Eva Chase - Dragon’s Guard, Nyolcadik fejezet

 


8. fejezet

Ren

Áron utolsó megjegyzése nem az a fajta kinyilatkoztatás volt, amit bárkinek is el kellene ejtenie egy lányon, mielőtt még megreggelizett volna. Bámultam rá, az ujjaim az övéi köré záródtak, hogy megállítsam a hüvelykujja simogatását - de nem engedtem el. Mert még akkor is, amikor a döbbenet végigfutott rajtam, egy részem ugrott, hogy elfogadja az ötletet.

Igen, az enyémek voltak, mindannyian.

Leráztam magamról ezt a gondolatot. "Várj csak. Csak hogy tisztázzuk, azt mondod, hogy ha én vagyok az utolsó sárkányváltó, akkor az én "szerepem" az, hogy összejöjjek veletek, négy alfával?"

Áron ajkának sarka felfelé görbült. "Nem csak 'összejönni'. A páros kötelékek, amelyeket az alakváltók kötnek, életre szólóak. Mindannyiunkkal társulnál, amíg a halál el nem választ."

"Ez eléggé... mohónak tűnik, megragadni a négy legfontosabb" - és legforróbb, tettem hozzá némán - "srácot a környéken."

"Ahogy mondtam, azért tartják helyesnek, mert egyesíti a négy rokonsági csoportot. Visszanéztem a régi feljegyzéseket, már amennyire az alakváltók megőrizték őket, és amennyire láttam, a közösségünk mindig is így működött. Ez annyira természetes, hogy beleszövődött a lényünkbe."

Szünetet tartott, tanulmányozta az arckifejezésemet. A hangja olyan hangmagasságra csökkent, amitől mohó borzongás futott végig a bőrömön. "Te is érezted, ugye? Ezt a vonzalmat mindannyiunk felé - ahogy mi is érezzük mindannyian irántad."

Elakadt a lélegzetem. Nem tudtam elfordítani a tekintetemet a ragyogó kék szemeiről. Megnedvesítettem az ajkaimat, mire a tekintete rájuk esett. Hirtelen olyan forrónak éreztem őket, mintha már megcsókolta volna.

Hogyan hazudhattam volna neki, amikor így nézett rám?

"Éreztem - mondtam. A hangom mormogva jött ki.

"Akkor megérted, mennyire veleszületett. Hogy mennyire szándékos."

Felemelte a kezem, hogy csókot nyomjon az ujjpercemre. Ennek az érintésnek a forrósága végiglángolt a karomon, és egészen a lelkem legmélyéig hatolt. Talán egy másfajta csókba rángattam volna bele, ha valaki nem köszörüli meg a torkát meglehetősen durván pontosan abban a pillanatban.

Visszahőköltem Árontól, kínos pír futott át rajtam. West a konyhaajtóban állt, a karjait keresztbe fonta a szokásos távolságtartó pózában. Sötétzöld szemei ránk meredtek.

"Lehet, hogy eddig így működött, de ez nem jelenti azt, hogy örökké így kell maradnia" - mondta mély, torokhangon.

Áron megnyugtatóan a hátamra tette a kezét. Zavarom nem akadályozott meg abban, hogy hozzá akarjak hajolni.

De a legdühítőbb az volt, hogy sem ez a zavar, sem West bunkó viselkedése nem állította meg a vonzást, amely engem is a farkasváltó felé húzott. Még akkor is, amikor visszabámultam rá, egy részem arra vágyott, hogy lássam, ahogy az a jóképű arc megenyhül a szeretettől. Ezüstös, vörösesbarna hajának néhány szála végigsodródott szögletes arccsontjain, és a kezem viszketett, hogy a füle mögé dugjam. Hogy utána az arcán időzzek.

Ujjaimat a tenyerembe görbítettem. Akarva vagy akaratlanul, West nyilvánvalóan nem bámult rám.

"Több okunk van azt hinni, hogy a megállapodásnak változatlanul kell maradnia, mint hogy változnia kell - mondta Aaron. "Ez a stabilitási minta tartotta egyensúlyban a rokonsági csoportokat évszázadokon, ha nem évezredeken át."

"Honnan tudjuk, hogy ez az elrendezés tartotta egyensúlyban?" West azt mondta. "Lehet, hogy nélküle is jól megvoltunk volna."

Áron szája összeszorult. "Ez egy óvatlan nézőpont. Félredobni az egész történelmet tönkretehet minket. Nézd meg, hogyan alakultak a dolgok még tizenhat év alatt is a sárkányok jelenléte nélkül."

West megvonta a vállát. "Mert vártunk és vacilláltunk, nem tudtuk, mit tegyünk, nem hagytuk, hogy döntéseket hozzunk. Talán itt az ideje. Talán csak annyi kellene, hogy felálljunk, és más utat válasszunk."

Nem éreztem elég kötődést ehhez a politikához ahhoz, hogy megpróbáljak bármelyik oldalon érvelni. És különben is, az agyam tovább pörgött Aaron kinyilatkoztatásától, ami mindenféle más kérdést is felvetett.

"Várj" - mondtam. "Ha ez mindig is így működött, a sárkányváltókkal és az alfákkal... Anyámnak négy párja lehetett, igaz? Az egyikük az apám lehetett. Ő még mindig... tudod, hogy ki ő?"

Próbáltam visszafogni a reményeimet, de az izgalom felpezsdült bennem. Anya sosem volt hajlandó sokat beszélni az apámról, de mindig is érdekelt. Különösen az azóta eltelt hét év alatt, hogy elment.

Aztán észrevettem, hogy West arckifejezése megfeszült. Aaron a derekam köré fonta a kezét. "Minden sárkányváltónak négy apja van - mondta. "Ez része az uralkodóházunk egyedi felépítésének. Egy sárkány csak mind a négy rokon-alfa legjobb tulajdonságaiból formálódhat: a farkasok hűségéből, a medvék erejéből, a vadmacskák ravaszságából és a ragadozómadarak kecsességéből. Ha minden harmóniában van egy sárkány és párja között, akkor foganhat egy új sárkány."

Pislogtam egyet. "Négy apa." De a hangjában lévő ünnepélyes hangnem sem kerülte el a figyelmemet. "Mi történt velük?"

Hallhatóan nyelt egyet. "Az előttünk lévő alfák, azok, akik anyád párjai voltak, elhunytak - átadva a felelősséget nekünk... pont mielőtt elment."

Megfordultam, hogy az arcába nézzek. "Tizenhat évvel ezelőtt? Szörnyen fiatal lehettél."

A derekamon nem nyugvó kezével félresöpörte az aggodalmamat. "Marco tízéves volt, West és én tizenegy, Nate pedig tizenkettő. Elég idősek ahhoz, hogy a mentoraink tudták, bele fogunk nőni a szerepekbe. Minden alfának vannak megbízható tanácsadói - akik már a helyükön voltak, szinte régensként dolgoztak mellettünk, amíg el nem értük azt a kort, hogy megálljuk a helyünket."

Így nőttek fel, egyik generáció a másik után, sárkányok és alfák együtt. "Nem adod tovább az alfaságot a gyerekeidnek" - mondtam lassan, összerakva, amit mondott. "Feltételezem? Az alfák csak sárkányváltóval párosodnak - és csak eggyel? Akkor az összes gyereked sárkányváltó lenne?"

"És csak a miénk egynegyede" - tette hozzá West a hátam mögül.

Áron ráncolta a homlokát. "Nem arról van szó, hogy közülünk kevesebb megy bele egy sárkány létrehozásába, mint bármelyik másik gyerekből. Hanem az, hogy egy sárkánygyerek sokkal több, mint bármelyik másik." Visszafordította a figyelmét felém. "Igazad van, nem adjuk át a szülőről a gyerekre a szabályt, legalábbis nem így. Az előttünk lévő alfák voltak az apáitok. Azért választottak ki minket a rokonságból, mert úgy gondolták, hogy erős vezetők leszünk - és a legjobb társak a lányuknak."

Nem tudtam, mit gondoljak erről. Néhány perccel ezelőtt még semmit sem tudtam az apámról - vagy apákról. Nem álltam készen arra, hogy hirtelen ők válasszák ki a leendő élettársaimat.

"Szóval a lányoknak soha nincs beleszólásuk?"

Áron ajkának sarka megrándult, gondoltam szórakozottan. "Ó, beleszólásuk lehet. Ha egy sárkány úgy érzi, hogy egy vagy több felajánlott párja nem megfelelő, visszautasíthatja őt, és megvárhatja, amíg a rokonsági csoport másikat javasol. Vagy... Egy másik alakváltó harcolhat azért, hogy átvegye az alfa szerepét a kiválasztottól. Ha a kiválasztott alfa nem elég erős ahhoz, hogy kivédje a támadást, akkor úgysem volt méltó a megtiszteltetésre."

"Ez történt az előtted lévő alfákkal is?" Kérdeztem, majd rájöttem, hogy ennek semmi értelme. Ha az előző alfákat kihívták és vesztettek, akkor feltehetően az általuk kiválasztott tanítványokat is félredobták volna. Mi a fene történhetett mind a néggyel az utolsó fickók közül, egyszerre?

"Nem - mondta Áron. Az arckifejezése megrázkódott. "Az egy sokkal bonyolultabb helyzet volt. Azt hiszem, jobb lenne, ha várnánk azzal, hogy ezt megbeszéljük, ha már több emléked visszatért."

Nyilvánvalóan sokkal türelmesebb embernek tartott, mint amilyen én voltam. Kinyitottam a számat, hogy válaszokat követeljek, de West abban a pillanatban felemelte a hangját.

"Amúgy semmit sem számít ez az egész. Azok a döntések a régi alfákhoz tartoztak - az előttünk és az előttük lévőkhöz. Most mi vagyunk a főnökök. Mi magunk dönthetünk arról, hogyan csináljuk a dolgokat. És ebbe beletartozik az is, hogy téged megteszünk-e."

Az éles hangjától összeszorítottam a fogaimat. Micsoda pajtás lett belőle. Megfordultam, a szemem összeszűkült. "Így mutatod ki a farkas 'hűségedet', amiről állítólag híres vagy?"

A szúrásom célba talált. Láttam, ahogy megmerevedtek a vállai. De a hangja határozott volt, amikor elharapta a válaszát.

"Még egy dolog azon a hosszú listán, amit meg kell tanulnod, Sparks: A vakon adott hűség nem ér semmit. Én elsősorban és mindig a rokonaimhoz vagyok hűséges. Hozzád? Eddig semmi okot nem láttam rá, hogy az legyek."

"Hát, eddig te sem keltesz túl sok bizalmat - vágtam vissza.

"Rendben." Áron felemelte a kezét a béke jeléül. "Hagyjuk ezt a beszélgetést, rendben? Ez egy furcsa helyzet mindannyiunk számára. Sokkal többet kell még megismernünk egymást, mielőtt bárki bármit is eldöntene."

Megszorította a vállamat. "Ezért is gondoltam arra, hogy meg kellene néznünk, mit tehetünk az erőd aktiválásáért. Talán ha egyszer több sárkányérzéked áll majd a rendelkezésedre, könnyebben tudod majd követni azt az utat, amit anyád, úgy tűnik, hagyott neked."

Elrántottam a tekintetemet Westről, és akartam, hogy a vállaim leereszkedjenek a fülem köré. "Oké. Valami, amivel valóban foglalkozhatok, jól hangzik."

"Jó. Eszünk, aztán meglátjuk, mit tudunk előásni odabent."

A mosolya kicsit megnyugtatta az idegeimet. De ahogy kihúztam a széket, hogy leüljek, és a palacsintaillat ismét az orromba csöpögött, valami más, amit korábban mondott, a zsigereim körül csavarodott.

Lehet, hogy te vagy az utolsó.

Az utolsó sárkányváltó. Ez csak akkor lehetett igaz, ha anya már nem volt itt. Tudtam, hogy lehet valami állandó oka annak, hogy nem jöhet vissza, de sosem engedtem magamnak, hogy ezt a gondolatmenetet nagyon messzire kövessem. Az alfák azonban egyértelműen erre gondoltak.

Talán azért nem jött vissza, mert meghalt. Mert valami, bárhová is ment, megölte őt.