Jaymin Eve - Rejected, Tizenhetedik fejezet

 


17

 

Leült az egyik egyszemélyes fotelbe. Hatalmas darab - feltételeztem, hogy annak kellett lennie, hogy átfogja a testalkatát. Ismét engem figyelt azokkal a tűzbe borult szemekkel, amelyek csak nem szűntek meg mindent látni. Lebontva engem a lelkemet alkotó alapelemig.

A farkasom megmozdult a mellkasomban, az energiája kinyúlt, hogy megérintse magát a fenevadat. Shadow nem hátrált meg, csak elfogadta az érintését, és fogalmam sem volt róla, mi zajlott le közöttük, mert nem közölte velem, de úgy éreztem, elégedett volt, amikor a cseréjük véget ért.

"Ülj el" - parancsolta.

Úgy döntöttem, hogy bölcsen választom meg a csatáimat, nem ellenkeztem, és letelepedtem a vele szemben lévő székre.

Körülöttünk még tucatnyi szék állt, és meg kellett kérdeznem: "Sok látogatója van?".

A szemei felcsillantak, és megesküdtem volna, hogy tintás füst kavargott belőle, miközben az arca kemény vonalakba rendeződött. "Én beszélek, kölyök."

Rávillantottam a tekintetem. A kölyköt falkában használták, ha az alakváltó gyerek volt. Egy felnőttet kölyöknek nevezni általában azt jelentette, hogy kicsinek, szánalmasnak, alantasnak tartottad... sértésnek. Pontosan így értette ez a köcsög.

Az ajkamba harapva, hogy ne mondjam ki, ami a fejemben jár, elmentem a boldogságom helyére: elképzeltem, hogy az összes könyv ebben a szobában az enyém, és örökké körülvesz a szépségük és a tudásuk...

"Figyelsz te egyáltalán rám?" - követelte.

Rápislogtam. "Bocsánat. Gondoltam, ha azt akarod, hogy figyeljek, akkor te rendelted el. Mint minden mást."

Megállt - egy óriási, ijesztő fenevad -, és én elvesztettem a képességemet, hogy mozogjak, beszéljek vagy lélegezzek. Minden leállt bennem, és miközben az elmém sikoltozott, nem tudtam hangot kierőszakolni az ajkamból.

"Meg tudnálak ölni anélkül, hogy egy ujjal is hozzád érnék" - mondta, szinte társalogva, és ezúttal határozottan figyeltem. "Sőt, mielőtt megölnélek, olyan fájdalmat okozhatnék neked, amilyet eddig csak a legrosszabb rémálmaidban képzeltél el".

Ha képes lettem volna pánikba esni, meg is tettem volna. Így, ahogy volt, a lélegzetvétel hiánya határozottan megviselte az állapotomat. Ha nem lazít a szorításán hamarosan, elájulok, és nagyon kiszolgáltatott helyzetben maradok ezzel az ördöggel szemben. Szerencsére elengedett, amikor sötét foltok táncoltak a látómezőmön. Előre dőltem, köhögtem és fuldokoltam, kiéhezett tüdőm kétségbeesetten próbált levegőt szívni.

Visszatért a helyére, elernyedve, a lábait széttárva, ami a kedvenc férfias terpeszem volt, amíg nem találkoztam ezzel a megalomániással. "Ahogy mondtam - morogta -, el kell mondanod, hogy pontosan mi történt a falkád földjén a mai nap folyamán. Éreztem, hogy az energiád megérintette az Árnyékbirodalmat."

A hangja az utolsó két szóra lehalkult, egyre hidegebb lett, és fogalmam sem volt róla, hogy ez mit jelent. Shadow Beast egy rejtély volt, és nem tudtam, mihez viszonyítsam a hangszínváltozásait. Nem volt alakváltó vagy ember, én pedig kurvára nem voltam elememben.

A mellkasa megdörrent a hallgatásomra, és három másodpercet adtam magamnak, hogy eldöntsem, mit tegyek. Hazugság vagy igazság? Melyik adott nagyobb esélyt a túlélésre? Fogalmam sem volt róla, hogy az Árnyékbirodalom érintése tilos volt-e vagy sem.

"Tényleg nem tudom, mi történt - mondtam, és úgy döntöttem, hogy a féligazság a legjobb módja a kezdésnek.

A fintora úgy jelent meg, mint egy régi barátomé, és már kezdtem hozzászokni, hogy látom - Shadow jellegzetes pillantása.

"Nem akarok bonyolult lenni" - mondtam neki. "Tényleg fogalmam sincs. Ma este volt az első műszakom, napfordulói telihold meg minden." Tartózkodtam attól, hogy hozzáfűzzem a véleményemet a szabály ostobaságáról, hátha könnyen megsértődik. Bármennyire is szerettem volna megkérdezni tőle, hogy miért huszonkét éves, most egyszerűen nem éreztem alkalmasnak az időt.

"Az első műszakod?" Előrébb lépett a székében, és szinte biztos voltam benne, hogy még sosem fordult rám ennyire koncentrált figyelem. Shadow biztosan tudta, hogyan kell elpirítani egy lányt.

És... összepisilje magát a félelemtől.

"Igen. Az első műszak, és amikor a nap elkezdett felkelni, megtaláltam az igazi társamat." Szünetet tartottam, ahogy az emlékezetes fájdalom újra átvágott rajtam. A beteljesületlen kötelék olyan volt, mint egy rongyos lélekdarab, ami a durva talajon vonszolja magát.

"Látom, az elméd nehezen tud egy helyben maradni."

Dühös arckifejezésem saját verzióját vágtam rá, és siettem befejezni a történetet. "Mindegy, ahogy mondtam, első váltás, visszautasított a seggfej társam, megtámadtak, és az elutasításom okozta lélek mély fájdalma miatt a farkasom kiakadt. Ekkor a látásom megduplázódott, és olyan árnyékszerű alakokat láttam, amelyek a normális földi síkon biztosan nem léteztek." Durván nyeltem az emlék hallatán. "Egészen biztos vagyok benne, hogy senki más nem láthatta őket."

"Te megérintettél egyet."

Kijelentés.

"Igen, azt hiszem."

"Meg tudod csinálni még egyszer?"

Elvörösödtem. "Mi a faszért csinálnám újra? Félelmetes volt, és olyan... természetellenes érzés volt. Igen, nem rajongok érte."

Összeszorította az ujjait. "Hadd fogalmazzam újra. Újra megteszed, vagy megöllek téged és mindenkit, akit szeretsz."

Bassza meg. "Hát, ha így mondod..." Elakadtam, és azt kívántam, bárcsak kinyílna a padló és elnyelne. "Az egyetlen probléma az, hogy nulla fogalmam van arról, mit tettem, és a megismétlése nem fog csak úgy megtörténni."

Valószínűleg ez volt az a pont, amikor felrobbant és millió darabra tépett. Tényleg csak reméltem, hogy gyorsan történik.

"Váltás."

"Mi...?"

"Te egy alakváltó vagy. Változz."

Bassza meg ez a fickó. Bassza meg a pokolba. Egy könyvtár nélkül.

Összeszorított fogak között köptem ki a szavaimat. "Emlékszel, hogy azt mondtam, ez az első műszakom? Még nem tudok parancsra átváltozni. Az Shadow Beast szabályai."

Tényleg emlékeztetnem kéne erre, seggfej?

Energia csapódott belém, és a testemet szorító bilincsbe zárta, és ahogy a gerincem meggörbült, a farkasom felüvöltött, és kitépte magát a testemből. Másodperceken belül már nem két lábon álltam, hanem visszatértem a piros-fehér négylábú alakomba, végtagjaim remegtek a gyors változástól.

Az agyam gyorsan egybeolvadt a farkassal, morgás dübörgött a mellkasunkban, ahogy előre osontunk felé.

Shadow nem törődött vele. "Kettős látásod van?"

A morgásunk felerősödött. A bordák felemelkedtek. Az agyarakat mutogattuk.

A sötét füst körbeölelte Shadowt, aki ismét úgy figyelt engem, mintha én lennék az egyetlen létező lény. "Most nem látod."

Ez nem kérdés volt.

Egy kézmozdulattal újra rám kényszerítette a váltást, és a farkasüvöltésem sikolyba csapott át, ahogy visszaváltoztam emberré. Borzalmasan megviselte a testünket az ilyen gyors átváltozás, így nem volt meglepő, hogy a végén meztelenül, szuszogva, majdnem zokogva feküdtem a padlón.

Shadow egy pillantást sem vetett rám többé, elsompolygott, és eltűnt a fátyolon keresztül.

Halk zokogás tört rám, miközben küzdöttem a fáradtsággal és a fájdalommal... és a magányossággal, hogy egyedül kell szembenéznem ezekkel a megpróbáltatásokkal. Soha nem lesz szünetem? Túl nagy kérés volt, hogy ne legyen minden kibaszott nap egy rendkívül fájdalmas élmény?

Amikor apám meghalt - meggyilkolták, ne szépítsük a dolgot -, sokat sírtam. Az ő elvesztése miatt, a barátaim elvesztése miatt, és különösen a falkában elfoglalt helyünk elvesztése miatt. Anyám mindig is kissé távolságtartó szülő volt, így nem stresszeltem túlságosan, de még az is fájt, hogy teljesen visszavonult a valóságtól. Egyszerűen minden kurvára fájt.

Végül abbahagytam a sírást, és megtanultam elrejteni magamban a fájdalmamat, de ma úgy tűnt, nem találom az erőmet.

Öt perc. Öt percet adtam magamnak, hogy összeomoljak, aztán összeszedtem magam.

Shadow nem tért vissza, mire talpra álltam, leporoltam a meztelen fenekemet, elővettem a részben szakadt inget, és vállat vonva felvettem. Bár nem voltam olyan egyedül, mint gondoltam, a sötét füst jelezte magát. Eleinte tudomást sem véve róla, felfedezni kezdtem a könyvtár-csúszda-állat-légteret.

"Ez egy varázslatos hely?" Kérdeztem végül a füstös ködöt, ami a nyomomban járt. Shadow árnyék izéje nyilvánvalóan az őrzőm volt, amíg a gazdája elment. "A polcok csak úgy sorjáznak és sorjáznak."

Amikor nem láttam a végét a láthatáron, feladtam, és inkább elindultam egy polc felé. Elkerekedett a szemem, amikor megláttam George R. R. Martintól A jég és tűz dala, J. R. R. Tolkientől A Gyűrűk Ura és Terry Pratchett történetek sokaságát sorakozni. Még több fantasy-nagyágyú és klasszikus történet volt ebben a szekcióban, és bár manapság az indie szerzők világának rejtett gyöngyszemeiért rajongtam, a szívem mégis megdobbant egy csodálatos fantasy-klasszikus felett.

Bár csak a fantasy.

Ha valaki akár csak egyszer is Emily Brontë-t említené nekem, sikítva menekülnék el.

Vonakodva hagytam el azokat a polcokat, és tettem meg a nagyon hosszú utat vissza a kandallóhoz és a kényelmes kanapékhoz. Nem kétséges, hogy Shadow előbb-utóbb visszatér, hogy megöljön, így valószínűleg az volt a legjobb, ha megpróbálok pihenni egy kicsit a gyilkosságom előtt.

Kiválasztottam a legnagyobb kanapét a tűz közelében, lehunytam a szemem, és kényszerítettem az elmémet, hogy megnyugodjon. Tudtam, hogy furcsa volt a reakcióm erre a rendetlenségre. A legtöbb ember sikoltozna, a sarokban ringatózna, vagy kiverte volna a szemét. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy miután sok éven át éberen vártam a pillanatot, amikor valaki túlzásba viszi a kínzásomat, és megölnek, elzsibbadtam a pánikhoz és a félelemhez.

A nap eseményeitől való kimerültség elöntött, és egyre mélyebbre süllyedtem a kanapé plüss bársonyába. Shadow Beast lehet, hogy egy vén gazember volt, de a háztartási eszközök terén jó ízlése volt.

Ahogy az álom és a kimerültség homálya sötétséget nyomott az elmémbe, az utolsó gondolatom az volt, hogy vajon felébredek-e valaha is.