Eva Chase - Dragon’s Guard, Tizenegyedik fejezet

 


11. fejezet

Ren

"Ez a vámpírterület közepén van - mondta Nate, karjait keresztbe fonta izmos mellkasán, ahol a kanapé karfájánál állt. "Nem sétálhatunk csak úgy be oda, és várhatjuk el, hogy szabad utat adjanak nekünk."

"A felderítőim rendszeresen járják a várost, mindenféle gond nélkül" - válaszolta Marco. Hátradőlt a nappali karosszékében. "Amíg nem hívjuk fel magunkra a figyelmet, észre sem veszik, hogy ott voltunk. Tudom, hogy a lopakodás nem az erősséged, de azért azt el tudod intézni, hogy ne baktass úgy, mint egy totális medve, ugye?"

Nate rosszallóan nézett rá. West megállt ott, ahol eddig az ajtó közelében ide-oda járkált. "Honnan tudjuk, hogy ennek az információnak egyáltalán érdemes utánajárni? Harmadik kézből halljuk."

Az ujjaim megfeszültek a telefonom körül. Kiegyenesedve ültem fel, ahol a kanapé egyik végében kuporogtam. "Kylie ismeri az embereket, akikkel beszél. Ha nem gondolná, hogy ez a fickó legális, nem beszélt volna nekem róla." Jelentette, hogy egy fickó, akivel biliárdozott, néha városi "felfedezőutakat" tett. Egészen biztos volt benne, hogy látta a fordított lángképet egy alagútban, amely New York egyik elhagyatott metróállomásához vezetett.

"Miért lenne bármi, aminek az alakváltókhoz van köze, lent egy elhagyatott metróalagútban?" kérdezte Nate.

A kandalló mellett Áron felkapta a fejét. "A helyet pontosan ezért választhatták ki, ha a sárkányváltók el akarták rejteni. Egy közönséges alakváltó sem botlana bele ott. De Nate-nek igaza van. Nehéz lesz mind a négyen együtt belépnünk a városba anélkül, hogy a helyiek észrevennék. Éppen ezért..."

"Mind az öten" - vágtam közbe.

Rám pislogott, tiszta kék szemei egy pillanatra zavarba jöttek. "Micsoda?"

Mutattam a csapatunkra. "Azt mondtad, hogy 'mind a négyen'. De mi öten vagyunk. Nyilván én is jövök."

Úgy látszik, ez a tény nem volt annyira nyilvánvaló. Áron szája megfeszült, Nate pedig úgy sörtétlenedett, mintha tényleg előbújna a medvéje.

"Nem - mondta a nagyobbik srác. "Elég veszélyes ez így is, hogy csak mi vagyunk. A mi dolgunk az, hogy gondoskodjunk a védelmedről, és ez azt jelenti, hogy itt maradsz."

"Azt akartam javasolni, hogy az alfák közül csak egy, vagy legfeljebb kettő nyomozzon" - mondta Áron a maga könnyed, egyenletes hangján. "Még arra sincs szükség, hogy mind a négyen menjünk."

"Nos, még ha csak egy vagy kettő megy is, én akkor is megyek." Meglengettem a telefonomat a levegőben. "Én vagyok az, aki megszerezte az információt, emlékszel? Nekem szól. A szimbólum a medálomban volt. Valamiféle üzenet az anyámtól. Ha valaki elmegy, akkor nekem kell mennem."

Nate megrázta a fejét. "Ha ez nem vámpírterület lenne, nem vitatkoznék veled. De nem érted a teljes helyzetet. Nem éri meg a kockázatot, főleg, ha a tipp nem biztos, hogy megbízható."

Marco tekintete közöttünk cikázott, az arckifejezése valahol az elmélkedés és a szórakozás között mozgott. Nem azt mondta, hogy maradjak otthon, de nem is ugrott a támogatásomra. Az egyetlen hang, ami mellettem szólt, Westé volt, bár persze ezt a lehető legbántóbb módon kellett kimondania.

"Ha ő lesz az összes alakváltó-kinézet feje, jobb, ha megállja a helyét - morogta. "Hadd jöjjön. Így megízlelheti a természetfeletti világot ezen a nevetséges házon kívül."

Marco erre felvonta a szemöldökét. "Ha nem élvezed az itteni kényelmet, nyugodtan aludhatsz ma este az udvaron."

"Kit érdekel a ház?" Mondtam. "Ha én leszek az összes alakváltó feje, akkor nekem is hoznom kellene néhány döntést. És én azt mondom, hogy megyek. Fogalmad sincs, mit kereshetünk. Amennyire tudjuk, anyám úgy állította be, hogy csak én találjam meg, vagy találjam ki, mit kezdjünk vele. Nem fog sokkal kevesebb feltűnést kelteni, ha egy utat teszel velem, mint ha kettőt, amikor rájössz, hogy mégiscsak szükséged van rám ott?"

"Maradhatnál a közelben, készen arra, hogy csatlakozz hozzánk, ha jelezzük, hogy szükség van a jelenlétedre" - javasolta Áron.

"Nem, kizárt dolog. Eddig semmi beleszólásom nem volt ebbe az egészbe, de lehet, hogy ez lesz anyám utolsó üzenete számomra. A saját szememmel kell látnom."

"Ren - kezdte Nate, de West közbeszólt.

"Túlságosan a múlton lógsz. Ez egy teljesen más forgatókönyv. A vámpíroknak semmi közük ahhoz, ami korábban történt."

"Ha mégis felbosszantjuk őket, a vámpírok bőven veszélyesek" - mondta Marco. "Nem szabad teljesen elvetnünk őket."

"Várjunk csak", mondtam, és letettem a telefonomat. Az ujjaim a kanapé karfája köré tekeredtek. "Milyen "múltbeli forgatókönyvről" beszélsz? Miért aggódsz ennyire a védelmem miatt? Mi..."

Egy emlékszilánk szúrta át az agyamat. Csak egy töredék, hullámzó és hiányos, de a pánik rázkódásával, amely fémes ízt hozott a számba.

A padlón kuporogtam, egy nálam valamivel idősebb, sápadt, szőke fürtökkel borított lány karját szorongatva. A szája vékony, vértelen vonallá állt össze. Egy másik, még idősebb lány állt a másik oldalamon, fekete hullámok hullámzottak végig remegő hátán. Kezét a fejemre támasztotta, túlságosan feszült volt ahhoz, hogy igazán vigasztaljon.

Mindhárman anyámat bámultuk - anyámat és a robosztus, hordómellű férfit, aki vitatkozott vele. Tudtam, hogy az a mély, rekedt hang általában megnyugtatóan beburkolt, de most csak a pulzusom szökkent meg tőle.

"El kell menned. Most."

"Maradnom kell, és harcolnom kell azért, ami az enyém" - erősködött anyám, és villogott a szeme.

Egy gyötrelmes kiáltás hallatszott. Anyám összerezzent, és a férfi arckifejezése megrándult. "Túl sokan vannak. Ha itt próbálsz harcolni, elveszíted az esélyt, hogy kiharcold a kijutást. Menjetek. Értük."

Felénk lendítette a karját - és az emlék elszállt.

Előre dőltem a kanapén, a fejemet a kezembe ejtettem. A pillanat közvetlensége eltűnt, de az érzésem még mindig csöpögött. Az a férfi - ő volt az egyik apám. Apu, kiáltotta egy részem fájdalmasan. És a lányok mellettem...

Felnéztem, kezemet a nyakam két oldalára támasztottam. A fiúk mind elhallgattak, engem figyeltek. A szám kiszáradt. Nagyot nyeltem.

"Nővéreim voltak - mondtam szaggatott hangon. "Ketten voltak, idősebbek nálam. Nem igaz? Miért velem szökött el az anyám, és nem velük? Mi történt velük? Mi történt az apámmal?"

Nate és Áron pillantást váltott egymással. Marco kinyitotta a száját, és habozott. West úgy nézett ki, mintha lenyelte volna a nyelvét, az egyetlen alkalom, amikor tényleg azt akartam, hogy eleressze.

"Mondd el - csattantam fel. "Miért próbálod folyton eltitkolni? Mitől féltek annyira, hogy mi fog velem történni?"

"Ren" - mondta Nate durván. Lehuppant mellém a kanapéra. "Nem arról van szó, hogy el akartuk titkolni előled. Csak esélyt akartunk adni neked, hogy alkalmazkodj, mielőtt ezzel is meg kell küzdened."

"Mivel?" Mondtam, a hangom hirtelen halk lett. Szörnyű volt, bármi is volt az. Nem volt szükségem arra, hogy ezt ő mondja el nekem. Az emlék és a reakcióik bűzlöttek tőle.

Áron mély levegőt vett. "Tizenhat évvel ezelőtt egy éjszaka egy csapat gaz alakváltó megtámadta a családodat - mondta halkan. "Amennyire mindenki tudja, a céljuk az volt, hogy megöljenek téged, az anyádat és a húgaidat - az összes sárkányváltót -, valamint a négy alfát, akik ott voltak veled azon az éjszakán. Az apáitok meghaltak, amikor megpróbálták megakadályozni, hogy elkapjanak titeket. A gazemberek elkapták a testvéreidet, és őket is megölték. Anyád alig élve jutott ki veled."

Már felkészültem a magyarázatára, de a szavak mégis megráztak. A gyomrom felfordult. Nate felajánlotta a karját, én pedig közelebb húzódtam hozzá, és hagytam, hogy ölelésbe vonjon. Erős testének megnyugtató hatása alig vette el a rémületemet.

"Aztán elszaladt - egészítettem ki. "Egészen New Yorkig. Attól félt, hogy újra megpróbálják." Ezért próbált minket annyira láthatatlanul tartani. Ezért félt annyira, hogy úgy érezte, el kell zárnia az emlékeimet és az erőmet.

"Abból, amit elmondtál, azt kell feltételeznünk, hogy ez a helyzet" - mondta Aaron.

"És én a magam részéről nem hibáztathatom őt - tette hozzá Marco. "Biztonságban tartott téged - és remélhetőleg saját magát is. Azt tette, amit tennie kellett." Éles pillantást vetett Westre, mintha vitatkozni merne vele, de a farkasváltó az ajtóba húzódott, az arca árnyékba borult.

"De miért?" Törtem ki. "Miért akarna bárki is így bántani minket?" Az emlékezetes kiáltás csengett a fülemben - a szörnyű fájdalom benne. A nővéreim arcának képe... Egyikük sem lehetett idősebb tízévesnél. És ezek a gazemberek csak úgy lemészárolták őket?

"Senki sem tudja biztosan - mondta Nate, és megdörzsölte a karomat. "Az apáitok és az anyátok megöltek egy csomó gazembert, akik védekeztek, de persze a halottak nem mondhatnak semmit. Akik túlélték, még azelőtt kijutottak onnan, hogy bárki más rájött volna, mi folyik itt. Soha nem kapták el őket."

"Valószínűleg hatalomátvétel volt" - mondta Áron. "A legtöbb alakváltó, aki nem hajlandó szövetségre lépni a rokoni csoportjával, rengeteg keserűséget és haragot hordoz magában. Nem tetszik nekik, ahogyan a szabályokat alkotják, vagy hogy ki hajtja végre őket. Talán azt gondolták, hogy ők állíthatják be magukat az új alfáknak. Talán csak zavart akartak kelteni. Ha szerencsénk van, soha többé nem találkozunk velük, így nem is kell megtudnunk."

"De ha az a csoport még mindig odakint van, és nincs okunk azt hinni, hogy nem, akkor az első dolog, amit tenni akarnak, ha megtudják, hogy életben vagy, hogy befejezik a munkát, amit elkezdtek" - mondta Marco a szokásosnál sötétebb hangon. Nate felé emelte az állát. "Éppen ezért a medvefiú túlságosan is védelmező üzemmódba kapcsolt."

"Nem hiszem, hogy bárminek is vége lenne - motyogta Nate. "Érted, miért szeretném, ha inkább itt maradnál, Ren? Rajtunk kívül senki sem tudja, és Marco kevesen tudják itt, hogy egyáltalán megtaláltunk már téged. Minél tovább tudjuk ezt így tartani, annál több időt nyerhetünk, mielőtt esetleg újra szembe kell néznünk a gazemberekkel."

Igen, így van. Több idő, hogy előjöjjenek a bennem makacsul elzártnak tűnő erők, hogy egyáltalán legyen reményem a védekezésre.

Borzongás futott végig rajtam. Voltak odakint emberek, akik annyira gyűlöltek, hogy már akkor is meg akartak ölni, amikor még tehetetlen ötéves voltam.

És ha ezúttal sikerrel járnának, mi történne akkor az alakváltókkal? Ha én lennék az utolsó sárkány, és úgy halnék meg, hogy nem adnám tovább ezt a vonalat... A fajtám kihalna. Nem maradna semmi, ami összekötné a rokonsági csoportokat.

Az alakváltók társadalmáról még mindig homályos volt az érzékem, de ez a gondolat a lelkem mélyéig megdermesztett. Átkaroltam Nate kezét. Megértettem, miért aggódik ennyire, miért érvelt Aaron is az óvatosság mellett, miért nem állt ki Marco mellettem. Szükségük volt rám... és az előttük lévő alfák már egyszer kudarcot vallottak.

Nekem is szükségem volt rájuk. Mind a négy körülöttem lévő férfival kapcsolatot éreztem, ami végigzúgott a levegőben. Még akkor is, amikor a hideg átjárta a testemet, ez a kapcsolat megnyugtatott.

Már nem voltam egyedül. Most már ott voltak ők, ahogyan nekem kellett. Nem tudtam tovább futni.

Anya elvitte az emlékeimet, de nem örökre. Most már tudtam, hogy mi vagyok, és tovább kellett emlékeznem.

Sárkány voltam.

Ellöktem magam Nate-től, egy kézszorítással jeleztem neki, hogy ez nem elutasítás volt. "Értem - mondtam, miközben felálltam. "Nem hibáztatlak, amiért aggódsz. De én akkor is jövök. Ezt az utat hagyta rám az anyám, és nem hagyom, hogy bárki megállítson."