Honey Phillips - Alien Conquest, Tizenegyedik fejezet

 


Tizenegyedik fejezet

"Emily, mi a baj? Ez több annál, minthogy tudod, hogy csak hat hónapig leszel terhes, ugye?" Nagyi feltette a levest a tűzhelyre melegedni, és szembefordult vele.

"Hát, ez eléggé sokkoló volt." Emily gyengén rámosolygott a nagymamájára, mielőtt elfordította a tekintetét, hogy Tribs simogatására koncentráljon.

"De? Tudom, hogy ez nem minden." A nagyanyja nem volt más, mint kitartó. Pokoli volt, amikor Emily tinédzser volt, és megpróbálta eltitkolni a kisebb szabálysértéseit.

"Akkor kezdődött, amikor befordultunk a Fő utcára. Az első ember, aki meglátott minket, majdnem összetörte a teherautóját. Aztán hallottam, hogy az összes többi autó megáll, de nem néztem rájuk".

"Tudomásul kell venned, hogy egyikünk sem látott még személyesen egy Yehrint. Rajtad kívül persze" - mondta nagyi enyhén.

"Én igen, de hidd el, nem volt ugyanaz. Tudom, hogy Sam nem ember volt, de azon kívül, hogy nagyon magas és szürke a bőre, nem tűnt annyira másnak. Úgy értem, azt hiszem, hozzászoktam a többi különbséghez, és nem gondoltam rá olyan sokat. De T'lan, a többiek..." Tanácstalan mozdulatot tett. "Olyan nagyok. És karmaik vannak, és azok a hatalmas szarvak. Szóval, megértem, hogy az emberek meglepődnének és megijednének."

"Te félsz tőlük?"

"Féltem, de olyan kedvesek voltak. És bár T'lan eléggé főnökösködik, mégis biztonságban érzem magam miatta. Te nem félsz tőlük?" Elgondolkodva nézte a nagyanyját.

"Már régóta itt vagyok. Általában nem segít, ha olyan dolgok miatt aggódsz, amiket nem tudsz irányítani. Hülyeség lenne nem óvatosnak lenni, de úgy tűnik, jót akarnak - annak ellenére, hogy megpróbálják tönkretenni a tűzhelyemet" - morogta. "És a maguk módján úgy bánnak veled, mintha értékes lennél. Ez a legfontosabb dolog."

"Valóban?" Emily folytatta a délutáni események elmesélését. "Amint bent voltunk, már nem is volt olyan rossz. Persze Mary megdöbbent. De Dr. Gaston ugyanúgy kezelte T'lan-t, mint te. Nem tett úgy, mintha félne, és soha nem adta jelét annak, hogy kevesebbre tartana engem a baba miatt."

"Remélem, hogy nem."

"És én boldog voltam. Kicsit megdöbbentett a hat hónapos dolog, de boldog voltam, mert a baba jól van, és lány, ahogy gondoltam."

"Ez csodálatos!" Nagyi rámosolygott a lányra. "És tudom, hogy élvezni fogod a kis rózsaszín ruhák kiválasztását."

"De aztán kimentünk, és úgy tűnt, mintha a fél város az utca túloldalán lenne. Néhányan féltek, de a legtöbben dühösnek tűntek. Úgy néztek ránk, mintha gyűlölnének minket. És nagyi, néhányukat ismertem. Deannel jártam gimnáziumba, és Mr Stevens mindig vett nekem cserkészlányos sütit. Még Mrs. Hammond is. Emlékszel rá? Ő segített kiválasztani a báli ruhámat."

"Mi történt?" Nagyi odanyúlt hozzá, és megfogta a kezét.

"T'lan azt mondta nekik, hogy menjenek el, de sokan közülük nem tették. Ezért kihúzta ezt a csövet az övéből, és mindannyian összeestek, ott, ahol voltak. Azt hittem, mindannyiukat megölte. Aztán azt mondta, hogy nem haltak meg. De nagyi, nem hiszem, hogy érdekelte volna, ha azok lennének."

"Valószínűleg nem" - értett egyet az idősebb asszony.

"Nagyi! Ez nem segít." Tribs aggódva ciripelt, amikor a nő felkiáltott. Bocsánatkérően visszatért a simogatáshoz.

"Tudom, hogy ez nehéz, de figyelj rám. A nagyapád és én együtt nőttünk fel. Jó ember volt - igazából jó fiú -, amikor elment szolgálni. Amikor visszajött, megváltozott. Valahogy ... keményebb és távolságtartóbb lett. Azt hiszem, ha el kell venned egy másik lény életét, megtanulod megvédeni magad. Nem törődhetsz velük, mert akkor tönkreteszed magad. És csak négy évig volt távol. Gyanítom, hogy a parancsnok ennél sokkal régebb óta harcol."

"Mi történt nagyapával?" A nagyapja még a születése előtt meghalt, és a nagyi ritkán beszélt róla. Emily csak a képről ismerte őt, amelyet a nagyanyja mindig az ágya mellett tartott.

"Ó, végül is kezdett egyre inkább a régi önmagára hasonlítani. Amikor édesanyád megszületett, teljesen el volt ragadtatva. Azt hitte, hogy a nap felkel és lenyugszik rajta." Emlékezőn elmosolyodott. "Gyanítom, hogy a te T'lanod is így lesz a lányoddal."

"Szóval, szerinted tud törődni vele?" Emily reménykedve kérdezte.

"Önnel és a lányával kapcsolatban, abszolút. Az emberekkel általában?" Nagyi felsóhajtott. "Valószínűleg nem."

"A város lakói sem fogják elfogadni őt, ugye?"

"Egészen biztos, hogy a zsidók nem szerették az egyiptomiakat" - mondta fanyarul. "Örülsz, hogy a Yehrin irányít?"

"Természetesen nem. Először megrémültem, de aztán, azt hiszem, megpróbáltam nem tudomást venni róla."

"Néhány őrültet leszámítva, azt hiszem, a város nagy része így tett. De nehéz figyelmen kívül hagyni, amikor a bizonyíték ott van az orrod előtt."

"Nem tudom, mit tegyek, nagyi. Egy félig idegen babát várok." Kicsit hisztérikusan felnevetett. "Gyűlölnöm kellene; gyűlölnöm kellene őket. De hogyan gyűlölhetném a gyerekemet? És ha nem gyűlölhetem a babámat, mert félig Yehrin, akkor hogyan gyűlölhetném őket?"

"Gyűlölsz engem, M'lee?" - szakította félbe egy mély hang. T'lan átment a szobán, és letérdelt előtte, ahogyan aznap korábban is tette. Tényleg még mindig ugyanaz a nap volt? Olyan kevés tényleges idő telt el, és mégis, máris olyan erős kapcsolatot érzett a férfi iránt, hogy attól tartott, az eltéphetetlen. Tribs lecsúszott, de csak az előtte álló harcosra tudott koncentrálni.

"Nem - suttogta. "Nem gyűlöllek."

A megkönnyebbülés múló pillantása suhant át az arcán, amelyet már olyan jól megismert, mielőtt a férfi előrehajolt, és magához húzta. A meleg bőrétől körülvéve és finom pézsmaillatát beszívva biztonságban érezte magát. Úgy érezte... otthon van.

T'lan elengedte, és a lánynak sikerült rámosolyognia a férfira. Bármennyire is ellentmondásosak voltak az érzelmei, csak a jelennel tudott foglalkozni. És most T'lan itt volt, és megvédte őt és a gyermekét.

"Itt a levesed, édesem - mondta a nagyi.

T'lan elkapta a tálat, vett egy kanálnyit, és helyeslően bólintott, mielőtt átadta a tálat Emilynek. A zöldségek, a paradicsom és a tészta kombinációjának csodálatos illata volt, és a lány mohón kanalazta az első falatot. Egy rövid szünet után, hogy megbizonyosodjon róla, hogy a gyomra nem fog fellázadni, szinte belélegezte a tál maradékát. Felnézett, és látta, hogy Nagyi és T'lan egyforma szórakozott arckifejezéssel figyeli őt.

Az arca felhevült. "Azt hiszem, éhes voltam."

"Az jó, kicsim. Meg kell őrizned az erődet."

"Feltétlenül" - értett egyet Nagyi. Újratöltötte Emily tálját, és ő azt is megette, bár kicsit lassabban. "Na, akkor én most elmegyek Asheville-be. Minden rendben lesz, Emily?"

T'lan morgott. "Rendbe fog jönni."

Nagyi felvette a táskáját, majd visszafordult T'lanhoz. "Megbízom benned, hogy vigyázol rá."

"Az életem árán is" - mondta ünnepélyesen. Nagyi az arcát tanulmányozta, aztán bólintott és távozott.

T'lan ránézett. "L'chka, erősebbnek érzed magad? Beszélnem kell veled."

"Ha egy ember mondja ezeket a szavakat, az sosem jelent semmi jót." Megpróbált könnyed hangnemet megütni, de a gyomra elkezdett görcsölni.

T'lan a homlokát ráncolva nézett rá. "Én nem vagyok emberi ember."

A tekintete a karmos lábakról a hatalmas szarvakra vándorolt. "Egészen biztosan nem vagy az. Ez azt jelenti, hogy ez egy jó beszélgetés?"

"Talán nem" - ismerte el a férfi. "Tudom, hogy fájdalmasak az emlékek, de fel kell tennem még néhány kérdést a New York-i incidensről."

A téma nem tett jót az ideges gyomrának. "Miért?"

"Mert valaki, vagy egy csoport felelős a szabotázsért. Meg kell találnunk őket."

Egy pillanatra elszakadt. Bár nem gondolta, hogy bármi értékeset tud, mégis úgy érezte, mintha elárulná az emberi fajt azzal, hogy együttműködik vele. De aztán eszébe jutott a robbanás, eszébe jutott, hogy hány ember halt meg a Yehrinnel együtt. "Rajta, kérdezd csak meg. Nem hiszem, hogy bármit is mondhatnék neked."

"A barátod, S'ram." Morgott, ahogy kimondta a szavakat. "Honnan szerezte a Yeisati-t?"

"Már mondtam, hogy nem tudom. Mit számít az?"

"Mondtam már, hogy tilos. Valakitől kellett kapnia, és a csempészettől az árulásig nem olyan nagy lépés."

"Ha úgy gondolod, hogy fontos." Megpróbálta felidézni, mit mondott Sam, amikor aznap este megjelent. Mindez olyan régen történtnek tűnt.

"Egy barát. Ezt mondta nekem, hogy egy barát adta neki." A mondat valami mást is felkavart az emlékezetében. "Nem vagyok benne biztos, hogy jelent-e valamit, de ugyanezt mondta Tribsről is, hogy egy barát adta neki. És a kabátról és a kalapról, amiről meséltem, amit akkor használt, amikor elment, azokról is ugyanezt mondta."

"Mondott valaha is részleteket erről a barátjáról?"

"Nem hiszem." A gondolatai visszajátszották a beszélgetésüket. "Az volt a benyomásom, hogy talán valamilyen nagykutya volt."

"Nagykutya?" Konzultált a csuklóján lévő készülékével. "Nagy műhaj volt?"

"Nem, butus. Úgy értettem, hogy fontosnak tűnt. Szerintem Samnek hízelgett a figyelem." A lány szeme megtelt könnyel. "Szegény Sam. Tényleg nagyon aranyos volt."

"Nem szeretem, ha egy másik férfi miatt könnybe lábad a szemed."

"Nagy kár." A lány rávillantott a férfira. "A barátom volt, és látnom kellett, ahogy meghal."

A teste megfeszült. "Láttad meghalni?"

"Hát, nem egészen. De láttam azt a szörnyű zöld fényvillanást; láttam, ahogy az épület felrobban, és egyszerűen... eltűnik, amíg csak az a szörnyű lyuk és a víz, ami beleviharzott..." Nem tudta folytatni. T'lan boldogtalan hangot adott ki, és magához húzta, de a lány nem tudta abbahagyni a sírást. Türelmesen tartotta, amíg a lány sírt, halkan mormogott, és a karmaival átfésülte a haját. Végül a zokogása néhány csuklássá csendesedett. A lány hátrahúzódott, és vizes mosollyal nézett a férfira. "Sajnálom. Tudom, hogy ez részben a terhességi hormonok miatt van, de azt is gyanítom, hogy nem igazán hagytam magam meggyászolni azt a napot."

"A csata utóélete sosem kellemes." T'chok hangja meglepte őt. T'lan széles válla mögül bekukucskált, hogy meglássa a két másik harcost a konyhában. Nyilvánvalóan a lány kétségbeesése vonzotta őket, bár T'renan fél szemmel a nála lévő táblát figyelte. Mindketten aggódónak tűntek, és a lánynak sikerült egy valamivel erősebb mosolyt csalnia.

"Jól vagyok. Őszintén szólva." Visszafordult T'lan felé. "Megígérem, hogy megpróbálom abbahagyni a sírást."

"Bármikor meglocsolhatsz" - biztosította a férfi, amin a lány nevetett. A sírógörcs lecsapolta, de könnyebbnek is érezte magát, mintha megszabadult volna egy tehertől.

"Szeretnél most pihenni, M'lee?"

"Nem, tényleg jól vagyok." Szégyellte a kirohanását, és elfordította a tekintetét. A hűtőszekrényen lévő naptárat megpillantva hirtelen rájött, hogy közeledik egy határidő. "A fenébe. Be kell fejeznem egy cikket az újságnak." Türelmetlenül és eredménytelenül lökdösődött T'lan felé. "Felengednél? Fel kell vennem a laptopomat."

T'lan vonakodva engedte, hogy felálljon. Leült a nappaliban lévő kis íróasztalhoz, és kinyitotta a számítógépét. Először zavarban érezte magát, ahogy a cikkét koppintgatta, de T'lan elővette a saját táblagépét. Valahányszor a lány rápillantott, a férfi látszólag elmerült a munkájában, de mindig észrevette, és felnézett, amikor a lány felnézett. A lány végül elpirult és félrenézett, úgy érezte magát, mintha a gimnáziumban próbált volna meglesni a szerelmét a tanulószoba alatt.

T'chok felváltotta T'renant a bejárati ablaknál, és a fiatalabb harcos eltűnt valahol. Amikor a férfi nem tért vissza, a lány aggódni kezdett.

"Hová tűnt T'renan? Jól van?"

"Jól van" - biztosította T'lan. "Elment, hogy elszállítsa a hajót. Most pihenni fog, és átveszi a reggeli őrséget."

"Őrséget?"

"Igen." T'chok felé mutatott, aki a levegőben lebegő kis képernyőket nézte. "Figyelni fogjuk a területet, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy nem közeledik veszély."

"Oh." A lány halkan megkérdezte: "Veszélyre számítanak?"

"Mindig. Harcos vagyok. De ne félj, M'lee. Nem esik bántódásod, amíg én lélegzem."

Meleg ragyogás töltötte el a lányt a férfi szavai hallatán. Impozáns alakját elnézve képtelennek találta elhinni, hogy bármi is átjuthatna rajta. Megnyugodva tért vissza a számítógépéhez. A délután hátralévő része eseménytelenül telt. Emily befejezte a cikkét, és elküldte e-mailben Williamnek. Nem sokkal később visszatért a nagymamája, és ő elment segíteni neki a konyhában. Együtt készítettek egy hatalmas fazék spagettiszószt. A Yehrin gyanakodva szemlélte, de T'lan először megdöbbent, majd elégedettnek tűnt, amikor ragaszkodott hozzá, hogy megkóstolja, mielőtt Emily megeszi.

"Ez a legízletesebb."

"Tudok főzni" - mondta a nagyi fanyarul, de Emily látta rajta, hogy elégedett.

Vacsora után Emily és Gran filmet néztek, míg T'lan visszatért a tabletjéhez. Alig bírta ki az első felét, mielőtt a szeme leesett. A harmadik alkalommal, amikor lehunyta, kinyitotta őket, hogy T'lan a karjába emelje.

"Mit csinálsz?"

"Ideje lefeküdni, kicsim."