Jaymin Eve - Rejected, Tizennyolcadik fejezet

 


18

 

Nem álmodtam. Szinte biztos voltam benne, hogy meg sem mozdultam, mert amikor kurvára zavartan felrántottam magam, a fél testem elzsibbadt. Azonnal bizsergés kezdődött, ahogy a vér átáramlott az elzsibbadt végtagjaimon, az alakváltó gyógyítás helyrehozta, amit eltörtem az álom-halálos epizódom alatt.

Körülnézve nem lepődtem meg, hogy pontosan ugyanabban a helyzetben találtam magam, mint korábban. A kanapén. Tűz ég... ugyanolyan méretű lángokkal. Kurvára mennyi ideig aludtam? Öt másodpercig...

Ez a hely egy rakás szar volt.

"Shadow!" Kiáltottam, a torkom rekedt volt. Megpróbáltam újra. "Az alakváltók étel és víz nélkül meghalnak."

Felálltam, leráztam magamról az álmosság utolsó darabkáit, és olyan magasra nyújtózkodtam, hogy a vaginám kilógott a szakadt ing aljából. Szemügyre vettem a füstárnyékot, amely velem együtt ébredt fel - kicsit túl közel sodródott hozzám. "Menj a meztelen seggem közelébe, és kitalálom, hogyan porszívózzak a kibaszott segged a másvilágra".

Láttam a Szellemirtókat. Tudtam kezelni ezt a démoni szart.

Talán megértett engem, vagy talán csak véletlen volt, de a füst tisztes távolságba húzódott vissza. Körülnézve azon tűnődtem, vajon Shadow felhúzta-e magát, és otthagyott-e, hogy itt éljem le hátralévő napjaimat fantáziaországban, egy hangulatos varázstűzzel és véget nem érő könyvespolcokkal. Már csak egy forrócsokoládé- és gyümölcslé-kioszkot, egy hamburgerföldet és egy bárt kellett volna felállítani.

Mert bor.

És tequila.

Úgy döntöttem, hogy nem várok tovább arra, hogy az Árnyékfattyú visszatérjen hozzám, ezért elindultam a csillogó fátyol felé, és azon tűnődtem, vajon megtalálom-e őt a katedrális termében. Határozottan haladtam előre, egy percig sem hittem, hogy szabad lábra kapok a könyvtárból, de nem volt ellenállás, amikor először a karomat küldtem át, hogy teszteljem, nincs-e riasztó vagy csapda.

Úgy tűnt, minden tiszta.

"Gyerünk, Inky - mondtam izgatottan. Szükségem volt egy névre a füstös sötétségnek, hogy könnyen meg tudjam különböztetni Shadowtól. "Úgy tűnik, kalandra indulunk."

Átlépve a másik oldalra, azon tűnődtem, vajon mi értelme van a két szobát elválasztó kavargó sötétségnek. Vajon Shadow meg tudná-e akadályozni a lényeket, hogy belépjenek, ha akarná...

Gondolataimnak hirtelen vége szakadt, amikor elértem a másik oldalra. "Mi az ördög..." Ziháltam, amikor egy tucatnyi szem nézett felém.

Ez az ablakok és ajtók nélküli szoba, az üres, fényárban úszó tér most nyüzsgő forgatag volt. És akárcsak Shadow búvóhelyén, itt is több száz polc volt könyvekkel megrakva, kitöltve az összes helyet az ablakok, oszlopok és ajtók között.

Folyton pislogtam, mintha ettől kitisztulna a látásom, és újra az üres teret látnám.

Egy apró, barna bőrű, ráncos arcú lény sietett hozzám, én pedig még mindig csak pislogtam, és fogalmam sem volt, hogyan kezeljem ezt az új világot. "Üdvözöllek a Tudás Könyvtárában, Mera - ciripelte. "A nevem Gaster, a földalatti goblinok tündérklánjából."

Azt mondta, hogy goblin? Jobban megbámultam kopasz fejét, kerek arcát és enyhén hegyes füleit. Oké, most már láttam.

Elfojtottam néhány szót. "Beszélsz angolul?"

Megrázta a fejét. "Nem. Alacsonyabb szintű tünde nyelven beszélek."

"Mi..." Félbeszakított, amikor folytatta.

"Képes leszel minden dialektust beszélni, minden írott szót megérteni, és mindenféle fajjal beszélgetni ezeken a falakon belül. Sokakkal fogsz találkozni, akik a könyvtárhoz kapcsolódó dimenziókban találják meg otthonukat. Mint mondtam, én Tündérországból származom."

Kinyújtotta a kezét, és én rábámultam, mielőtt kinyújtottam volna a kezem, hogy megragadjam. "Ez egy nagyon emberi gesztus" - jegyeztem meg.

Elmosolyodott, tekintetemet az arca szokatlan szerkezetére vonva. A szemei hatalmasak voltak, elfoglalták a fél arcát, az íriszek és a pupillák szurokfeketék, egy cseppnyi fehér nélkül. Körülbelül három láb magas volt, a bőre göcsörtös, mint egy öreg fa gyökere, és egy szál szőr sem volt rajta, amit én láttam. Szerettem volna közelebbről is tanulmányozni, de udvariatlanságnak éreztem, így inkább az arcára koncentráltam.

"Minden kultúrát tanulmányoztam. Mint az itteni portás, az a feladatom, hogy mindenkit eligazítsak, aki beteszi a lábát ezekbe a termekbe."

Meghajolt, és ahogy felállt, végre észrevettem, hogy pont olyan magas, hogy belelásson az ingembe. Nem mintha még csak megkísérelte volna megnézni, de akkor is... "Nem tudja véletlenül, hogy kaphatnék-e valahol tartalék ruhát?" Mutattam a szakadt ing alatt elterülő meztelen lábamra. "Valahogy kifogytam a pamutból."

Gaster kis arca felragyogott; egyenesen izgatottnak tűnt a kilátásba helyezett feladat miatt. "Igen! Van egy szobánk, ahol daemekért cserébe árut tudunk adni."

Rápislogtam. "Daem?"

Úgy hangzott, mint a day-em, és én még sosem hallottam ilyen típusú fizetőeszközről. "Ez az Shadow Beast pénzneme" - csiripelte. "De engedélyt adott nekem, hogy fizetés nélkül engedélyezzem neked az első belépést. Azt mondta, hogy végül a könyvtárban fogod ledolgozni."

Megdöbbentett, hogy még nem tervezte a halálomat. Talán még mindig nem döntött. Akárhogy is, ismét itt voltam, hogy éljek még egy napot, és ez volt minden, amit kérhettem ettől a szarságtól, amit életnek neveztem.

Körülnézve bámultam a Tudás Könyvtárát benépesítő rengeteg lényt. Nagyon sokuk teljesen idegenül nézett ki. Egyértelműen egy okból voltak itt: olvasni, olvasni, olvasni, olvasni. Felfalták a polcokon lévő tudást. "Mindenki itt dolgozik?" Kérdeztem.

Gaster követte a tekintetemet. "Ó, nem. Csak a goblinok. A testvéreim a könyvtárban dolgoznak. A többiek a világukból kiválasztott néhányan, akiknek engedélyezték, hogy hozzáférjenek az itt tárolt információkhoz."

Mielőtt hangot adhattam volna a milliónyi további kérdésemnek, kinyújtotta a kezét, megragadta a kezem, és elvonszolt Shadow rejtekhelyének fátyolától, át a könyvtár közepén lévő hosszú folyosón. "Hány világ van?" Suttogtam, inkább magamban, miközben tucatnyi lény mellett haladtunk el, amelyek mindegyike annyira különbözött egymástól, hogy szó szerint nem tudtam mindet elég részletesen befogadni.

Gaster kuncogott, egy reszelős hangot, ami már-már kellemetlen volt. "Régen találkoztam már olyannal, aki nem ismeri a természetfeletti világot. A Solaris rendszerről,amely összeköti és elágazik minden egyes földdel."

Megvonta a vállát. "Úgy értem, alakváltó vagyok, szóval tudtam, hogy az embereken kívül más is létezik, de Shadowon, Inky-n és most rajtad kívül igazából még senkivel sem találkoztam."

Pislogott, azok a fekete szemgolyók annyira tükröződtek, hogy minden minket körülvevő fényt látni lehetett bennük. "Shadow és Inky?"

Megrántottam a fejem az engem követő sötétség felé. "Az a valami és a gazdája."

Gaster bólintott, mintha értette volna. "Á, igen. Ők a legfőbb lények errefelé. Mi nem szórakozunk a könyvtárának az ő részlegével, és cserébe ő nem pusztít el mindannyiunkat. Mi is katalogizáljuk a könyveit. A szimbiózis működik." A szeme Inky felé meredt, mintha ezt az információt egyenesen a pacának közvetítené.

Lehajoltam, hogy közelebb legyek a szintjéhez. "Mi az a Solaris rendszer?" Suttogtam.

Gaster egy konspiratív mosolyt villantott rám, és én félig beleszerettem ebbe az aprócska fickóba és a segítőkészségébe. Egészen biztos, hogy Simone-on és Dannie-n kívül még soha senki nem volt ilyen kedves velem. "Ez egy közlekedési rendszer, amit a könyvtár működtet. Összekapcsolt energiaportálok, amelyek lehetővé teszik, hogy a világok sokasága között utazhassunk. Minden egyes átjáró itt - intett a kezével - egy-egy világhoz vezet. Szóval, én egy tündérkobold vagyok." A csábító zenével az ajtóra mutatott, amelyen majdnem átsétáltam. "Az ottani Chester pedig egy vízi manó Karn földjéről, ami többnyire vízből áll." Ezúttal egy ajtóra mutatott, amely úgy tíz lábnyira volt tőlünk, a fehér szemcsék között halvány kék örvények látszottak.

És Chester... A Karn lakója csontsovány volt, jégkék bőrrel és olyan androgün testtel, hogy a nemét sem tudtam volna kitalálni. Talán még csak nem is volt olyan nemük, amit a Karnon megértenék. Négy karjuk volt, a második valamivel rövidebb, és feltételeztem, hogy a vízben hasznosak. Mivel nem akartam tovább nyíltan bámulni, elfordítottam a tekintetem, és vártam, hogy Gaster folytassa.

"Marin egy transzcendens - mondta, felvéve a jelszavamat. "Szorosan képviselik a földi hagyományok angyalait, és a Honor Meadowsban laknak."

Marin magas, szoborszerű lény volt, női megjelenésű. Fekete-arany páncélnak látszó ruhát viselt, fényes fekete bőrrel, és a hátából szürke árnyalatú tollas szárnyak emelkedtek ki. Szárnyak, amelyek nagyon úgy néztek ki, mintha egy angyalhoz tartoznának. "Hűha", suttogtam, ahogy a teljes képet magamba szívtam.

Ő volt a megtestesült szépség, mintha az arcának minden egyes síkját szeretettel faragták volna tökéletesre. Hosszú haja Simone-éra emlékeztetett, sűrű és kék-fekete. Simone-étól eltérően azonban Marin haja tökéletes copfba volt fonva, és a vádlija körül végződött.

Bármi is volt Honor Meadows, csak feltételezhettem, hogy tele van Marinhoz hasonló angyali kinézetű lényekkel.

"Ott lehet eljutni a földjeikre" - mondta Gaster, és egy ajtóra mutatott, ami lejjebb volt a könyvtárban.

Mindezt olyan hihetetlenül nehéz volt megérteni és felfogni, de talán éppen azért, mert ezekben a falakban álltam, amelyek tele voltak annyi tudással, egyiket sem éreztem nyomasztónak.

Gaster folytatta, és állatszerű lényeket mutatott, olyan kentaurhoz hasonlót, akikben egyesült az ember és az állat. Ló-, kecske-, párduc- és madárhibridek voltak a könyvtárban, de biztosítottak róla, hogy az ő Brolder földjükön sok-sok más is létezik.

"Vannak sárkánylények is?" Kérdeztem komolyan, még mindig félig-meddig a legutóbbi átváltozós olvasmányom epikus könyvmásnaposságában élve.

Gaster nem hagyta ki a véletlenszerű kérdésemet. "Nem olyan sárkányok, mint amilyeneket a Földön ábrázolnak, de vannak nagyszerű fenevadak, akik bejárják a világokat."

Nagy állatok? Úgy értem, ha az Shadow Beast-nél nagyobb szörnyetegek is léteznének odakint, az komolyan ijesztő látvány lenne. De én teljesen készen álltam rá.

Gaster folytatta útját a könyvtárban, és bemutatott nekem sok tündérfajtát, köztük tündéreket, banshe-ket, sidhe-ket, trollokat és ghoulokat.

"A tündérvilágban több százan vannak még" - mondta. "Hetekbe telne felsorolni mindet."

"Az univerzum sokkal nagyobb, mint amire számítottam" - lihegtem, egyszerre éreztem magam jelentéktelennek és elérzékenyültnek a mai felfedezéseim miatt.

"Ez csupán egy apró szelete a nagyobb darabnak" - mondta Gaster, mosolya még mindig erősen megmaradt. "De ma nem kell aggódnod emiatt az új élet miatt, amit felfedeztél. Előbb keressünk neked néhány emberi kényelmet."

Bólintottam, és követtem őt, ahogy felvette a tempót. A lábai talán fele akkorák voltak, mint az enyémek, de a fickó úgy mozgott, mint egy olimpiai sprinter. Ezt viccesen megjegyeztem, és úgy fújtam, mintha kifulladtam volna. "Erősek és gyorsak vagyunk - mondta, és úgy nézett rám, mintha komolyan aggódna az egészségemért. "Ne próbálj meg lépést tartani. A goblinok nagy távolságokon is képesek csúcssebességgel mozogni, és a legjobb, ha nem felejted el, hogy az én eszközeim a tiéd, ha támogatásra van szükséged, bármire is vállalkozol."

Megbillentettem a fejem, ismét zavarba jöttem attól, ahogyan itt "otthonosan" éreztem magam. "Tudja Shadow, hogy te... így vigyázol rám?" Kérdeztem.

Gaster bólintott. "Ó, igen. Mindent tud. Ne aggódj. Ez az egész meg van tervezve."

Csodálatos. Sokkal jobban éreztem magam, hogy Shadow tervének része vagyok... nem.

Gaster folytatta a küldetését, én pedig a közelben maradtam, és igyekeztem nem tudomást venni a sok kíváncsi bámészkodóról a teremben. Lehet, hogy oldalról szemléltem az összes új földet és lakójukat a könyvtárban, de úgy tűnt, sokan közülük ugyanúgy érdeklődtek irántam. Kíváncsi voltam, hogy ez annak köszönhető-e, hogy Inky a nyomomban van, vagy az "alakváltó" egy új faj volt, amely keresztezte az útjukat?

Amikor a könyvtár elejéhez közeledtünk, amelynek saját csillogó portálja a hosszú, fehér csarnokhoz csatlakozott, Gaster megállt. "Ez a szükség szobája - mondta, és egy egyszerű fehér ajtó felé mutatott. Előrelépett, és kétszer kopogott, mielőtt kinyílt.

"Hat daem" - csengett egy testetlen, majdnem robotikus hang.

Gaster előhúzott néhány csillogó aranyrögöt az apró zsebéből.

"Győződj meg róla, hogy mindent megkapsz, amire szükséged van, amíg bent vagy" - mondta, mielőtt a meglepően erős goblin belökött egy teljesen üres, fehér szobába, az érmék pedig utánam csilingelve eltűntek a hézagmentes, fényes padlóban. "Várj!" Kiáltottam, amikor az ajtó becsapódott az arcomba.

"Kérlek, maradj nyugton!" - terelte el a hang a figyelmemet.

Megdermedtem, ahogy egy fagyos légáramlat végigsöpört rajtam, végigvonult a testemen, mielőtt ugyanolyan gyorsan eltűnt volna.

"Szükséged van egy teljes ruhatárra, piperecikkekre és egyéb alapvető dolgokra."

Nem tudtam eldönteni, hogy ez egy kérdés volt-e vagy sem, de azért válaszoltam. "Igen. Ezen az ingen kívül semmim sincs." A rajtam lévő rongyra mutattam.

Egy pillanatnyi szünet következett. "A holmidat a mester szobájába küldjük. Kérem, menjen oda tisztálkodásra és öltözködésre. Jó napot!"

És csak úgy kinyílt az ajtó, és ugyanaz a jeges szél egyenesen kivezetett a szobából.