Jaymin Eve - Rejected, Huszonnyolcadik fejezet

 


28

 

"Látom, még mindig söpröget."

Ez volt a harmadik alkalom, hogy Angyalarc közvetlenül hozzám szólt. Most az egyszer én voltam a nyűgös, a farkasom a mellkasomat karmolta, ahogy a váltás kényszere nyomott.

Visszavicsorogtam. "Látom, még mindig a tányérodon mozgatod az ételt anélkül, hogy bármit is a szádba vennél belőle."

Elmosolyodott, és elejtette a kenyeret, amit a tányérjára koppintott.

"Az én világomban nem kell ételt fogyasztanunk, de szeretem az illatát, ezért ülök itt, hogy élvezzem, amennyire csak tudom."

Bámultam rá. "Te nem eszel?"

Felkacagott a hangomban rejlő nyilvánvaló hitetlenkedésen. "Nem eszünk ételt, nem. Nem ez tartja fenn a fajomat, de az illata olyan csábító."

Az asztalra csaptam a kezem. "Most szórakozol velem?"

Káprázatos szemében szórakozottság táncolt. "Az emberek mindig is a kedvenceim voltak, ha egy élvezetes szófordulatról van szó." Alaposan szemügyre vett. "És te... te különleges vagy."

Szipogtam. "Hidd el, nem vagyok különleges. Csak pezsgő vagyok. Ti természetfeletti lények mind annyira merengőek vagytok, hogy amikor jön valaki, aki őszintén élvezi az életet, azt hiszitek, ő valami szokatlan lény, akit tanulmányozni kell."

Angel megrázta a fejét. "Nem, ennél többről van szó. Attól kezdve, hogy először ültél a közelemben, és még csak észre sem vetted, hogy soha senki nem ül az én részlegemben, éreztem, hogy valami energia pezseg belőled. A kíváncsiságom irántad minden egyes közös ebéddel nőtt..."

A farkasom ezt a pillanatot választotta, hogy előrenyomuljon, és félszegségbe küldött, mielőtt kordában tudtam volna tartani. Felpattantam, és megragadtam az asztal szélét. "Nem akarok udvariatlan lenni, mert imádom az új kötődésünk pillanatát, de tudsz egy helyet, ahová átváltozhatnék és elfuthatnék?"

Nem hagyott ki egy pillanatot sem. "Valójában tudok. Szeretnél ellátogatni az otthonomba?"

Elvörösödtem. "Nem gond? Úgy értem... figyelmeztettek, hogy ne menjek el innen."

Ő is ott állt, egy fejjel fölöttem, és úgy nézett ki, mint az istennő, aki minden istennőt felülmúl. Az ember elbizonytalanodna, ha nem éppen a farkaslelkével harcolna.

"Félsz, kis farkas?" - kérdezte tőlem.

Újabb borzongás és energiahullám. "Nem... csak... vigyél el..."

Nem volt szükség több szóra. Angel a kezét az enyém köré kulcsolta, és akkor már a könyvtárban voltunk, a gyönyörű rétre nyíló ajtó előtt álltunk. Inky, aki a közelben lehetett, bár az ebédlőben nem láttam, hatalmas köddé duzzadt, hogy megpróbáljon elállni előlünk.

Angel elhessegette. "Majd én vigyázok rá. Tudod, hogy nem látunk szívesen a Honor Meadowsban, és nem kell emlékeztetnem téged, hogy nem áll az érdekedben, ha az utamba állsz".

Inky szikrázni kezdett, szinapszisok látszottak a füstben, de Angel nem mutatott félelmet. Egyszerűen csak félreintette. "Hamarosan visszatérünk" - mondta, és kinyitotta az ajtót.

A legerősebb fény, amit valaha láttam, rövid időre lehunytam a szemem, és azon tűnődtem, hogy most ez az életem. Azon, hogy átlépjek egy véletlenszerű ajtón egy új világba, egy olyan lénnyel, aki hetek óta nem tett mást, mint morgott és bámult rám.

De mindez nem számított. Hosszú idő óta ez volt az első íz a szabadságból, és a farkasom és én annyira készen álltunk rá.

A Honor Meadows levegője megnyugtató volt, a fény és a melegség a tormai késő nyárra emlékeztetett. Az illata is jó volt, a nagymama sütijének, a frissen nyírt fűnek és a horizonton húzódó esőnek az illatát éreztem. Talán ez a föld csak arra volt jó, hogy tökéletes környezetet biztosítson ahhoz, hogy békében érezzem magam. Mert pontosan ez történt.

"Ez az otthonom - mondta Angel, és a kezével integetett, hogy átfogja az érintetlen környezetet, amely egy hosszú, tompa arany árnyalatú virágokkal tarkított mezőt foglalt magában. "Úgy futhatsz itt, mint a farkasod" - mondta, és az arca nyugodtabb volt, mint amilyennek valaha is láttam. "Én vagyok a családom utolsó sarja, és fent fogok repülni, hogy biztonságban legyél."

Ösztönösen megöleltem. Megint csak valami bajnak kellett lennie velem, hogy folyton ezt csináljam, de szerencsére Angel ereje nem sokkolt új valósággal. Az energiáink találkoztak és összekeveredtek, és én zsibongást éreztem a bőrömön. Egyszerre volt izgató és nyugtató.

Amikor visszahúzódtam, vártam, hogy visszatérjen a mogorva tekintete, de ehelyett csodálkozva nézett rám. "Szokatlan" - motyogta, de már késő volt többet kérdezni, mivel elvesztettem a csatát a vadállatom ellen.

A torkomban üvöltés támadt, mígnem hátravetettem a fejem, és a világra engedtem. Már csak arra volt időm, hogy levetkőzzek, mielőtt az átváltozás összetörte volna a csontjaimat, és farkassá épített volna újjá. Egy nagyon izgatott farkassá, aki otthon érezte magát ezen a földön, ágaskodott és csaholt, miközben tipikusan kutyás módon nekiment Angel lábának.

Elindultunk, száguldva a könnyű, friss levegőn keresztül. Nyilvánvalóan más volt, mint a Földön; még gyorsabban is tudtunk mozogni, sokkal kevésbé fáradtan. Amikor másodszor is magasra pattantam a földön, Angel felnevetett.

"Nálunk kisebb a gravitáció" - kiáltotta fentről, szárnyait teljesen kitárva, miközben velem maradt. "Fuss, mint a szél, farkasjáró."

Így is tettem, és ez volt a legjobb időm... amióta csak az eszemet tudom. Csak én, a farkasom és egy őrangyal odafent. Soha nem értem el az aranyfüves mezőjének végét, és soha nem láttam semmi mást ezen a földön, még egy pöttyöt sem a sáfrányszínű égbolton.

Amikor kimerültünk, és a futás karmoló kényszere elhalványult, lehuppantunk, fejünket a mancsainkra hajtva, és hagytuk, hogy a kettős természetű elménk elkalandozzon, miközben élveztük ezt a tökéletes hőmérsékletet. Rövid szunyókálás után arra ébredtünk, hogy Angel a közelben ül, és a távolba bámul. Mint mindig, most is gyönyörű volt, túl a világon, és... egy kicsit szomorú.

"Készen állsz a hazatérésre, kis farkas?" - kérdezte, amikor felemeltem a fejem. "A fenevad dühöngeni fog, úgyhogy valószínűleg jobb lesz, ha nem bosszantjuk tovább."

Bólintottam, talpra álltam, és követtem őt, amikor kinyitott egy ajtót a könyvtárba. Akárcsak Shadow, úgy tűnt, hogy akinek hozzáférése volt, az egyszerűen kinyithatott egy ajtót, ahová csak akart.

Nem követett engem, és hátrapillantottam, hogy az ajtóban találjam őt bekeretezve, mögötte Honor Meadows fénye. "Ebédnél találkozunk" - mondta, majd az ajtó határozottan becsukódott.

Mivel nem éreztem nagy késztetést arra, hogy visszatérjek emberi alakomba - és amúgy is elfelejtettük a ruháinkat -, úgy döntöttem, adok a farkasomnak még egy kis időt, hogy kinyújtóztassa a lábait. A polcok között tapicskoltunk, arra mentünk, amerre az ösztön vezetett, és szép volt, amíg meg nem pillantottam előttem Inky-t, aki majdnem az egyik fal méretére duzzadt. Még mindig "dühös üzemmódban" volt, és volt egy olyan sanda gyanúm, hogy meg kellene lapulnom egy percre. Adjak neki és Shadownak időt, hogy lenyugodjanak.

Lehajtottam a fejem, átbújtam az első polcok között, a falat követve, amíg vissza nem értem az elülső fátyolhoz, kilépve a fehér folyosóra. A farkasom ebben a percben némileg ura volt a helyzetnek, és késztetést érzett arra, hogy visszatérjen Torinhoz... ahhoz, akivel a sors összekötött minket.

Nekem viszont nem volt ilyen kurva nagy késztetésem, de a farkas vezetett.

Mielőtt elértük volna azt a pontot, ahonnan a Földre léphettünk volna, egy fehér ajtó terelte el a figyelmünket. Pontosabban a farkasomat, mivel kurvára össze voltam zavarodva, hogy mit is csinálunk.

Odanyomta az orrát, és minden erőfeszítés nélkül kinyílt. Amikor beljebb léptünk, sötét volt, csak az ajtónyílás fénye fröccsent be, de nem eléggé ahhoz, hogy pár méternél mélyebbre lássak.

El kellene mennünk.

A mentális késztetésemet figyelmen kívül hagyta a makacs szuka, aki a farkasom volt, és ahogy egyre beljebb lépett, hagytam, hogy a saját kíváncsiságom szárnyakat kapjon - úgy tűnt, amúgy sem akartam igazán megállítani.

Ahogy egyre mélyebbre tapostunk a szobában, a sötétség teljesen elfedett minket, és tudtam, hogy nem vagyunk egyedül. Éreztem, hogy valami lebeg a látóhatáron kívül, és csak akkor vált minden megdöbbentően világossá, amikor egy ismerős harsanás törte meg a csendet.

Az abervoq. Az árnyéklény. A farkasom egyenesen a börtönébe vezetett minket, és ő most épp a börtönébe igyekezett, hátravetett fejjel, miközben viszonzásul üvöltött. Mi a faszom ez?

A szemünk eléggé alkalmazkodott ahhoz, hogy a nagy alakja láthatóvá váljon, végtagjait vastag láncok fogták vissza. A farkas mégis tétovázás nélkül közelebb taposott, majd a kibaszott döbbenetemre a lény bundájához lapult. Az abervoq egy utolsó üvöltést eresztett meg, de nem karmolt halálra minket. Ehelyett egy mancsát szinte védelmezően ránk terítette, és ismét biztonságban a Shadow Beast haragjától aludtunk.