom dobbanásával együtt.

Lehet, hogy nem várt tőlem semmit, de ő akart valamit. Ugyanazokat a dolgokat, amiket én is akartam, amikor ilyen közel álltunk egymáshoz.

Elvonszoltam a tekintetemet az övéről a tenyerére. A hüvelykujjam végigsimított rajta, hogy végigfusson a sebhelyének vonalain. Nem mozdult, de a karjának izmai megfeszültek. A lélegzetvétele kissé szaggatottan hangzott. Kíváncsi voltam, hogyan reagálna, ha megcsókolnám azt a pontot. Már a gondolattól is forróság lüktetett a lábam között.

Nagyot nyeltem, és visszarángattam a gondolataimat a beszélgetésünkre. Volt valami, amit mondott...

"Azt mondtad, hogy ez a jel kifejezetten a sárkányokhoz köt - mondtam. "Miért? Úgy értem, nem kellene, hogy legyen saját alfánk vagy valami? Hol van a többi sárkányváltó?" A szívem megugrott a hirtelen jött reménytől. Volt más családom is - nagyszülők vagy unokatestvérek vagy ki tudja, mi -, akiket anya és én hátrahagytunk?

Áron megfordította a tenyerét, és a karcsú kezemet a nagyobbikba zárta. Végigsimította a hüvelykujjával a hátamon lévő finom bőrt, kellemes borzongást küldve fel a karomon.

"A sárkányok mindig is a legritkább alakváltók voltak, és egyben a legerősebbek is - mondta még halkabban, mint korábban. Szinte tiszteletteljesen. "Jelenlegi tudásunk szerint te lehetsz az utolsó."

"Az utolsó?" Megismételtem. A szavak megütötték a fülemet, de nehéz volt tisztán gondolkodni, miközben óvatos hüvelykujja ide-oda siklott a bőrömön.

Áron bólintott. "Éppen ezért volt olyan fontos anyádnak, hogy megvédjen téged. Amióta az alakváltók a földön járnak, a köztünk élő sárkányok különleges szerepet játszanak, olyat, amit senki más nem tud betölteni."

"Nagyszerű. Nem volt rajtam nyomás." A nevetésem remegve jött ki. "És ez pontosan mit jelent?"

Az ajkai sarka felfelé görbült. "A sárkányváltók az összes alakváltó-fajta magját alkotják. Ők egyesítik a rokonsági csoportokat egyetlen közös kötelékkel, azáltal, hogy mind a négy alfát párjuknak választják."