Milana Jacks - Captured By the Predator - Második fejezet

 


2. fejezet

Gwen

Soha életemben nem féltem még ennyire. Akkor sem, amikor a Joylius felé tartó űrhajó kapitánya vészhelyzetet jelentett, és az ülésemet mentőkapszulává változtatta. Akkor sem, amikor a mentőkabin közvetlenül azelőtt katapultált, hogy a cirkáló felrobbant volna. Még akkor sem, amikor azt hittem, hogy a folyóba zuhanva meghalok. Most, amikor egy erőszakos madár karmaiban ülök, úgy érzem, hogy a szívem kiugrik a mellkasomból.

Túlságosan félek ahhoz, hogy lenézzek, és a karmok közé kapaszkodom, hogy az életemet adjam. A madár közeledik egy lyukhoz a hegyen. Egy sötét, baljóslatúnak tűnő lyukhoz. Egy sárkány odúja, ahol darabokra fog tépni. Azt hittem, semmi sem lehet rosszabb, mint az űrhajó felrobbanása és a kényszerleszállás valahol, de nagyot tévedtem. Ez sokkal rosszabb.

Fogalmam sem volt róla, hogy ilyen madarak vagy azok a pokoli kutyának kinéző állatok ott lent a folyónál léteznek Joyliuson. A Nemzetbiztonság biztosan nem tud róluk, különben figyelmeztettek volna minket arra az esetre, ha a kapszuláknak kényszerleszállást kellett volna végrehajtaniuk, messze attól a helytől, ahol az embereket a Joyliusra szállító cirkálónak le kellett volna szállnia.

A madár fél lábon landol, és a fogaim csattognak a becsapódástól. Becsípem a nyelvemet, és összerezzenek, amikor a madár elenged. A földre érve felnézek, és belenézek kék tollazata alá, amely hamarosan eltűnik, ahogy a madár a barlang belsejébe költözik, és nem egy fára épített fészekbe. Ez a madár túl nagy ahhoz, hogy bármelyik fán otthont csináljon, amit valaha is láttam. Inkább egy sárkányra hasonlít, aki egy barlangban él.

Állva veszem szemügyre a környezetemet, és megfordul a fejem. Pukkan a nyomás a fülemben, és küzdök, hogy levegőt juttassak a tüdőmbe.

"Ó, Istenem!" Hátrálok az égből. A magasságtól megijedek. Jól repülök, mert nem nézek ki az ablakon, de kint a szabadban és a hegy tetején rettegek. Olyan magasan vagyunk, hogy alig látom az alatta guruló hegycsúcsokat és völgyeket. Alig veszem észre az alattunk elterülő széles folyót, és határozottan nem tudom már bemérni a gubót.

Megdörzsölöm a karomat. Hideg van itt fent a felerősödő széllel és a leereszkedő nappal, és egy tisztáson állok egy barlang előtt, amely egy kiterjedtnek tűnő hegyvonulat része. A táj alattunk zöld, vörös, kék és sárga. Az örökzöld fáknak mintha virágaik lennének. Ha Van Gogh festette volna ezt, én egy apró pont lennék, amit senki sem venne észre a vásznon.

Végigsétálok a nagy tisztáson, és elég hamar rájövök, hogy csapdába estem. A madár odabent van, és én nem megyek be a búvóhelyére. Bár a hatalmas bejárat belsejéből nem hallatszik csipogás vagy csikorgás, még mindig lehetnek éhes kölykei, akik alszanak. Amikor felébrednek, friss hússal eteti őket.

Tekintetem a horizontra szegeződik, ahol a nap lenyugszik, leülök a hideg kőre, és megborzongok. Libabőrös lesz a bőröm. Próbálom melegen tartani magam, megdörzsölöm a karomat, és felhúzom a lábamat, majd a térdemre támasztom az arcomat. Könnyek homályosítják el a hatalmas, tiszta égbolt látványát, és szipogva gondolok vissza arra, amikor felszálltam a Joyliusba tartó cirkálóra.

A legtöbben nyaralni mentek oda, de én gyakorlatilag az üdülőhelyen élek, ahol dolgozom. Ez egy idénymunka, de jobban fizet, mint bármi, amit a Földön találhatnék, mivel a legtöbb szolgáltatóipari alkalmazottat kezdik helyettesíteni a robotok és a robotok, és az éttermekben és bárokban a robotok működtetéséhez képesítés kell. Fontolgattam, hogy egy kisvárosba költözöm a mély Délen, ahol úgy hallottam, hogy a helyiek még mindig a szolgáltatóiparban dolgoznak, de a Joyliuson lévő üdülőhely jobban fizet. Elvállaltam ezt a munkát, bár az apámtól való ilyen messzire költözés miatt úgy éreztem, hogy őt is elhagyom.

Bárcsak itt lenne apu, hogy kitalálja, mit tegyek, mert ő mindig tudja, mit kell tennie.

Nem ülne itt és sírna, az biztos. Megtörlöm a szemem, és felállok. Megfordulok, és belesétálok a madár csőrébe, aztán sikoltok és elszaladok, teljesen elfelejtve, hogy több ezer méterrel a hegy lábánál vagyok.

A tisztás szélén megpróbálok megállni, de nem tudok, és egy pillanatra tisztán látom, ahogy lezuhanok a hegyről, amikor tudom, hogy ez a végem. A hasam felemelkedik, ahogy zuhanok, és lehunyom a szemem. Hamarosan vége lesz az egésznek.

Egy széllökés éri a testemet, és nyögök, a becsapódás elrabolja a lélegzetemet. Ökölbe szorítom a kezem a mellkasomra, és nyitott szájjal, mint egy hal, zihálva próbálok levegőt venni. A levegőben lebegek. Lebegek. Vagy talán meghaltam és a mennybe kerültem.

A széllökés szilárddá válik (esküszöm). Megpörget, a hátamba lök, és felfelé hajt. Levegő kerül a tüdőmbe, és én belélegzem, majd felsikoltok, a hátam meggörbül a hirtelen pályaváltozástól. A szemem felpattan, és tovább sikítok, miközben olyan sebességgel haladok, amit fel sem tudok fogni. A madárka lebukik, ahogy átrepülök a feje felett, és belelövök a barlang belsejébe, hogy puhán landoljak valamin.

Belélegzem és köhögök. Négykézláb, gyorsan lélegzem, ujjaim valami barna szőrből készült ágyneműbe kapaszkodnak. Hátradőlök a sarkamra, és a szívemhez szorítom a kezem, mintha a mellkasomban tudnám tartani, bizonytalanul, hogy az elmúlt néhány másodperc valóban megtörtént-e. Leestem egy hegycsúcsról, és halottnak kellene lennem.

Ehelyett egy nappali méretű, szőrből és szalmából készült ágyon ülök. Ez a madárfészek. A francba. Megfordulok a fészek körül. Egy két fal közötti fülkében van elrejtve, és a fény a bal oldali fal körül jön pár méterrel arrébb.

Kívülről a barlang sötét lyuknak tűnt, de belülről apró fények lobognak a falakon, amelyek sima, fekete, márványszerű kőből készültek.

Egy vörös szem kandikál ki a sarok mögül. Amint észreveszem, azonnal visszavonul. Továbbra is a sarkot figyelem.

A madárszem kukucskál.

Visszavonul.

Ezt többször is megteszi.

A madarak természetüknél fogva kíváncsiak. Hatalmas teremtmény, és úgy viselkedik, mintha kíváncsi lenne, mit keresek a fészkében. Akkor már ketten vagyunk.

Nem támad rám, és nincs mit etetni. Az egyik szemével a sarok mögül kukucskálva nevetésre késztet. Talán megőrültem.

Anyu egyszer kidobott egy kanárit, amit Főnöknek neveztünk el, amikor Haley és én kicsik voltunk. Anya mindig otthagyott valamit apánál. Így kerültem én is a küszöbére. Haley anyja túladagolta magát, és ez még azelőtt volt, hogy apa befogadta volna Haleyt. Ez a madár emlékeztet Főnökre, úgy dugja ki a fejét a kis madáretetőből, hogy csak a szeme látszik, de a csőrét alacsonyan tartja.

A madár ismét rám néz, ezúttal hosszan elidőzve.

Remegő térdeken kilépek a fészekből, és fütyülök rá, mint a kanárira. Az visszafüttyent, a hangja magas és kurvára ijesztő. Egy szoprán énekesnő, aki egy opera drámai fokozását jelenti be.

Újra fütyülök, lassan közeledem, minden lépésnél remegve. A szeme akkora, mint az öklöm. Visszafüttyent, és kidugja hatalmas fejét, felém nyújtja a nyakát, éles csőrét az arcom felé ereszkedik. Megdermedve nyelek.

Hosszú, vörös csőrének hegye éles, saséhoz hasonlóan ívelt csúcsban végződik. Szemei vérvörösek, apró fekete pupillákkal. Éles karmai és hatalmas szárnyfesztávolsága arra utal, hogy ragadozó madár.

"Tessék, madárka" - mondom, és újra fütyülök. Mi mást tehetnék, mint hogy kedveskedem a madárral? Nincs hová menekülni.

Utánozza a füttyentésemet, és azon tűnődöm, vajon olyan-e, mint egy papagáj, nagy és ijesztő kinézetű, de potenciálisan kellemes, és vajon összetévesztettem-e egy ragadozómadárral.

Fújtatva fújja ki a levegőt, aztán hátradől, és oldalra néz rám.

Befordulok a sarkon. A madár leül, felfújja a mellkasát, és kitárja fenséges szárnyait. Szárnyfesztávolsága egy kosárlabdapálya hosszúságú, tollazata alul kék, felül obszidiánszínű. Gyönyörű, ha ijesztő is, bár most nem olyan ijesztő, mint amikor rám vadászott.

Kinyújtom a kezem, és megérintem a hasa közelében, ahol elérem. Annyira masszív, hogy elférek alatta, amikor áll. Tollai felborzolják és csiklandozzák az arcom. Tüsszentek egyet.

A madár visít, és elugrik, szárnyait összezárva egy olyan légmozgással, amely majdnem ledönt a földre.

"Elnézést", mondom. Éreztem, hogy megint tüsszögni fogok, és könnybe lábadt szemmel csípem az orromat. Jön, csiklandozza az orrjárataimat. Elébe megyek, lehajolok, és várok, és... semmi. Gah, utálom, amikor ez történik.

Felnézek, és látom, hogy a madár úgy bámul rám, mintha bogár lennék.

Újra tüsszentek.

A madár felsikolt.

Megijedek a zajra. Most már dühösnek tűnik. A tüsszentésem bosszantja. "Megpróbálom abbahagyni."

A falakon lebegő árnyékok keltik fel a figyelmemet, és néhány lépést teszek a madár körül. Mögötte egy nagy tó, amelynek felszínéről gőz száll fel. A víz tiszta teáskék színű. Vörös és sárga halrajok úszkálnak a tóban, amely mintha jobbra távolabb eltűnne a hegy sötét falai között.

A tó másik oldalán egy másik leszállóhely van, amely egy sötét alagútba vezet, és fogadni mernék, hogy az a kijárat. Keresem a módját, hogy felmásszak a platformra, de nem találok.

A madár felugrik az emelvényre, és ott telepszik le, engem figyelve. Körbejárom a barlangot, megérintem a márványfalat. Hideg van, és a vonalak, amelyek a Földön természetes módon megtalálhatók a márványon, itt szándékosan ismétlődő mintának tűnnek, nem pedig valami természetben előfordulónak. Hátralépve rájövök, hogy ezek valamiféle írás vagy rajzok, talán, és a vonalak... nőiesek, sőt szexisek, ha ez lehetséges.

A szabadidőmben kalligráfiával foglalkozom, így felismerem a kézzel rajzolt mintát, tökéletesen szimmetrikus, mégis, ha jobban megnézzük, felfedezhetjük egy kéz mozgását, ami nem robotszerű. Ez az ember által készített művészet szépsége és a robot vagy algoritmikus digitális robot által készített művészet csúfsága. Az emberi művészet hibás.

A szemem előtt egy apró fény gyullad ki. Közelebb hajolok, hogy közelebbről megnézzem. Apró szárnyai vannak. A francba. Hátrálok. Valamiféle világító rovar, egy szentjánosbogárszerű lény, átlátszó testtel, amely világít, és minden belső szervét megmutatja.

Várjunk csak.

Alaposan megnézem a "fényeket". Mind egyforma, tehát mind bogár. Ezer meg ezer bogár a falakon. A bőröm kúszik, és vakarom a karomat, úgy érzem, mintha mindenhol mászkálnának rajtam. Fúj.

"Hogy bírsz itt élni?" Kérdezem a madarat.

Fütyül, hangot formálva kérdéssé, amit én úgy értelmezek, hogy Mi?

Elmozdulok a faltól, és leülök a tó mellé, és belemártom a lábujjamat a vízbe. Sziszegve húzom vissza. "Forró" - mondom, és újra megpróbálom, sziszegve, amíg a lábam a vízbe ér. A madár utánozza a sziszegésemet, én pedig kuncogok.

Megismétli a kuncogást.

Én is nevetek.

Lábam a forró forrásokban, lábujjaimat mozgatva nézem a lustán úszkáló halakat és a madár tükörképét a felszínen. Rúgom a lábam, hullámokat keltve, miközben a halak a lábam köré gyűlnek, amikor a madár tükörképe összezsugorodik. Abbahagyom a csobbanást, és a tükörkép megremeg az apadó hullámokon, mielőtt kitisztulna. A visszatükröződő lény magas, széles, és két lábon áll. Istenem!