A.K. Koonce - Hopeless Realm, Tizenkettedik fejezet

 


Tizenkettedik fejezet

Fényesebben a sötétségnél

Néhány hosszú másodpercig csak bámulom őt. Vonásai kezdenek elmosódni az árnyékban, ahogy a tűző napfény körülvesz engem.

"Nem én vagyok az Eminenciás" - suttogom. A sebhelyes szemű Utazó villan át az agyamon. Annyira ragaszkodott hozzá, hogy én vagyok a megmentőjük.

Egyáltalán nem tudott látomásokat látni.

Hamis volt.

Akárcsak én.

"Am..." A hangom megtorpan, kissé megremegek, ahogy erősen próbálom összeszedni magam a saját kibaszott életemben. "Angyal vagyok?" Suttogom újra.

A szoba nevetésben tör ki. Az összes Utazó mélyen kuncog a szoba közepén álló szegény, ostoba lányon.

Gyönyörű arca lassan szánakozó tekintetbe borul.

"Te nem vagy angyal, gyermekem. Abban az értelemben nem, ahogy az angyaloknak vannak gyermekeik."

Nehéz érzés nehezedik a mellkasomra.

Nem én vagyok az eminenciás. Nem vagyok angyal. Teljesen hétköznapi vagyok.

Milyen meggondolatlanság, hogy az ellenkezőjéről győzködtek.

Erőlködve nyelem le a torkomban lévő szárazságot.

Az Utazó közelebb lép, letérdel elém. A napfény végigsugárzik hibátlan bőrén, tintás szemeiben csillog, ahogy rám néz.

"Az istenek ajándéka vagy." A keze végigsiklik az enyémen az erős mágia tüzes érzésével, és én megpróbálok nem elhúzódni tőle. Próbálom hagyni, hogy megvigasztaljon. "Te csak egy tünde vagy, de egy hatalmas és áldott tünde." Ujjai végigsimítanak a szárnyaim ébenfekete tollain, amelyek most fáradtan lógnak a padlón. "Ők választottak téged. A többiek közül téged választottak, hogy a saját képmásukra áldjanak meg. Kötődsz a halandók világához." Lady Ivory édes mosolya, amely annyira hasonlít az enyémhez, villan át az agyamon. Az Utazó felbillenti a fejét a férfira, akiről tudom, hogy még mindig mögöttem áll. "Kötődéseid vannak a Reménytelenek világához. Használd őket bölcsen, és mindannyiunkat megmenthetsz."

Mindannyiunkat megmenthetsz. Tudja, hogy mit tartogat mindenkinek a jövője?

Legszívesebben bólintanék neki. Megnyugtatni, hogy nem hiába voltam megáldva. De nem tehetem. Nem tudom megnyugtatni őt, amikor még magamat sem tudom biztosítani semmiről.

"A sötétség a világban mindig hangsúlyos. Mindig emlékeznek rá, és mindig rágódnak rajta. Amit a halandók sohasem látszanak megérteni, hogy vannak olyan fontos emberek, akik éltek, akik gyarapodtak, és akik nem adták meg magukat harc nélkül. És ezek az emberek - mint te, mint én - olyan gyorsan feledésbe merülnek. De a létezésük túlragyogja a sötétséget, még ha az emlékük az árnyékban marad is. Soha ne féljetek túlragyogni a sötétséget."

A szavai ismétlődve futnak át rajtam. Bosszúsan keringenek az elmémben, amíg végül bólintok.

"Szükségük van rád, Zakara Storm. Még ha nem is tudnak róla."

Darrio letérdel mellém. Meleg tenyere végignyomja a karomat, miközben felnézek az erős vonásaira.

"Kara - bizserget Darrio mély hangja -, fogjuk meg ezt az információt, és használjuk fel. Gyerünk." Óvatosan felhúz magával.

A tekintetem végigvándorol a tucatnyi Utazó között. Mélység nélküli tekintetük rám szegeződik. Tudom, hogy Darrio kényeztető teste alatt édesen elgyengülve bizonyára gyengének tűnök. Gyengének érzem magam.

De nincs meg az a kiváltságom, hogy gyenge legyek.

Mereven kiegyenesedik a gerincem. Porfelhővel a szárnyaim kinyúlnak, mielőtt szorosan a hátamra csattannának. Darrio egyetlen lépést hátrál, hogy nekem és a túlságosan drámai szárnyaimnak egy kis teret adjon.

Felemelt fejjel haladok el mellettük. A csizmám hangja, ahogy a régi, kopott padlódeszkákhoz tapad, végighallatszik a lepusztuló kunyhón. Az ajtó még mindig nyitva van, és a napfény üdvözöl. Most melegebbnek érzem, levetkőzöttebbnek, mintha meztelen lennék, és már nem maradtak titkaim, amiket elrejthetnék a mindent látó égiek elől.

Ryder a zsebébe dugott öklével áll. Daxdyn a tornác gerendájának támaszkodik. Mindkét férfi felénk fordul, amikor kilépünk.

"Mit láttatok?" Ryder kérdezi, a szemében olyan érzelmek kavarognak, amelyeket nem tudok megérteni.

A halál mindannyiunkból képes csúnyaságot előkúszni.

Mit látott Ryder?

"Trisztánt láttam." Lassan helyet foglalok a tornác szélén, a lábam a száraz földön csikorgatva. "Elhozta a nixet az emberek világába. A szokásosnál is nagyobb volt a rendetlenség."

"A nix?" Dax szeme kitágul. "Azok a lények kiirtanák az emberi lakosságot ... kevesebb mint egy hét alatt."

A gyomrom lesüllyed.

Az Eminencia el fog jönni, és vagy haragot zúdít erre a már lerombolt világra, vagy visszaállítja azt a szépséget, ami valaha volt.

A francba.

És én még azt hittem, hogy el fogom baszni az Eminenciás munkát. Tristan még nálam is alulképzettebb lehet...

"Mit láttál?" Ryderre pillantok fel. Fény árad körülötte, arany árnyalatúvá gyújtva arcvonásait.

A karjaiban megfeszülnek az izmok. Ő csak a fejét rázza.

"Semmit. Igazából semmi."

Daxdyn szeme összeszűkül barátjára, mintha a herceg érzelmei mást mondanának neki.

Én is hosszasan tűnődve bámulom őt. Addig tartja a tekintetem, amíg végül meg nem engedek.

"Mit láttál, Darrio?" Figyelmemet az oldalamon álló tündérekre terelem. A magassága ebből a szögből szörnyűségesnek tűnik.

Az ingének vékony pamutja feszesen húzódik, ahogy karjait a mellkasán összefonja, és a kapukig terjedő messzeséget bámulja. Számító tekintete végigfut minden egyes vasdarabon, mielőtt megszólal.

"Láttam a Fegyveres Hetet. De nem én voltam az, aki vezette őket." Ezüstös szemei az intenzív napfénytől csillogóan csillognak, ahogy rám esnek. Minden sötét szempillája kirajzolódik a fényben. "Te voltál az, aki a hét birodalom legnagyobb seregét vezette."

Az ajkaim szétnyílnak, ahogy elgondolkodom a szavain. Én vezettem a Reménytelenek seregét? Belsőleg megveregetem magam, hogy egy egész birodalomnyi harcos állt a parancsnokságom alatt.

De mélyen legbelül azt hiszem, talán elhányom magam a felelősség egyre növekvő hegyétől, ami az életemben felhalmozódik.

Egy pillanatra négyen csendben maradunk, és mindent átgondolunk.

A figyelmem ismét Ryderre szegeződik. Miért nem mondja el nekem? Mi van, ha tudja, hogy mi lesz ennek az egésznek a vége? Mi van, ha ...

"A nővérem megint a fejemben van" - mondja Dax, és úgy rándul össze, mintha fájdalom nyilallna a koponyájába.

Ryder azt mondta, hogy a húguk telepata. Mindig képes bejutni az elméjükbe?

"Menjünk haza. Rendbe kell tennünk a dolgainkat." Darrio gyors léptekkel veszi az egyenetlen lépcsőket, mintha már úton lenne.

"El kell jutnunk a halandók birodalmába, mielőtt Tristan teszi" - érvel Dax.

"Nem, nem kell." Ryder felemeli a kezét, és egy lépéssel közelebb lép Daxhoz, mintha elzárhatná az utunkat.

"Igazuk van, Daxdyn. Szükségünk van egy tervre. Négyen nem tudunk feltartóztatni egy nix-hordát. Megesznek titeket, gyengéket reggelire." Rákacsintok, mire ő rám forgatja szép szemeit.

"Hadd gyűjtsem össze a Fegyveres Hetet. Az éjszaka kell ahhoz, hogy mindent mozgásba lendítsünk" - mondja Darrio inkább magának, mint bárki másnak.

"Szerintem ez szörnyű ötlet" - érvel Ryder további magyarázat nélkül. Mindent megvétóz, amit bárki mond. Gyakorlatilag most is duzzog, mint egy gyerek.

Mi a baja?

Bosszúság kavarog bennem.

"Szerencsénkre nem várják el tőled, hogy megments egy egész népcsoportot, Ryder." Felállok, a kis magasságom fenyegetően hat az övére, ahogy ellököm magam mellette. "Én vagyok."

***

Pillanatokkal később Ryder és én beleremegünk egy forgalmas faluba. Megbotlok, kibillent az egyensúlyomból a mi kis utazásunk a téren és az időn keresztül. A szárnyaim súlya nehéz bennem, a mágiám biztonságosan elrejti őket a szemem elől.

Áruszekerek sorakoznak a kövezett úton. Az utak közepén egy olyan nagy és büszke óratorony áll, amilyet még soha nem láttam, és az utakat középen kettéválasztja. A napfény megcsillan a kirakatok fémfelületein. A falu egy vasváros, akárcsak a kocsma, ahol megszálltunk. Nevetés és boldogság vesz körül minket.

Tekintetem végigsiklik a nap szögén, és megállapítom, hogy nyugatra utaztunk. Hogy mennyire nyugatra, fogalmam sincs.

Mindenféle tündék gyűlnek össze, hogy érdekes, csillogó érméket cseréljenek árukért és szolgáltatásokért.

Nem ez a mi célunk, az biztos.

Darrio azt mondta, hogy ő és Dax összegyűjtik az embereket mind a hét birodalomból. Azt mondta, Ryder elvisz a húga házához, és ott találkozunk.

Egyáltalán nem volt szó vásárlásról.

"Mit keresünk itt?" Ryder felé fordulok, és a tekintete végigfut az utcán formálódó embertömegen.

"A húguk, Bekka azt mondta, idézem, hogy nem lehet elvárni tőlük, hogy tiszta ház nélkül fogadják az istenek ajándékát". Ryder bosszúságát összeszorított állkapcsa tartja, miközben utat kezd törni magának az emberek tömegén keresztül.

"Szóval ... az időt vesztegetjük, amíg ő takarít? Felfogta, hogy itt egy kibaszott háborút próbálunk megtervezni?"

"Igen, igen, tudja. Mindent tud, és ha betesszük a lábunkat a házába, mielőtt készen lenne, levágja a szerszámomat." Egy lépést hátrál, és összefűzi az ujjait az enyémmel. Csak a fejemet tudom rázni, miközben átvezet a forgalmas utcán.

Ryder gyönyörű farkának kedvéért követem őt. Úgy teszek, mintha érdekelnének a kézművesek, a csinos csecsebecsék, amelyeket a tündérasszonyok tartanak elém, hogy megcsodálhassam. Egy egyszerű mosoly az egyetlen, amit adok nekik. Rájuk mosolygok, és csodálom a kezük munkáját, miközben a halandó birodalom sorsa nehezedik a szívemre.

"Ez tetszik?" Ryder egy ezüstláncot nyújt felém. Egy ragyogó smaragd ékszer lóg rajta, két oldalán két szögletes erőszimbólummal. Apró gyémántok csókolják a fonott fémet, és az ujjaim gondolkodás nélkül végigsimítanak rajta. Ez a legszebb dolog, amit valaha láttam. A bennem élő tolvaj követeli, hogy a zsebembe csúsztassam. Megmagyarázhatatlan éhség él bennem. Az idegek bizseregnek a szándéktól.

És akkor Ryder furcsa módon átnyújt a kereskedőnek néhány érmét. Összekoccannak, ahogy a nő kezébe hullanak. Ez olyan egyszerű és bizarr. A csere megtörtént. A férfi rámosolyog a nőre. A nő megköszöni neki.

Ez az egész nagyon ... normális.

Szörnyű.

A szemöldököm összeráncolódik.

"Ezt most vetted?" Nem tudom visszatartani a döbbent hangnemet a hangomból.

A szemöldöke összeráncolódik, pontosan tükrözve zavarodottságomat.

"Igen..."

"Mi van, ha utálom?" Hanyagul megvonom a vállam, bár az ujjaim még mindig tartósan a smaragdszínű ékszer sima ívére tapadnak.

"Ha utálod, akkor csak öt szifint pazaroltam el."

Öt szifint. Öt!

Várj, mi a fasz az a szifin?

Őszintén szólva, rég volt már öt dollárom, szóval öt szifin csak igazán lenyűgöző lehet, nem?

"Utálod?" Egy lépéssel közelebb lép hozzám, a nyakláncot a testünk közötti kis térben tartva. Mindketten fogjuk, az ő keze a vékony láncon, az enyém pedig azzal fenyeget, hogy letépi a drága ékszert.

Egyetlen lépés közelebb, és a csípőm máris az övét súrolja.

"Imádom" - suttogom.

"Jó." Az ajkai végigsiklanak az arcomon, és én hozzáhajolok. Az egyszerű gyengédség megnyugtat. A normalitásnak ez a furcsa lökése elvonja a figyelmemet és megnyugtat.

A keze a fejem fölé emelkedik, és kényszerítem magam, hogy elengedjem a medált, hogy ő a nyakam mögé szoríthassa. A figyelme az ékszerre esik, mielőtt a tekintete egy kicsit tovább vándorolna a mellkasom ívére. Rámosolygok, és a tekintete végre újra találkozik az enyémmel.

"Szinte tökéletesen illik a szemedhez." Nagyot nyel, az ádámcsutkája a torka oszlopán dolgozik.

"Köszönöm."

Még soha senki nem adott nekem ilyesmit.

Kislánykorom óta nem.

"Gyere." Újra a kezembe veszi a kezemet. "Menjünk enni, és remélhetőleg ha végeztünk, beengednek Bekka házába."

Ryder ismét előhúzza még több abszurdan puccos tündérpénzét, és vesz nekünk egy-egy italt és valami húst pálcikán. Finom illata van, és nem kérdezem meg, hogy mi az. Biztos vagyok benne, hogy ettem már rosszabbat is. A meleg étel enyhén elszenesedett a szélein. A csirkéhez hasonlít, de az illata mennyei. A zsenge hús gyakorlatilag elolvad a számban, én pedig elismerően hümmögök, miközben az utcán sétálunk.

Ryder ajkai felfelé húzódnak, ahogy rám vigyorog.

"Ez egy randi, ugye?"

Csendes evésemet furcsa kérdése szakítja félbe. Keményen nyelek, az étel már közel sem tűnik olyan finomnak, mint az imént volt.

Szörnyű randi vagyok. A legutóbbi randevúm képe kavarog az agyamban. Szinte mindent elloptam, ami a srácé volt. És azzal végződött, hogy Ryder megpróbálta megmenteni a rég elveszett erényemet.

Igen, nagyszerű vagyok a randizásban.

De ez szép. Az időjárás is szép. A kaja is jó. Ez a nevetségesen elbűvölő tündér jó.

"Azt hiszem, az." Az orrom összeszorul a gondolatra, és Ryder mosolya kiszélesedik.

"Még nem voltam randin..." Szünetet tart, a szemöldöke magasra szalad. "Évek óta."

Hmm most az egyszer mindketten kínos talajon állunk.

Ő egy újabb bőséges falattal befejezi az ételét, én pedig nem sietem elkóstolni az utolsó falatot az enyémből. A szemetet egy kukába dobja.

Minden olyan gondtalan és normális.

Egy kis szünetet sodor közénk a meleg nyári szellő.

Nagyon szeretném tudni, mit mutattak neki az Utazók. Milyen halált látott a látomásaiban? Ennek a sok kedvességnek előbb-utóbb vége szakad.

Ma este. Vagy holnap. Túl hamar.

Ez a szép nap elsöpör és elfelejtődik.

"Mit mutattak neked az Utazók?" Ez egy halk kérdés, amitől elfordul tőlem. A horizont egy pillanatra leköti a figyelmét.

A teste az enyémhez szorul, a mellkasa az enyémhez nyomódik, miközben a kezei a csípőmre kulcsolódnak.

"Ne gondolkodj annyit" - suttogja a hajamhoz simulva. "Nem minden olyan tragikus a világon, mint amilyennek látszik, Kara." A kezei végigsiklanak az oldalamon, mielőtt az állkapcsomat felé billentené.

Egy rövid pillanatra, miközben puha ajkai az enyémhez nyomódnak, és komoly szemei rám ragyognak, hiszek neki.

"Láttam, hogy beleremegsz. Milyen gyorsan tudsz eljutni a Nyugati-hegységbe?" Egy sűrű vérrel borított tündér botorkál Ryderhez, nehezen lélegzik, szemében rémülettel.

Ah igen, nem minden olyan tragikus, mint amilyennek látszik. Megint tévedtél, hercegem.