Eva Chase - Dragon’s Desire, Tizedik fejezet

 


10. fejezet

Ren

"Nem is tudom - mondta Nate, miközben lefelé trappoltunk a lépcsőn az alagsori fogdák felé.

"Nincs túl sok lehetőségünk" - mutattam rá. "Mi mást tehetnénk - bezárva hagynánk, és élete végéig be lenne drogozva? Hogyan fogja valaha is bebizonyítani, hogy kinek az oldalán áll, ha soha nem kap rá lehetőséget?"

"Inkább úgy bizonyítson, hogy ne kockáztassa potenciálisan az életét" - mormogta a medvealakítóm.

"Meg tudjuk védeni magunkat, nem igaz? Lesznek saját őreink. Visszavonulhatunk, ha kell." Megálltam a lépcső lábánál, és szembefordultam vele. "Tényleg úgy gondolod, hogy ez egy rossz terv, vagy csak aggódsz miattam?"

Fintorogva ráncolta a homlokát. "Ez a legjobb terv, amit bármelyikünk kitalált. Nem fogok úgy tenni, mintha nem az lenne. De nem hibáztathatsz azért, hogy aggódom."

Gyengéden megsimogattam a mellkasát. "Rendben, nem fogom. Csak próbálj meg kíméletesen bánni vele. Azt akarjuk, hogy úgy érezze, bízhat bennünk, ne feledd".

Orion ajtaja előtt Nate elővett a zsebéből egy kulcstartót. Az ügyeletes őr hátradőlt, amikor beléptünk.

Orion az ajtó mozgására felrándult. Hanyatt feküdt a padon, a feje lógott. A nyugtató még mindig káprázott a szeme és tompította a reflexeit. Megingott, mielőtt sikerült volna teljesen felülnie. A tekintete Nate-en maradt, óvatosan, bár keskeny arca továbbra is nyugodt maradt.

El tudtam képzelni, hogyan zajlott az utolsó beszélgetése az alfájával. De nem akartam, hogy ma itt grizzly viselkedjen.

Felkaptam egy zsámolyt a folyosóról, és leültem az egykori őrrel szemben. Nate a hátam mögé magasodott, mintha minden szavamnak a tekintélye extra súlyát akarná adni. Úgy döntöttünk, valószínűleg jobb, ha én beszélek. Főleg azért, mert nem volt biztos benne, hogy meg tudná őrizni az önuralmát.

"Orion - mondtam, és a pézsmapatkányváltó tekintete az enyémre meredt. "Lehet, hogy van egy munkánk a számodra. Egy mód arra, hogy helyrehozd a dolgokat az alfád és a rokonaid előtt - hogy megmutasd, kihez vagy igazán hűséges."

Kifejezésének homályossága ellenére a remény szikrája gyúlt fel a tekintete mélyén. "Mi az?" - kérdezte. "Mit akarsz, mit tegyek?"

"Már korábban is beszéltél a gazemberekkel" - mondtam.

Bólintott. "Az egyikükkel."

"Szóval, ha kiküldenénk, hogy beszélj velük, akkor a helyi csoportban kellene lennie valakinek, aki tudná, hogy ki vagy?"

"Igen." A szemei köztem és Nate között kalandoztak. "De nem tudom, hol vannak. Már mondtam neked."

"Semmi baj" - mondtam egy ferde mosollyal. "Tudjuk, hogy hol vannak. Lehet, hogy csak... véletlenül belebotlasz, miután megmutattuk a helyes irányt."

Visszafigyelt rám, a feje enyhén balra billent. A homlokán barázda alakult ki. "És akkor mit csinálnék?"

"Nos, ha készen állsz rá... Kiválasztanánk egy helyet, ahová elvezethetnéd őket. Lesz egy történet, amit elmesélhetsz nekik, valami olyasmi, hogy ki fogunk osonni a birtokról, és egy bizonyos útszakaszon fogunk végigmenni, valahol, ami jónak tűnik egy rajtaütésre. Úgy teszel, mintha úgy döntöttél volna, hogy melléjük állsz, és ezt a belső információt hozod, hogy bizonyítsd, hogy érdemes vagy. Aztán mi leszünk azok, akik rajtaütünk rajtuk."

Orion egy hosszú pillanatig hallgatott, csak nézett rám. "Azt akarod, hogy becsapjam őket."

"Éppen most terveznek egy újabb támadást ellenünk" - mondtam. "Hány rokont öltek már meg az évek során? Azokat támogatják, akik megölték az utolsó alfákat - az apáimat. A nővéreimet, akik mindössze hét és kilenc évesek voltak. Ha bármelyikük is megadja magát, ígérem, tisztességesen bánok velük. De ha ragaszkodnak ahhoz, hogy harcoljanak ellenünk, akkor vagy visszavágunk, vagy lefekszünk és meghalunk. És én senkit sem kérnék arra, hogy a másodikat tegye. Magát sem. Ezért akartam, hogy megkapd ezt az esélyt."

"A sárkányváltód hihetetlenül nagylelkű - tette hozzá Nate, a hangja épphogy csak morgásig jutott. "Ahogy én is az alfádként, hogy egyáltalán hagytam, hogy ő hozza neked az ajánlatot. Velünk maradsz, vagy harcolsz ellenünk?"

Vetettem rá egy pillantást, mire grimaszolt, de befogta a száját. "Vagy itt maradsz" - tettem hozzá, és visszafordultam a pézsmapatkányváltóhoz. "Ha nem akarod vállalni a kockázatot, megértem. Talán lesz még alkalom, hogy megmutasd a hűségedet. Jelenleg ennyi van."

Orion beszívott egy lélegzetet. "Én... én meg tudnám csinálni. Szerintem működhetne. Nem ígérhetek semmit, de én..." Megállt, és megdörzsölte a homlokát. Az állkapcsa dolgozott. "Most nem tudok tisztán gondolkodni. De azt tudom, hogy sajnálom, hogy nem jöttem hozzád, amint megkerestek, alfa. És, Serenity..."

"Ren" - javítottam ki.

Ismét felnézett, a szemei könnybe lábadtak. "Köszönöm" - mondta. "Hogy gondoltál rám. Hogy megpróbáltál jót tenni mindannyiunkkal."

"Te is megpróbálsz?" Kérdeztem finoman.

"Igen", mondta. "A rokonaimért. Az alfámért. És érted."

A torkom összeszorult a hangjában lévő érzelmektől. "Akkor meg kellene köszönnöm neked." Felálltam. "Hagynunk kell, hogy a nyugtató hatása elmúljon" - mondtam Nate-nek. "Akkor tud majd végleges döntést hozni, amikor már nem lesz olyan homályos az elméje. Azt akarom, hogy pontosan megértse, mibe ment bele."

Nate nem tűnt lelkesnek, de a jelenlegi állapotában amúgy sem küldhettük volna el a volt őrét, hogy a gazemberekkel társalogjon. Amikor becsuktuk az ajtót, az ügyeletes őrhöz fordult.

"Nincs több lövés - mondta. "Hadd térjen magához a kábulatból. Tartsátok rajta a szemeteket. Ha elmozdul, vagy bármi gyanúsat tesz, ha kell, fogjátok le, és hívjatok engem. Amikor már volt ideje teljesen magához térni, akkor hívjon engem."

"Igen, uram" - felelte az őr.

"Megvan a sárkányod érzékenysége" - mondta Nate, miközben visszamentünk a főszintre. "Szerinted Orion tényleg segíteni akar, vagy csak mindenféleképpen ki akar jutni abból a fogdából?"

Az egykori őr könnyes szemeire gondoltam, és arra a hullámzó érzésre, ami a végén kiáradt belőle. "Tényleg megbánta, ami történt. Újra a rokonság része akar lenni. Persze nem tudom megmondani, mennyire állja meg a helyét az idegei, ha egyszer kint lesz a gazemberek között."

"Azt hiszem, ezt senkinél sem lehet megmondani." Nate felsóhajtott. "Hát, majd meglátjuk, hogy érzi magát veled szemben, ha teljesen magához tér."

"Mennyi időbe telik, amíg a nyugtató hatása elmúlik?"

"Legalább néhány óra." Megállt, amikor felértünk a lépcső tetejére. "Tehát van egy kis időnk. Van itt valami, amit meg akartam mutatni neked. Valójában lehet, hogy egy kicsit ismerős lesz."

Felélénkültem, a tervünkkel kapcsolatos bizonytalanságomat egy pillanatra félretolta a kíváncsiság szikrája. "Ezt hogy érted?"

Elmosolyodott. "Majd meglátod."

Nate átvezetett néhány folyosón, majd egy széles lépcsőn fel a második emeletre. Kinyitott egy ajtót egy nagy szobába, ami nyilvánvalóan a ház egyik sarkában volt. Az első dolog, ami megragadta a tekintetemet, a déli és keleti falon lévő két ablakpáron beáramló napfény volt.

Beléptem, és a lélegzetem megállt a torkomban.

Nem csak arról volt szó, hogy a szoba gyönyörű volt, bár az volt. Az ajtó körüli falakat vörös és arany és fényes zöld színekkel festették: itt stilizált állatok tébláboltak egy erdőben, ott egy óceán, itt fent pedig a mennyezet mellett táncoló felhők pamacsai. A minták egészen az ablakokig húzódtak, ahol fák és hullámok kanyarogtak a keretek körül. A lábam alatt a padlódeszkák olyan puhára voltak csiszolva, hogy szinte úgy éreztem, mintha selyemszőnyegen járnék.

Besétáltam a szoba közepére, és megfordultam. Meleg, homokos illat lengett a levegőben, mintha olyan szikla lenne, amin tökéletesen lehet napozni egy forró nyári napon... ha történetesen sárkány vagy. Mint a valódi szikla, amely az ablakok alatt a padlón hevert. A tér többi részén néhány pufók párnákkal és fából készült karfákkal ellátott szék volt szétszórva.

Igen, gyönyörű volt. És mélyen ismerős is. Könnyek szöktek a szemembe.

"Amikor elképzeltem, hogy először elhozlak az otthonomba, egy kicsit nyugodtabbnak képzeltem a látogatást - mondta Nate. "De legalább mielőtt elmegyünk, itt tölthetsz egy kis időt. Ez volt édesanyád kedvenc szobája a birtokon." Végigmérte az arckifejezésemet. "Emlékszel rá."

"Igen." Lehuppantam a kőlapra. Szilárd felületének napsütötte melege szétáradt a kezemben. "Ide hozott engem és a nővéreimet, amikor panaszkodtunk, hogy unatkozunk. Néha apám - a medvealakító apám - is velünk jött. Hogy is hívta?"

"Az inspirációs szobának" - mondta Nate mosolyogva. "Amikor először találkoztam vele, hívott, hogy itt találkozzunk."

"Még ha még nem is tudtam átváltozni, imádtam ezen a sziklán feküdni." Az oldalamra dőltem, magamba szívtam a kő melegét és az ablakokon beáramló sugarakat. "Néha itt gömbölyödött körém. Mind a négyen összepréselődtünk, vagy öten, ha Da ott volt..."

Nagyot nyeltem. Nate arckifejezése megenyhült. "Nem sokat beszélsz róluk - az apádról és a testvéreidről. Pedig megtehetnéd, tudod. Úgy értem, ha túl nehéz, nem kell. De ha beszélni akarsz valakivel, aki emlékszik... Négy évig edzettem a medve alakváltó apáddal, mielőtt a támadás elvitte. Nem ismertelek téged vagy a nővéredet jól, de emlékszem, hogy láttalak titeket játszani az udvaron, amikor meglátogattatok."

Figyelt minket, és azon tűnődött, melyikünk lesz a párja? És most itt voltam. Az egyetlen, aki az egész családomból megmaradt.

Kikapartam a szemem, és visszatoltam magam ülő helyzetbe. "Nehéz. Nem csak azért, mert fáj, hanem azért is, mert... Az emlékek nem jönnek könnyen. Nem hiszem, hogy most valamilyen mágia elnyomja őket, de amikor már olyan régen nem gyakoroltam az emlékezést - nem tudom, hol kezdjem, hacsak nem látok vagy érzek valamit, ami kiváltja őket."

Mint az a kínos összeomlás, amikor először érkeztünk. Az arcom még mindig felhevült az emléktől.

De ez a hely jobb emlékeket idézett elő. Fájó torokkal a torkomban rájöttem, hogy igenis meg akarom osztani őket. Hogy valóságosabbá tegyem őket azáltal, hogy megidézem a halottakat és az eltávozottakat.

Az egyik falra mutattam. "A legidősebb nővérem, Temperance - ő szokott történeteket kitalálni az összes állatról. Egyszer órákon át a festmény minden egyes darabját egyetlen epikus mesévé fűzte össze. Sosem tudtam, hova jut el vele, amikor belekezdett. A történet minden alkalommal teljesen más lett."

A tekintetem a székekre esett. "És a másik nővérem - anya mindig azt mondta, hogy biztos véletlenül egy majmot szült, amikor Verity kijött. Verity néhány percnél tovább nem tudott nyugton ülni. Itt bent felmászott a székekre, és játékosan ugrált közöttük, hogy lássa, meddig tudja kiprovokálni a sárkányszárnyait."

"És Da..." Elképzeltem őt a lelki szemeim előtt. Nagy és izmos, mint Nate, de hosszabb az arca, és még sötétebb a haja. A mellkasom összeszorult. "Mindig is többet akartam látni az ablakokból. A karjaiba vett, és közvetlenül a tetejénél fogva tartott, és mesélt nekem arról, mi mindent lehet innen a horizontig látni."

Éreztem a szédülést, ami végigfutott a kislányom testén. Az örömöt, hogy apám figyelme teljesen rám összpontosul.

Vajon mit gondolna rólam ő, és a többi apukám, ha most láthatnának? Milyen lett volna az életem, ha a gazemberek nem küldik brutálisan félre az útból?

Nate odasompolygott hozzám, és leült mellém. A vállának támaszkodtam. Megfogta a kezemet, és a hüvelykujjával végigsimított a hátamon. "Sokat vesztettél - mondta. "Többet, mint amit bármelyikünk fel tudna fogni. Mindannyian elvesztettünk egy-egy mentort. Az egész családod elment. Fogalmam sincs, milyen érzés ez. De amikor csak beszélni akarsz róla, hozzám jöhetsz. Bármelyikünkhöz. Azt hiszem, a többi ottani alfa nevében is tudok beszélni."

"Köszönöm." Most, hogy beszéltem a családomról, kicsit könnyebbnek éreztem a szívem. "Igazából azt hiszem, szeretnék itt tölteni egy kis időt egyedül, mielőtt elmegyünk. Ha nem gond."

"Természetesen" - mondta Nate. "El kellene intéznem néhány dolgot a birtok körül, mielőtt továbbállunk. Ha szükséged van rám, az egyik gondozó tudni fogja, hol találsz meg."

Az arcomat a sajátja felé billentette, és lágyan megcsókolt. Amikor eltávolodott tőlem, a testem zúgott. A kötelékünkön keresztül éreztem a jelenlétét még azután is, hogy elment, és becsukta maga mögött az ajtót. Amíg a birtokon volt, és ilyen közel volt hozzám, nem gondoltam, hogy bárki segítségére is szükségem lesz ahhoz, hogy megtaláljam.

Visszafeküdtem a napozó kőre, és egy darabig csak sodródtam az emlékek között. Furcsa módon a múltam e töredékeinek felbukkanása nem növelte a veszteségem okozta fájdalmat. Sőt, inkább enyhítették. Sokkal jobb volt a boldog időkre emlékezni. Miért kellene az egyetlen tiszta emlékem a családomról az apám és a nővéreim utolsó, pánikba esett és gyötrődő pillanatai legyenek?

Amikor újra felültem, az idegeim megnyugodtak. Megérintettem a zsebemben lévő telefonom szélét. Valóban volt egy másfajta családom, amelyet nem akartam teljesen magam mögött hagyni. Megígértem Kylie-nak, hogy folyamatosan jelentkezem. A legkevésbé sem akartam, hogy rájöjjön, hogy elhagytam.

Szia, Ky, írtam neki. Izgalmas idők járnak itt. Elvisszük a csatát a gazemberekhez. Kitaláltam egy zseniális tervet... Majd meglátjuk, mennyire zseniális, ha kipróbáljuk.

A válasza egy perccel később érkezett. Ó, kérem. Ha te találtad ki, akkor persze, hogy működni fog. El tudom képzelni, ahogy a sárkányod szétzúzza azokat a seggfejeket.

Volt valami nagyon kielégítő ebben a képben. Bárcsak itt lennél, hogy tényleg láthasd. Gondolom, nemsokára újra New York közelében leszünk. Legközelebb Marco birtokára megyünk Floridába, aztán Westé valahol északkeleten van.

Óóóó, Florida napfénye és szórakozása! Hol van a lakása?

Elmosolyodtam. Úgy tűnik, nem messze Miamitól.

Ez érthető. Teljesen úgy néz ki, mint egy klubbolós típus. Tartsd őt kordában, hallod?

Mielőtt válaszolhattam volna, valaki kopogott az ajtón. "Gyere be", mondtam.

Egy ügyintéző kukucskált befelé. "Sárkányváltó", mondta. "Nate kéri a jelenlétét a fogdában."

A francba. Már itt volt az ideje, hogy kiderüljön, mennyire zseniális a tervem. Beszívtam a levegőt. Egy újabbat a sok beszélgetéshez a legjobb barátommal, aminek a befejezését el kellett halasztanom.

"Rendben" - mondtam. "Jövök."