Jaymin Eve - Rejected, Harmincegyedik fejezet

 


31

 

A Földre való visszatérésnek olyan érzésnek kellett volna lennie, mintha hazatérnék, de minél tovább voltam távol, annál nehezebb volt újra hozzászoknom az itteni léthez. Már nem voltam egy átlagos alakváltó, aki semmit sem tudott a Naprendszerről, és lehetetlennek éreztem, hogy valaha is újra az a naiv csaj legyek.

"Kövess - mondta Shadow, és kilépett egy széles, füves mezőre. Bárhol is voltunk ezúttal, forróság volt, és én hunyorogtam az erős napfényben.

"Nyár van?" Kérdeztem, próbáltam tájékozódni, miközben a mélykék égboltot bámultam, amely néhány sötét felhőtől eltekintve hibátlan volt, ami a horizonton viharra készülődött.

Találomra úgy éreztem, mintha valahol délen lennénk, legalábbis az Egyesült Államokban.

"A hideg évszak véget ért, igen - mondta Shadow, sötétséget húzva maga köré, mintha a nap bántaná. Ez volt a legfurcsább dolog, ahogy a szó szoros értelmében árnyék húzódott a bőre fölött, elűzve a fényt.

Inky is közelebb sodródott, és a ragyogó, nyári napfényben több pigmentet és színt láttam a füstben, mint valaha. "Nyár" - tűnődtem. "Szóval hónapok óta a búvóhelyeden vagyok?"

Ezt nem tudtam összefüggésbe hozni. Legfeljebb egy hónapnak éreztem, de a hőségből ítélve hat hónapnak kellett lennie azóta, hogy elloptak a falka földjéről.

Shadow megvonta a vállát. "Az idő emberi korlát. Én nem követem megszállottan, ahogy ti, úgy tűnik, mindannyian. De..." Felemelte a fejét, mintha a levegőt szagolgatná. "Július van."

Csak úgy... kiszagolta a hónapot? Oké, király. Mi mást tudna még csinálni ezekkel az érzékekkel?

Várj, mit? Július.

"Hogy lehetséges ez?" Lélegzetvisszafojtva. Már majdnem hét hónap telt el azóta, hogy elrabolt a Földről. Simone és Dannie ekkor már biztosan halottnak véltek volna - anyám valószínűleg észre sem vette, hogy eltűntem -, és rosszul éreztem magam a gondolattól, hogy hét hónap csak úgy elszállt az életemből.

"Látnom kell a falkámat!" Kiáltottam fel, és ezzel megállítottam Shadowt.

Megfordult, a magassága elég alacsonyra csökkent ahhoz, hogy csak nyolcvan fokot kellett hátrahajtanom a fejem, hogy lássam az arcát. "Vissza akarsz térni a falkádhoz? Nem bántam veled tisztelettel egész idő alatt, amíg a jelenlétemben voltál?"

Volt valami figyelmeztetés ezekben a szavakban, mintha azt akarta volna, hogy nagyon körültekintően válasszam meg a válaszomat.

Szóval, mint mindig, most sem tettem. "A tiszteletig nem mennék el, de te... kevésbé voltál seggfej, mint vártam - kényszerítettem ki egy mosolyt, mert szükségem volt rá, hogy ezt megadja nekem -, de az okom, amiért vissza akarok térni a falkámba, egyszerűen az, hogy tájékoztassam az egyetlen két alakváltót a világon, akivel törődöm, hogy nem haltam meg. Már hét átkozott hónap telt el, és egész idő alatt fogalmuk sem volt arról, mi történt velem."

A pupillái kitágultak, ahogy rám meredt, vizsgálta az arcomat, mélyebb értelmet keresve. "Elküldhetném Inky-t?"

Mindenféleképpen mulatságos volt, hogy elfogadta a becenevemet a füstös barátjának, de ezen majd máskor nevetek. Ma csak egyetlen igazságra koncentráltam: hét hónapra a falkám földjeitől. "Szerintem ez talán megijesztené őket, tekintve, hogy Inky nem tud beszélni, és még ha tudna is, kétségtelenül előbb elfutnának, és csak utána kérdezősködnének".

Shadow megvonta a vállát, és én ma nem voltam hajlandó hagyni, hogy a vállai eltereljék a figyelmemet. "Megfontolom a kérésedet."

Elfordult, véget vetve a beszélgetésnek, és valahogy tudtam, hogy csak ennyit fogok kihúzni belőle. Holnap újra megpróbálom. Ez túl fontos volt ahhoz, hogy csak úgy hagyjam veszni.

"Hol vagyunk?" Kérdeztem, sietve, hogy utolérjem, és megtöröltem a homlokomat a már most felgyülemlett izzadságtól ebben a nagy melegben. "Valahol délen, az biztos."

Ezúttal nem állt meg, és volt egy olyan sanda gyanúm, hogy nem akarta elmondani, hátha megpróbálok megszökni. De miért is tenném? Shadow megtalálna, akármilyen gyorsan vagy messzire futnék, és ha elkapna, valószínűleg az életemet veszteném.

Nem akartam túlbecsülni az én vagy a Föld fontosságát számára. A fickót alig érdekelte valami, nemhogy mi.

"Azt hiszem, a Columbián vagyunk - mondta röviden. "Hacsak az emberek nem döntöttek úgy, hogy a szárazföldi tömegek eltolódása miatt megváltoztatják az országneveket, mióta utoljára itt jártam."

Uh, elnézést? Mikor a fenében változtak meg utoljára a földtömegek? Olyan öreg volt, mint a dinoszauruszok, vagy mi? És ezt tényleg tudni akartam? Sokkal jobban tetszett, ha arra gondoltam, hogy ő egy néhány ezer év körüli ifjonc.

Ideje témát váltani. "Miért olyan nehéz megérezni az árnyéklényeket? Te már... mintha kettőt is éreztél volna belőlük ennyi idő alatt."

Egy hónap telt el a könyvtárban - hét hónap a Földön, úgy tűnik -, és ez csak a második volt a radarján. Most az egyszer nem vett tudomást rólam, vagy nem morgott rám. "Csak akkor érzékelem őket, amikor használják a különböző képességeiket. Egyébként gyakorlatilag észrevehetetlenek. Mindannyian tudjuk, hogyan rejtsük el az energiánkat, amikor pihenünk".

Nem csak pihenés közben, ha Shadowról volt szó. Szinte soha nem éreztem őt, amíg nem volt nagyon közel, és még akkor is, valami azt súgta, hogy még mindig ő irányítja az erő áramlását körülöttünk.

Nem volt több időnk ezen gondolkodni, mert láthatóan megérkeztünk a célunkhoz: egy rongyos zöld és barna mező, szúrós tüskékkel és teljesen elhalt fűfoltokkal tarkítva - mintha egy falka vadkutya hugyozta volna körbe a helyet, tökéletes halálgyűrűket hagyva maga után. Az egyetlen fa alatt álltunk, egy göcsörtös és ősöreg darab, amely félholtnak tűnt volna, ha nem nőtt volna a magasban néhány új hajtás.

Shadow nem mozdult, a földet bámulta, a fejét úgy hajtotta le, hogy látszott rajta, hogy keresgél. A lényt nem lehetett azonnal látni, és ahogy elkezdtem keresni a fenevaddal, a bőrömön ott volt a fröccsenés. Lenéztem, és láttam, hogy egy ragacsos anyag sodródik a jobb karomon. Mi...? Pislogtam, amikor még több csapódott az arcomba, és bármennyire is szerettem volna egy szexviccet elsütni, most nem volt itt az ideje.

Mert mi a förtelmes szar landolt most rajtam?

Shadow abban a pillanatban leugrott értem, amikor a testemen átvonuló ragacsos szálak megfeszültek, és felrántottak az égbe. Még időben elkapott, és szerencsére elég erős volt ahhoz, hogy kiszabadítson abból, ami az indái közé szorított.

"Ah" - mondta, amikor biztonságosan földet értünk, szilárd szorítása a bicepszem köré fonódott.

"Ah?" Sikítottam. "Ah?! Mi a fasz az az ah?"

"Ez egy sprecker; egy pókdémon."

Egy mi a fene?

Shadow elég közel volt ahhoz, hogy eltakarja az eget felettem, ezért hátradőltem, hogy megpróbáljak körülnézni. Az ágak szélesre nyúltak felettünk, és azt hittem, hogy valami mozgást látok, de eltűnt, mielőtt biztosra mehettem volna.

"Majdnem elkapott - mondtam, és próbáltam kordában tartani a szívverésemet. "Vajon a farkasom harcolhatott volna ellene?"

Shadow közelről figyelt engem, a keze még mindig rajtam volt, a hője megbélyegezte a bőrömet.

"Megpróbálhattál volna harcolni", mondta, "de a bőrödön lévő cseppekben lévő méreg végül beszivárogna a véredbe, és túl gyengévé tenne. A sprecker csak ki kell, hogy várjon téged, és szupergyorsan mozog, úgy mászik és kitér, ahogy csak nagyon kevesen tudják megismételni."

Az arckifejezése nulla aggodalmat mutatott a bőrömbe jelenleg felszívódó méreg miatt, miközben a tenyere az arcomra simult. Hőség csapott belém, a szeme tüze fényesen égett, ahogy végigsimított az arcomon. Az érintése nem volt sima; a tenyerének bőre szakaszosan érdesedett. Nem voltam benne biztos, hogy ez hogyan működött egy örökké javuló bőrű istennél, de ez volt, ami volt. A legrosszabb az volt, hogy valahányszor az érintése a bőrömre tapadt, a gyomrom valami kibaszott örvényt csinált, a forróság mélyen a gyomromban gyűlt össze.

Kurvára mélyen.

Mire az erejének tüze megtisztította a bőrömet és a véremet a sprecker maradványaitól, már nehezebben lélegeztem, mint ahogyan azt jólesett volna. Levette a kezét, és sokkal tisztábban tudtam gondolkodni.

"Hogyan fogjuk megállítani?" Kérdeztem, miközben megpróbáltam hátrálni, mert még mindig rohadtul közel volt a józan eszemhez. Mintha... nem ez lenne az a pillanat, amikor idegösszeomlást kapok és megnyalok egy árnyékistent, igaz? Az egyszerűen rossz ötlet lenne, bármennyire is kíváncsi voltam a reakciójára.

A fa a hátam mögött megakadályozta, hogy messzire jussak, és amikor Shadow közelebb hajolt, majdnem elvesztettem a fejem.

"Most már elengedhetsz, Sunshine" - motyogta, és ez volt az a pont, amikor észrevettem, hogy a kezem belegabalyodott az ingébe, mintha én húztam volna közelebb. Hát, bassza meg.

Az orromat ráncolva morogtam, és ellöktem magamtól. "Vitatható, hogy ki kit fog, öregem". Ha kétségeid vannak, tereld el a témát, és hibáztass mindenkit, csak magadat ne.

"Itt jön" - mondta Shadow, megfeledkezve rólam, ahogy a figyelme ismét az ég felé fordult.

Zihálás fojtogatta a torkomat, amikor egy szürke monstrum került a látómezőbe. Nem volt nyolc lába, mint egy póknak, de több végtagja volt. Nyolcnál jóval több, bár némelyik nagyon kicsi és haszontalannak tűnt, de a szőrös fejéhez közeli legalább hat erősnek és rátermettnek tűnt, ahogy ide-oda szökdécselt. És hány szemre volt szüksége egy lénynek?

"Téged akar - mondta Shadow, és a tekintete teljes erővel találkozott az enyémmel. "Kibaszottul megdöbbentem, te is?"

Bámultam rá. "Te... Te most szarkazmust használtál?"

Félig vállat vonva megemelte a vállát, de mindannyian tudtuk az igazságot. Shadow Beast csak... viccelődött - szarkazmus - velem, és én tanúja lehettem. Lehet, hogy elterjeszteném ezeket a történeteket, ha valaha is visszatérnék a falkás életbe. Vagy talán kitalálnék néhány még ijesztőbbet, mert a viccet félretéve, a rosszaságát nem lehetett alábecsülni. Ahogy azt be is akarta bizonyítani.

Erőteljes lábait behajlítva, elindult felfelé a fára, és mintha Tarzant idézné, felhúzta magát, és végighúzódott minden egyes ágon. "Nem tudsz repülni?" Kiáltottam fel neki.

Megállt. "Hol van abban a móka, hogy így üldözzük a fán? Nah, sokkal jobban szeretek egyenletesebb talajjal nekimenni."

Őrült. Tényleg elmebeteg volt.

"Maradj ott" - mondta. "Visszajövök érted, hogy semlegesítsd."

Keresztbe tettem a karjaimat, és Inkyre forgattam a szemem. "A gazdád egy kibaszott őrült állat, ugye tudod? Olyan valakivel barátkozol, aki szereti levadászni a démonokat... szórakozásból!" Megráztam a fejem. "Új barátokra van szükségünk."

Shadow keményen landolt előttünk, a föld megremegett a tömör puffanástól. Ahogy felegyenesedett nyolc láb magasra, az arcán valóságos, törvényszerű mosoly ült ki. "Ötszáz éve nem másztam fára. Elfelejtettem, milyen jó móka."

Csak pislogtam és pislogtam, azon gondolkodtam, vajon beütöttem-e a fejem. Vagy talán a méregnek sikerült beszivárognia a vérembe, és hallucinálok. Shadow szinte... boldognak tűnt. Fogalmam sem volt, mit gondoljak erről.

Néhányszor megpaskoltam az arcomat, és egy határozott pofont adtam magamnak, próbáltam felébredni abból az álomból, ami ez volt. Kezek landoltak az enyémen, mielőtt újra megpróbálhattam volna. " Nem " - mondta, ismét komolyan. "Ne csináld ezt."

A fejemet csavarva megpróbáltam látni az arckifejezését, de már elfordult, és kinyújtotta a kezét, hogy megragadja a ránk támadni készülő szürke lényt. A sprecker szinte teljesen beborította Shadowt a mérgező és ragacsos anyagával, de ez nem volt elég ahhoz, hogy a szörnyeteg ne használja az árnymágiáját, hogy egy kis, kényelmes kötegbe rögzítse.

"Te jössz, Sunshine" - mondta nekem, és nem nézett felém.

Eltűnt az a nyílt arckifejezés, amit korábban viselt, üres semmi volt az arcán, elrejtve minden mélyebb érzelmét a sok rétegben, ami Shadow Beast volt.

Egy pillanatra még egy kicsit több volt belőle, amibe kapaszkodhattam, de mint mindig, ez is eltűnt, mielőtt több mint egy kis ízelítőt kaphattam volna belőle.

A legfélelmetesebb az volt, hogy ezúttal az ízelítő közel sem volt elég.