Jaymin Eve - Rejected, Huszadik fejezet

 


20

 

Shadow Beast olyan gyorsan távozott, ahogy érkezett, engem pedig Inky a szobámba vezetett, miközben próbáltam rájönni, hogy mi a fasz történik.

Ha azt mondanám, hogy össze voltam zavarodva, az erős alulbecsülés lenne.

Zavarodott voltam, amikor még Torma-ban próbáltam rájönni, hogy maga az Shadow Beast hogyan áldotta meg az egyesülést köztem és a leendő alfa önző faszfej között. Úgy értem, mi a fenét csináltam rosszul az előző életemben, hogy Torin párjaként végezzem?

Őszintén szólva, miután találkoztam magával a Szörnyeteggel, az volt a sanda gyanúm, hogy a valódi párkapcsolat nem az ő területe. Egyértelműen nem az az Ámor-típus... egyáltalán nem.

De igen, ez volt a szokásos szintű zavarodottságom - az alfa-párkapcsolati dolog az én normális életem szarkupacának számított, és ezzel nem volt semmi bajom. De ez... ez! Ez szinte hihetetlen volt, az agyam képtelen volt felfogni, mi történik velem. Két lehetőséget adott nekem, de úgy tűnt, mégis választott. Második lehetőség: a Shadow Beast foglya.

A kibaszott Shadow Beast.

És nem csak ez, hanem az is, hogy valami mágikus síkon léteztem - a Solaris rendszerben? -, amelynek szobái új világokba vezettek. És a könyvtárak. Két lenyűgöző, felbecsülhetetlen értékű könyvtár, tele az univerzum minden tudásával. Túl sok mindennel. Kurvára túl sok.

Lehet, hogy ez egy kicsit késleltetett reakció volt, de ki hibáztathatna érte? Bárkinek ebben a helyzetben szüksége lenne egy kis időre, hogy igazán felfogja az egészet.

Nem is beszélve a Shadow Beastről és az ő briliáns új tervéről.

Ha ki kellett volna találnom, milyen lehetett volna, ha elrabolnak, kínzás és fájdalom lett volna a vége. Talán a szívem rituális felfalása, vagy valami hasonlóan elbaszott dolog.

A szerencsémet ismerve, a pszichopata istenek valószínűleg a körmök vagy a szemgolyók gyűjtögetésével foglalkoztak.

Fura szemetek.

De nem, ehelyett inkább megtartott, hogy együtt vadászhassunk árnyéklényekre.

Ennek semmi értelme nem volt. Itt több minden történt, amiről nem tudtam, és semmiképp sem engedtem, hogy a pokolba is, hogy leengedjem az őrizetemet a bukott angyal kinézetű pszichopata mellett.

Ha valami, akkor csak még jobban rá akartam jönni, hogy kiderítsem a gyenge pontját. Mindenkinek van egy, és amikor rájöttem Shadowéra, arra fogom használni, hogy a világát alapjaira romboljam le. Por. Atomok. Mikroorganizmusok.

Én lennék a halál hírnöke a tüzes szemeknek, a szögletesre vágott állkapcsoknak és a fürtökkel teletűzdelt hajfürtöknek.

Aztán nevetnék a szabadságomig.

Felpattantam, kicsit jobban éreztem magam az új játéktervemmel, és körülnéztem a börtönömben. Az igazat megvallva, a börtön kicsit durva volt; egy nagy szoba volt, a túlsó végén egy félig-meddig tisztességesnek tűnő ággyal. Tíz lépcsőfokkal feljebb, mint az a vacak hálószoba, ami otthon volt.

Kinyitottam az antik szekrényt, amelynek íves tetején arany és ezüst berakásos részletek húzódtak végig, és a benne lévő tisztességes ruhatárra pislogtam. Átböngészve egyértelmű volt, hogy minden az én méretem és stílusom volt. Farmerek, rövidnadrágok, pólók és néhány kényelmes pulóver. A Szükség Szobája többet tett, minthogy csak szolgáltatott; úgy tűnt, hogy gondolatolvasó és memóriaolvasó, hogy megbizonyosodjon róla, hogy minden olyan, amilyet te magad választanál.

Kibaszottul hátborzongató. De hasznos.

És most a segítség volt minden, amit kérhettem.

A hálószobához egy kis fürdőszoba csatlakozott, és a fiókokban találtam piperecikkeket és sminket. Magas minőségű földi márkák, olyanok, amiket magazinokban olvastam, de egyedül sosem engedhettem volna meg magamnak.

Az előnyök elképesztőek lennének, ha nem járnának együtt egy megalomániás börtönőrrel.

Mivel Shadow a szokásos drámai módon távozott, úgy döntöttem, hogy gyorsan lezuhanyozom, és rendbe szedem magam. Ledobva a rongyos inget, felsóhajtottam, ahogy a forró víz a megfeszült izmaimra csapott, és egy pillanatra hagytam, hogy szétessenek.

Csak egy pillanatra.

A vállam nekicsapódott a csempének, miközben a fejem előrebukott, és erősen összeszorítottam a kezem. Meg tudom csinálni. Túl tudom élni. Torma után bármit túlélhetek.

A hamvakból fel fog támadni a főnix.

Egy mantra volt minden, amire egy csajnak szüksége volt, hogy túlélje az életet. Nem igaz?

Miután megtisztálkodtam, felöltöztem egy lyukmentes alsónadrágba - mi a fene? - és egy egyszerű fehér ingbe, úgy éreztem, készen állok arra, hogy kitaláljam, hol a helyem ebben a furcsa világban. Az új teniszcipőm némán haladt az ajtó felé, a kezem az ősi fekete kilincsre telepedett, arra számítva, hogy zárva lesz, amikor megpróbálom megnyomni a kart. Csakhogy kattant, és kiléptem, hogy ott találjam Inky-t, aki ott hűsölt, mint a Casper, a szellem hátborzongató változata.

"Hű, fura, hogy itt találkozunk" - mondtam hamis lelkesedéssel. "Hiányoztál az alatt az egy óra alatt, amíg külön voltunk, Inky. Soha többé ne hagyj el."

Magasabbra kavarodott, körbecsúszott az új ruhámon, mintha azt próbálná kitalálni, mi van rajtam. "Általában így nézek ki, amikor nem vagyok félmeztelen" - mondtam vigyorogva.

A fekete árnyék a duplájára duzzadt, és úgy tűnt, hogy szinte... rángatózik. Ezt nevető mozdulatának akartam nevezni, mert bármi más túl rémisztő volt ahhoz, hogy belegondoljak.

Minél nagyobb lett, annál több meghatározást láttam a belsejében, amit korábban csak árnyékos füstörvénynek gondoltam. Úgy nézett ki, mint egy hatalmas agy, a szinapszisok között elektromos impulzusokkal. Az emberi agyak nem voltak a szakterületem, de elgondolkodtatott, hogy Inky talán sokkal érzékenyebb, mint eredetileg gondoltam.

Kizárt, hogy ez csak az Shadow Beast egyik hajtása volt... Inky határozottan a természetfeletti lények sajátos fajtája volt.

"Mi vagy te?" Kérdeztem, a kíváncsiságom miatt törtek ki belőlem ezek a szavak. "Olyan vagy, amilyet még soha nem láttam."

A fene tudja, miért tettem a következőt, de néha az agyam lassú. Nincs más magyarázat arra, hogy miért nyúltam önként a fekete füsthöz. Ahogy az ujjbegyeim végigsiklottak a sötétségen, jeges hideg futott végig a karomon, mielőtt visszazuhantam a seggemre, mintha valaki átdobott volna a fél szobán.

"A francba!" Ziháltam, próbáltam lerázni magamról a hideget, miközben ügyetlenül talpra álltam. "Erre nem számítottam." Inky már korábban is megérintett, de úgy tűnik, ez nem volt kétirányú. Vagy talán ez volt az első és egyetlen figyelmeztetésem, hogy ne merészkedjek oda, ahová nem hívtak.

Inky kisebbre zsugorodott, de határozottan még mindig izgult. Önelégült fattyú, akárcsak Shadow.

Úgy döntöttem, hogy elég időt vesztegettem a halogatással, és elhaladtam a füst entitás mellett a Tudás Könyvtárába. Amikor átléptem a fátyolon, egy goblin várt rám a másik oldalon.

"Gah." Hátraugrottam, és majdnem megint belebuktam Shadow búvóhelyébe. "Ne állj ilyen közel, Gaster."

Mélyen meghajolt. "Elnézést kérek, Miss Mera. Már vártam a visszatérését, hogy folytathassam a túrát, és felvázolhassam a feladatait."

Nagyon úgy éreztem, mintha az első munkanapomon beavatásra készülnék, de ha ez több tudáshoz vezet, és esélyt ad arra, hogy megtaláljam a módját annak, hogy elszakadjak minden istenség pöcsétől, akkor bármit elfogadok, amit hozzám vág. Ha ez a könyvtár a világ tudását tartotta... kellett lennie itt valaminek, ami meghatározta az Árnyékfattyú gyengeségeit.

" Mutasd az utat!" Mondtam lelkesen. Gaster rám pislogott, azok a furcsa szemek megragadták a figyelmemet, ahogy egy zöldes csillogás beborította a feketét, mielőtt eltűnt.

"Végre valaki, aki ugyanolyan izgatottan várja a tanulást, mint én" - mondta, és azon tűnődtem, vajon a zöld villanás az ő boldogsága volt-e, ami átsütött rajta.

"Teljesen" - vágtam közbe, készen arra, hogy megvajazzam ezt a koboldot, hogy legyen egy erős szövetségesem a jövőbeli problémákhoz. Úgy értem, lehet, hogy fizikai értelemben nem volt erős, de valaki, aki a "Tudás Könyvtárának portása" szerepet töltötte be, hasznos barátnak kellett lennie.

Az igazat megvallva, valahogy kedveltem őt. Az ő lelkesedésével és gyermeki életörömmel rendelkező emberek kevesen voltak az én világomban. Az alakváltók inkább a vagányságra és a mogorvaságra voltak jellemzőek; még a kölykeink is pimasz kis szarháziak voltak.

Ahogy visszafelé haladtunk a sok könyvespolc között, észrevettem, hogy az a rengeteg lény, akit korábban láttam, mind eltűnt, és helyükön újak járkáltak a polcokon, könyveket halmoztak a karjukba, majd ismét távoztak a világuk ajtaján.

"Szóval ezek közül a világokból származó lények közül senki sem dolgozik itt?" Kérdeztem.

Gaster visszafordult, hogy rám nézzen, az az átkozott mosolya még mindig a helyén volt. "Igazából senki sem dolgozik itt, de van néhány tucatnyi demi-fey, akik fenntartják a működést. A Tudás Könyvtára nagy hatalommal bír, és ha rossz kezekbe kerülne..." Erre a gondolatra most az egyszer nem mosolygott el.

"Hová kerülnek a polcok, amikor éjszakára összepakolnak?" Kérdeztem, és az első üres utamra gondoltam ezeken a termeken keresztül.

Egyfajta üres tekintettel nézett rám. "Nem mennek sehova. A polcok úgy maradnak, ahogy most vannak. Semmi sem változott a Solaris rendszerben és a Tudás Könyvtárában, mióta ezer évvel ezelőtt itt kezdtem."

Oké, figyelmen kívül hagyva a tényt, hogy legalább ezer éves volt, a mondandója többi részére koncentráltam.

"Ez nem lehet igaz" - mormogtam. "Amikor tegnap vagy mikor is sétáltam át ezen az épületen Árnyékkal, ez a terem üres volt. Csak az ablakokat és az ajtókat láttam, de polcokat vagy könyveket egyáltalán nem."

Gaster egy másodpercig várta a választ, mintha mérlegelné a gondolatait. "A mester döntött volna a sorsodról" - mondta végül, a hangja halkabb és kevésbé élénk volt, mint általában. "Amíg ez nem dőlt el, addig nem lettél volna beavatva az itt található tudás ajándékába."

Ó. Hát persze. " Shadow valószínűleg már akkor meg akart ölni engem" - mondtam. "Szóval van értelme."

Gaster mindkét kezét felemelte, és pánikba esettnek tűnt. "Ó, nem, biztos vagyok benne, hogy nem. Csak óvatos az idegenekkel." Igen, ez volt az.

Most a könyvtár közepén álltunk, körülöttünk asztalok és székek tömkelege és néhány pufók babzsák, amelyek szuper hívogatónak tűntek. Sajnos nem volt időm arra, hogy egy jó könyvvel a mélyükbe merüljek, mert "dolgom" volt.

"Furcsa érzés, hogy én vagyok az egyetlen, aki nem demi-fey" - mondtam.

Gaster bólintott. "Tudom, de nem fogod magad egyedül érezni. Ahogy mondtam, sokan mások is mindig itt vannak, hogy tudást gyűjtsenek. A legnagyobb megtiszteltetés, ha valakit arra választanak, hogy a könyvtárat tanulmányozza."

"Pontosan hány világ van ebben a Solaris rendszerben?"

Természetesen említett néhányat, de a tudás iránti igényem minden itt töltött órával egyre nőtt. A meg nem nevezett ajtók hívogattak, követelték, hogy megismerjem őket.

A szeme tágra nyílt, fekete gömbök csillogtak a felettünk pislákoló fényekben. "Ó, most aztán igazán nagy élvezetben lesz részed. Kövessen!"

Így hát követtem.