Eva Chase - Dragon’s Tears, Tizennyolcadik fejezet

 


18. fejezet

Marco

Nehéz volt megmondani, hogy mi volt életem legszörnyűbb pillanata, de az elmúlt huszonnégy órában biztosan megtörtént. Talán a lista élére helyezném azt, hogy hallottam a fájdalmat és a dühöt a hercegnőm hangjában, amikor tegnap azzal vádolt, hogy macskajátékként kezeltem őt. Talán ezt a néhány másodpercet most, amikor reggel nyolckor kopogtatok a szobája ajtaján, és azon tűnődöm, vajon válaszol-e egyáltalán.

Puha léptek tapostak a szőnyegeken a túloldalon. A hátam megfeszült. Ren könnyedén kinyitotta az ajtót.

Nem, ez volt itt a legszörnyűbb pillanat. Végignézni, ahogy a Lángok Hercegnője összerezzen a látványomra, a seb, amit ejtettem rajta, még mindig tisztán lángolt a szemében. A szívemtől a zsigereimig éles, perzselő égéssel vágott át, amit abszolút megérdemeltem.

Mi a faszért nem fogtam be egyszer az életben a számat? Miért hagytam, hogy azok az idióta rokonaim felbosszantsanak?

Miért hagytam, hogy a társamra úgy gondoljak, mint egy eszközre a cél érdekében, még ha csak egy kicsit is? Tudtam, hogy jobbat érdemel. Én jobbat tudnék adni neki. Ha valaha is adna még egy esélyt.

De nem fogok nyögdécselni és nyögdécselni. A fájdalom, amit éreztem, az én hibám volt, és nekem kellett megbirkóznom vele. Kétszer akkora seggfej lennék, ha ezt is rá akarnám hárítani, mintha neki kellene megvigasztalnia engem az epikus elszúrásom miatt.

"Hercegnő - mondtam a fejemet lehajtva. "Bejöhetek?"

Tétovázott, és ez majdnem megölt engem. Alig egy hete még a legintimebb helyeit kóstolgattam, és most nem volt biztos benne, hogy egyáltalán akarja, hogy egy szobában legyek vele. Hosszú, nehéz út állt előttem.

De megérte. Csak el kellett hitetnem vele, hogy ezt elhiszem vele.

Kényszerítettem egy önelégült mosolyt. "Itt a folyosón is bocsánatot kérhetek, ha szeretné. De ígérem, nem tervezem, hogy sokáig fennakadok."

"Nem", mondta. "Rendben. Jöjjön be."

Már egy ideje fent lehetett. Éreztem a szappan nyomait, amelyek keveredtek frissen mosdott bőrének édes illatával. Egy másik ruhát választott: poros rózsaszínű selyem, egyszerűbb, mint amit a tegnap esti hivatalos vacsorán viselt, de nem kevésbé királyi. Úgy simult a karcsú idomaihoz, hogy az egész testemben vágyat váltott ki.

De gondolom, nem ezt választotta a haverjaival való reggelihez. Az volt a páncélja a tünde uralkodóval való találkozáshoz.

"Szégyent hozol a tündérfenségére - mondtam, és a ruhára biccentettem.

Ren végigsimította a kezét a hullámzó szöveten, és egy pillanatra kínosan nézett. Aztán ismét egyenesebbre húzta a tartását. "Csak azt akarom, hogy tudja, másfajta uralkodóval van dolga" - mondta. "Miről akartál beszélni?"

Mintha nem tudná kitalálni. Nehéz volt tartani a tekintetét, miközben összeszedtem a szavakat, de nem akartam, hogy azt higgye, visszariadok a felelősségtől. "Ahogy mondtam, bocsánatot kell kérnem" - mondtam. "Igazad van, hogy dühös vagy rám. Nem lett volna szabad így beszélnem rólad, senkinek. El sem tudom mondani, mennyire szeretném, ha nem tettem volna. És még jobban utálom, hogy ezt neked kellett hallanod."

"Akkor miért mondtad azokat a dolgokat?" - kérdezte a mellkasán keresztbe fonta a karját.

Istenem, hogy mondjam ki. Keserű íze volt a szavaknak, ahogy formáltam őket. "Van egy bizonyos... magabiztosság, amit ki kell mutatnom, amikor a rokonaimmal beszélek. Különösen azokkal, akik szemet vethetnek az alfa pozíciómra. Ha azt hiszik, hogy semmi sem hat rám nagy hatással, nem találnak gyenge pontokat, amiket kihasználhatnának. De nem kellett volna hagynom, hogy ez rád is kiterjedjen. Ennél sokkal több tisztelettel tartozom neked."

Ren szeme mereven tanulmányozott, nem árult el semmit. "Tartozol nekem?" - kérdezte. "Szóval azt mondod, hogy semmi, amit a rokonodnak mondtál, nem tükrözte a valódi érzéseidet, még egy kicsit sem?"

Nem tudtam hazudni a sárkányváltó érzékenységével szemben. Tudná, és az csak még mélyebbre ásna ebben a gödörben.

"Komolyan gondoltam, amit a barlangban mondtam neked, hercegnő" - mondtam. "Törődöm veled. Veled akarom tölteni az életemet. De nem tehetek úgy, mintha nem lennék tisztában azzal is, hogy a helyzetem biztosabb lesz, ha a kötelékünk beteljesedik. Lehet, hogy túlságosan is erőltettem. Ezt még jobban sajnálom."

Annyi mindent mondhattam volna még, hogy megpróbáljam megmagyarázni, de én is tudtam olvasni benne. És mivel az avián felsőbbrendűek fanyalogtak rajta, és ez a tündérparti közeledett, nyilvánvalóan nem volt kedve a kifogásokhoz.

A kifogások amúgy is alantasak voltak számomra. Elcsesztem. Ez az én hibám volt. Most már nem az számított, hogy mi történt a múltban, hanem az, hogy mit teszek innentől kezdve.

"Megértem, hogy időbe telik, amíg visszanyerem a bizalmadat" - tettem hozzá. "De vissza fogom, bármeddig is tart. Lehet, hogy sokat beszélek, de nem adom a szavamat félvállról. Ígérem, hogy őszintén visszaszerzem ezt a bizalmat."

Ren bólintott. Nem tudtam megmondani, hogy elfogadta-e az ígéretet, vagy csak azt akarta, hogy eltűnjek a szeme elől. "Köszönöm a bocsánatkérést - mondta óvatosan. "Azt hiszem, majd meglátjuk, hogyan alakul. Szükségem lesz egy kis térre, hogy gondolkodni tudjak."

Hát persze. Amikor közel voltunk egymáshoz, a párkapcsolatunk még mindig ugyanúgy húzta őt felém, mint engem hozzá. Ennyiért hálás lehettem.

Lehajtottam a fejem. "Akkor a tündérbirodalomba tett kirándulásunkig."

Nem szólt egy szót sem, miközben kikísért. Az ajtó kattant mögöttem, és nem mondhatnám, hogy kevésbé éreztem nehéznek a szívemet.

* * *

Ren

A fejem annyira tele volt kérdésekkel és aggodalmakkal a közelgő felvonulással kapcsolatban, hogy alig fért bele, hogy eldöntsem, mit gondolok Marco bocsánatkéréséről. Még arra is alig volt helyem, hogy arra is figyeljek, hová megyek.

Követtem a tojás és kolbász illatát a folyosón a privát étkezőbe. A gyomrom összeszorult az aggodalomtól, de szükségem volt energiára a tünde uralkodóval való találkozóhoz. Ebben nem kételkedtem.

Hogyan fog reagálni, amikor elmondom neki, hogy mit tudok, mit tettek az emberei? Hogyan fogok reagálni, ha megpróbálja félresöpörni vagy letagadni? Áron emberei nagyon nem lennének elragadtatva, ha sikerülne az alakváltókat egy természetfeletti háború szélére sodornom, kevesebb mint egy hónappal azután, hogy megjelentem, hogy elfoglaljam a helyem sárkányváltóként.

Egy nő lépett ki az ebédlőből, és felém tartott. Távolról regisztráltam az illatát (bagoly), a tálcát, amit a kezében tartott (bizonyára ételt hozott vagy takarított), és a vékony kesztyűt, ami a kezét takarta (ma hidegebb volt, mint máskor?). Aztán az elmém visszatért az előttem álló nap átgondolásához.

Egyáltalán nem is figyeltem rá, amikor a lábam elé ejtette a tálcát, és a hasam felé döfte a húsvágó kést.

Az alakváltó reflexeim beindultak, mielőtt még feldolgoztam volna, hogy megtámadtak. Oldalra ugrottam, és ugyanabban a pillanatban kiütöttem a karommal. A kés csak a hasamba vágott.

A nő felsikoltott egy kicsit, és felém vetette magát. Megragadtam a csuklóját, mielőtt újabb vágást ejthetett volna. Pikkelyek hullámzottak a testemen, ahogy védekezőn váltani kezdtem. Föléje magasodtam, a görcseim megnőttek, a karmaim kinyúltak, a torkomban tűz hullámzott.

"Ren!" Nate hangja a hátam mögül hallatszott.

Egy újabb figyelemelterelésre most nem volt szükségem. "Maradj hátul!" - kiáltottam, a hangom rekedt lett a részleges átalakulástól. "Majd én elintézem."

A nő vonaglott a szorításomban. Egy rúgást célzott a csípőmre, de az visszapattant az ott kialakult vastag pikkelyes bőrről. A szabad kezével a szememet bökött. Elrándultam, és a csuklóján lazult a szorításom. Kiszabadult, és újabb szúrást mért rám.

Egy morgással a földre löktem. A kés átvágta a vállamat. Karomszerű kezemmel lesújtottam rá, és a falnak repítettem. A nő rám meredt, a szemei tágra nyíltak, ami most pániknak tűnt. Mindkét karját a padlóhoz szorítottam, és bámultam őt, miközben lélegzethez jutottam.

A kesztyűnek hirtelen értelme lett. Biztosan a rokoni jegyek hiányát akarta leplezni.

Csapdába ejtettem. Megállítottam, és most már nem tudott elmenekülni. Végre beszélhetnénk az egyik gazemberrel - bármi jót is hozna ez nekünk.

Nate léptei hallatszottak mögöttem. Hátrált, ahogy kértem tőle. Gyors, heves mosolyt villantottam rá a vállam fölött. "Köszönöm. Mit szólnál, ha kiderítenénk, mit tud?"

"Megkapod" - mondta, és mellém lépett. "Szólj, ha szükséged van rám."

De most, hogy nálam volt a gazember, nem tudtam, mit mondjak. "Miért támadtál rám?" Kérdeztem, ismét rá szegezve a tekintetemet. "Egyedül vagy, vagy vannak itt más gazemberek is?"

"Nem mondok neked semmit" - zihálta, és határozott vonallá formálta az ajkait.

"Ahhoz a csoporthoz tartozol, amelyik az anyám után jött korábban - amelyik meggyilkolta az apámat és a nővéreimet? Egyáltalán hogyan jutottál be a birtokra?"

Szó nélkül nézett vissza rám. A frusztráció felforrt bennem. A forróság összegyűlt a torkomban, és az elmém visszarepült a szavakhoz, amelyeket akkor hallottam, amikor elfogadtam a kristály lángját a hegyen.

Égesd el a hazugságokat, hogy eljuss a valósághoz.

A késztetés, hogy tüzet okádjak, csiklandozott a számban. Meg tudnám csinálni - teljesen át tudnék váltani, tüzes leheletemet erre a nőre ontani. De még sosem próbáltam használni ezt az új erőt. Mi van, ha rosszul használom, és csak annyit teszek, hogy élve elégetem?

Korábban is bántottam már embereket, miközben önvédelemből harcoltam velük, de ezt a gazembert már legyőzték. És az, hogy felgyújtották - az nem védekezés volt, hanem kínzás. Minden porcikám megremegett a gondolattól.

Nem így akartam kezdeni az uralkodásomat az alakváltók felett. A gazemberek voltak a kegyetlenek, nem én.

"Serenity?" Aaron kijött az ebédlőből. Megmerevedett a folyosón látott jelenet láttán. A hangjában felerősödött a reszelő. "Mi történt?"

"Rám támadt egy késsel - úgy néz ki, mintha a konyhából származna" - mondtam. "De nem hajlandó beszélni."

Hogyan tudtál valakit szóra bírni, ha nem folyamodtál kínzáshoz? A szemébe néztem, próbáltam ott választ találni. Pislogott, és furcsa benyomást keltett bennem.

Ahogy rám nézett... nem volt dühös. Már nem is volt teljesen félelmes.

Félelemmel nézett rám. Éreztem, mintha meleg levegő áramlott volna felém. És alatta a szomorúság szoros csomóját. A darabok összeálltak a fejemben.

"Nem igazán akartad ezt csinálni, ugye?" Mondtam, hagyva, hogy a hangom megenyhüljön.

A nő állkapcsa megrándult. A szomorúság árnyéka vonult végig az arcán. Eltaláltam a célt.

Az ajtó a folyosó túlsó végén zúgva nyílt, de nem néztem hátra, hogy lássam, ki csatlakozik hozzánk. Minden figyelmem a gazemberre összpontosult.

"Kényszerítettek, hogy segíts nekik - mondtam finoman. "Megfenyegettek téged? Vagy valakit, aki fontos neked?"

A nyugalma megtört. Egy apró zokogás hagyta el az ajkát. A szeme megtelt könnyel.

Áron letérdelt a másik oldalamra. "Esküszöm, hogy nem fogsz bűnhődni a bűnökért, amikre kényszerítettek. Az alfaként tett eskümre." Felemelte a kezét, amelynek tenyerébe belevésődött az eskü hege. Az erő lüktetése bizsergett bennem.

A gazember is érezhette. Néhány könnycsepp végigfolyt az arca oldalán. "Náluk van a fiam. Még csak tizenhét éves. Ő a mindenem. Ha rájönnek, hogy elmondtam neked..."

"Nem fogják" - mondta határozottan Áron.

"És mi megállítjuk őket. Visszaszerezzük a fiadat." Áronra pillantottam, és ő helyeslően bólintott. "Hol vannak a gazemberek, akik elvitték őt?"

"Nem tudom" - mondta a bagolyváltó vékony hangon. "Mindent üzeneteken keresztül adunk át. Soha nem látom őket szemtől szemben."

"Terveznek még valamit? Van még valaki, aki nekik dolgozik a birtokon?"

A nő megrázta a fejét. "Nem tudom. Csak azt mondták, hogy ha sikerülne... Ha én..." Úgy tűnt, nem tudta kiköpni a szavakat.

"Ha megölsz engem" - kérdeztem.

"Igen. Akkor visszaadják a fiamat. Ez minden, amit tudok."

Az ajkamba haraptam. Segíteni akartam neki. Le akartam buktatni minden egyes gazembert, aki arra kényszerített egy olyan valakit, mint ő, hogy elviselje a balhét a cselszövéseikért. De nem tehettük, amikor ő csak ennyit tudott.

"Megtesszük, amit tudunk érted - mondtam -, de szükségünk van arra, hogy te is segíts nekünk. Tudj meg többet róluk, hol vannak, mit csinálnak még. Ki van benne. Bármit, hogy le tudjuk nyomozni őket. Nem áruljuk el, hogy elkaptuk magukat. Úgy tehetsz, mintha még mindig várnál a lehetőségre, de többet akarsz tenni értük. Tégy úgy, mintha egyetértenél velük, hogy bízzanak benned. Meg tudod csinálni?"

"Ha ez visszaszerzi a fiamat, bármit megteszek." Belehúzta a levegőt. "Köszönöm a kegyelmet."

Ellöktem magamtól, és figyeltem, ahogy felálltam. Felült, semmi hirtelen mozdulat, semmi jele annak, hogy újabb támadással akarna próbálkozni. Lehet, hogy holnapra zúzódások lesznek a csuklóján a szorításomtól, de ezen nem tudtam segíteni. Az arckifejezéséből ítélve nem engem hibáztatna értük.

"Elintézem, hogy értesítsen, bárhol is vagyok, ha van valami híre - mondta Áron.

"És persze mi is szemmel tartjuk majd a nem-rokonaidat - mondta West törékeny hangon. Marco közvetlenül mögötte állt. Micsoda pihentető reggeli lett ez a mai.

Áron talpra segítette a bagolyváltót, és oldalra vezette, hogy tovább beszélgessen vele. Sóhajtottam, és a falnak támasztottam a kezem.

Az adrenalinlöket kezdett elszállni, és remegni kezdtem. A szép ruha, amit annak reményében választottam, hogy legalább egy kicsit lenyűgözzem a tündék uralkodóját, most a lábam körül szakadt volt a részleges váltástól. A hasamon csípett a bőr, ahol a faragókés megszúrta. A vállamon lévő vágásból már csak egy kis vér szivárgott, de még mindig fájt.

Nate a vállam köré csúsztatta a karját. "Menjünk vissza a szobádba, és foltozzunk össze." Egy pillantást vetett az alfatársaira. "Szólj az egyik felszolgálónak, hogy hozzon neki egy tányért."

West úgy nézett rám, mintha nehezményezné a parancsot, de Marco egy gyors biccentéssel elfogadta. "Nem probléma." A szélhámos nő felé pillantott, és az ajka grimaszba görbült. "És javasolhatom, hogy tartsa zárva az ajtót, amíg az étel odaér?"