Jaymin Eve - Rejected, Harminckettedik fejezet

 


32

 

Miután Shadow a sprecker-t az egyik fehér ajtós börtönben biztosította, rávettem, hogy mutassa meg nekem az abervoq-ot. Aki szerencsére teljesen egészségesnek tűnt. Dühös volt, hogy ketrecbe zárták, és ordított, amikor meglátott engem, de ahogy láttam, sértetlen volt.

Ezután Shadow lelépett, és magamra hagyott, én pedig elkezdtem azon tűnődni, hogy vajon hová tűnhetett, amikor mindig eltűnt. Talán szeretője van valahol? Vagy meglátogatta a barátait a világukban?

Szerettem volna követni, de mindig olyan gyors volt - az egyik percben még ott volt, a másikban már el is tűnt, eltűnt a füstös árnyékokban, mintha azokkal tudná magát szállítani. Így nem volt igazi ötletem, hogyan követhetném nyomon. Ehelyett a második kedvenc időtöltésemre koncentráltam: a könyvtárat kutattam, hogy többet tudjak meg a világokról.

A legtöbb, amit a két söprögetés között felszedtem, általános információ volt a különböző földekről és lakóikról. Ezt szerettem kombinálni a könyvtárat látogató lények valós megfigyeléseivel, és mindkettő révén úgy éreztem, hogy a tíz világot elég jól ismerem.

Vagyis kilencet. Az Árnyékbirodalomról senki sem tudott szart sem. Kivéve magát Shadow-t, és ő nem volt az az osztozkodó típus.

"Nagyon szeretném meglátogatni a világokat" - mondtam Gasternek, miközben követtem őt, hogy segítsen a könyvek bepakolásában. "Mindegyiket legalább egyszer, hogy megtapasztaljam a különbségeket."

Hátrahajtotta a fejét, a keze még mindig mozgott, ahogy a könyveket rakosgatta, anélkül, hogy odanézett volna. Valahogy csak tudta, hogy hová kerülnek. "A legtöbbjük több mint örömmel fogadná a felfedezésedet. Néhány nem olyan vendégszerető, de ha szeretnéd, hogy összeállítsak neked egy útikönyvet, szabadidőmben szívesen megteszem."

Megöleltem, teljesen meglepve szegényt. Itt senki sem ölelkezett véletlenszerűen - ez nyilvánvalóan földi hagyomány volt -, így aztán folyton megijesztettem ezeket a szerencsétlen lényeket.

"Köszönöm, Gaster! És bár tudom, hogy nulla szabadidőd van, ha találsz, szívesen vennék egy útikönyvet."

Kizárt, hogy segítség nélkül be tudtam volna osonni a világokba. Nem beszéltem a nyelveket, nem tudtam elvegyülni, és fogalmam sem volt a sokféle veszélyről, amiről biztos voltam benne, hogy létezik. De ha Gaster eljuttatná hozzám ezt az útikönyvet... az sokat segítene.

"Tudom, hogy Honor Meadows nagyon hasonlít a Földre - mondtam. "És nagyon tetszett, hogy meglátogattam Angelt, de nagyon remélem, hogy legalább néhány más világot is láthatok majd."

Gaster bólintott, tekintete ismét a könyveire szegeződött. "Honor Meadows ismerős lenne neked, kivéve, hogy a technológia és a tudomány helyett mágiát használnak. Sok tekintetben természetalapúak."

Mindezt tudtam a kutatásomból, de mindig is élveztem, hogy hallottam a világokról. "Családi vonalon keresztül örökítik a mágiájukat?" Kérdeztem, hogy megerősítsem.

"Ó, igen" - csiripelte Gaster. "Minél nagyobb és erősebb a családi vonalad, vagy volt, annál több mágia és föld felett rendelkezel".

Erről Angel jutott eszembe, akiről szinte biztos voltam benne, hogy egyáltalán nem maradt senki a családjában. Ezért volt olyan erős? Vagy ezek a halálesetek valójában gyengítették őt hatalmilag?

"Ms. Mera!"

Megpördültem, amikor Lady Hel felrohant. A fél-fey királyi asszony általában nem szokott közvetlenül hozzám szólni, de úgy tűnt, üzenete van.

"Üdvözlöm, Lady" - mondtam mosolyogva. "Mi a helyzet?"

Rövid ideig zavarba jött a szófordulatomtól, mielőtt visszaplasztikázta a mosolyát. "A mester azt szeretné, ha felmentenénk a söprögetői szolgálat alól. Kifizetted a kezdeti daem kölcsönödet, és most már más feladatokra is átállhatsz. Bár nem volt benne biztos, hogy mit szeretnél helyette csinálni. Van valami ötleted?"

Gaster elragadtatottnak tűnt ettől a hírtől. "Most már bóklászhatsz, és megnézhetsz még több könyvet."

Nyilvánvalóan nem kerülte el a figyelmét, hogy amíg én "söprögettem", sikerült sokat olvasnom is.

"Ez elképesztően hangzik..." Elakadtam, amikor egy ismerős arc került a látóterembe, hátul a polcok között. Valaki, akivel sürgősen beszélnem kellett volna. "Hadd bolyongjak egy kicsit. Talán egy új feladat jut eszembe" - fejeztem be zavartan.

Gaster és Lady Hel úgy tűnt, nem veszik észre. "Ó, igen, fantasztikus ötlet - mondta. "Fedezd fel a sok polcot, olvasd el azokat a könyveket, amelyek megtetszenek, de ne próbáld meg kinyitni azokat a könyveket, amelyeken kulcsbetét van".

Ez teljes figyelmemet felkeltette. "Kulcsbetét?"

Megpördült, és átnézte a legközelebbi polcokat, mielőtt láthatóan talált egy ilyen "érinthetetlen" kötetet. "Nézd meg ezt" - mondta, és az arcomhoz tartotta a gerincét. Azonnal észrevettem a kis fémbetétet, a tökéletesen kerek lyukkal. "Az olvasó biztonsága vagy a titkos információk védelme érdekében zárva vannak. Elég keményen megrázza magát, ha megpróbálja kijátszani a zárat, és nem vagyok benne biztos, hogy maga elég erős lenne..."

Elakadt a szava, de mindannyian értettük a lényeget.

"Ne aggódj, Gaster" - mondtam. "Rengeteg olvasnivaló van itt anélkül, hogy aggódnék olyanok miatt, amelyek kiégethetik a szememet."

Ismét mosolygott, elégedetten, hogy figyelmeztetése célba ért, miközben visszatette a nem körülírható könyvet a polcra. "Hívj, ha szükséged van rám" - kiáltotta, mielőtt ismét elsietett. Ha egy tizedannyi energiám lenne, mint neki, valószínűleg sokkal többre vinném a dolgot, mint eddig.

De nem volt időm a lustaságom miatt aggódni, mert lopakodó üzemmódba kapcsoltam, és becserkésztem a férfit, akit korábban megpillantottam: Len az Ezüstföldekről. Ez volt az első alkalom, hogy Shadow barátai közül bárkit is láttam itt, és nem pazaroltam el a lehetőséget.

A tündér ismét ezüst köntösbe volt öltözve, ez a mostani még díszesebb és finomabb volt, mint a legutóbbi. Hogy hogyan járkált ennyi drágakővel és ennyi fémmel díszítve a karjait, azt nem értettem, de úgy tűnt, ez nem akadályozta, ahogy véletlenszerűen könyvek után kapkodott. Valami konkrét dolgot keresett, és szinte mindenből csalódott tekintetet hagyott maga után.

"Segíthetnél, ahelyett, hogy az árnyékban lapulsz - mondta, és nem fordult meg. "Szójátéknak szántam."

Szóvicc? Valamiféle áskálódás Shadowról, amit nem igazán értettem.

Kiléptem a polcok mögül. "Mióta tudod, hogy ott vagyok?"

Kuncogott, egy mély, gazdag hangot, amiben egészen biztos voltam, hogy a világ összes kibaszott varázsereje benne volt, ha a bőrömön végigfutó érzés ezt mutatta. "Már azelőtt láttalak, hogy megszülettél volna, édes farkas. Sehol sem tudsz elbújni."

Nem tudsz elrejtőzni.

"Oké, persze, ennek van értelme." Még csak távolról sem. "De most komolyan... Szükséged van segítségre a keresésben?"

Megrázta a fejét. "Nem. Már régóta keresem, hogy visszaszerezzek egy különleges drágakövet, amelynek a családomban kellett volna öröklődnie. Ellopta valaki, akiben megbíztunk. Nagyon kicsi az esélye, hogy valaha is visszaszerezzük, és mégis, amikor van szabadidőm, még mindig átkutatom a könyveket, hátha említést tesznek róla."

Megrántotta a fejét a polcok felé, bár minden ilyen sima mozdulatot nem igazán lehetett rántásnak nevezni. "A tündérkötetek mágia segítségével frissítik magukat. Csak a mi kövünkről sosincs semmi újdonság, és nélküle jelentősen meggyengülünk."

Nem kevés Tündérkönyvet olvastam már, és elég jól tudtam, miről beszél. "A drágakövekbe mágiát tudtok tárolni, hogy növeljétek a saját erőtöket, igaz?"

Ezért hordott olyan sokat magán, és ezért volt a családja különösen erős, a hiányzó drágakő ellenére is. A királyi családtagok az ő kultúrájában nem születtek a pozíciójukba, hanem erővel szerezték meg azt. Azt is tudtam, hogy az erőt tárolni képes drágakövek ritkák voltak Tündérországban, és mindegyiket kegyetlenül őrizték azok, akik birtokolták őket.

Len kissé lenyűgözöttnek tűnt a tudásomtól, ezüstös szemei csillogtak. "Helyes, kis farkas. A különböző kövek különböző képességekkel rendelkeznek. Amit elvittek, az egy rendkívül ritka sárga napkő, szinte korlátlan tárolási képességgel. A legenda szerint egy tiszta fénycseppből származik, a maga nemében az egyetlen ilyen." Megrázta a fejét. "Egyszerűen nincs értelme, hogy azok, akik elvették, ne használnák, pedig... ha mégis... ha mégis, akkor lenne róla feljegyzés. Az utolsó feljegyzett említés a Napkőről aznap történt, amikor ellopták a családomtól."

Ezen elgondolkodtam. "Majdnem olyan, mintha konkrét okból lopták volna el, és ez az ok még nem valósult meg?"

Szaggatottan kifújta a levegőt. "Ez az, ami aggaszt engem. Technikailag minden nap tárolhatnak energiaszilánkokat a kőben, ami nem aktiválná azt. Az évek során így is elég energiát halmoznának fel ahhoz, hogy elpusztítsák a tündéreket... vagy a Solaris rendszert. Ki kell derítenünk, ki lopta el, és meg kell állítanunk őket, mielőtt ellenünk használnák." Csalódottsága nyilvánvaló volt. "Az én feladatom, hogy megvédjem a családomat és a királyságomat. Nem vallhatok kudarcot ebben a feladatban."

"Megkérdezted Shadowt?"

Abban a pillanatban, hogy ezt kimondtam, megbántam, különösen, hogy Len mosolya egyre szélesedett, őszinte szórakozottság táncolt a vonásain. Most úgy tűnt, hogy Shadowra úgy gondoltam, mint az egyetlen megmentőnkre, és a vitatkozással csak még mélyebbre ásnám a gödröt.

"A pletykák ellenére - hangzott Len szórakozottan - Shadow nem tud mindent. És bármennyire is hasznos néha a barátom, ebben a Tündér-ügyben nem tud segíteni."

Egy horkantó nevetés szökött ki belőlem. "Pletykák? Fogadjunk, hogy ő maga kezdte őket."

Len őszintén úgy nézett ki, mintha próbálna nem nevetni. "Egy igazi barát sosem árulja el."

Igaz barát volt; mindannyian azok voltak. Nem volt kétségem afelől, hogy ha bárki megpróbálna bántani egyet a hat közül, a többiek kíméletlenül megtorolnák.

"Szerencsések vagytok, hogy itt vagytok egymásnak" - mondtam. "Biztos vagyok benne, hogy ha valaki olyan hatalmas, mint ti, nehéz olyan barátokat találni, akikben megbízhat. Örülök, hogy nektek sikerült a lehetetlen."

Len tekintete engem boncolgatott, olvasott a szavaim alatt. "Vérrel kovácsolt barátság vagyunk, amely a csatatéren született, ahol sokan közülünk a másik ellen harcoltak. A sors úgy döntött, hogy ugyanazon az oldalon erősebbek leszünk, főleg miután Shadow megmentette a fél életünket... és a többi már történelem."

"Shadow megmentett téged?"

A férfi bólintott. "Ó, igen. Mindig is magányos farkas volt, akinek az oldalán nem lehetett harcolni, egy elérhetetlen világból."

Végre eljutottunk a beszélgetés témájához, ami engem a legjobban érdekelt. Shadow és bármi is történt az Árnyékbirodalommal. Úgy értem, miért nem volt róla semmi információ? Miért zárták le az ajtaját, és miért csak Shadow maradt itt abból a világból?

A teremtményeimen kívül, természetesen.

Kétségbeesett vágyam, hogy megtudjam a helyzet miértjét, hogyanját és kiét, volt az oka annak, hogy becserkésztem a tündét. Nem mozdult el, amikor közelebb hajoltam hozzá. "Miért van Shadow itt, és miért nem az ő világában?"

Len megrázta a fejét. "Több kell egy szép arcnál, hogy rávegyél, hogy titkokat áruljak el arról a fickóról. Szétrúgná a seggem, és hidd el, fáj, amikor megteszi."

"Szóval meg kell kérdeznem tőle" - mondtam sóhajtva.

Len mosolya elhalványult. "Bátrabb vagy mellette, mint a legtöbb halandó. Igazából a halhatatlanoknál is, rajtunk ötünkön kívül. Ne engedj neki egy centit sem - jobban fog tisztelni téged."

Megvonta a vállamat. "Nem az én természetem, hogy meghunyászkodjak. Vagy megöl, vagy nem, és addig is van egy életem, amit élnem kell, és egy személyiségem, amit csiszolnom kell a magabiztosság gyakorlásával."

Len végigsimította a hüvelykujját az arcomon, a mozdulatnak egy szempillantás alatt vége lett. Zavarba ejtő volt, milyen gyorsan mozognak ezek a fickók - ha valaha is támadnának, halott lennék, mielőtt észrevenném, hogy jönnek.

"Ma este megint vacsorázunk - motyogta. "El kellene jönnöd."

Mielőtt válaszolhattam volna, eltűnt a semmibe, és én csak néztem körül, hogy kitaláljam, hogyan csinálta.

"Ezúttal lesz igazi étel?" Kiáltottam az üres térbe.

Az egyetlen válaszom egy mély nevetés volt, majd az energiája eltűnt a könyvtárból.