Jaymin Eve - Rejected, Huszonegyedik fejezet

 


21

 

Olyan átkozottul gyorsan ment, hogy szerencse, hogy alakváltó voltam, és képes voltam lépést tartani rövid, erős lábaival. Egyenesen a szoba legtávolabbi pontjához vezetett, a fátyolhoz, amely eltakarta a fehér folyosót a szem elől.

"Ez a könyvtár!" Gaster ciripelt.

Értetlenül bámultam körbe, próbáltam rájönni, miről beszél. " Címtár?"

A csillogó fátyol felé mutatott. "Amikor nem a könyvtár védelmét szolgáló korai figyelmeztető rendszerként működik, akkor a Solaris rendszerben való navigálásra használható."

Ó, igen. Na, ez aztán kiváló hír volt.

Gaster egy kis panelre tette a kezét, amely eltolva volt a fátyolhoz képest, és mivel ugyanolyan fehér volt, mint a falak, teljesen elkerülte a figyelmemet, amíg meg nem érintette. "Tedd ide a kezed - magyarázta -, és mondd, hogy "divulge".

Abban a pillanatban, ahogy a szó elhagyta az ajkát, a csillogó fátyol megszilárdult, és egy nyolc láb magas térképpé változott. Egy nagyon részletes térképpé...

Gaster átcsúsztatta a képernyőt, és ráközelített egy szakaszra.

Egy nagyon részletes és interaktív térkép. Kurvára igen!

"Itt állunk, és innen minden mást megtalálsz..." Valaki a nevét kiáltotta, és egy apró alak sietett a látóterébe.

"Egy könyv hiányzik" - mondta. Egyértelműen egy másik goblin volt, aki vállig érő aranyhajával és sűrű, sötét szempilláival határozottan nőiesebbnek tűnt, mint Gaster.

"Ő Lady Hel - mondta. "Ő a demi-fey királyi családból való, és a végső szerepébe való átlépés jogának részeként segít nekem itt."

Bólintottam, mintha tudnám, mi a faszról beszél. Lady Hel felém sem nézett, már sietett is vissza az eltűnt könyv tragédiájához.

"Ha megbocsátanál, amíg elintézem ezt a katasztrófát - mondta Gaster egy fejbiccentéssel. "Nyugodtan navigálj a könyvtárban, én pedig hamarosan visszatérek."

Széles vigyort vágtam rá. Ez a fajta vak bizalom még bajba sodorta volna, de egyelőre nem tennék semmi őrültséget. Főleg nem úgy, hogy Inky a közelben settenkedett, és nem engedett ki a "látóteréből".

"Itt leszek - ígértem meg.

A maga golyónál is gyorsabb módján eltűnt, én pedig megpördültem a címjegyzék felé, készen arra, hogy megtanuljak mindent, amit csak tudok, annyi idő alatt, amennyi időm van. Először a térkép egészére koncentráltam, és ráközelítettem, hogy a szobát teljes egészében láthassam. A kép körülbelül tízszer nagyobb volt nálam, ezért hátráltam néhány lépést.

Sasszemmel láttam a Tudás Könyvtárát, így jól áttekinthető volt az alaprajz. Megszámoltam a két fal mentén futó ajtókat: mindegyiken ötöt. El voltak tolva, és hosszú sorok és polcok tagolták őket, és amikor ráközelítettem az egyes polcokra, láttam, hogy sokukban olyan könyvek vannak, amelyek megfeleltek a közeli ajtókkal rendelkező országoknak. Az egyik Tündérország közelében egy kis világító pont volt, ezért az ujjamat rápréseltem.

Egy csilingeléssel felbukkant egy üzenet. Tündérország története: Nagy Szörny dinasztia a levegő népének.

Szent szar! Ezzel a könyvtárral olyan jól el tudtam volna navigálni ebben a szarban. Azt kívántam, bárcsak importálhatnám a térképet a telefonomra, és mindenhová magammal vihetném.

A tíz ajtó volt az első számú prioritásom, ezért megnyomtam a hozzám legközelebb eső világító pontot. Az igazi ajtó a vállam fölött volt; innen láttam, hogy a közepén egy apró sötét örvény van. "Az unokatestvéred?" Kérdeztem Inky-t, kuncogva a saját hülye viccemen.

A címtárban felbukkant az információ négyzete... Tundera. Az elveszettek földje. Sötét lelkek laknak ebben a fény nélküli világban, és innen vagy megváltást, vagy az igazi pusztulásukat találják meg.

Oké, rejtélyes és hátborzongató. Kibaszottul király.

A következő ajtó, amit a való életben is láthattam, egy normális, jellegtelen fehér ajtó volt. Az információ felbukkant: Valdor. A vámpírok szülőhelye. A vágy és a sötétség teremtményei. Az életerő ivói.

Ó, igen. Vámpírváros.

Várj... vámpírok? Voltak igazi vámpírok? Az emberek világában is voltak?

Gyakorlatilag rávetettem magam a következő ajtó információs gombjára, kétségbeesetten akartam tudni erről az egész természetfeletti galaxisról. A következő ajtó túl messze volt a könyvtárban ahhoz, hogy lássam, így csak vártam, hogy megjelenjen az információ.

Karn: a világ túlnyomórészt vízből áll. Lakói többnyire képesek fent és lent létezni.

Ezt már tudtam, és az információ túl rövid volt az én ízlésemnek, de szerencsére a közeli polcokon bőven volt még több információ. Csak el kellett kezdenem olvasni. Megnyomtam az egyik pontot a Karn ajtóhoz legközelebbi polcon. Azonnal csilingelt. Karn: történelem, szabályok, előírások, vízforrások.

Amint itt végeztem, máris rávetettem magam.

Az utolsó két ajtó ezen az oldalon a terem Tündérség volt: eredeti mágiával teli föld. Lakói különböző kasztokból, köztük seelie és unseelie, demi-fey és a lurkók. Az utolsó ajtó pedig Fagyott Tundra volt: nincs ismert lakója. Túl szélsőséges ahhoz, hogy felfedezzük.

Nos, ez érdekes volt. Gyorsan továbbmentem a másik oldalra, és sorrendben ezek voltak:

Brolder: Az alakváltók szülőhelye. Hibridek. És a mélység vadállatai.

Honor Meadows: a fény eredeti forrása. Hatalmas, minden tudást felülmúlóan erős.

Árnyékbirodalom: információ ismeretlen. Kritikus hiba.

Figyelők: mindentudó hatalommal rendelkezők. Sokakat kormányoz. Kevés embernek válaszol.

Sivatagi földek: hő és tűz, mágia és kívánságok szülöttei.

Pislogtam. "Mi a faszom?" Motyogtam hangosan. Annyi kérdésem volt. Egyszerűen csak annyi.

"Elnézést kérek!" Gaster mondta, a szavai átütöttek zavarodott agyamon. "Úgy tűnik, egy könyv rosszul került a polcokra, és általában a könyvtár maga kezeli ezt a helyzetet, de ebben az esetben két kategóriába is be lehetett sorolni, és itt keletkezett a zűrzavar...".

Folytatta a fecsegést, én pedig üres tekintettel bámultam rá, az agyam még mindig ezeken a különböző és hatalmas világokon töprengett, amelyek ehhez a Solaris rendszerhez kapcsolódtak. A róluk szóló információ talán rövid volt, de elég volt ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődésemet. Különösen Brolder, az alakváltók nyilvánvaló szülőhelye. Vajon Shadow is ott volt, amikor megteremtett minket, létrehozva a saját emberi hibrid változatát? Vagy volt más magyarázat?

Ha már a magyarázatnál tartunk... Mi a fene volt az Árnyékbirodalommal? Kritikus hiba?

"Miss Mera?"

Gaster felnézett rám, göcsörtös arcát még jobban ráncba szedte az aggodalomnak tűnő aggodalom.

"Tíz világ vezet ebből a könyvtárból - fojtottam ki a szót.

Megbillentette a fejét, a szemei szinte beleolvadtak a barna bőrébe, ahogy kissé kivilágosodtak. "Valójában tizenegy." A könyvtár felé rántotta a fejét. "Ezen túl van az emberekre vezető út."

Igen, így van. Igen, így van. Ezt tudtam. Végigjártam azt a hosszú folyosót... vagy legalábbis a nagy részét cipeltek.

A tekintetem Inkyre siklott, aki először kúszott közelebb, mióta megérintettem. Mintha tudta volna, hogy az Shadow Beastre gondolok. Vissza, ribanc,- figyelmeztettem mentálisan, és akár az arckifejezésem miatt, akár nem, abbahagyta a közeledést. Jó Inky.

"Mi van az Árnyékbirodalommal?" Kérdeztem, és visszafordultam Gasterhez.

Az arca leesett, mielőtt megrázta a fejét. "Ez nem az én történetem. Most pedig, kérlek, kövessetek."

Megpördült, és visszasietett a könyvtárba, én pedig utána bámultam. Gondolom, ez volt az ő kemény határa, és ő nem lépte át. Követve az utasítás szerint, a kínos csend körülbelül tizenöt másodpercig tartott, mielőtt visszatért vidám önmagához. "A mester azt akarja, hogy a takarítással kezdjem, és onnan fogsz felfelé haladni".

Fogamat összeszorítva nem ellenkeztem. Nem kétséges, hogy végig ez volt Shadow terve, és elhatároztam, hogy soha nem fogja megtudni, hogy pontot szerzett ellenem. Persze, a világon szinte mindennél jobban utáltam a takarítást, de ki akartam menni, és tökéletesen megfelelő munkát végezni majdnem takarításban. Semmi sem jobb, mint a mérsékelt erőfeszítés, hogy bizonyítsam az igazamat.

Gaster elvezetett a takarítóeszközökhöz, amelyek mind vadonatújak voltak, mert "a könyvtár általában kitakarítja magát", de ennek ellenére a következő akárhány órát egy seprűre támaszkodva és a pormentes polcok portalanításával töltöttem.

Mindeközben mosollyal az arcomon, mert baszd meg, Shadow Beast. Azt akarta, hogy féljek tőle, és fogalma sem volt róla, milyen közel állt ehhez az eredményhez, de azt is biztos akarta, hogy gyűlöljem. Ebben sikeresnek mondhatta magát.

Ebben a könyvtárban, a világokból érkező, állandóan forgó vendégekkel lehetetlen volt megmondani az időt. Hogy elüssem a napot, jó néhány órát azzal töltöttem, hogy megpróbáltam kitalálni, melyik világból jöttek az egyes lakók. Néhányan szuper nyilvánvalóak voltak - mint például Karn -, míg másokról fogalmam sem volt.

Az egyetlen állandó ezen a helyen az a tucatnyi goblin volt, akik úgy tűnt, hogy mind Gastert követik. Élveztem őket is figyelni, a goblinok között világos hierarchia volt, aminek látszólag semmi köze a nemhez vagy a pozícióhoz, csakis az intelligenciához és a tisztelethez.

Talán ők voltak a legfejlettebb faj az összes közül.

Miközben figyeltem az embereket, megtanultam, amennyit csak tudtam, és elraktároztam mindezt a jövőbeni használatra, a gyomrom elkezdett korogni. Hangosan. Inkyre, a kukkolómra pördültem, és morogtam. "Ennem és aludnom kell. Intézd el!"

Az örvény egyre nagyobbra duzzadt, és újra láthattam az összes szikrázó fényt, ami a sötétség örvényében kavargott. Túl fáradt és éhes voltam ahhoz, hogy érdekeljen, hogy most már majdnem akkora volt, mint én, és át tudott lőni a szobán, ha felbosszantottam. Szerencsére, mielőtt füstfelhővel kellett volna ledobnom magamról, Gaster jelent meg, sugárzó mosollyal a helyén. "Hűha, a mai kemény munkáddal bizonyára feldobtad a helyet."

Törvényszerűen minden egyes önuralmamra szükségem volt, hogy ne vágjam be a ciripelős száját. Mondtam volna korábban, hogy kedvelem őt? Mi a faszt gondoltam?

"Megmutatom neked az étkezőt - csiripelte -, ahol annyi élelmet szerezhetsz, amennyire szükséged van". A jókedvem felemelkedett, és csak úgy újra lekerült a szar listámról.

"Köszönd meg a fenevadnak." Ziháltam, és hagytam, hogy a seprű a padlóra csattogjon. Egy szempillantás alatt eltűnt, a szoba varázsereje egyértelműen megmutatta, mennyire haszontalan volt a söprésem. "Körülbelül öt másodpercre vagyok attól, hogy éhen haljak."

A farkasom felemelte a fejét, dörmögve ringatta a mellkasomat, és rájöttem, hogy órák óta most éreztem először. Itt visszafogott volt, nyugodt a mellkasomban, és néha elgondolkodtam, miért viselkedik úgy, mintha már évek óta együtt váltanánk, nem pedig egy-két alkalommal. Ennek furcsasága azonban olyan alacsonyan volt a szarságokért aggódni való skálámon, hogy alig foglalkoztam vele.

Nem. A farkasom és én - és a mi diszfunkcionális kapcsolatunk - volt a normális része a jelenlegi élethelyzetemnek.

Szomorú, hogy ezt kell mondanom.