Jaymin Eve - Rejected, Ötödik fejezet

 


5

 

"Lucy, rendelés van!"

Eltartott pár hétig, de végre az álnevemen válaszoltam: Lucy Jones. Torma elhagyása volt életem legjobb döntése; a második legjobb az volt, hogy egy olyan város felé vettem az irányt, ahol nem volt falka, és úgy döntöttem, hogy egyedül fogok kockáztatni.

A félelem nélküli ébredés szabadsága volt minden, és az egyetlen negatív gondolatom mostanában arról szólt, hogy hány évet vesztegettem el Torma-ban, amikor szabad lehettem volna.

A pulthoz sietve felkaptam a nehéz tálcát, amelyen három hamburger és vagy ötven tonna sült krumpli volt. Errefelé a kamionsofőrök szinte csak úgy beestek az étkezdébe, éhesen, miután sok órán át úton voltak. Ez a tálca étel pillanatok alatt elfogyott volna.

"Tessék - mondtam mosolyogva, és leeresztettem a tálcát, hogy kiosszam a három tányért, középen a közös sült krumplival. "Akarjátok, hogy feltöltsem az italaitokat?" Kérdeztem, észrevéve, hogy félig üresek.

"Nah, minden rendben, szívem" - mondta a legtömörebb férfi, sós-borsos bajusza megremegett, miközben beleharapott a hamburgerbe. A másik kettő is belapátolta az ételt, így én is eleresztettem egy kuncogást.

"Jól van. Pár perc múlva visszajövök."

Még néhány asztalt körbejártam, italokat töltöttem, rendeléseket adtam le, és mindeközben őszinte mosoly ült az arcomon. Persze, az élet nem volt tökéletes. Hiányzott Simone és Dannie, és tudtam, hogy feldühítette őket a hirtelen eltűnésem. Nem is beszélve a jövő heti első műszakom miatti stresszről - még nem igazán tudtam, mit tegyek ezzel kapcsolatban. De ezeket az apró, sötét pillanatokat szívesebben vettem volna, mint azt az életet, amit eddig éltem.

"Mióta élsz Hood Riverben?" - kérdezte a sós-borsos bajuszú, amikor visszaléptem, hogy újratöltsem az üdítőjét. "Már vagy húsz éve megállok itt az útvonalamon, és még sosem láttam a csinos arcodat."

Ártalmatlanul flörtölt. Az ilyeneket élveztem a legjobban.

"Nem túl régóta. Átutazóban voltam, és ez a hely elnyerte a szívemet, úgyhogy úgy döntöttem, maradok."

A rengeteg zöld volt itt, valóságos menedék a farkasomnak, aki semmi másra nem vágyott volna, csak arra, hogy eltévedjen az erdőben. És ami még jobb: száz mérföldön belül minden irányban nem volt hivatalos falka.

Hood River sok mindenre volt jó.

"Túl fiatal vagy ahhoz, hogy egy ilyen unalmas városban ragadj." Az egyik másik gúnyolódott. Fiatalabb volt a bajszosnál, és egyértelműen több éjszakai életet élvezett, mint ami ebben a kisvárosban elérhető volt.

Megvonta a vállamat. "Az unalmas manapság elég szép." Felemelve az üres tányérjaikat, újabb ragyogó mosolyt küldtem mindannyiuk felé. "Hozhatok még valamit, uraim?"

Bajusz megrázta a fejét. "Csak a számlát. Köszönöm, édesem."

Bólintottam, és elindultam kifelé. Épphogy megtettem egy lépést, a bejárati ajtó becsapódott, és a hangos csattanás visszhangzott az étteremben. Abban a pillanatban elvesztettem a boldogságérzetemet, ahogy a félelem, amellyel életem nagy részében együtt éltem, újra elöntött, és szinte a földre zuhantam.

"Elnézést - mondta egy idősebb, ősz hajú férfi, és beljebb lépett. "Elkapott a szél."

Nem igazán tudtam megmagyarázni, hogyan reagált a testem a váratlan helyzetekre. Annyiszor zsákmányoltak és bántottak már, hogy mostanra úgy kondicionáltak, hogy számíthassak a fájdalomra. Általában jobban elrejtettem, de abból ítélve, ahogy a három kamionsofőr rám nézett, ezúttal ez nem sikerült. Elfordítottam a tekintetem, éreztem a forróságot az arcomon, és elsiettem, hogy megkapjam a számlát.

Bassza meg, bassza meg, bassza meg! Szedd össze magad, Mera!

Fejben szidtam magam, amiért így felhívtam magamra a figyelmet. Hogy visszazuhantam a régi sémákba. A falkától távol töltött néhány hét nyilvánvalóan nem volt elég idő arra, hogy megváltozzam, nem igazán. De tovább akartam haladni, és kényszeríteni magam, hogy megbirkózzak ezzel az új élettel. Nem voltam hajlandó hagyni, hogy azok a szemetek győzzenek.

A kamionos asztalra leadott teljes rendelést beütöttem, elsiettem, és bedobtam a számlát. Mindhárman némán figyeltek, és imádkoztam, hogy ne tegyenek fel kérdéseket. Szerencsére, mire még néhány asztalhoz értem, ők már elmentek, én pedig felvettem a pénzt, megjegyezve, hogy fedezték a számlájukat, és nagyon szép borravalót hagytak nekem. Kár a pénzért, kétségtelenül, de mindegy. Ezen a ponton elfogadnám.

A koldusok nem válogathattak, én pedig egy lepusztult, öreg erdei faházban ragadtam, amire ráfért volna néhány frissítés. Ez a pénz nem ment volna kárba.

Az éjszaka hátralévő része tálcák, kiömlött üdítők és szaros borravalók összevisszaságában telt el. Így még hálásabb lettem a kamionsofőröknek. Amikor végre eljött a műszakom vége, megkönnyebbülten sóhajtottam fel, és megdörzsöltem a tarkómat, hogy ellazítsam az ott lévő izmokat.

Feszült voltam az elmúlt napokban, éreztem, ahogy a vadállat megmozdul bennem. Nem ez volt az első alkalom, de most sokkal közelebb volt a felszínhez.

Éreztem az energiáját. A vadságot, ami a lelkében lovagolt. Készen állt az átváltozásra.

"Szép munka volt ma este, Lucy."

Megfordultam, amikor Greg, a főnököm kizökkentett a gondolataimból. Főnökökhöz képest elég nagyszerű volt; a felesége is kedves volt, még ha ritkán is járt az étteremben.

"Köszönöm, Greg - mondtam. "Az órák tényleg elrepülnek, amikor ilyen sok a dolgunk."

"Az én kedvenc estém" - mondta egy harsány nevetéssel, mielőtt kilépett a főbejáraton. Leültem a padhoz, hogy beváltsam a pénzt, elválasztottam a pénzemet a borravalóktól, mielőtt a maradékot a kis széfbe tettem volna a fülkék mellett.

Tulajdonképpen jobban teljesítettem a borravalóval, mint vártam, és így lesz még egy extra fűtőtestem arra az esetre, ha a tél még keményebben lecsapna. Idén lassan hűlt ki a levegő, de a fagy hamarosan megérkezik. Fel akartam készülni.

"Később találkozunk" - szólítottam mindenkit, amikor kiléptem.

Már majdnem éjfél volt, és még néhány mérföldet kellett hazasétálnom, így nem vesztegettem az időt, és egy közepes tempójú futással kezdtem. Hood River, Oregon sok szempontból emlékeztetett a falkám otthonára. Rengeteg erdő, hűvösebb időjárás, de a tormaiaktól eltérően itt sok volt az átmenő forgalom. És határozottan sok ember.

Furcsa volt, hogy még egyetlen alakváltó sem tette ezt állandó falkaterületévé, de a sok erdő miatt ez csak idő kérdése volt. Amikor ez megtörténik, én már régen elmentem volna.

Amikor már nagyjából félúton voltam hazafelé, a gerincembe nyomódó feszült érzés egyre erősödött, és ahogy lassítottam, bizsergés futott végig a bőrömön. Több mint néhány másodpercet töltöttem azzal, hogy körülnézzek, és próbáltam rájönni, mitől kaptam fel a fejemet.

Nagyon kevés fény volt ilyen messze a fővárostól. Az erdő sűrű és baljóslatú volt körülöttem, és még az alakváltó érzékszerveimmel együtt is hátborzongató volt. Nem először átkoztam meg a választott elszigetelt faházat, de a nem létező albérleti múltam és a stabil jövedelem hiánya miatt ez volt az egyetlen hely, amit kaphattam. Nem aggódtam túlságosan, arra gondoltam, hogy ha átváltozom, akkor a legjobb lesz, ha nem a városban leszek, de így is kiszolgáltatottá tett, és nem volt senki, akit segítségért hívhattam volna.

Egyelőre csak annyit tehettem, hogy futottam, és kurvára reméltem, hogy nem egy másik alakváltó az.

Erősen pumpálva a karjaimat és a lábaimat, sprinteltem, a légzésre koncentrálva, és arra, hogy ne botoljak meg a saját lábamban. Az alakváltók természetüknél fogva kecsesek voltak, és az éjszakai látásom fantasztikus volt, de az ilyen helyzetekben hibázni lehetett, és én nem voltam hajlandó a klasszikus horrorfilmek hősnője lenni, aki elesik a lábában.

Az erdő egyre sötétebb lett körülöttem, ahogy a faházamhoz vezető ismerős ösvény a látóterembe került. Hála az égnek!

Elértem az első lépcsőfokot, felugrottam a tornácra, miközben a kulcsért tapogatóztam, hogy bepattintsam a zárba. Most az egyszer nem volt gond, egy csavarással kinyitottam, mielőtt berontottam az ajtón, és becsaptam magam mögött. A lélegzetem zihálva jött ki, miközben próbáltam megnyugtatni az idegességemet.

Azért nem hagytam abba az őrködést, a konyhába siettem, hogy fegyvert szerezzek, a szememet a bejárati ajtóra szegeztem, miközben vártam, hogy betörjenek rajta. Miután öt percig álltam a sötétben, két nagy bárdot szorongatva izzadt tenyeremben, az ablakok felé osontam. Mindegyikből kikukucskálva mozgást kerestem, de semmi jele nem volt annak, hogy bárki is odakint lenne.

Csak nem a túlmozgásos képzeletem győzött le?

Végigjártam a kabin többi részét, és felkapcsoltam egyetlen lámpát a nappaliban. Két szoba tette ki ennek a rozoga lakásnak a nagy részét, amely a gyönyörű, régi, vörös téglából épült kandallón kívül nem sok jóval kecsegtetett.

Ma este azonban túl fáradt voltam ahhoz, hogy ezzel foglalkozzak, ezért csak besurrantam az apró fürdőszobába, és vettem egy langyos zuhanyt, mielőtt átöltöztem egy páncélba és tiszta alsóneműbe, majd bebújtam az ágyba. A pengéket a biztonság kedvéért magam mellett tartottam, de nem úgy tűnt, hogy támadás várható. Legalábbis ma este nem.

Ahogy bebújtam, egy új könyvet kezdtem el olvasni a telefonomon. Egy ócska, régi okostelefonom volt, a korábbi modellek egyike, de volt rajta Kindle alkalmazás, ami a mentőövem volt a futás közbeni papírkötésekhez.

Az alakváltó-sorozat, amit Dannie ajándékozott nekem, már rég befejeződött, de az a szerző más csodálatos önálló írókhoz vezetett el, és jelenleg az új kedvenc sorozatom közepén jártam.

Sárkányváltók, nem igaz?

Úgy értem, lehet, hogy magam is alakváltó voltam, de a gondolat egy testes sárkányos fickóról egyszerűen kiborítóan finom volt. Reméltem, hogy léteznek odakint, rejtve, és a koncepció nem olyan fantasy, mint amilyet a legtöbb ember várna. Talán manipulálhatnám valahogy a sorsot, és szerezhetnék magamnak egy sárkányváltót párnak. Történtek már furcsább dolgok is, és hogy őszinte legyek, bármelyik másik alakváltót szívesebben választanám társnak, mint egy farkast. Azok a szemetek tíz éve keserítették meg az életemet, és készen álltam a változásra.