Jaymin Eve - Rejected, Negyvenhatodik fejezet

 


46

 

Nem sokkal ezután megérkezett Gaster, és mivel még nem álltam készen arra, hogy újra meztelenül álljak a világ elé, még mindig farkas alakban voltam. "Ó, te jó ég!" Zihált, és lenézett a köpenyek maradékára. "Egyedül győzted le őket!"

Angel grimaszolt. "Az Árnybirodalom ajtaja még mindig le van zárva?"

Gyorsan, idegesen bólintott. "Ez volt az első dolog, amit ellenőriztem, mert ha az ajtó nyitva lenne, akkor sokkal több dolog miatt kellene aggódnunk, mint néhány vadász miatt."

Arról az ajtóról beszéltek, amit Shadow kétségbeesetten akart kinyitni... igaz? Úgy látszik, senki sem volt beavatva ebbe az információba, és nem úgy hangzott, mintha örülnének neki, ha tudnák. De Shadow itt azt tette, amit Shadow akart, ennyi volt világos, és senki sem volt elég bátor vagy erős ahhoz, hogy szembeszálljon vele.

De érdekes lett volna látni a reakciójukat, ha tudják.

Lehet, hogy valamikor elejti ezt a kis tényt, csak hogy felkavarja a kedélyeket.

"Szerinted vannak még vadászok?" Gaster idegesen kérdezte. "Riasztást küldtem ki a földeken keresztül, és várom a válaszukat és a tanácsaikat."

Angel megrázta a fejét. "A könyvtárban nincsenek többé. Ráhangolódtam az energiájukra, és az üresen rezonál, most, hogy elűztük őket."

Gaster ismét lenézett, mintha nem igazán tudná elhinni, hogy meghaltak. "Nélkületek bajban lettünk volna. Kedves áldás, királyi."

Majd mélyen meghajolt, tiszteletteljesen tartva a pózt.

Hátrahajtottam a fejem, hogy lássam az arcát, és még a farkas szürkeárnyalatos látomásában is tisztán látszott, hogy bosszantja a cím és a hódolat. "Azt tettem, amit bárki a helyemben tett volna, és őszintén szólva, ha nincs Mera-farkas, talán esélyem sem lett volna mindkettőjüket elintézni."

A farkasom egy kicsit előkelőbb lett. Átkozottul jó figyelemelterelés voltunk, mindezt anélkül, hogy szenvedtünk volna a köpenyük érintésétől.

Gaster, aki ebben az alakban szinte szemtől szemben állt velem, közelebb lépett, és a szemembe nézett. "Hogyan tudott segíteni, Mera kisasszony? Az árnyvadászok nagyon rettegettek, és ha megérinted őket, az egy halandó számára a halált jelenti. A lelkedet elveszted miattuk. Nagy szerencséd lehetett, hogy elkerülted az érintésüket."

Hűha, oké. Most már tudtuk, hogy mi történik, ha egy halandó megérinti őket.

Angel felvonta a szemöldökét. "Igen, nagyon szerencsés - mondta. "Tévesen feltételeztem, hogy tud róluk. Elfelejtettem, hogy az Árnyékbirodalomról szóló minden tudást maga a szörnyeteg nyomott el régóta."

Ezért volt túl késő a figyelmeztetése ahhoz, hogy megakadályozza, hogy félig felfaljak egy vadászt. Az, hogy valami furcsa árnymágnes voltam, ma jól jött, megakadályozva, hogy elveszítsem a lelkemet... ami egy kicsit ijesztően hangzott.

"Megtaláltad Shadowt?" Angel megkérdezte, elterelve rólam a figyelmet, mint az igazi barát, aki volt. "Biztosan érdekelné őt egy kis invázió az árnyékemberek között."

Gaster újabb gyors fejmozdulatot tett. "Próbáltam megkeresni, de semmi nyoma."

Egy cseppnyi félelem kavargott mélyen legbelül, ott, ahol nem tudtam egészen gyűlölni Shadowt. Vajon Igorna megtette azt, amit lehetetlennek tartottam? Bántotta vagy megölte Shadowt, kiszolgáltatva az alakváltókat egy isten nélküli életnek? Fogalmam sem volt róla, hogy Shadow valaha is tett-e valami hasznosat értünk, de jó volt tudni, hogy a háttérben létezett.

Ellenőriznem kellett őt.

Ahogy elindultunk a szoba felé, Angel utánam kiáltott: "Légy óvatos. Bízz az ösztöneidben".

A farkasom egy egyetértő csaholást eresztett meg, mielőtt besprintelt a Tudás Könyvtárába, ami már nem volt egy békés és nyugodt terem. Úgy nézett ki, mintha egy tornádó ment volna át rajta; a vadászok egy rakás kárt okoztak, mielőtt beléptek volna az ebédlőbe.

Ismét egy árnyéklény keresett meg. És megint csak fogalmam sem volt, hogy miért.

Pillanatokkal később beléptünk a búvóhelyre, ahol a könyvtár káoszával ellentétben csend és nyugalom uralkodott. Bármilyen varázslat is volt Árnyékban, ami ezt a helyet szentélyként tartotta fenn, úgy tűnt, még mindig érintetlen. Csak a csend és a hűvös, csípős levegő...

Várj, hűvös? Itt sosem volt hideg...

Irányt változtatva, farkasom a kedvenc helyem felé vette az irányt, a puha kanapékkal és a pattogó tűzzel. A tűz, amely tudomásom szerint soha nem aludt ki, vagy égett alacsonyan.

Egészen mostanáig.

A lángnak egy foltja sem látszott, a sötét belső tér olyan volt, mintha napok óta hideg lett volna. A farkasom előrenyomult, és nyüszítve nyüszített, ahogy a mellkasunkba belopta magát az igazi félelem.

Shadow eltűnt. Ha a tűz kiégett, akkor ez azt jelentette, hogy az ő energiája már nem volt jelen, hogy fenntartsa? Talált-e módot arra, hogy Igornával együtt visszatérjen az Árnyékbirodalomba? Vagy a lénynek sikerült elpusztítania őt?

A kérdések pörögtek a fejemben, és még a farkasformámban, tompított emberi érzelmekkel is féltünk. A szobám felé tartva lassan haladtunk, nem akartuk, hogy rajtaütés érjen minket. A könyvhalmok között kúszva észrevettem, hogy semmi sem zavart, így a tűz hiányán kívül nem lehetett észrevenni, hogy valami nincs rendben. De a lelkem mélyén, ott, ahol szerintem a zsigeri ösztönök támadtak, éreztem a változást.

És ez nem tetszett.

Amikor a szobámba értünk, az ajtó résnyire nyitva volt - soha nem volt résnyire nyitva. Így most már kétszer is megzavartuk a status quo-t, és ez volt minden, amire szükségem volt, hogy tudjam, teljesen és totálisan elszúrtuk a dolgot. Beosontam, és először is hagytam, hogy az érzékeim szabadon bolyongjanak.

Nem volt ott semmi. Se illat, se szívverés, se erőrezonancia, se fizikai jelenlét. Tovább nyomulva a szobába, megkönnyebbülten láttam, hogy az üresnek és érintetlennek tűnik. Nem történt itt semmilyen hatalmas harc, ennyi világos volt, és nem vesztegettem több időt arra, hogy visszaváltozzak és új ruhát vegyek.

Hálát adva, hogy volt alkalmam enni, és az energiám még a gyors váltás után sem merült ki teljesen, egy kabátot dobtam a páncélomra, és felhúztam a csizmámat. A szobából kisietve az volt a célom, hogy visszatérjek a Tudás Könyvtárába, megkeressem Gastert, és rákényszerítsem, hogy mindent elmondjon az Árnyékbirodalomról. Nem tűrtem tovább a baromságos válaszát, miszerint ez nem az én dolgom.

Igen, bocs, tesó, de amikor két világ elkezdett összeütközni, az mindenkinek a dolga volt.

A könyvtár visszanyerte némileg a nyugalmát, amikor visszatértem, a goblinok rendbe hoztak mindent, amit a vadászok megzavartak. Azok ketten pusztító utat vágtak a polcok között, miközben Angel és én felé tartottak. És az egyik legnagyobb függőben lévő kérdésem az volt, hogy miért minket... engem céloztak meg.

Hacsak nem Angel volt az első számú célpont, mint azon kevés lények egyike, akik szét tudták rúgni a seggüket. Nárcisztikus érzés volt azt hinni, hogy ez az árnyékdráma szarság csak körülöttem forog, de bassza meg, csak úgy jöttek felém.

"Mera!"

Azt vártam, hogy a hívás Angelből jön, de valójában Len volt az, az Shadow ezüstköpenyes és ezüstnyelvű barátja.

"Velem kell jönnöd - mondta sietve.

Megráztam a fejem. "Nem, nem lehet. Meg kell találnom Gastert vagy Angelt. Annyi kérdésem van, amire választ kell kapnom..."

Kinyújtotta a kezét, és a homlokomra tette, és szinte azonnal sötétség borult az elmémre.

"Te szemétláda" - motyogtam, mielőtt bármit is tett, teljes mértékben hatott volna, és a karjaiba omlottam.