Jaymin Eve - Rejected, Huszonötödik fejezet

 


25

 

Fagyos kalandjaink után Shadow eltűnt, én pedig a következő napokat a könyvtár böngészésével, a címtár tanulmányozásával és az átkozott padlók seprésével töltöttem. Gaster még mindig ismerős, segítőkész, mosolygós arc volt, és szinte úgy éreztem, mintha igazi barátokká nőnénk össze. Néha még ebédelni is eljött velem.

Ma egy új katasztrófával volt elfoglalva. Valaki a Bolderből engedett az állati ösztöneinek, és amikor a nőstény nem viszonozta, egy kis dulakodásra került sor. Úgy látszik, Bolderben az volt a szokás, hogy előbb érintés, majd engedélyt kérni, de ha nem érdekelte őket, akkor verekedésre biztatták őket. Lassan megtanultam a szabályokat, és ez volt az egyik, amit ma közelről és személyesen láttam.

A félig lovas hím és a félig medvés nőstény végül körülbelül három sor könyvet tett tönkre, és most a goblinok kétségbeesetten állították helyre a szent helyük rendjét, Gaster felügyelete mellett.

Így hát egyedül ebédeltem.

"Miért söprögetsz?"

Felkaptam a fejem, és az angyalarcú csajra pislogtam, aki még midig pár hellyel arrébb ült tőlem. Egy gyors körbepillantás után, hogy megbizonyosodjak róla, hogy hozzám beszél - bár én voltam az egyetlen idióta, aki egy öntisztuló könyvtárban söprögetett -, végül válaszoltam neki.

"Az Shadow Bastar - mármint a Szörnyeteg - parancsára. A Shadow Beastar."

Az ajkai megrándultak, miközben az ételével játszott. Még sosem láttam, hogy ténylegesen harapott volna, annak ellenére, hogy szinte minden nap egymás mellett ültünk. Magában a könyvtárban sem láttam még soha. Csak úgy tűnt, hogy ide, ebbe az étkezdébe jár, és nem is evett.

"Megpróbál megtörni téged."

Horkantam fel, mielőtt visszatértem volna az előttem lévő finom csokoládétorta elfogyasztásához. "Fogalma sincs, mi kell ahhoz, hogy megtörjön engem."

A tekintete még mindig rajtam volt, az erejének súlya szilárd és kissé már ismerős volt. És hatalmas előrelépésnek éreztem, hogy időt szakított arra, hogy beszéljen hozzám. Még ha csak két mondat volt is.

A következő napokban nem volt ebédnél, de a fejemben járt. A rejtélyes angyalarc. Talán legközelebb, amikor megszólított, én is felteszek neki néhány kérdést.


* * *

"A mester kérte, hogy ma este csatlakozz hozzá a vacsorához - mondta Gaster, és rám mosolygott, miközben egy könyvsor között söprögettem. Legalábbis addig a kijelentésig sepertem, aztán a seprű a padló felé csattant.

Inky, állandó társam, elkapta, mielőtt a padlóra esett volna. "Kösz, haver - mondtam mosolyogva, és Inky nagyobbra duzzadt, miközben rázkódott.

Mostanában sok időt töltöttem egy füstpacával, és kezdtem úgy gondolni Inkyre, mint egy barátra. Valami, amiből itt hiányt szenvedtem.

Elfordultam, és mosolyt erőltettem az arcomra: "Miért akarja, hogy elmenjek vacsorázni?". Kérdeztem Gastertől.

Meglepettnek tűnt. "Mera, nagy megtiszteltetés a mesterrel vacsorázni. Izgatottnak kellene lenned."

Megráztam a fejem. "És mégsem vagyok az. Beteget jelenthetek? Tudod, most van a hónapnak az az időszaka."

Az alakváltók nyelvén a hónapnak ez az időszaka jelenthette a teliholdváltást, vagy azt, hogy hamarosan levetem a méhem bélését. Bármelyik működött, ha ezzel megúsztam a vacsorát Shadow-val.

Inky nevetve rángatózott, én pedig összeszűkítettem a szemem. "Nem vagy segítség, haver. Imádod azt a nagyra nőtt tűzgolyót. Most az egyszer szeretnék egy szövetségest a sarkamban tudni."

Gaster és Inky továbbra is úgy bámult rám, mintha az életükért sem tudnák megérteni, miért nem vagyok az Shadow csapatában. Küzdve a késztetéssel, hogy a homlokomra csapjam a kezem, sarkon fordultam, és elviharzottam a szobám felé. Belépve a Szörnyeteg búvóhelyére, nyugalom szállt rám. Volt valami eredendően megnyugtató a sötét fából készült könyvtárban, a mindig égő tűzzel, a rengeteg könyvvel és a férfias, de nem nyomasztó berendezéssel. Mióta Shadow jelenléte ritka volt, kezdtem úgy gondolni rá, mintha az enyém lenne. Még odáig is elmentem, hogy megpróbáltam utánajárni, hogyan lehet megölni egy Shadow Beastet, hogy megtarthassam a búvóhelyét.

Mit is mondhatnék? Az alakváltók mindent birtokoltak, amit a sajátjuknak tekintettek, és ez a könyvtár könnyen ebbe a kategóriába esett.

Napok óta először Torin arca villant át az agyamon, és a farkasom egy olyan lélekbemarkoló kiáltást adott ki, amitől égtek a szemeim. A farkasok általában az igazi társaik iránt voltak a legbirtoklóbbak, de Torin és én már a kezdetektől fogva halálra voltunk ítélve.

Legalább az elfoglaltság segített távol tartani magamtól azt a seggfejet, és enyhíteni a lelkemben az elutasítása miatt keletkezett repedéseket. Egy részem vágyott rá, hogy még egyszer utoljára találkozzon vele - lezárásként vagy talán csak a kíváncsiság kedvéért. Torin beleivódott az energiámba, a lelkembe, és a megtisztítása kurva sok időt vett igénybe. Addig is, Shadow és az ő csínytevései jó kis figyelemelterelésnek bizonyultak.

Visszatérve a szobámba, egy állandóan változó szekrényt bámultam. Ma este estélyi ruhákkal volt tele, nyilvánvalóan Shadow vacsorakérésére készülve. Kinyújtottam a kezemet, és végigsimítottam a selymes anyagon. Gyönyörű színválaszték volt, és sok ruhát választottam volna ezek közül, ha a magamra hagynak. Nem mintha valaha is lett volna olyan alkalom, hogy szükségem lett volna ilyen díszes ruhára.

Először egy szerény fekete ruha felé húzódtam, édes szívű dekoltázzsal és bokáig érő szegéllyel. Rövid ideig bámultam, és már éppen le akartam húzni a fogasról, amikor bosszúság hulláma töltött el. Shadow ismét rám erőltette az akaratát. Nem kérdezte meg, hogy akarok-e vele vacsorázni; egyszerűen csak követelte.

Nem akartam beosonni oda, mint egy szemérmes egér, a fogvatartója hüvelykujja alatt. Nem. Baszd meg! A fekete ruhát visszavittem, és helyette egy tüzes piros darabot választottam, ami normális esetben összeütközött volna a hajammal. De ebben az esetben valójában tökéletesen passzolt az ombre színhez, amely a mélyen dekoltázsnál sötétnek indult, majd a szegélynél világos eperfaszínűvé változott.

Hibátlan. Nem mintha bármi mást vártam volna ettől a varázslatos helytől.

A ruhám tehát megvolt, és a többivel is mindent beleadtam. Napok óta először a hajam kibújik a kócos kontyából, és végre előveszem a fiókomban lévő díszes sminket. Shadow engem akart ezen a vacsorán, és meg is akart szerezni. Minden egyes kibaszott kicsinosított és tökéletesített centimétert.

Itt volt az ideje, hogy emlékeztessem Shadowt, hogy nem vagyok senki háziállata.