Eva Chase - Dragon’s Tears, Tizedik fejezet

 


10. fejezet

Ren

Bármennyire is szerettem volna átrohanni a barlangon a hívogató csillogás felé, ezúttal visszafogtam a lábaimat. Nem akartam, hogy felkészületlenül érjen egy újabb csapda. De a rántás a mellkasomban húzott, és az a fénysugár hívogatott, és olyan gyorsan hajtott előre, amilyen gyorsan csak engedtem magam járni.

A fény egyre világosabb lett, ahogy közelebb értünk, de nem tágult. Hamarosan rájöttem, hogy miért. Az előttünk lévő átjáró egy olyan vékony réssé szűkült, hogy Nate-nek oldalra kellett volna mennie, hogy átpréselje magát rajta. A fény azon túlról áradt.

Ahogy átléptem a nyíláson, a fény olyan erősen lángolt, hogy a látásom megtelt fehérrel. A szememet azonban nem csípte, csak halvány bizsergéssel töltötte el.

Elhessegettem a ragyogást. Egy nagy, kerek terembe érkeztem, ahol a kőfalak és a padló teljesen sima volt. A szoba közepén egy talapzat állt. Sziklás tartójában egy majdnem fejem nagyságú, tiszta kristály pihent. A kristály belsejéből fény és halvány melegség izzott. A csillogás lángként táncolt, ahogy bámultam.

A bennem lévő rántás elmaradt. Ez volt az a hely, ahová vezetett. Ez volt az a hely, ahová engem szántak.

Óvatos léptekkel haladtam előre. A talapzat talapzatába formákat véstek. Lehajoltam, hogy megvizsgáljam őket, lélegzetemet visszatartva a csodálkozástól.

A véseteken sárkányok és más, majdnem emberinek tűnő alakok voltak láthatóak. De nem egészen. Egy kicsit túl magasak és túl karcsúak voltak ahhoz, hogy pontosan úgy nézzenek ki. Mint az a tündér nő, akivel lent a barlangban találkoztunk - mint az a tündér férfi, akivel láttam anyámat beszélgetni.

A sárkányok és a tündék egymás mellett álltak, néha összeértek, néha egymással szemben. Az egyik ábrázoláson egy tünde alak ült egy sárkány hátán lovagolva. Az arcok kevés részletet mutattak, de minden kép barátságos hangulatot árasztott.

Végigsimítottam az ujjaimmal a kő finom barázdáit. "Azt hiszem, ezt biztosan a sárkányváltók és a tündék együtt alkották" - mondtam. "És ez nagyon régen lehetett, ha nincs feljegyzés arról, hogy együtt töltötték volna az idejüket."

Aaron bólintott, és mögém lépett. Megkerültem a talapzatot, hogy helyet adjak neki, és a tekintetem nemcsak képekre, hanem a másik oldalába vésett szavakra esett.

Fae és draco között, egy hatalom, amit megszülettünk, hogy a legtisztább látványt nyújtsuk. Hogy egy olyan időben, amikor más hatalom nem tudja helyrehozni a világot.

A szavakat olvasva végigfutott rajtam a borzongás. Fölöttük a képek egy alakot mutattak, aki felemelte a kristályt, majd leejtette. Az utolsó metszeten egy csipkézett fáklya robbant ki belőle az alak fölött.

Ezt kellett tennem? Összetörni azt a kristályt? Még abban sem voltam biztos, hogy mi ez az erő. És a gondolat, hogy akár csak hozzáérjek az izzó kristályhoz, idegessé tett.

Évszázadok óta várt itt. Tényleg nekem szánták?

Anya úgy gondolta. Majdnem idáig jutott. Abból, amit a látomásában mondott, bizonyára azért akarta visszahozni a kristályt, hogy átvegyem az erejét. A sok távol töltött útja során feltételeznem kellett, hogy az alakváltók közösségét ellenőrizte. Látta, hogyan boldogulnak nélkülünk. Amit látott, a zűrzavar, amiről az alfák meséltek nekem, ide vezette őt. Erre a kétségbeesett intézkedésre.

Talán egy olyan időszakban, amikor minden természetfeletti közösség konfliktusban állt egymással, amikor a gaz alakváltóknak sikerült majdnem kiirtaniuk a sárkányfajokat, valóban valami nagyobb dologhoz kellett fordulnunk.

Nem számított, hogy mibe keveredtem. Eddig eljutottunk. Meg kellett tennem ezt az utolsó lépést, különben az egész utazás hiábavaló volt.

West óvatosan körbepillantott a szobában, de nem tett semmilyen megjegyzést. Marco odasétált mellém, hogy elolvassa a szavakat. Nate az ajtó mellett maradt, mintha őrködne - és talán egy kis távolságot is tartott tőlem a kirohanásom után. Nem bántam meg semmit abból, amit mondtam, de a szoba másik végéből éreztem a boldogtalanságát. Ez fájt nekem.

Amint túl leszek ezen, továbbléphetünk. És senki sem állíthatná, hogy nem vagyok elég erős ahhoz, hogy megálljam a helyem.

Éreztem, hogy az alfám minden tekintete rám szegeződik, amikor leemeltem a kristályt a talapzatról. A csiszolt felület fényes és kemény volt, mint az üveg, de még melegebb, mint a körülötte lévő levegő. Engedtem a késztetésnek, hogy a mellkasomhoz szorítsam. A pislákoló meleg nyaldosta a testemet, hívogatóan. Egészen belém akart hatolni.

A szívem hevesen dobogott. A homlokom magasságába emeltem a kristályt. A benne lévő fény szivárványos színekben szikrázott. A mellkasom összeszorult. Megerősítettem magam, és a lábam mellett a kőpadlóra zúztam a kristályt.

A fény még élesebb hőhullámmal robbant fölém. Perzselő energia hullámzott végig a bőrömön és a csontjaimba. A pulzusom megakadt, és a szám kiszáradt. A pokolba is, ez aztán intenzív volt.

Az energia belülről kifelé lángolt a szemem fölött. A szoba körülöttem csillogó köddé fakult. A ködön keresztül egy sziluett alak tűnt fel.

"Üdvözöllek, méltóságos - mondta, miközben a lüktető energia egyre szorosabban és szorosabban tekeredett körém. "Az igazság lángja a tiéd. Égess, hogy elpusztítsd, vagy égesd el a hazugságokat, hogy eljuss a valósághoz: A választás a tiéd. Most pedig menj előre!"

Eltűnt a fényben. Az energia egy rántással húzódott össze bennem. Égése végigfutott a mellkasomon, bizsergett, de nem volt kifejezetten fájdalmas.

A homály a szememben kezdett kitisztulni - de nem láttam a körülöttem álló srácokat. A halványuló fényben egy másik látomás jelent meg.

Anyám lépett be a szobába. A szívem megdobbant, de aztán észrevettem, hogy ugyanúgy néz ki, mint a másik, hét évvel ezelőtti látomásomban. Ugyanaz a ruha, ugyanaz a kora. Ez a múlt volt, nem a jelen.

A haja kócos volt, az arca maszatos, de a szemei elszántan csillogtak. Tekintete a kristályon állapodott meg - annak képén, amely újra megjelent ebben a látomásban.

"Ott - suttogta, mintha nem akarná megzavarni ennek a térnek a békéjét. A talapzat felé lépett - arra a pontra, ahol én álltam mögötte. Nagyot nyeltem, és összeszorítottam a kezemet a késztetés ellen, hogy odanyúljak hozzá.

Nem láthatott engem. Mindez már megtörtént. De olyan közelinek tűnt.

Anya kinyújtotta a kezét a kristály felé. Ujjai már éppen körbe akarták zárni, amikor valami megrántotta a fejét. Nem hallottam semmit, de úgy tűnt, a látomásban egyáltalán nem volt hang. Csak az energia lüktetése lüktetett a fülem mellett.

Egyszerre más alakok tömege özönlött be a szobába, mintha egyenesen a falakból jöttek volna. Legalább egy tucat karcsú, csillogó tündér. Egyikük anya és a talapzat közé rohant. Egy szikrázó mágiával hátralökte a nőt. Az ajkai mozogtak, de nem tudtam kivenni a szavakat.

Anya visszaszólt valamit - valami dühöset, a szemében felvillanó fényből ítélve. Az egyik másik tünde megrázta a fejét. Egy fae nő egy karlendítéssel az ajtó felé lépett.

Anyám állkapcsa megfeszült. Éreztem, hogy elkezdett átváltozni, még mielőtt a teste megrándult volna az átalakulás kezdetétől. De a tündék is érezték. Egyszerre többen is, körülötte, csillogó mágikus lövéseket hajítottak felé.

A lövések szikrázó szikrázással találták el Anyát. A lány megtántorodott, és megtorpant az átváltozásra tett kísérletében. Védekezően felemelt karral megpördült, de a tündék máris újabb csillogó varázslatokat szórtak felé. Az a testébe csapódott, térdre kényszerítve őt.

Egy kiáltás akadt meg a torkán. A lábaim égtek, hogy odarohanjak hozzá, mintha segíthetnék. Megpróbáltam elmozdítani őket, de a lábam a padlóhoz tapadt. Nem tehettem mást, csak álltam itt, és néztem, ahogy a történelemnek ez a darabja lejátszódik.

Anyát még nem verték meg. Feltápászkodott, és nekirontott az egyik tündének. Az arca átalakulni kezdett, pikkelyek tarkították a bőrét, a szájából sárkánytűz villanása szökkent ki.

A tünde nő megrándult, de túl sokan voltak. Mielőtt anya még tovább tudott volna változni, elkapták őt egy újabb összecsapó varázshullámmal.

Újra elesett, ezúttal az oldalára. A mellkasa remegett, ahogy próbált lélegezni. Az ajkai mozogtak, és újabb szavakat nem hallottam. Aztán a tünde férfi, aki elállta az útját a piedesztálhoz, közelebb lépett. Megcsapta a kezét, és egy csillogó energiával teli tüskét dobott egyenesen anya fejére.

A nő összeesett, teste a padlónak dőlt. Elfojtottam egy zokogást. A tündék egymásra néztek, mindegyikük arcán elszánt kifejezés húzódott végig. Egyenként emelték a kezüket anya alakja fölé. Egy fénysugár, majd egy másik, aztán egy újabb, majd egy újabb, lezúdult rá.

Testének szélei meg-megcsillantak, majd lassan elkezdtek szétesni. A gyomrom felfordult. Nem tudtam tovább mozdulatlanul állni. Nem számított, hogy ez a szörnyű pillanat már elmúlt, hét éve elmúlt. Meg kellett állítanom ezt.

A lábam izmai megfeszültek, hogy minden erőm utolsó cseppjével felrántom a lábam a padlóról, hogy odarohanjak hozzá - de az ízületeim beragadtak. Úgy tűnt, mintha egy szorítóbilincs szorítaná a tüdőmet.

Figyelned kell - visszhangzott egy halk hang a tarkómon. Figyelj és légy tanúja.

Így is tettem. Néztem, a szemeim egyre forróbbá és forróbbá váltak, ahogy a tündék mágiája felemésztette anyám testét. Vágytam arra, hogy félrenézzek, hogy ne kelljen látnom ezt a lassú pusztulást, de ugyanakkor úgy éreztem, hogy kötelességem tanúja lenni. Tudomásul kell vennem, hogy mi lett anyámmal - és hogy ki tette ezt vele.

Amikor a teste teljesen elhalványult, a tündér hátralépett. A férfi, aki úgy tűnt, hogy vezeti őket, komor vonallá húzta a száját, de úgy simította össze a kezét, mintha ez nem lett volna több, mint egy rövidke munka. Ismét a falak között suhantak el.

A látomás elszakadt tőlem. A szoba újra fókuszba került. A lábam megingott, és a talapzatba kapaszkodtam, hogy megtartsam az egyensúlyomat.

Marco és Áron, még mindig a közelemben, átkarolták egy-egy vállamat. A jelenlétük megnyugtatott, de a szemem már tele volt könnyel. Csuklózva vettem a levegőt.

"Mi történt?" Nate az ajtóból kilépve kérdezte. "Néhány percig úgy tűntél, mintha egy másik világban lennél."

"Láttam, mi történt itt hét évvel ezelőtt" - mondtam. A hangom rekedten jött ki. Megköszörültem a torkomat, és kipréseltem magamból a maradék szavakat. "Megölték őt. A tündék megölték az anyámat."