Jaymin Eve - Rejected, Harmincadik fejezet

 


30

 

Shadow napokig távol maradt tőlem, és ez most először zavart. Egy rakás kérdéssel és válaszok nélkül találtam magam, és sok álmatlan éjszaka után kétségbeesetten vágytam arra, hogy láthassam a mogorva arcát. Hiszen ő egy isten volt, évszázados élettel és tudással a háta mögött. Valami hasznosat kellett tudnia, nekem pedig égető szükségem volt a válaszokra.

"Látom, még mindig söpröget - szólalt meg Angel, áttörve sötét gondolataimat. Valamikor az "Angyalarcú" becenevemből Angel lett, és most már nem tudtam más néven gondolni rá.

Mosolyogtam rá, kissé felvidulva éreztem magam, hogy a szokásos ebédlőhelyén látom. "Te most tényleg viccelsz velem? Befagyott a pokol?"

Megbillentette a fejét. "Ezt gondolják az emberek a pokolról? Egy tűzzel és kínzással teli világ?"

Bólintottam. "Igen, a legtöbbször csak kénkő és égetés. Örök kárhozat. Bla-bla-bla."

Ezt végiggondolta, a szemöldöke összeráncolt. "Ez a legrosszabb túlvilág, amit az elméjük meg tudna varázsolni? Mert én a magam részéről a napról napra való égetést inkább elfogadnám, mint más eseményeket. Az csak fizikai fájdalom..."

A szeme magenta színe elmélyült, magmaspirálba kavarodott, és valamiért azt vártam, hogy a szín kiömlik az íriszeiből, és lecsorog az arcán.

"Az égetésnél is rosszabb poklot éltél már át, ugye?" Kérdeztem.

Nem válaszolt, a szokásos kenyeret tartotta a kezében, ahogy egy olyan levest itatott vele, amit soha nem fog megkóstolni. Egy pillanatra megijedtem, hogy túllőttem a célon, és a kis alapot, amit a vele való barátságomban szereztem, lerombolom.

"Én igen" - mondta, és fájdalmat éreztem a gondolatra, hogy szenved. "És bármikor szívesebben fogadnám a tüzet, mint azt az örökkévalóságot, hogy lehunyom a szemem és látom a halálukat."

A hangja trillázott attól a fajta szomorúságtól, ami a lelke mélyén, a lényében eltemetve volt - egy olyan nőt teremtett, aki soha többé nem lesz teljes. Fájt a szívem, és fel kellett ajánlanom minden vigaszt, amit csak tudtam.

"Ha enyhíthetném a démonaidat" - mondtam, és a kezemet az övére helyezve, - "megtenném. Még akkor is, ha ez saját magamnak kerülne áruba. És remélem, hogy egy nap a gyötrelmeid lecsillapodnak, és megtalálod a békéd látszatát."

Nekem is voltak démonjaim, és talán ez volt az oka annak, hogy barátok lettünk. Angel démonai jól játszottak a sajátjaimmal, és bár már tudtam, hogy én nem szenvedtem el olyan veszteségeket, mint ő, mégis megértettem. És támogattam őt, ahogy csak tudtam.

Elvégre egy nő, akinek egy hűséges barátnő van az oldalán, szó szerint világokat pusztíthat el vagy menthet meg.

Angel megszorította a kezemet, mielőtt elengedett volna, és az energiája kicsit könnyebbnek tűnt, ahogy visszament játszani az ételével. Egy kuncogással én is visszatértem az enyémhez, és társas csendben ültünk.

Amikor végül felállt, hogy távozzon, megköszörültem a torkomat. "Mit kell tennie egy lánynak ahhoz, hogy megtudja a neved? Úgy értem, most már 'Angel' vagy nekem, de azért szeretném megismerni az igazi énedet."

Ahogy hátrafordította a fejét, huncutság táncolt a szemében, a színe sokkal világosabb volt, mint korábban. "Már nem használom a nevemet. Ami engem illet, az halott és eltemetve, akárcsak a szívem."

Az isten szerelmére, baszd meg mindenütt. Megdöbbentően tragikus volt, és én már azt is utáltam, hogy a barátom ilyen gyötrelmeken ment keresztül.

"'Angyal' akkor legyen" - lihegtem, és a torkom egyre jobban összeszorult.

Ő bólintott. "Ez tetszik. Holnap találkozunk, Mera."

Aztán eltűnt mahagóni hajának és borostyánszínű szárnyainak kavargásában. Az étvágyam elszállt, miközben a félig megevett ételembe bámultam, és azon tűnődtem, hogyan tudtam őt már az elején ennyire félreérteni. Kezdetben azt hittem, hogy a velem szembeni viselkedése a merőben eltérő élethelyzetünknek köszönhető. Én egy alantas alakváltó voltam, ő pedig egy istennő. De aztán azt mondta, hogy soha senki nem ült az ő területén...

Kivéve egy ostoba alakváltót. Aki valahogy szerencsésen felkeltette az érdeklődését.

Felugrottam, amikor egy kéz a vállamon landolt. Hátrahajtottam a fejem, és láttam, hogy Angel felettem áll. "Köszönöm - suttogta. "Te vagy az első lény, aki ötszáz év óta beszél hozzám. Azért jövök ide, hogy megszagoljam az ételek illatát és érezzem az energiát, de ezen kívül mindig egyedül vagyok."

Annyira félreértettem az egészet.

Felrántva magam, megpördültem, és átkaroltam, olyan erősen kapaszkodtam belé, amennyire csak tudtam. "Soha többé nem kell egyedül lenned. Ha valaha is segítségre van szükséged, vagy valakire, akivel beszélhetsz... vagy bármire... gyere hozzám. Most már a barátod vagyok. A családod, ha erre van szükséged. Meg tudjuk védeni egymást ebben az elcseszett világban."

Úgy kapaszkodott belém, mintha az élete múlna rajta, és annak ellenére, hogy kissé összenyomta a bordáimat, meg sem próbáltam elhúzódni. Amikor végül elváltunk, ragyogóan elmosolyodott, és én megütköztem azon, hogy milyen tökéletes volt a választott nevem a számára.

A mellkasomra tette a kezét, közvetlenül a melleim fölé. "Mi a családunkat treasorának hívjuk. A mi kincsünknek. Megtiszteltetés számomra, hogy az enyémek közé fogadhatlak."

Szabad keze ezután a saját mellkasához ment, a páncélhoz nyomta, amit viselt, és egy izzás tört ki belőle, és a tenyerével a mellkasomon landolt. Az izzó aranyszál a mellkasomba csúszott, bizsergető érzés követte.

"Most már össze vagyunk kötve - motyogta. "Egy kötelék, amely idővel egyre erősebb lesz. Néhány év múlva képes leszel elérni engem a gondolataiddal. És én is ugyanezt fogom tenni."

Lélegzetvisszafojtva és zavartan álltam, amikor elment, és még egyszer biccentett nekem, mielőtt ismét távozott, ezúttal tényleg.

Hűha.

Döbbenten álltam ott, egyszerre elégedetten és zavarodottan attól, amit tett. De azért tetszett a dolog.

"Nagy megtiszteltetés - mondta egy mély hang a hátam mögül.

Megfordultam, hogy Shadowt lazán a falnak támasztva találjam, a vállát úgy támasztva, hogy az amúgy is lenyűgöző bicepszét még nagyobbra növelte. Ma lazán felszakadt farmert, egy szűk, Henley-féle bordás, hosszú ujjú inget és egy vádlijára fűzött, katonazöld csizmát viselt. Embernek nézne ki, ha nem lenne a lehetetlen magassága és az istenek által megáldott arca. Ha valami, akkor minél többet voltam körülötte, annál inkább rabul ejtett a szépsége. A kócos fürtjei tetejétől a csizmába bújtatott lábfejéig nem volt rajta egy hiba sem.

Legalábbis fizikailag.

"Honor?" Visszhangoztam, még mindig kissé kiakadva Angel tetteitől.

"Hogy ilyen módon kötődik hozzád."

Kiegyenesedett, és felém lépett. "És már megint itt vagy, hatalmas szövetségeseket gyűjtesz magad mellé. Szövetségeseket, akiket senki más nem tudott megszelídíteni, bármennyire is próbálkoztak."

"Angel egy hatalmas szövetséges?"

A mosolya rövid volt. "Angel, ugye? Igen, ez illik rá. Mondjuk úgy, hogy ő azon kevés lények egyike, akik valóban megállnák a helyüket ellenem."

Úgy tűnt, hogy ez szórakoztatja, és egyáltalán nem fenyegeti - leszámítva az íriszeiben égő kis lángot. Mivel úgy éreztem, hogy el kellene terelnem a figyelmét Angelről, akiről kezdtem megérteni, hogy azért engedték meg, hogy itt létezzen, mert többnyire magának való volt, megköszörültem a torkomat. "Szükséged van rám valamiért?"

Bólintott. "Egy újabb lényt fogtunk be az Árnyékbirodalomból. Ideje elindulni."

Elmosolyodtam. "Haver, bármi jobb, mint a söprögetés. Még a démonvadászat is mérföldekkel veri azt."

A szemei egy icipicit tágabbra nyíltak. "Még mindig söprögetsz?"

Bólintottam. "Ja. Kaptam néhány igazi karizmot, de az amúgy is makulátlan könyvtárad nem lesz tisztább."

A legkisebb ajakrándulás. "Majd találok valami mást, amivel lefoglalhatlak."

Az az ijesztő gondolatom támadt, hogy talán az ő "valami más" sokkal rosszabb lesz, mint amit eddig csináltam. "Tudod, a söprögetés nagyszerű" - tettem hozzá sietve. "Egészen biztos, hogy a sok, ööö, portól is megszabadulok."

Megrázta a fejét. "Ugyan már, Sunshine. Kapjuk el a következő lényt, mielőtt még több értékes emberedet megöli."

Most az egyszer még ennek a rettegett becenévnek a hallatán sem borultam ki. Utána siettem, és másodpercek alatt utolértem, majdnem megbotlottam egy füstös lényben. "Inky!" Kiáltottam fel. "Napok óta nem láttalak. Hogy vagy, haver?"

Inky felduzzadt, szikrák repkedtek, ahogy körém tekeredett. "Ilyen jól, mi?" Mondtam nevetve. "Igen, te is hiányoztál."

Shadow furcsa pillantást vetett rám, számítóan, de a rosszindulat nélkül, amit általában mutatott a jelenlétemben.

"Nem állsz közelebb ahhoz, hogy megdolgozz engem, ugye?" Mondtam vigyorogva.

Nem mintha meglepett volna, hiszen én sem dolgoztam meg magam, de még mindig szórakoztató volt gúnyolódni vele.

"Kezd tisztulni a kép" - mondta, és bólogatott a fejével, mintha összeállna a kép. "Sokkal világosabb."

Valami azt súgta nekem, hogy abban a pillanatban, amint rájön a titkaimra, minden vonzerő, amit abban talált, hogy itt tartson, nagyon gyorsan el fog tűnni. Ideje visszatérni a titokzatos nőhöz, aki élve többet ért, mint holtan. Az egész bolygóm érdekében.