A.K. Koonce - Hopeless Sacrifice, Kilencedik fejezet

 


Kilencedik fejezet

Az áldozat ajándéka

Keményen landolok a paradicsomi füves területen, ahová először sétáltunk be. A térdem a puha talajnak ütközik, és a gyomrom felemelkedik. Felnyomja a tündér húsának és vérének elfojtott szaga. Néhány pillanatig a testem mindent kilök a gyomromból, amíg nem marad semmi.

Ryder, Darrio és Dax csizmái körülöttem állnak, de nem nézek fel rájuk. Hosszú ideig görnyedten maradok, és mélyeket lélegzem be a friss és tiszta levegőből. Lassan behúzom a szárnyaimat, mert tudom, hogy bennem gyorsabban gyógyulnak. Testemet elnehezíti a szárnyakat belülről simogató mágia.

Darrio leereszkedik, tenyere fel-le nyomja a gerincemet.

Senki sem szólal meg.

Hagyják, hogy elmerengjek a döntéseimen és a tetteimen.

Egészen addig, amíg meg nem érkezik.

"Gratulálok." Loki hangja túlságosan is elégedetten hangzik.

Megtörlöm a számat a kézfejemmel, és felállok, hogy szembenézzek az előttem álló őrült istennel.

"Senki sem győzte le Druw-t ... soha." Tágra nyílt szemek várják, hogy átvegyem a díjamat.

Ez egy átkozott díj lenne.

Már az is sötét dolog volt, amit kértem.

A halálmágia nem fog megmenteni minket. Főleg nem az elátkozott halálmágia.

Bármit is ad nekem Loki, az egyáltalán nem lesz ajándék.

Úgy végezném, mint az a tündér, aki örök életet kért és meg is kapta.

"Köszönöm." Hátralépek tőle, a vállam Ryder mellkasának ütközik.

"Készen állsz a kérésed fogadására?" Kinyújtja a kezét, és várja, hogy megadja nekem, amit kértem.

Baldur és Viola beleremeg Loki oldalán, de egyikük sem szólal meg. Mindhárman türelmesen várnak.

Ez csak időpocsékolás volt. Semmit sem nyertünk azzal, hogy itt voltunk. Megint elszúrtam.

"Azt hiszem, készen állunk az indulásra - mondom óvatosan.

Daxdyn folyamatosan bólogat, mintha ez lenne a legokosabb dolog, amit valaha mondtam.

Loki szeme érdeklődve villan. Olyan, mintha villámot látnék átcsapni a legsötétebb éjszakán.

"Érdekes kis halandó vagy, Zakara Storm." Az ujjait összefűzi. "Nem hiszem, hogy olyan nő vagy, aki meggondolja magát. De tudd, hogy soha többé nem lesz esélyed arra a pusztító erőre, amit én adhatok neked. És ilyen erő nélkül nem fogod megnyerni ezt a háborút."

Vékony ajkai kísérteties mosolyra húzódnak, mielőtt a szél elsodorja. Vonásai hamu módjára foszlanak el, míg végül teljesen eltűnik.

Sajnálat kavarog a mellkasomban.

Megvolt a lehetőségem a hatalomra, amely véget vethetett volna ennek a háborúnak, mielőtt még elkezdődött volna, és én a saját önző okaim miatt elszalasztottam.

"Ez nem önzőség." Viola lágy hangja követeli a figyelmemet.

Ez önzőség. Ha lett volna merszem hagyni, hogy Loki mágiája belülről kifelé pusztítson el, akkor mindenki élete egyszerűbb lenne.

"Még csak nem is gondoltál arra, hogy van-e valaki más, aki segítene neked." Baldur mély hangja rejtett jelentést hordoz.

Felnézek az előttem álló gyönyörű férfira. Tényleg olyan kedves, mint amilyennek látszik? Vagy ugyanolyan, mint Loki?

"Mit akarsz, Baldur?" A karjaimat a mellkasom előtt összefonom, és kedves megjelenése ellenére nem találom magamban, hogy önként megbízzak benne.

"Nem akarok semmit." Megvonja széles vállát. Még mindig tőrrel bámulok rá. "Vannak halandók, akikkel mélyebb szinten kapcsolódunk. Vannak olyanok, akiknek nagyon szeretnénk segíteni, még ha nem is tudunk." Figyelme, mint mindig, most is kizárólag rám irányul. "A te utad nagyon hasonlít az enyémhez. Néha a sors egy kicsit nehezebben nehezedik egyesek vállára, mint másokéra. Bárcsak neked másképp lenne. Bárcsak más lenne az élet. Látom benned azt az ismerős, küzdő ambíciót. Azért van ott, mert az apád nincs ott. Megvan benned az akarat, hogy megnyerd ezt a háborút, de nincs meg hozzá az erőd."

A szavai keményen eltaláltak engem.

Igaza van. Tudom, hogy igaza van.

"Akkor segíts rajtam." Ez egy csendes és könyörgő kérés.

A szemei megenyhülnek, ahogy rám néz, mintha soha többé nem látna.

"Már megtettem."

Zavarodottság és döbbenet viharzik át rajtam. Az ajkaim szétnyílnak, de nem hagyja, hogy megszólaljak.

"Sétálj egyet Violával. Az majd megnyugtat."

Séta. A barátom exével. Igen, ez nagyon megnyugtatóan hangzik.

"Gyere, Zakara." A suttogott szavai egyáltalán nem kérdésnek tűnnek. És nem vár, ahogy elindul előre az ösvényen.

Darrio és Daxdyn pillantásokat cserélnek, én pedig egy tétova másodpercig Ryderre nézek, mielőtt követném Violát.

Sima téglákból kanyargó ösvény vezeti utunkat. A téglákról szikrázó hatás csillan le, ahogy a meleg napfény besüt. Viola vékony ruhájának végei a földhöz simulnak, ahogy sétálunk, és azon kapom magam, hogy összehasonlítom a különbözőségeinket.

Ő lágy ívű, halálos mosollyal. Egyszerre csábító és félelmetes.

Egyáltalán nem hasonlít rám.

Vagy legalábbis ezt mondom magamnak.

Apró fehér virágok pöttyöznek a vállára húzott fonatán. Amikor felém fordul, állom a tekintetét, a fejemet magasabbra billentem.

Ostobán erős önbizalom árad szét bennem, ahogy a hatalmas istennő tekintetét tartom.

"Figyeltünk téged." A szemeiben láthatatlan mosoly csillog.

A hátborzongató kijelentés nem borzongat meg úgy, ahogy kellene. Mindig is tudtam, hogy az istenek figyelnek minket. Különösen most. Talán nem olyan közelről, mint kellene. Mert ha így lenne, apám nem halt volna meg engem védve.

Az istenek nem végzik a munkájukat annyira, amennyire kellene.

"És mit láttál?" Nem hátrálok meg a hatalom elől, amit a kis termetéből áradó erőt érzek.

A figyelme végigsiklik a vonásaimon, miközben a feje ide-oda rázkódik.

"Egy önfejű gyermeket, aki önfejű nővé érett." Kezeit maga előtt összefonja, miközben elindul tovább a gyönyörű, virágzó kertben. "Egy sérült nő, aki bizonytalan önmagában, de annyira biztos a körülötte lévő világban. Egy gyönyörű tündér, aki úgy tűnik, nem tud választani a leghűségesebb férfiak között."

Egyszerű értékelése az életemről dühös őrjöngésbe hozza az idegeimet.

Szóval figyelt engem, és ítélkezett felettem. Nem érti az érzéseimet. A szerelmet és a veszteséget, amit átéltem.

"Lesz még több is." A homályos kijelentése hallatán megállok.

"Még mi?"

"Lesz még több szerelem és veszteség, Zakara." A szeme csillogó tekintete megdobogtatja a szívemet. "Nem éreztem az érzéseidet, nem. De tudom, hogy mit hoz majd az utad." Független mosolyától összeszorul az állkapcsom. Hogy lehet ennyire boldog, miközben azt mondja, hogy még több élet fog elveszni? "Tűz van benned. És van hozzá mágia."

Próbálok valami segítséget találni a szavaiban. Valamit. Kell lennie valaminek, amit ez a dühítő nő adhat nekünk, hogy segítsen ezen a tehetetlen ügyön.

"Ez nem tehetetlen. Soha semmi sem az. Ezt neked kellene a legjobban tudnod. A Reménytelenek ezt mindig tudni fogják."

Utálom, hogy ennyire a fejemben van, és arra kényszerít, hogy minden gondolatomat újragondoljam, mielőtt meggondolnám.

"Akarod a segítségemet, Zakara Storm?"

Félrelökve irracionális ingerültségemet, bólintok.

A kezét felém nyújtja, tenyérrel felfelé a mélykék ég felé.

Fehér, füstölgő füst száll a levegőben, és a kinyújtott tenyerében gyűlik össze.

Ropogós fehér. Az ég színe. A tisztaság jele. Az ártatlanság szimbóluma. Semmi baljós vagy fenyegető.

És mégis, az ereimben lévő mágia elszökik tőle, követelve, hogy lépjek hátrébb a finoman kavargó füsttől.

"Mi ez?" A tekintetem nem hagyja el a kezében lévő varázslatot.

"Ez az Áldozat Ajándéka."

Ezekkel az istenekkel szemben csak óvatosságot tudok tanúsítani.

"Mire jó?" A bizonytalanságom átlengi a hangomat.

A szemeiben láthatatlan erő villan.

"Nem kellene felajánlanom neked semmit. Mindenkinél több áldást kaptál. Még a biztonságos utazásért szóló imákat sem kellene felajánlanom neked, nemhogy valami ilyen hatalmasat, mint ez."

Tétovázás tölti meg a mellkasomat, felnyomja a torkomat, és elhallgat.

Ryder megbízik ebben a nőben. Őt kérte meg mindenekelőtt.

"Akarod vagy sem?"

Ő nem kínzott minket úgy, mint Loki. Kedves volt. Még ha azt hittem is, hogy szörnyű lesz, csak udvarias volt velünk.

Nagyot nyelek, és még azelőtt megszólalok, hogy meggondolhatnám magam az ajándék veszélyességén.

"Igen."

Rosszindulatú mosoly osztja szét az ajkait, és a tenyere olyan gyorsan csapódik a mellkasomra, hogy alig látom. Tűz ég belém, ellepi a tüdőmet, és elég erősen fúródik belém ahhoz, hogy fájdalmasan kapkodjam a levegőt.

És aztán ... teljes eufórikus energia bizsereg az ereimben, mielőtt melegen telepszik meg a szívemben.

Az áldozat ajándéka.

Pont olyan fájdalmas és gyönyörű, mint amilyennek hangzik.