Eva Chase - Dragon’s Guard, Tizenharmadik fejezet

 


13. fejezet

Ren

Az egyik vámpír kinyitotta keskeny száját, nyelvének kígyószerű suhintásával megízlelte a levegőt. Vékony agyarak csillogtak az ajkai mögött. Elfojtottam egy borzongást.

"Alakváltók" - mondta, és undorodva ráncolta az orrát. "Messze vagy az otthonodtól, ugye? Ez a mi területünk. Ennek megsértése büntetést von maga után, ahogy azt jól tudhatjátok."

Szmájli fattyúk, ugye, milyenek voltak? Hátraléptem, közelebb a falhoz, de a bosszúságom felszökött. Ha az alfáimat fenyegették, akkor velem is meg kellett küzdeniük.

"Úgy gondoltuk, nem ártana egy kis sétát tenni - dobta oda Marco. "Megnézzük a látnivalókat, élvezzük a tájváltozást."

Néhány vámpír körbepillantott, mintha komolyan elgondolkodtak volna azon, hogy az alakváltók vajon a metróalagutakat is tájképnek tartják-e. Az egyik, aki megszólított minket, gúnyosan fintorgott.

"Nincs időnk a játékokra."

Marco megvonta a vállát. "Vicces, azt hittem, hogy a halhatatlanság azt jelenti, hogy a világ összes ideje megvan."

"Mit keresel itt?" - követelte a vámpír. "Ok nélkül nem jöttél volna ilyen messzire a területünkre."

"Ez talán igaz is lehet." Mondta West, a karját a mellkasán összefonva. Jó volt látni, hogy a pillantása most az egyszer olyan emberekre irányul, akik megérdemlik - már ha a vámpírokat "embereknek" lehetett nevezni. "De elfelejtheted, ha azt hiszed, hogy itt fogunk álldogálni és csevegni veled. Hátráljatok, és megyünk."

A vámpírok pont az ellenkezőjét tették a hátrálásnak. Közelebb osontak, most még több agyar csillogott a tömegben. Nate közelebb húzódott hozzám, az izmai megfeszültek, úgy tűnt, készen áll, hogy szükség esetén elém ugorjon.

"Válaszolj a kérdéseimre, vagy egyszerűen elpusztítunk - mondta a vámpír. "Akkor a célod így vagy úgy, de nem fog számítani."

Áron előre lépett, felemelt kézzel. "Elnézést kérünk a területetekre való behatolásért" - mondta. "Én pedig elnézést kérek a barátaim durvaságáért. Sürgős ügyünk volt, ami nem hagyott időt arra, hogy parolázzunk a vezetőitekkel. A Holdra és a Földre esküszöm, hogy nem rossz szándékkal jöttünk, és ugyanilyen békésen távoznánk is."

"Ehhez már túl késő - sziszegte egy nő a vámpírfalka hátsó részéhez közel. "Hívatlanul jöttetek. Ezért meg kell fizetnetek a következményeket."

"Szent szar" - mondta Kylie a szája sarkából. "Ez egy kicsit ijesztőbb, mint amire felkészültem."

Én is. Megragadtam a kezét, és közelebb rángattam magamhoz. Nem hagytam, hogy megsérüljön, főleg, hogy csak azért jött le ide, hogy segítsen nekem. Meg kellett volna kapnunk tőle az utasításokat, és egyedül lemenni. De én önző módon szerettem volna beszélni vele - az egyetlen emberrel a régi életemből, akivel még tudtam beszélni.

"Kérlek - mondta Aaron. "Nem kell, hogy ez erőszakba torkolljon. Mi itt befejeztük a dolgunkat. Ez egy alakváltó ügy volt, semmi köze a fajtádhoz. Ha te..."

"Elég a beszédből" - csattant fel az első vámpír. Hideg tekintete rám szegeződött. "Valami furcsa szaga van ennek az embernek. Nem olyan, mint bármelyik állat, amit felismerek." A szemei összeszűkültek. "Mi vagy te?"

Megcsettintette az ujjait, és a mellette álló vámpír felém szökkent, mintha át akart volna rángatni. Nate morogva tolakodott közénk. Visszalökte a vámpírt a csoport felé, olyan erővel, hogy a fiatalember a seggére esett.

"Ne merészelj hozzáérni!"

A vezető vámpír grimaszolt. "Ez a mi területünk. Azt vesszük el, amit akarunk. Ha nem vagy hajlandó engedelmeskedni, nem maradsz itt."

Csak úgy, egyetlen villódzó mozdulattal ránk ugrottak a vámpírok. A torkomból felsikoltás tört elő. Visszarángattam Kylie-t, miközben a négy alfa előrevetette magát a vámpírok támadásával szemben.

Futás közben átváltoztak. Nate alakja kidomborodott a ruháján keresztül, és a grizzly medvére emlékeztetett, akivel tegnap Marco nappalijában találkoztam. Csakhogy most már nem volt mackó. Előrevetette magát, egy vámpír fejét émelyítő puffanással a falnak csapta, és hatalmas mancsával egy másik vámpír felé suhintott, aki megpróbált kitérni mellőle.

Egy aranysas lecsapott egy ruhakupacból, és kinyújtott karmokkal leugrott, hogy arcon kapja az egyik vámpírt. Áron csatakiáltása végigzúgott az alagúton. Hatalmas szárnyainak fényes tollazatán megcsillant a leesett zseblámpa fénysugara.

Egy farkas rúgott ki West farmerjából, vöröses, ezüstös végű bundája megcsillant a hullámzó fényben. Állkapcsát a vámpír egyik lába köré szorította, és felemelte. A vámpír az alagút padlójára zuhant, a feje az egyik metrósínnek csapódott. A farkas megpördült, hogy egy másik támadóra ronthasson. A mellkasán valami erősebben vöröslően csillogott. Vajon a nő bántotta őt?

Egy nagy fekete jaguár ugrott a harcba. Marco a földre lökött egy másik vámpírt, és leszorította. Karcsú farkával ide-oda csapkodott, miközben arcon csapta a vámpírt. A törött nyak reccsenése visszhangzott a falakon.

Az erőszak borzalmas volt, de ugyanakkor az alakváltó társaim ereje és gyorsasága elállította a lélegzetemet. Ezek nem csak formák voltak, amiket úgy öltöttek magukra, mint valami jelmezt. Ők voltak azok az állatok, lényük középpontjáig, és úgy mozogtak, mint a varázslat.

A kezem szorosabban szorította Kylie kezét. A szívem a torkomban dobogott. A srácok leszedték a vámpírok egy részét, de a többiek még mindig harcoltak, tőröket lóbáltak, és kivillantották az agyaraikat. Nekem is ott kellene lennem a társaimmal, hogy kivegyem a részem a harcból. Miattam voltunk itt lent mindannyian.

De mit tehettem volna ezzel az emberi testtel azokkal az élőhalott lényekkel szemben? A nyirkos alagút levegőjében hirtelen haszontalanabbnak éreztem magam, mint valaha életemben. Nem volt fegyverem, nem voltak karmaim, kivéve a mellkasomban kaparászó karmokat. Ha belevetném magam, és megpróbálnék harcolni, azzal csak esélyt adnék a vámpíroknak, hogy elkapjanak, és megfordítsák az asztalt az alfák ellen.

Ha át tudnék változni... Ha egyenrangú félként csatlakozhatnék hozzájuk, ha bebizonyíthatnám, hogy méltó vagyok arra a kockázatra, amit értem vállaltak...

A fal felé löktem Kylie-t. "Maradj ott - mondtam. "Bármi történjék is. Ne menj közelebb hozzájuk."

Ritka tanácstalanul bólintott. Összegyűrtem a kezem, és a harc közepébe bámultam. Tudtam, milyen érzésnek kell lennie az átváltozásnak. Megvillantottam az érzést az emlékeimben. Azt a feszítő, kibontakozó érzést, ami végigszaggatja a testemet. Most már annyira akartam, annyira akartam.

Belülről belenyúltam a belső karmok őrjöngő kaparászásába. Kitörni. Szabaduljak ki. Engedjem szabadon a bennem lévő sárkányt. Én voltam az a sárkány. Tudtam, mint ahogyan anyámat is ismertem, amikor emlékezetemben láttam a fejem fölött elrepülő pikkelyes alakját. A nyelvemen éreztem a tüzes lehelet szenesedését.

De a testem nem engedelmeskedett. Az alakom teljesen emberi maradt. A sárkány bennem maradt. Felnyögtem, minden akaratommal magamba rántottam, és még mindig én voltam az, aki csak álltam ott.

Az emlékeim feloldódtak. Anya mágiája elszállt. Miért volt még mindig olyan nehéz követnem a valódi természetemet?

Előttem egy vámpír vágott Nate oldalába, sötétvörös csíkot húzva a medve gesztenyebarna bundájára. Nate felüvöltött, és meglengette a mancsát, de a támadója elszaladt. Egy másik vérszívó a földön küzdött Marcóval. Mélyen belemélyesztette agyarait a jaguár mellső lábába, mire az fájdalmas vicsorgást eresztett meg.

Átfutott az agyamon az emlék, ahogy az oroszlánlány a húgomba mélyesztette a fogait. Más töredékeket rázott fel, a múlt olyan darabkáit, amelyeket most nem akartam a fejemben látni. Egy varacskos disznó, amint az agyarait egy nagy, barna hegyi oroszlán oldalába szúrja. Apa. Egy vérrel csíkozott, csiszolt padló. Anyám ujjai úgy szorították az enyémet, hogy szúró fájdalom nyilallt a csontjaimba. Egy nyöszörgés, ami egy torok átvágásával gurgulázásba vált át.

Egy rekedt, hörgő kuncogás, ami mintha visszhangzott volna körülöttem, és egyre magasabbra emelkedett, ahogy a vér egyre gyorsabban folyt.

A gyomrom felfordult, azzal fenyegetve, hogy a torkomon felköpöm a sietős ebédemet. A falba kapaszkodtam, hogy megtartsam az egyensúlyomat.

"Ren!" Kylie szólt. Hátulról átölelt. Csak egy másodpercre hagytam, hogy belesüppedjek, aztán előre löktem magam.

Valahogy segítenem kellett. Nem állhattam hátra egy újabb mészárlást.

Valamiféle fegyverért kapkodtam. A szemközti fal mellett egy hosszú, meghajlított cső hevert. Felkaptam, megpördültem, hogy keressek egy célpontot, akit fejbe vághatok - és megálltam.

Nem maradt senki, akit leüthettem volna. Amíg én az emlékeimbe merültem, az alfáim befejezték a munkát. A farkas éppen hátrált egy vámpírtól, akinek a torkát kivájta. A grizzly még egyszer a falhoz csapta utolsó öntudatánál lévő támadónkat, és a vérszívó a földre rogyott. Aaron és Marco már visszaváltozott emberi alakba. Marco karján és oldalán vér csöpögött, és Aaron sántított egy kicsit, amikor a ledobott ruhái felé indult, de egyébként jól néztek ki.

És úgy értem, jól. Még ha a harci adrenalin még mindig az ereimben száguldott is, nem tudtam nem értékelni lenyűgöző testalkatuk teljes látványát. Az istenek igazán kitettek magukért, amikor megalkották ezt a férfikvartettet.

Áron lenyűgöző, ööö, apparátusa és ugyanilyen látványos feneke eltűnt a boxerében, majd a farmerjában. Marco odasétált egy másik elesett vámpírhoz, és úgy nézett ki, mint aki nem bánja, ha minden felszerelését megmutathatja bárkinek, akinek kedve van szemügyre venni. Nem, határozottan egyáltalán nem bánta. Egy pillantást vetett rám a jól izmolt válla fölött, és rám kacsintott. Az arcom kipirult.

"Ren - mondta Nate, megint férfi. Felém lépkedett, aztán megállt, mintha rájött volna, hogy nagy, izmos teste plusz a meztelensége kissé nyomasztó lehet. Gyanítottam, hogy a ruhái nem élték túl az átalakulását. Aaron Nate kezébe nyomta az ingét. Nate szégyenlős mosollyal nézett rám, miközben a dereka köré kötötte, hogy rögtönzött szerénységre kényszerítse. "Jól vagy? Nem jutottak el hozzád?"

Megráztam a fejem, és Kylie-ra néztem. Ő is jól volt, de az ujjbegyei fehérek voltak ott, ahol a kezét a felsője szegélye köré kulcsolta. "Vége van?" Kérdeztem. "Megölted... mindet?"

"Nem haltak meg" - mondta Marco, és az egyik fickó lábát bökdöste a lábujjával. "Vagyis nem halottabbak, mint amilyenek már voltak. De egyhamar nem fognak minket zavarni."

"Ha a vámpírok elég súlyosan megsérülnek, sztázisba kerülnek, amíg gyógyulnak" - magyarázta Aaron. "Legalább néhány órára kiesnek."

"Nem alkudtak meg arra, hogy összefutnak egy csapat alfával" - mondta Marco komolytalanul. "Ez majd megtanítja őket arra, hogy ilyen pimaszok legyenek."

Áron figyelmeztető pillantást vetett rá. "Mi sem akarunk beképzeltek lenni. Lehet, hogy már úton van az erősítésük. Biztosan jelenteni fogják az összecsapást, amint felépültek. Ha ezt megteszik, a helyi vámpírúr nem fog örülni nekünk. Joguk volt kikérdezni és megtámadni minket, miután a területükön találtak minket".

Marco vállat vont, de Nate arckifejezése elsötétült. "Akkor gyorsan el kell vinnünk Ren-t innen."

Áron bólintott. "Szerintem sem jó ötlet tovább maradni Marco házában. Az az első hely, ahol a nemrég átutazott alakváltók után fognak kutatni. Van olyan alakváltó település, ahová még ma eljuthatunk úgy, hogy közben adunk magunknak némi távolságot?"

West felsóhajtott. A tekintetem rá rebbent. Nem vettem észre, hogy visszaváltozott, és most már vissza is öltözött. Éppen begombolta az ingét, az anyag alatt eltűnt egy kötésnek tűnő fehér folt, valamint egy hatos csomag, amitől a legtöbb profi sportoló sírva fakadt volna az irigységtől. Még ha bunkó is volt, azon kaptam magam, hogy kissé csalódott vagyok, amiért lemaradtam a teljes látványról.

Aztán megint beszélni kezdett. Sajnos.

"A rokonságomnak van egy faluja a nyugat-virginiai Morgantowntól délre - mondta láthatóan vonakodva. "Vagy még ennél is messzebb akarsz kucorogni?"

Áron kimért pillantást vetett rá. "Azt hiszem, az is megteszi." Kylie felé fordult. "Nem muszáj velünk jönnöd, ha inkább itt maradnál, de szerintem jobban jársz, ha egy kis időt a városon kívül töltesz. Ha a vámpírok megéreznék a szagodat, célponttá válhatnál."

Kylie nyíltan szemügyre vette a férfi csupasz - és bivalyerős - mellkasát, és ravaszul elvigyorodott. "Ó, ne aggódj, sokkal szívesebben lógok veletek, mint azokkal a görényekkel." Kinyújtotta felém a kezét. "Országúti kirándulás! Ahogy mindig is akartuk."

Sikerült elmosolyodnom, ahogy összekulcsoltam az ujjaimat az övével. Ez nem az a kirándulás volt, amit a legjobb barátnőmmel képzeltem el. Először is, jobban szerettem volna kevesebb félholt testtel indulni. És anélkül, hogy a vámpírbosszú fenyegetése lógna felettünk az út során.