Jaymin Eve - Rejected, Tizenhatodik fejezet

 


16

 

Nem igazán gondoltam át a bravúrjaimat. Valamikor beleestem abba, hogy az Shadow Beast a két rossz közül a kisebbik rossz.

A... Kibaszott. Shadow. Beast!

Mi volt a baj velem?

" Tudok járni, tudod - mondtam, elegem volt abból, hogy úgy lógok a vállán, mint egy zsák krumpli.

Nem érkezett válasz, miközben ő tovább haladt a sötétségben... sötétségben, ami elhalványult, amikor egy fehér csarnokba értünk. Mintha az egyik percben még sötét lett volna, aztán meg fény.

Pislogtam néhányszor, hogy kiigazítsam a látásomat, és csak azt vettem észre, hogy ez a terem alapvetően üres, és semmi érdekes nincs benne. "Mit akarsz tőlem?" Erőltettem meg magam.

"Csak fogd be a pofád" - morogta. "Már így is olyan probléma vagy, amivel nem akarok foglalkozni, de egy olyan lényt, mint te, nem lehet magára hagyni."

Durva. "A legtöbb nő nem szereti, ha teremtményként emlegetik" - mondtam neki dühösen.

A mellkasa morgott, de nem válaszolt, és erős volt az érzésem, hogy ez az egész csendes merengés még egy darabig folytatódni fog. De pozitívum, hogy nem ölt meg, és nem kínzott meg. Még nem.

"Hívhatlak Shadownak?" Kérdeztem néhány perccel később. A csend kezdett a szívemhez kapni, és úgy tűnt, hogy egy halálvágyó őrült vagyok. "Az Shadow Beast olyan nagy szájízű." Szünetet tartottam, de nem válaszolt. "Van más neved is, amit használsz? Vagy anyuci szörnyeteg tényleg a... ööö, sötétséget szerette."

Még mindig nem válaszolt.

"Oké, nagyszerű" - ciripeltem, túl messzire mentem ahhoz, hogy most már megálljak."Akkor legyen Shadow!"

A mellkasa dübörgött. Nincs válasz.

Remek. Valódi haladást értünk el.

Egy idő után kezdtem észrevenni, hogy ez a terem nem is olyan élettelen, mint vártam. Vagy legalábbis nem élet, hanem ajtók. Elég jól el voltak rejtve, mindegyik szinte zökkenőmentesen beleolvadt a falba. Ugyanolyan fehérek voltak, mint a környezetük, tucatjával elszórtan mindkét oldalon.

Furcsa módon minél több figyelmet szenteltem az ajtóknak, annál erősebbnek éreztem őket, mígnem teljesen magával ragadott az alóluk áradó mámorító érzés.

"Mi ez a hely?" Suttogtam.

Ezúttal válaszolt. "Ez egy átjáró a Föld és a többi világ között."

Pislogtam. "Szó szerint?"

A mellkasa morajlott. Oké, remek. Már megint idegesítettem. "Úgy értem, nem kell lecsapnod rám, és morgó fenevaddá válnod. Ez egy teljesen normális kérdés, amit valaki feltesz."

"Fogd be, kölyök" - csattant fel.

Ezúttal úgy döntöttem, hogy engedelmeskedem, miközben reménykedtem, hogy elég sokáig élek ahhoz, hogy megismerjem ezt a titkos új világot, amelyben találtam magam. Ekkor már újra nyolc láb magas volt, végigmasírozott velünk a végtelen fehér folyosón, a lábunk alatt és a fejünk fölött fény, és közben a füstös árnyak továbbra is körülvették a gazdájukat.

"Mindegyik átjáró egy-egy hatalommal és értékkel bíró helyre vezet" - mondta, meglepve engem. "Némelyikük a földi síkon van, mások olyan birodalmakban, amelyek a Földhöz kapcsolódnak. Az istenségek járhatnak ezeken a folyosókon, és sokuk otthona ezen ajtók mögött van."

Lám, lám, nézd csak, ki volt most a Beszélgetős Katica. Talán feltehetnék neki egy másik kérdést, és valóban választ kapnék.

"Szóval..."

"Fogd be."

Okaayyyyy. Akkor megyünk tovább.

Sikerült befognom a számat, miközben továbbmentünk a folyosón, és csak akkor pislogtam, amikor egy csillogó fátyol jelent meg ennek az ösvénynek a végén. Shadow nem habozott, átlépett rajta egy kicsit... templomnak tűnő helyre.

"Ironikus - mormoltam.

Megálltunk, és amikor nem túl óvatosan talpra álltam, a hatalmas testét bámultam, ahogy távolodott tőlem. A fenébe is, rohadt nagy volt. Lehetetlenül széles vállak, sötét fürtök, és egy kibaszott nagyképűség, ami azt üzente a világnak, hogy ne baszakodjanak vele, különben elpusztítja őket.

Meg voltam cseszve. Ez a lény volt kétségkívül a legijesztőbb faszfej, akit valaha is láttam életemben, és én valami varázslatos világok közötti ösvényen ragadtam vele.

Miközben ő tovább távolodott, egy gyors percet szántam arra, hogy felfedezzem a szobát. Itt nem volt olyan világos, mint a természetellenesen megvilágított folyosón. Ehelyett a hangulat nyitott és tiszta volt, a dekoráció pasztell és fa árnyalatok keveréke.

Mérföldekkel felettünk elefántcsont boltíves mennyezet volt, és onnan, ahol álltam, úgy tűnt, mintha csontba faragták volna a csatajeleneteket. A faragványok között elszórtan halálosnak tűnő tüskék voltak - őrszemek, amelyek a megfelelő pillanatra vártak, hogy lezuhanjanak az égből, és elpusztítsák zsákmányukat.

Tovább lépkedve a terembe, egy kicsit beleszerettem a hatalmas tér bal és jobb oldalát átszelő magas, keskeny ablakokba. Majdnem mennyezetmagasságúak voltak, és abszolút látványosak, csúcsukon íves csúcsokkal, amelyek természetes ívekbe omlottak az aljukon. Egymás mellett ültek, azt az illúziót keltve, mintha az egész fal egyetlen nagy ablak lenne.

Innen természetes fény árasztotta el a katedrálist, és közelebb léptem, hogy megnézzem, mi van odakint, de nem volt más, mint egy csillogó fényekkel teli felhőörvény.

Mielőtt tovább kutathattam volna, a semmiből feltűnt a tintás füst, a lábam köré kanyarodott, és felsikoltottam, amikor maga Shadow is követett. "Nem azt mondtad, hogy tudsz járni?" - kérdezte bosszúsan, mint mindig. "Ne kelljen megint cipelnem téged."

Tisztelegtem. "Igenis, uram. Nem tudtam, hogy követnem kell. Az én hibám."

Az a hirtelen tekintete, ahogyan rám meredt, nagyon idegessé tett.

"Nem rettegsz tőlem?" - kérdezte, és a hangja lágy volt. Normális esetben ez jó jel lenne, de ez olyan lágy volt, mint amilyen egy sorozatgyilkosé, közvetlenül azelőtt, hogy levágja a lábujjaidat trófeának.

Én meg csak kapkodtam a fejem. "Épp ellenkezőleg, már majdnem összepisiltem magam."

A szeme egy pillanatra mélyen lesütötte a szemét, mintha a furcsa ruhadarabokat venné szemügyre, amelyeket Torin padlójáról csíptem el. Egészen biztos, hogy ez volt az első alkalom, hogy felületesnél több pillantást vetett a megjelenésemre, és tényleg nem tűnt lenyűgözöttnek.

Valószínűleg istennőkkel járt, vagy bármilyen más misztikus lényekkel, szóval megpróbáltam nem megsértődni. "Kövess - csattant fel, és ismét elsietett.

Ezúttal nem erőltettem a szerencsémet, szorosan mögötte maradtam, miközben továbbra is próbáltam mindent szemügyre venni a szobában. Ahogy egyre mélyebbre hatoltunk a térben, először vettem észre, hogy néhány ablak rövid időre megállt, hogy helyet adjon egy alatta fészkelődő ajtónak. Akárcsak a fehér teremben, az ajtó kialakítása is zökkenőmentes volt, és most, hogy közelebb értem, könnyű volt értékelni a kézműves munkát, amely ebbe a helyiségbe került.

"Ez még mindig a világok közötti ösvény része?" kérdeztem.

Nem vette a fáradságot, hogy rám nézzen. "Bizonyos értelemben igen." Akkor rendben. Rejtélyes és egy seggfej. Kezdtem látni, honnan örökölték az alfák az arroganciájukat... a teremtőjüktől örökölték.

Sokáig bolyongtunk a templomban, a mérete egy másik észrevétlen szempont volt, amíg tíz percig nem sétáltunk, és csak az út egyharmadát tettük meg. Fölöttünk a kézzel faragott mennyezet egyre kidolgozottabbá vált, és mire egy újabb nagy portálhoz értünk, keményen belezúgtam ebbe az épületbe.

Shadow, füstös barátjával együtt, átlépett ezen az új portálon, és eltűnt abban, ami mögötte volt. Ekkor elszakadt tőlem, az energiája úgy eltűnt, mintha soha nem is létezett volna. Még csak azt sem tudtam megmondani, hogy mi van e fátyolon túl, a tengerben kavargó örvénye teljesen átláthatatlan volt.

Tétováztam, hogy kövessem-e, és azon gondolkodtam, vajon megkockáztassam-e, hogy most elmeneküljek. Még ha egy másik világban végezném is, legalább megpróbáltam volna. Mindenkinek csak egy próbálkozásra volt szüksége.

A farkasomat hívtam segítségül a döntéshez, és ahogy a felszínre kavarodott, megkönnyebbülten éreztem, hogy ismét erős az energiája. Futás? kérdeztem tőle.

Belülről csillogott, lelke nyugtalan és bizonytalan volt a távozásunkkal kapcsolatban. Az Shadow Beast volt az istenünk, és felzaklatni őt nem tetszett neki.

Megölt egy olyan hatalmas embert, mint Alfa Victor, és elrabolt minket - emlékeztettem. Ő több mint veszélyes.

Éreztem, hogy bízik a döntésemben, és tudtam, hogy bármi történjék is, a támogatását élvezem. Ez adta meg a szükséges bátorságot ahhoz, hogy lépjek. Sprintelve elindultam a legközelebbi ajtó felé, miután már túl sok másodpercet pazaroltam arra, hogy azon töprengjek, meg kell-e tennem vagy sem. Amikor a tenyerem a virágokkal és tövissel domborított fehér ajtó sárgaréz kilincsén landolt, statikus elektromosságot éreztem, és majdnem visszarángattam a kezem.

Ha nem lettem volna ennyire kétségbeesett, nem kockáztattam volna meg, bármi is rejlik ezen túl, de nem élhettem tovább fogolyként és áldozatként. Ahogy elfordítottam a kilincset, kattanás hallatszott, és egy éteri dallam csusszant át az apró résen. Sóhaj szökött ki belőlem, a legapróbb lélegzetvétel, és minden félelem elszállt.

Igen. Ez volt a helyes lépés. a szépség, a fény, a szeretet és a melegség eme földjén kellett lennem. A szemem lecsukódott, ahogy behúztam az ajtót, készen arra, hogy átöleljem a sorsomat.

Mielőtt megtettem volna az utolsó lépést, valami kemény dolog csapódott belém, oldalra lökve. A zene egy másodperccel később elhallgatott, és ahogy a fejemben lévő homály elhalványult, a fájdalom visszatért a józan eszemmel együtt.

Shadow Beast magasodott fölém, és összeszűkült szemmel bámult lefelé. "Te tényleg a leghülyébb kibaszott alakváltó vagy, akivel valaha találkoztam. Majdnem csapdába ejtetted magad a tündék birodalmában." Az ajkai sötét szórakozottsággal rándultak meg. "Amit a földiekkel tesznek, akik a világukba botlanak, ahhoz képest én egy kibaszott szentnek tűnök."

Még egy utolsó gúnyos pillantást vetett szánalmas seggemre, majd megfordult és elsétált, én pedig levegőt fújtam a tüdőmbe, hogy megpróbáljam megnyugtatni magam. Fogalmam sem volt, mit jelent a "fae", de ha ez a "faerie" rövidítése, mint a fantasy történetekben, akkor... Mi a fasz van, ember?

Az a zene nem ebből a világból való volt, így csak feltételezhettem, hogy Shadow igazat mondott a tündék birodalmáról. És úgy látszik, már vissza is lépett a fátyolon át, bízva abban, hogy ezúttal nem kockáztatok egy olyan világban, amit nem értek.

A haver jócskán túlbecsülte az intelligenciámat és az önfenntartási érzékemet.

Vagy legalábbis így gondoltam, amíg a kis barátja füstös örvényei körém nem tekeredtek, és fel nem emeltek a levegőbe, miközben hangosan visítottam. Na jó, rendben. Erősítést küldött, és nulla volt a bizalma.

Rájöttem, hogy ilyenkor nincs értelme harcolni, így csak belenyugodtam a levegő által hordozott furcsa érzésbe, és rövid időre lehunytam a szemem, ahogy átsodródtunk a sötét fátyolon. Amikor a következő szoba a látómezőbe került, ziháltam, és szinte kivetettem magam a füstből, hogy jobban megnézzem.

"Mi a fasz?" Kapkodtam a levegőt, és talpra kapkodtam magam. "Te itt laksz?"

Egy másik, morgós természetű szörnyetegre akartam utalni, mert akárcsak a filmbeli csávó, a valóságos Shadow Beast is az álmaim rohadt könyvtárában lakott.

Valójában. Szó szerint. Álmok. De a filmmel ellentétben én kirúgtam volna ezt a fickót a hidegben, ha ez azt jelenti, hogy megtarthatom a könyvtárát.

Beljebb lépve a szobába, szinte csorgott a nyálam a falakat szegélyező sötét fapolcoktól, ameddig csak láttam. Minden egyes polc tele volt könyvekkel - ezer meg ezer hihetetlen új felfedezésre váró kalanddal.

Próbáltam lazán viselkedni, és lazán közelebb sétáltam az első polchoz, végigsimítva az ujjaimmal a rengeteg könyvön. A legtöbb borító ezen a részlegen a tompa vörös és szürke árnyalataiban pompázott, a gerincükön aranyszínű írással. Az írás nem volt semmilyen felismerhető nyelven, ami csak még inkább arra késztetett, hogy elolvassam őket.

Lehunytam a szemem, és egy másodpercig mélyeket lélegeztem, beszívva a tüdőmbe a különböző illatokat. Istenek, ez tökéletes volt. Ha túléltem az időszakot az Shadow Beasttel, életem céljául tűztem ki, hogy egy ilyen könyvtárat szerezzek. Nem számított, mennyibe kerül.

Egy morajlás a csodálatos terem másik végéből felhívta a figyelmemet, és vonakodva elfordultam a kalandok édes illatától, és követtem az energiáját egyre mélyebbre a könyvtárba.

Istenek, de hatalmas volt. Nagyobb volt, mint a legnagyobb bevásárlóközpont, amit valaha láttam, és egy ősi, gótikus, huszadik századfordulós apátságra emlékeztetett. És míg az előző fehér szoba világos és nyitott volt, ez a mostani hangulatosabb és megnyugtatóbb volt, olyan díszes részletekkel, amelyek rengeteg karaktert tükröztek. Különösen tetszettek a hatalmas kristálycsillárok - összesen öt -, amelyek egyenletesen elosztva lógtak a húsz méter magas mennyezetről.

Több időm azonban nem volt arra, hogy mindezt magamba szívjam, mert Shadow nyilvánvalóan a végére ért korlátozott türelmének. Az ember azt hihette volna abból, ahogyan rám dörmögött, hogy őt rabolták el az életéből, és kényszerítették, hogy egy seggfejjel foglalkozzon.

Álmaim ülőhelyiségében várt rám - álmaim könyvtárához illően -, amelyet masszív, erősen párnázott kanapék vettek körül. Háta mögött egy dübörgő kandalló állt, a kandallópárkányt sötét kővel falazva.

Ahogy elhaladtam néhány kanapé között, észrevettem egy kis asztalt néhány nyitott könyvvel. Vajon Shadow éppen olvasott, amikor a cselekedeteim miatt a Földre rántották? A késztetés, hogy megpróbáljak belepillantani abba, amit szívesen olvasott, eluralkodott rajtam, de sikerült visszafognom magam, és inkább magára a szörnyetegre koncentráltam.

"Itt élsz?" Kérdeztem, a hangom kissé lélegzetvisszafojtva az otthona tiszta tökéletességétől.

"Igen."

Megráztam a fejem. "Ennyi szépséget és tudást a kezedben tartani, az szavakkal nem leírható."

Ismét úgy bámult rám, mintha valami váratlant mondtam volna, és úgy döntöttem, hogy befogom a számat, és átengedem neki a szót. Még akkor is, ha még mindig apró pillantásokat vetettem a könyvtárra. Anélkül, hogy egyetlen könyvet is kinyitottam volna, tudtam, hogy olyan információk vannak itt, amelyekért emberek és alakváltók ölni tudnának. Elveszett történetek. Titkok. Varázslatok. Mágia és élet. És mindez csak az övé volt.

Új cél: kitalálni, hogyan dobhatnánk ki a hóba, és hogyan vehetnénk át a könyvtárat.