Eva Chase - Dragon’s Guard, Tizenkettedik fejezet

 


12. fejezet

Nate

A sárkányváltónk olyan erős volt. Közém és Marco közé szorulva ült Aaron szedánjának hátsó ülésén, amikor a férfi a városba hajtott minket, egyenes háttal és állkapcsát behúzva. De néhány perccel azután, hogy beszálltunk, megfogtam a kezét, és azóta nem engedte el az enyémet. Vékony ujjai összefonódtak az enyémmel, és szorosan megragadták.

Olyan törékenynek tűntek, de tudtam, hogy a többi része nem az. A családja meggyilkolásának híre sokkolta - ez nyilvánvaló volt. Soha nem fogom elfelejteni, ahogy a vér kiszivárgott az arcából, amikor Aaron elmesélte neki a történetet, mintha a régen elhunyt testvérei és apái mellett haldokolna. De nem hagyta, hogy az érzelmei visszatartsák. Nem hagyta, hogy bármi is akadályozza meg abban, hogy itt legyen velünk, és szembenézzen azzal, ami ránk vár.

Be kellett ismernem, utáltam, hogy Ren itt van. Az idegességem már akkor megemelkedett, amikor átléptük a város határait. Még nem éreztem vámpírt, de az egész hely bűzlött a fémtől és az égett benzintől. Még ha nem is voltak vérszívók a környéken, az alakváltóknak nem ide kellett volna menniük. Ren-t is csodálnom kellett azonban. Lehet, hogy még nem sok mindenre emlékezett, de még mindig minden porcikája sárkány volt.

Amint rájöttünk, mi történt az anyjával, folytathatjuk a rendes életünket. Ahogyan azt mindannyian vártuk az elmúlt tizenhat évben. Alfák és sárkányváltók, az összes rokonsági csoport harmóniában fejlődött.

Mindaddig, amíg a többi alfa el nem szúrta. West az anyósülésen ült, az örökös felhővel a fején, komor arckifejezéssel. "Nem lehetne valahogy elkerülni ezt a sok forgalmat?" - motyogta Áronnak, miközben végigkúsztunk egy zsúfolt utcán. Egész idő alatt olyan ridegen viselkedett Ren-nel szemben. Hogy gondolhatta komolyan, hogy a sárkányváltók örökségét félrelökve, eldobva őt, ez volt a helyes lépés?

És Marco... Egy macskában sosem lehetett igazán megbízni. A hátsó ülés túloldalán heverészett, a könyökét az ablaknak támasztva. "Húzzál, kutyus!" - cikázott. "Majd odaérünk, ha odaérünk." Amitől West homlokráncolása csak mogorvává változott. A macskás alfa üdvözölte Ren-t, az biztos, de egy kicsit túlságosan is élvezte a bajkeverést.

"Be tudok kanyarodni egy olyan utcába, ahol itt fent kevésbé kell zsúfoltnak lennie - mondta nyugodtan Aaron. A madár-alfa eléggé nyugodtnak tűnt, de a madarak amúgy sem nagyon vegyültek el a többiekkel. Nem voltam benne biztos, hogy hogyan olvassak belőle.

A medvebőrűek és azok, akik felett uralkodtunk, soha nem ingott meg az alakváltó törvények iránti elkötelezettségünk. Én Ren mellett álltam volna, bármi is történt. Legalábbis ebben biztos lehetett.

Végigsimítottam a hüvelykujjammal a kézfején, és ő egy kicsit jobban rám támaszkodott. Ellenálltam a késztetésnek, hogy a hajába simuljak, és beszívjam a bájos illatát. Egyelőre arra kellett koncentrálnom, hogy megvédjem őt. A párkapcsolat minden más öröme várhatott, amíg az itteni dolgunk véget nem ért.

De most, hogy találkoztam vele, még jobban vártam őket.

Aaron megállította a kocsit. "Innen gyalog kell továbbmennünk - mondta. Ren olyan mosollyal nézett fel rám, amitől a mellkasomon átfutott a vágy villáma. Határozottság tekeredett köré.

Élve hagyta el ezt a várost, különben én is itt halok meg.

* * *

Ren

A kezemet az alagút falának támasztottam, és az ujjaim nedvesek és szemcsések lettek. Az orrom ráncba szaladt az érzéstől. A lépcső, amelyen lefelé trappoltunk, keskeny volt, a levegő nyirkos, és a tér sötét, kivéve Aaron zseblámpájának billegő fényét, aki vezetett az úton.

Sosem voltam igazán klausztrofóbiás, de ettől a helytől kirázott a hideg. Nem volt hova futni vagy ugrani.

Sehol nem tudtam kitárni a szárnyaimat, amiket még nem tudtam rávenni, hogy felemelkedjenek belőlem.

Legalább a legjobb barátom megint velem volt. Kylie megszorította a másik kezemet, ahol vállt vállnak vetve sétált velem, és vigyorgott rám. Úgy tűnt, ő még nálam is izgatottabb volt ettől az expedíciótól. Talán azért, mert nem most hallott egy történetet arról, hogy gyakorlatilag az egész családját lemészárolták.

"Van fogalmad róla, hogy mit fogunk találni idelent?" - motyogta. "Úgy értem, hogy miért akart anyukád elküldeni téged arra a szimbólumra?"

Megráztam a fejem. "Én sem tudok többet, mint te ebben a pillanatban." Legalábbis anyám terveiről. Abban a pillanatban, hogy találkoztunk a metró bejáratánál, Kylie megkérdezte, hogy vagyok, de nem említettem, mit tudtam meg a múltamról. Ez még a legjobb barátnőmnek is túl nagy falatnak tűnt. Én magam is még mindig a tények feldolgozásán dolgoztam.

Bizonyára többet láttam az erőszakból, mint az a rövid emlékfoszlány, ami eszembe jutott, de a többiről még semmi sem jutott eszembe, még a történet meghallgatása után sem. Nem voltam biztos benne, hogy ez így volt-e a legjobb, vagy inkább azokat a képeket kellett volna megvizsgálnom. Szinte éreztem őket, mint a cápák, amelyek a túl sötét víz alatt suhantak el, túl sötét ahhoz, hogy az elmémben áthatoljanak. Egyszer csak felszínre bukkannak, és amikor felbukkannak, az fájni fog.

"Micsoda kaland - mondta Kylie, és a könyökével megbökdösött. "Úgy láttam, elég közel kerültél a nagyfiúhoz. Most meg már másfél mázsás."

Biztosan Nate-re gondolt. Ő volt a menetünk hátsó részében, néhány méterrel mögöttünk, ügyelve arra, hogy ne lopakodjanak felénk barátságtalan betolakodók. Az arcom kissé felmelegedett. Kezdtem hozzászokni a gondolathoz, hogy mind a négy srác a társamnak szánták, de tudtam, hogy ez bárki másnak elég furcsán fog hangzani. Legalábbis bárki embernek.

De nem mintha sokáig tudnám titkolni Kylie előtt. Nem is akartam.

"Igazából..." mondtam. "Elég közel kerültem mindegyikükhöz. Legalábbis azzal a hárommal, akik nem bámulnak egész idő alatt tőrrel rám." Rövid pillantást vetettem West hátradőlésére, ahol épp Aaron mögött lopakodott. "Kiderült, hogy ez a helyzet a sárkányváltókkal. Nekünk az összes alfához kötődnünk kell, ööö, kötődnünk kell. Ez olyan, mint egy politikai rendelet."

Követtük a srácokat egy nyikorgó zsanérokkal ellátott ajtó mellett egy szélesebb alagútba, ami ugyanolyan sötét és nyirkos volt. Áron fénye a régóta nem használt metróútvonal íves falai felett hullámzott.

Kylie szemöldöke felszaladt. "Várj! Amikor azt mondod, hogy kötődés, akkor úgy érted, hogy teljesen testi értelemben, ugye?"

A pír az arcomon elmélyült. "Pontosan ez a lényeg. Ennyire még nem jutottunk el."

Felkészültem a sokkra vagy az undorra, de Kylie csak nevetett. Felemelte a kezét egy pacsira. "Hajrá, kislány. Ha lenne esélyem egyszerre négy ilyen sráccal elbánni, hidd el, hogy belevágnék. Micsoda módja annak, hogy lemondj a V-kártyádról!"

Abban a pillanatban azt kívántam, bárcsak ne vallottam volna be neki, hogy még sosem mentem végig egy sráccal sem. "Biztos vagyok benne, hogy nem mindegyikkel egyszerre" - mondtam. Eddig csak egyesével nyúltak hozzám. A gondolat, hogy többen csókolnak meg, érintenek meg együtt, hirtelen melegség járta át a testemet.

Talán nem is utáltam teljesen az ötletet. De ez nem igazán volt a megfelelő alkalom, hogy ezt felfedezzük.

Kylie arckifejezése egy árnyalattal komolyabbá vált. "Jól vagy, ugye? Biztos vagy benne, hogy megbízhatsz mindabban, amit mondtak neked?"

"Igen. Eleget emlékszem ahhoz, hogy mindennek értelme legyen. Lenyűgöző, de ugyanakkor egyre inkább önmagamnak érzem magam, minél többet tudok meg." Szünetet tartottam. "Ugye nem gondolod, hogy ez teljesen őrültség? Úgy értem, alakváltók és vámpírok és ki a fene tudja, mi minden még?"

"Ugyan már. Persze, hogy őrültség. De ez nem jelenti azt, hogy nem tudom elhinni. A saját szememmel láttam, ahogy Hunk-and-a-Half medvévé változik. És tudom, hogy te jó fej vagy. Ezért van rád szükségem."

Átkarolt, hogy gyorsan oldalról megöleljen. A gesztustól fájdalmas érzés nyilallt a mellkasomba. Meddig leszek még itt? Ha - ha - sikerülne teljes mértékben átvennem a sárkányváltó szerepét, nem lóghatnék állandóan Brooklynban Kylie-val.

Ezt majd később kitaláljuk. Miután rájöttünk, hogy mit is akart anya, hogy megértsek.

Áron hangja felcsendült. "Itt van." A zseblámpával az egyik fal egy pontjára mutatott. Mi többiek közelebb mentünk a repedezett cement és az elhagyott sínek között. A levegő megváltozott, hűvös hideget küldve a karjaimra. Megdörzsöltem a libabőrösödést.

A fal egymásba illeszkedő kövekből épült. A fénykör megvilágított egy téglalap alakú követ, amelybe olyan szimbólumot véstek, mint a medálomban: egy fejjel lefelé fordított lángot egy spirál közepén. A szívverésem felgyorsult.

"Ez tényleg az - mondtam.

Körülnéztem, mintha anya most, hogy itt vagyok, talán kilépne az árnyékból. Mintha egész idő alatt itt lent várhatott volna, vagy akár csak a születésnapom óta.

West feszült alakján kívül senki sem mozdult a sötétben. Aztán Marco és Nate közelebb lopakodott a kőhöz. Nate bökdöste meg először, mielőtt hátralépett volna.

Marco a széleket vizsgálgatta az ügyesebb ujjaival. "Nem tűnik túlságosan lelkesnek, hogy kiadja a titkait" - jegyezte meg.

"Nem neked szánt titkok" - mondtam. Ezért ragaszkodtam hozzá, hogy eljöjjek. Odasétáltam a falhoz, a zseblámpa fényébe. Közelről a szimbólum bizsergést keltett a testemben. Magához vonzotta a kezemet. Felemeltem a karomat, és a tenyeremet a láng két oldalához szorítottam, ahogy az, úgy tűnt, akarta.

A kő csikorgó hanggal rándult felém, és az elmém szétrepedt. Az alagút érzéseit elmosta az emlékek hulláma.

Kislány voltam, aki átrohantam az erdőn, hogy rejtekhelyet találjak, mielőtt valamelyik apukám befejezi a számolást. A késő tavasz buja zöld illatai vettek körül. Egy fa mögé bújtam, és lenyeltem a kuncogást.

Én és a húgaim anyánk körül táncoltunk a popdal ütemére, amit a régi magnóján kezdett el játszani. Felváltva megfogta mindannyiunk kezét, és körbeforgatott minket. A lábunk csattogott a fapadlón.

Egy sorban ültünk az emelvény szélén, ahol a mama közönséget tartott. A perem elég magas volt, a lábam pedig elég rövid ahhoz, hogy a lábamat úgy tudtam lóbálni, hogy nem értem a padlóhoz. Az alakváltók egyenként közeledtek anyánkhoz. Suttogtunk egymásnak, az illat és a viselkedés alapján kitaláltuk az egyes alakváltók állatait. "Az ott biztosan borz." "Nem, nem, én mosómedvét mondanék."

Végigrohantunk a folyosón, Mama gyorsabban sürgetett minket. A pulzusom dübörgött a fülemben. Ki kellett jutnunk, ki kellett mennünk, ki, ahol Mama átváltozhat és harcolhat. Egy hatalmas oroszlánlány ugrott ki az ajtónyílásból, és élénkvörös vérrel csattant a húgom karja köré az állkapcsa. Egy sikoly tört ki a torkomon.

És tovább és tovább. A töredezett emlékek mintha egyszerre csapódtak volna belém kívülről és belülről, úgy bugyborékoltak fel a fejemben, és ömlöttek belém a kőből. Megfulladtam bennük.

Aztán dadogva megálltak. Az elmém kiürült. Anyám hangja átjárta a fülemet, lágyan és lágyan.

Annyira sajnálom, hogy így kellett történnie, Serenity. Mindent megtettem, amit tudtam, hogy biztonságban legyél. Kövesd a kristályt...

Olyan hangot hallottam, mintha levegőt vettem volna. Ez rángatott vissza a valóságba.

A metróalagút fala előtt álltam. Az ujjaim a hűvös kőlapot szorongatták, amelybe a lángszimbólumot vésték. Kipattant a falból, és egy sötét üreget tárt fel. Az alfák és Kylie még mindig körülöttem álltak, és vártak.

A lábam megingott. Áron mellém ugrott, hogy stabilizáló kezét a vállamra tegye. Hozzá hajoltam, és próbáltam értelmet adni kavargó gondolataimnak.

"Emlékszem" - mondtam. De ez nem volt teljesen igaz. A fejemet úgy éreztem, hogy tele van tömve a korai gyermekkorommal, amit épp csak visszanyertem, de az emlékek szaggatottan lökdösődtek egymásnak. Még nem éreztem őket teljesen az enyémnek. Még mindig voltak hiányosságok és homályos részek. Bármit is tett anya, hogy elnyomja őket, nem volt pontos varázslat.

"Mi van benne?" Kylie megkérdezte.

A tekintetemet az üregre fókuszáltam. Valami sápadt és lapos dolog feküdt az érdes felületen odabent. Letettem a követ, és kirántottam az elrejtett tárgyat, az ujjbegyeim végigcsúsztak a csiszolt felületen.

Egy tiszta kör volt, olyan, mint az üveg, csak fényesebben csillogott, kétszer olyan széles, mint a tenyerem. A felületébe vonalak és pontok halvány mintázata volt vésve. Hunyorogtam rá, próbáltam értelmet adni nekik, de nem formáltak betűket, még csak határozott alakzatokat sem.

Kövesd a kristályt, mondta anyám hangja. Gondoltam, hogy ez volt a kristály. Hogy a fenébe kellett volna követnem?

Forgattam, forgattam a kezemben, mintha ez valamiféle vonzást váltana ki, és az alagútban lejjebb kopogás hallatszott. A testem megdermedt. A srácok megpördültek, hogy ugyanabba az irányba leskelődjenek.

Több alak közeledett felénk az árnyékból előbukkanva. Megálltak Aaron fényének szélénél. Kilenc férfi és nő, mind karcsú, mélyen ülő szemű. A bőrük a sápatagtól a sötétebb barnáig terjedt, de mindannyian kissé fakónak tűntek, mintha túl sokáig voltak a napon.

Ó. A megértés egyszerre csiklandozott, amikor a papírszerű savanyú szaguk elérte az orromat. Még sosem találkoztam a fajtájukból, de mégis pontosan tudtam, hogy mit látok.

Korábban nem vámpírok fenyegették a családomat, de most biztosan.