Jaymin Eve - Rejected, Harmadik fejezet

 


3

 

A nap hátralévő része eseménytelenül telt. Figyelmen kívül hagytak, ami lehetővé tette, hogy eljussak a négy órámra, leadjam az összes feladatot, és még ebédelni is nyugodtan tudtam. A hátam és a mellkasom egy idő után már nem fájt, és ha nem lennének a támadásuk emlékei, majdnem normálisnak éreztem volna magam.

Az erőszakos gondolatok általában tovább tartottak, mint a fájdalom.

"Tudod, hogy Victor nem fog elengedni - mondta Simone, amikor az iskola előtt álltunk, és néztük, ahogy az autók elzúgnak. A heti falkagyűlés hétfőnként volt, így hamarosan mindannyian indulnak az alfa földjére.

Nem fáradtam a válasszal. Ez egy körkörös vita volt, amit már sokszor lefolytattunk.

"Senki sem hagyja el Victor falkáját, Mera! Végleg nem. Ő nem engedi meg. Azt javaslom, kérjünk egy kis eltávozást, aztán majd meglátjuk, meddig bírjuk, mielőtt visszarendelnek minket."

Mosolyogva néztem rá. "Engedni fog" - mondtam magabiztosan, és most, hogy a parkoló szabaddá vált, leléptem az ösvényről. Victor biztosan elfogadná, hogy jobb, ha nem lesz egy olyan "fertőzött" farkas, mint én, a falkában.

"A vezetéknevét Wolfe-ra változtatta - kiáltott utánam. "Ő egy egomániás, aki mindenki felett irányítást és hatalmat követel."

Egyszer intettem, mielőtt elindultam, hátizsákkal a kezemben és fájdalommal a mellkasomban. Simone meg akart menteni attól, hogy nagy hibát kövessek el, megértettem, de ő nem élte az én életemet.

Néha a nehezebb döntés valójában nem is volt olyan nehéz.

A testemben lévő nehézkedés elhalványult, ahogy közelebb értem a belvároshoz. Az iskola utáni munkám felé tartottam, az egyetlen mentőövemhez - és az innen való menekülésem kulcsához.

Torma városában körülbelül tízezer alakváltó élt, nyüzsgő főutcával, ahol a munkahelyem volt. "Jó napot, drágám - szólt Dannie a hátsó szobából, amikor beléptem, az ajtó fölött csilingelt a csengő.

"Szia, Dan - szólítottam meg, miközben a táskámat a pult mögötti fiókba dobtam.

Dannie, a vándor, újonnan csatlakozott a falkánkhoz. Tíz évvel ezelőtt bukkant fel itt, közvetlenül apám meggyilkolása után, és valahogy gyorsabban került be a nyilvántartásunkba, mint bárki más a falka történetében. Nem volt itt családja, legalábbis olyan nem, amit bevallott volna, és egyike volt azon keveseknek, akik nem kezeltek engem és anyámat leprásként.

"Ó, drágám, mi történt a mellkasoddal?" - kérdezte, és egy dobozzal a kezében, vad, szőke fürtökkel a feje tetejére rakva száguldott ki. Dannie meghatározhatatlan korú volt, kék szeme körül csak néhány ránc volt. Egy kicsit jósnőnek is képzelte magát, és bár nem voltam hívő, a hölgy gyakran tudott olyan dolgokat, amiket nem kellett volna.

Például azt, hogy a melleim között érzékeny foltok vannak, annak ellenére, hogy az új ruhák eltakarták a bizonyítékot.

"Csak Jaxson és Torin helyrerakott engem" - mondtam, és előre dőltem a pultra. "De jól vagyok. Ez csak egy horzsolás, és már alig fáj."

Egy pillanatra a szeme már nem volt égszínkék; helyette homályos lila volt, ami bájitalokra és éjféli csókú lagúnákra emlékeztetett.

"Sok vidéket bejártam már életem során" - mondta. "Több alfával találkoztam, mint amennyit meg tudnék számolni. Torin a legkevésbé kedvenceim listáján előkelő helyet foglal el, és ez már mond valamit."

Az ajtó felé fordítottam a fejem, és kétszer is ellenőriztem, hogy nem lépnek-e be falkatagok. Dannie állandóan ilyen szarságokat mondott, és ebben a falkában az efféle "árulás" szigorúan büntetendő bűncselekmény volt. Szerencsére, tudomásom szerint még soha nem kapták el.

"Nem kellene ezt hangosan kimondanod - figyelmeztettem, mert törődtem a különc seggével.

Eldobta a dobozt, és leintett. "Csajszi, én nem félek attól a nagyra nőtt bolhazsáktól. Fogadd el az ajánlatomat, hogy a helyére teszem, ha legközelebb túlzásokba esik veled és az anyáddal szemben"."

Ideges kuncogás hagyott el, de nem vitatkoztam vele. Egy ártalmatlan, bolondos, vénséges alakváltó volt. De szerettem őt, mert az elmúlt években inkább volt az anyám, mint a sajátom. És ez a munka lényegében megmentette az életemet.

"Elintézem az új rendelést a polcra - mondtam neki, és felkaptam a padon már kipakolt kupacot.

A Dannie's Books volt az egyetlen könyvesbolt a városban, és jóval azelőtt, hogy ebben a négy fal között dolgoztam volna, rendszeres vásárlója voltam. Évekig a könyvek jelentették számomra a mentőövet. Menekülés a hétköznapi, néha komolyan szörnyű életemből. És nagyjából ez volt az oka annak, hogy extra dühös voltam, hogy órákig olvastam azt a hülye történetet az iskolai dolgozatomhoz.

Soha ne pazarolj időt rossz könyvekre. Túl sok csodálatos történet várta, hogy felfedezzem.

A polcok között bolyongva mélyeket lélegeztem, magamba szívva azt a hihetetlen és egyedi illatot, ami csak a könyveknek volt. A "használt" részlegben lévő régebbi könyveknek más illata volt, mint az újaknak, és a kémiai mellékzöngék ellenére, amelyeket az alakváltó orrom érzékelt, minden illatot szerettem. Gyakorlatilag minden jó emlékem, ami az elmúlt tíz évből itt volt. Dannie-vel, és különösen a könyvekkel.

"Ó, Leia Stone új alakváltó-sorozata is itt van" - kiáltott utánam Dannie, a hangját tompította a köztünk lévő polc. "Félretettem neked egy teljes sorozatot."

"Szeretlek!" Kiáltottam vissza, már izgatottan, hogy találok egy új világot, ahová elmenekülhetek. Imádtam olvasni egy szerzőnek az alakváltókról alkotott véleményét. Némelyikük olyan pontosan eltalálta, hogy tudtam, titokban alakváltók, akik fikciót írnak, de emberek is írtak rólunk. Gyakran több pontatlansággal, de ezt is szerettem. Ami engem illet, bármilyen fantáziavilág, amelyben el tudtam veszni, nekem megfelelt.

A délutánom hátralévő része gyorsan eltelt, és este hatkor Dannie átfordította a zárva táblát, és bezárta az ajtót. Odakint még mindig csak világos volt, a tél egyre közelebb kúszott, de még nem volt egészen itt. Felkaptam a kapucnis pulóveremet, a három könyvet a táskámba csúsztattam, és a vállamra lendítettem.

"Mész a találkozóra?" Dannie megkérdezte, miközben a pénztárgépben turkált, és számolta a pénzemet. Minden nap készpénzben fizetett nekem, "a biztonság kedvéért". Soha nem mondta meg, hogy mire, de nem panaszkodtam. Ez volt a legjobb és legegyszerűbb módja annak, hogy felhalmozzam.

"Ha lenne választásom, a válaszom nem lenne - mondtam, és a mellkasom összeszorult a gondolatra, hogy egy helyen leszek több ezer alakváltóval, akik gyűlölnek engem. "De ha nem jelenek meg, Victor végrehajtói felkutatnak, kiverik belőlem a szart is, és úgyis odarángatnak. Akár el is kerülhetném a verést."

Nem találgattam. Ezt tapasztalatból tudtam.

Megveregette a vállamat, energiájának bizsergése végigfutott a karomon. Ezek az apró zsibbadások gyakran előfordultak, amikor Dannie hozzám ért. Már megszoktam, sőt, még vigaszt is éreztem az ismerősségtől.

"A változás elkerülhetetlen" - mondta, a szeme elkerekedett. "A te változásod is eljön. Készülj fel rá."

Durván nyeltem, és azon tűnődtem, vajon megint a médiumos dolgát műveli-e. Nem beszéltem neki a terveimről. Simone volt az egyetlen, aki tudta, hogy el akarok menni, de éreztem, hogy Dannie is sejt valamit - ő mindig túl sokat látott.

"Este találkozunk - szólt, amikor kinyitottam az ajtót, hogy távozzak.

"Ja, akkor viszlát" - válaszoltam, és a vállam fölött integettem, miközben kiléptem az utcára.

Hűvös szél süvített el mellettem, és rájöttem, hogy talán gyorsabban bekúszik a tél, mint vártam. Érthető volt. A napforduló a küszöbön állt, és én már hónapok óta visszaszámoltam a napfordulóig.

Végre eljött a tél.

Igen, eljöttem.