Jaymin Eve - Rejected, Huszonharmadik fejezet

 


23

 

Miután felöltöztem farmerbe, vastag kabátba, kesztyűbe és gyapjú sapkába - kilencven százalékig biztos, hogy ezek a ruhák nem voltak korábban a szekrényemben -, végigsétáltam a könyvtáron Shadowval. Inky megint a közelünkben volt, a gazdája körül settenkedett, de valahogy jól éreztem magam, hogy ott van. Mint egy plusz tartalék ezekkel az árnyéklényekkel szemben. Már maga a név is félelmet idézett, és nem voltam biztos benne, hogy képes leszek meglátni őket, és nem fogok kiborulni.

"Hogy működik ez az egész?" Kérdeztem figyelemelterelésként, amikor a Földre vezető folyosóhoz közeledtünk.

"Megdöbbentő, ahogyan véletlenszerű szavakkal dobálózol, és azt hiszed, hogy azok mondatokat alkotnak" - mondta Shadow, akcentusa kicsit erősebb volt a szokásosnál.

Megvonta a vállamat. "Talán csak nem vagy elég okos ahhoz, hogy lépést tarts velem."

Megrázta a fejét, de megállt a válaszadásban, amikor valaki Karnból közelebb lépett hozzá - nem érintette meg, ahogy azt láthatóan szerette -, és odasúgta neki.

A vízi lények még mindig a legszokatlanabbak közé tartoztak, amiket valaha láttam, és ez mond valamit, tekintve a demi-fey és brolder lakosokat. De mégis, a testük szinte áttetsző jellege, és az, ahogyan csont nélkülinek tűntek, miközben a legkisebb helyeken is átcsúsztak, teljesen lenyűgöző volt.

"Mit mondtak?" Kérdeztem.

Shadow felém billentette a fejét, és mivel ismét két méter magas volt, kihúztam a nyakam, hogy a látómezőmben maradjon.

"Miből gondolod, hogy ez rád tartozik?" - kérdezte. De nem morgott vagy zsörtölődött, úgyhogy ezt már győzelemként könyvelhettem el.

Megvonogattam a vállamat. "Biztosan nem. De fogva tartasz, és kíváncsi vagyok erre a helyre, úgyhogy kérdezősködni fogok."

Az ajkai valóban apránként megrándultak, és egy pillanatra úgy tűnt, hogy szórakozott rajtam. "Tanulj meg helyesen kérdezni, kölyök, és talán túléled."

Ó, remek. Nagyon megnyugtató.

Aztán elindult, hosszú lábai átküldték a csillogó fátyolkönyvtáron és a földi folyosóra. Pontosan ugyanúgy nézett ki, mint a múltkor, egy fehér, több ajtóval tarkított folyosó.

"Ezek is más világokba vezetnek?"

Már az első alkalommal is mondott valamit róluk, de az életemre esküszöm, nem emlékeztem, hogy mi volt az. Kétségtelenül a félelem miatt nem emlékeztem azokra az órákra.

"Nem. Az igazi világok mind a könyvtáron kívül vannak" - mondta, és meglepett azzal, hogy közlékeny volt az információval. "Ezek az ajtók más területekre vezetnek."

És az információ elapadt.

Nem volt több idő a kérdésekre; olyan gyorsan haladt, hogy gyakorlatilag sprintelnem kellett, hogy lépést tartsak vele. Nem fogtam meg, ahogyan először belépett ebbe a csarnokba, amikor a Földről idejöttünk, és nyilvánvalóvá vált, hogy miért, amikor a fehér falak egyszer csak elkeskenyedtek, majd egy erdőben álltunk. Egy nagyon sűrű, hóval borított erdőben, a kora esti levegő hőmérséklete a másodperc tört része alatt drámaian leesett.

Ahogy jeges szellő vágott át rajtam, megborzongtam, és hálát adtam, hogy legalább annyi ruhám volt rajtam, mint amennyi. A farkasváltók nem érezték úgy a hideget, mint az emberek, de ha ilyen alacsony volt a hőmérséklet, akkor is szenvedtünk védelem nélkül.

Shadow megállt a túlhajtott sétatempójában, felemelte a fejét, és mély lélegzetet véve lehunyta a szemét.

"M-Már elvesztetted?" Csattogtam, mivel a testemnek a vártnál hosszabb időbe telt, hogy alkalmazkodjon a gyors hőmérséklet-változáshoz.

Sötét pillantást vetett rám, és a kivételesen gyenge fényben a szemében lévő tűz úgy izzott, mint millió szentjánosbogár. "Az Árnyékbirodalomból származó lényeket nem könnyű követni vagy megfékezni, de ha szabadon kószálnak, hónapok alatt a Földet, annak számos erőforrásával együtt, a földdel egyenlővé teszik".

Belsőleg összerezzentem. Bassza meg! Ezt tettem... kiszabadítottam ezeket a lényeket, amelyek elpusztíthatják a világot.

Közelebb lépve hozzá, de elég távolságot tartva ahhoz, hogy ne perzselődjek megint - még ha ebben a helyzetben egy kis tűz jól is hangzott -, körülnéztem. "Szóval, képes vagy a nyomukra bukkanni és megfékezni őket?"

Gúnyosan gúnyolódott, mintha ez ott lett volna a top hülye kérdéseim között. És figyelembe véve, hogy sokukra hogyan reagált, volt némi kemény verseny. "Majd megtanulsz félni tőlem, kis farkas."

Most rajtam volt a sor, hogy gúnyolódjak, csakhogy ez inkább horkantásként jött ki belőlem. "Igen, igen. Ezt mondogatod folyton. De mi értelme van annak, hogy azt akarod, hogy mindenki féljen tőled? Nem tűnik jó módszernek a barátkozásra."

Abbahagyta, amit csinált, és még Inky is abbahagyta a karjai körüli örvénylést, helyette a mellkasához telepedett. "Azt akarod, hogy barátok legyünk?"

Megvonogattam a vállamat. "Úgy értem, mit ártana, ha egy darabig együtt maradnánk, miközben megpróbáljuk felkutatni ezeket a sötétség teremtményeit?"

Shadow volt az, aki közelebb lépett hozzám, az energiája simogatott, melegséget küldött a testembe, ami majdnem olyan jó volt, mint egy orgazmus. "Öt olyan lény van ezen a világon, akit barátomnak hívok" - motyogta, akcentusa a legerősebb volt, amit valaha hallottam. "Öt, akikre az életemet is rábízom, és akikért akár a halálig is harcolnék."

Ezen a ponton már eszméletlen voltam, elvesztem a hangja és az ereje rabságában, de ő nem használta ki a helyzetet. Nem. Ellépett tőlem, elszakítva tőlem a finom forróságot és a bizsergető energiát.

"Nem vagy benne abban az ötösben, farkas."

Elindult, én pedig pislogtam, próbáltam visszahozni magam a valóságba.

A tény, hogy nem voltam abban az öt lényben, akikre az életét bízta, nem kellett volna, hogy meglepjen. Körülbelül egy egész három másodperce ismertem ezt a fickót, és ezalatt az idő alatt főleg kínzásból, fanyalgásból és félelemből állt, de valami hülye oknál fogva csalódást éreztem, amikor ezt hallottam tőle.

Talán a Shadow Beastnél töltött időm végére hatra emeli ezt a számot. Vagy talán tüzes szőrgombolyaggá gyilkolna.

Az, hogy nem tudtam, melyik irányba fog ez az egész menni, nem volt olyan szörnyű, mint amire számítottam. Talán elment az eszem, vagy talán... csak talán, itt kezdődött az életem igazán.

Csak annyit kellett tennem, hogy életben maradok, ami azt jelentette, hogy nem bosszantom fel ezt a szörnyeteget - és maradok, hogy lássam, mit tartogat számomra a sors.

Ha már itt tartunk, ismét futásnak eredt, és az árnyéklény nyomában járt. Nem volt éppen gyors folyamat. Mérföldeket gyalogoltunk, a hó egyre vastagabb lett a lábam alatt, és a levegő egyre hidegebb az elemeknek kitett minden testrészemen. Bármennyire is próbáltam a kabátomba bújni, a legtöbb részem még mindig fázott, és végül, amikor a szempilláim már nem voltak mások, mint fehér pattogatott jégkrémek, megálltam.

"Te most komolyan ilyenkor szórakozol velem?" Morogtam, a farkas üvöltött a mellkasomban. "Miért vagy ennyire használhatatlan a nyomkövetésben?"

Igen, fáradt voltam. Kimerültem, sőt. És kurvára elegem volt abból, hogy fél Kanada vadonján átvonszoljanak, csak azért, mert egy kis eséllyel belebotlok egy árnyéklénybe.

"Mit mondtál?" Őszintén meglepettnek tűnt.

"Azt vártam, hogy ennél jobban értesz a nyomkövetéshez" - folytattam hanyagul, az életben maradás egész terve elveszett kimerült bosszúságomban. "Csak kibaszott körökben vezetsz minket." A levegőbe dobtam a kezem. "És mi a fenét keresek én itt egyáltalán? Miért van rám szükséged? Annak kell visszaadnia az árnyakat, aki felszabadította őket, vagy mi?"

"Igen" - vicsorgott. "Annak a gondatlan, szánalmas embernek, aki szabadon engedte az árnylényeket, hogy elpusztítsa a Földet, vissza kell követelnie őket."

Hát, a francba.

"Akkor úgy hangzik, hogy nem igazán tudsz megölni" - mondtam, megtalálva a jó oldalát.

Hatalmas, erős és harapós kezek tekeredtek a bicepszem köré, és felhúztak, hogy az arcom a kétméteres magasságában legyen. A vicsorgó arckifejezésére kapkodtam a levegőt, ami tökéletes volt abban, hogy mennyire félelmetes és lélegzetelállító. "Alábecsülöd mind a saját, mind a Föld fontosságát. Nincs szükségem erre a világra. De neked... neked itt vannak barátaid. Sőt, még családod is. Jól tennéd, ha ezt nem felejtenéd el."

A tanácsai szilárdak voltak, már amennyire a tanácsok számítanak, de engem sokkal jobban lekötött a tény, hogy megint megérintett, és nem fájt. Mennyire rendkívül igazságtalan volt, hogy egyoldalú érintéses kapcsolatot tudott kezdeményezni közöttünk. Minden eddiginél jobban akartam megérinteni őt, csak azért, mert nem volt szabad.

"Újra felvettem az erőnyomát - mondta hirtelen, áttörve a köztünk feszülő, szorosan szövődő feszültséget, és a lábamra ejtett. "Kövess engem."

Csettintettem volna a sarkammal, és tisztelegtem volna neki, de ő már elment, és az okoskodó akcióm kárba veszett volna. Hát jó. Biztosan lesz majd még rá alkalom.

Shadow most már elszántan mozgott, látszólag ráállt erre az erőnyomra. Az én képességem, hogy lépést tartsak vele, egyre fogyott, és ahogy a farkasom halkan nyüszített a mellkasomban, hogy szabad legyen, azon gondolkodtam, hogy talán az lenne a legjobb, ha váltanék. Éppen meg akartam kérdezni tőle, amikor megkerültünk egy különösen sűrű facsoportot, és kiléptünk egy befagyott tó szélére.

Amikor Shadow Beast elrabolt Torma elől, még csak néhány hete volt a tél, de ahol most voltunk, téli időjárás volt, és azon tűnődtem, vajon a Földön gyorsabban telik-e az idő, mint a Tudás Könyvtárában. Vagy tényleg messze északon voltunk Kanadában?

Nem mintha az idő igazán számított volna, amikor pont a befagyott tó közepén egy... lény volt, amely annyira túlmutatott mindenen, amit valaha láttam, hogy szinte elakadt a lélegzetem.

"Ez az?" Fojtottam ki, ösztönösen közelebb lépve Shadowhoz.

"Igen. Ez egy abervoq."

Olyan gyorsan mondta, hogy alig értettem az idegenül hangzó nevet, de az biztos, hogy maga a lény nem maradhatott ki. Közel nyolc láb magasan állt, mint Shadow, és egy csavaros szörnyeteg volt. A felső része úgy nézett ki, mint egy bika, hatalmas szarvakkal, orral és nagy szemekkel. Az alsó fele egy bozontos medve volt, fekete bundával, amely jól beleolvadt az őt körülvevő sötétségbe.

Nem csak a sötétség vette körül. Nem. Halomnyi tetem volt ott, több száz darab, melyek halállal töltötték meg a tavat.

"Az összes állat - fojtottam ki. "Mindet megölte."

Jávorszarvasok, medvék, nagymacskák, kis nyulak. Semmit sem kímélt meg a haragjától.

"Az abervoqok vérrablók" - suttogta Shadow. "A vámpírokhoz hasonlóak, de számukra ez többről szól, mint a túlélésről. Ez egy sport. Megpróbálják egymást felülmúlni a legtöbb gyilkossággal. Ők az egyik legveszélyesebb teremtmény, ami az Árnyékbirodalomban létezik."

"Remek" - válaszoltam ugyanilyen halkan, képtelen voltam elfordítani a tekintetemet a holdat bégető éjféli lényről. "Hogyan állítjuk meg?"

Éreztem a tekintetét rajtam, nehéz és mérlegelő volt, és el kellett döntenem, melyik ijesztő lényt bámuljam. Shadow Beast győzött.

"Rájöttél már, hogyan érintsd meg újra az Árnyékbirodalmat?" - kérdezte tőlem.

Némán megráztam a fejem. A szavak ott voltak az agyamban, de nem tudtam kivenni őket a számon.

"Akkor meg kell fékeznünk és el kell zárnunk az egyik börtönszobában, hátul a könyvtárban" - mondta - "amíg meg nem tanulsz uralkodni a képességeiden."

Bólogattam, miközben végig csodálkoztam ezeken a képességeken. Milyen képességeim voltak egyáltalán? A farkasváltóknak nem lett volna szabad megérinteniük az Árnyékbirodalmat, akkor nekem miért lehetett volna? És vajon elég gyorsan megtanulnám-e újra, hogy megállítsam a Föld felemésztését?

Shadow kilépett a jégre, egyre nagyobbra nőtt, amíg nagyobb nem lett, mint amekkorának valaha is láttam, és ismét azon tűnődtem, vajon van-e felső határa a méretváltozásainak? És vajon láthatom-e valaha is?

Inky vele együtt nőtt, a füstös örvények tömege addig duzzadt, amíg a sötétség ura mögött maga a sötétség viharfelhője lett. Az én szemszögemből nézve kettejük együtt valóban félelmetes volt. Furcsa módon ebben a pillanatban nem féltem Shadowtól. Ugyanazon az oldalon harcoltunk, és valahogy jó volt, hogy van egy szövetségesem. A változatosság kedvéért.

A jégen csúszva utána, Shadow, aki elég nagy távolságban volt előttem, szerencsére utat tördelt a lény által szétszórva hagyott döglött állatok között. A vér azonban megmaradt, vörös és fekete vágások groteszk műalkotásává festve a jeget. Világos volt, hogy a vér egy része sok napos volt, míg más gyilkosságok friss, vörös halálfröccsenések voltak.

A csizmám átcsapott rajta, és tudtam, hogy fel kell gyorsítanom a tempót, hogy elérjem Shadow oldalát. Egyre nehezebb volt megtartanom az egyensúlyomat, ahogy a vér egyre sűrűbbé vált, és helyenként jeges lett, a fekete jéggel egyenértékűvé változtatva azt.

"Tarts ki, haver" - kiáltottam, és majdnem ráestem egy fekete medve tetemére. "Ha szükséged van a segítségemre, meg kell várnod engem."

Shadow nem fordult meg, de az abervoq igen, abbahagyta, amit éppen csinált, hogy egyenesen a lelkembe bámuljon.

Pillanatunkat megszakította, amikor felüvöltött, a levegőbe ugrott, és átugrott Shadow tetején, hogy közvetlenül előttem landoljon. A jég megrepedt a mamut súlya alatt, én pedig megpróbáltam hátrálni, és a fenekemen landoltam a véráztatta jégen.

"Mi a fasz?" Sikítottam. "Pokolian hátborzongató vagy, abervoq."

Újra felüvöltött, nem tetszett neki, hogy gyorsan megítélem a hátborzongatóságát.

"Ne vedd sértésnek" - tettem hozzá pánikszerűen.

Megállt, oldalra billentette a fejét, mintha azt próbálná eldönteni, mi vagyok én, és milyen íze van a véremnek. Nem vártam meg ezt a következtetést, kirúgtam és csatlakoztam a szőrös testéhez. Fogalmam sem volt, mire számíthatok, amikor a csizmám földet ért. Vajon ennek a dolognak lesz-e tartalma, vagy olyan lesz, mint azok az árnyak, amelyeket először érintettem meg Torma-ban?

A csizmám csatlakozott, és az abervoq arrébb csúszott.

Felugrottam, és a lehető legrosszabbat tettem: megcsúsztam a friss véren, végigszáguldottam a jégen, és akaratlanul belecsaptam az árnylénybe. Ösztönösen kinyújtottam a kezem, és átkaroltam.

Tényleg medveölelést adtam neki?

"Várj egy pillanatra - csattant fel Shadow, gyorsan közeledve felénk.

Az abervoq hátrahajtotta a fejét, és felüvöltött, mielőtt megpróbált lerázni magáról, mintha a fekete bundájában rekedt víz lettem volna. "Ja, persze. Nem probléma" - ziháltam, most már az életemért kapaszkodtam. "Nem kell sietni."

Közben én az orrom alatt átkozódtam. Hogy kerülhettem egyáltalán ebbe a helyzetbe? És vajon elég sokáig fogok-e élni ahhoz, hogy ma megmentsem a Földet?