Milana Jacks - Captured By the Predator - Harmadik fejezet

 


3. fejezet

Nen

A zsákmány, amit későbbre akartam elraktározni, leesett a fészkemből. Elgondolkodtam, hogy fáradozzak-e azzal, hogy megmentsem, vagy sem, és mire meghoztam a döntést, hogy nem mentem meg, a szél ezen a tiszta, meleg, felhőtlen napon a semmiből előbukkant, és visszasöpörte apró testét.

A szél nem csak ennyit tett. Amíg én azt a döntést hoztam, hogy megmentsem-e vagy sem, a szél a hátam mögött fújt, mintha arra ösztökélt volna, hogy szálljak fel és mentsem meg. Amikor nem tettem erőfeszítést az élelem visszaszerzésére, a szél elszáguldott mellettem, és az idegent mélyen a barlang belsejébe, a fészekre dobta. A fészekbe, amelyet soha nem használtak, sem én, sem az előttem lévő Omi, mióta... mióta Omi Mer, az utolsó Omi, aki Ila, a szél és a vágy istennőjét nemesítette.

Én, akárcsak az előttem lévő Omi, ciklusonként egyszer felújítom a fészket, de Ila elhagyott minket, és a fészek felújítása mindig értelmetlennek tűnik, különösen azért, mert nem szaporítok más nőstényeket, és így nincs szükségem a fészekre. Az Omi egy alfa hím, aki az életét Ila, az Om törzs védőistennőjének szolgálatára szenteli. Amióta Ila elhagyta az Omokat, az Omi hímek elpusztultak, és soha nem szaporodtak, vagy nem érintkeztek nősténnyel. Nem lehetséges számunkra, hogy másikat szaporítsunk.

Életem nagy részében madárként léteztem. A madár az eget és a terepet figyeli, repül, eszik, alszik. A madár egyszerű. A hím nem az.

A hímnek fájdalmas szükségletei vannak, amiket én nem tudnék kielégíteni. Olyan szükségletek, mint a dugás és a szeretet, szükségletek, amelyeket jobb, ha elfelejtek, ha túl akarom élni anélkül, hogy leesnék a szikláról, és soha nem bontanám ki a szárnyaimat.

Míg az Om hímek a nőstényeket keresik, még a mi nőstényeinkre is hatással volt, hogy Ila elhagyott minket. Ők nem tudnak melegedni. Ezért nem tudnak utódokat nemzeni. A Ka és Ra törzsek közötti legutóbbi évtizedes háborúk során, amikor Bera nem a termékenység adományával, hanem a háború adományával uralkodott, mindannyian szenvedtünk.

Az ostoba szárazföldi ragadozók és a háborúik. Ahelyett, hogy párosították volna a nőstényeiket, felhatalmazva Berát, hogy termékenységgel áldja meg őket, felhatalmazzák őt, hogy háborúkkal áldja meg őket.

A Ka-nak egyáltalán nem maradtak nőstényei.

Nekünk hét van.

A Ra-nak több van, de úgy hallottam, hogy terméketlenek és elvadultak, és még a játékukban sem hajlandóak részt venni.

Az ember azt hinné, hogy a háborúban álló és a bolygó másik oldalán lévő szárazföldi ragadozók egyáltalán nem befolyásolnak minket, de istennőink vérrel, hatalommal és táplálékkal kötnek össze minket.

Visszavonulok az idegentől, hogy kiszellőztessem a fejem. A testem megrándul, mintha valami kényszerítené az átmenetemet. A csontok mozognak és átrendeződnek. A karmok lábakká, a tollak bőrré, a szárnyak karokká, a csőr orrrá alakulnak.

Belélegezve bámulom a kezemet és a karmaimat, amelyek túl hosszúak ahhoz, hogy ökölbe szorítsák a köldökömig érő szakállamat. A hajam a fenekemen túl ér. Már... több mint két forduló telt el azóta, hogy két lábon jártam.

Hogy történhetett ez velem?

Madár vagyok, nem ez a lassú kétlábú hím.

Óvatosan megteszem az első lépést, és meginogok, a térdem elfelejti, hogy be kell hajolnia. Teszek még egy lépést, és még egyet, miközben a nőstény a lábujjait csóválja a vízben. Megszámolom a lábujjakat. Tíz. Huh? Tíz lábujj. Minek van tíz lábujja, mi lovagolja meg a szelet, nem hagyja, hogy elfogyasszam, és kényszerít arra, hogy madárból hímneművé váljak?

Egy istennő.

Neeeem. Ez nem lehet igaz. Most már óvatos vagyok az idegen nősténnyel szemben, odahajolok, és újra megszámolom a lábujjait. Tíz. Meg akarok enni egyet, hogy kilencre csökkentsem a számot.

Elkapom a saját tükörképemet. Soha nem láttam még nálam csúnyább Om-ot, mint most. Nőtt szakáll, mindenhová kilógó haj, gyöngyöző vörös szemek, nem a hímek fehér szemei. Gyakorlatilag félig madár, félig hím vagyok. Egy elvadult, ronda fattyú.

Vissza akarom kapni a madaramat.

Kinyomom a csontjaimat, de semmi sem mozdul. Újra megteszem, és a félelem megállásra késztet. Ő irányít engem. Szent... Herea, a vadászat istennője. Ő az egyetlen istennő, aki irányítja a vadászokat. És bár főleg a szárazföldi ragadozókat irányítja, a madarak sem tiltottak számára.

Tényleg Herea az? A hideg fut végig a hátamon. Remélem, hogy nem, és ha Herea az, akkor a Vérdűnék melletti erdőbe repülök vele, ahová tartozik. Ark, a Ra Alfa, megkaphatja őt.

A nőstény zihál, én pedig visszavonulok a fényből, mielőtt meglátna. Kómába esne az ápolatlan énem látványától. Ezt most nem engedhetem meg. Meg kell tisztálkodnom, szereznem kell egy tolmácsot, és elmondani a testvéreimnek, hogy egy istennő, aki rejtély maradjon, újra járja a földeket. Miközben a borotválkozáshoz szükséges tőrök után kutatok otthon, Ila jut eszembe.

Ő lovagolja meg a szelet.

És ha madár helyett hímre vágyik, kikényszeríti az átváltozásomat. Vagy az én vágyam, hogy nőstény legyen Ila? Az istennők úgy játszanak a ragadozókkal, ahogy a fiókák a rovarokkal.

Ez nem Ila. Ez az én reményem, és meg kell fékeznem, és abba kell hagynom az őrültséget. De arra az esetre, ha mégis Ila lenne, megragadok egy tőrt, és ellenőrzöm az élét. Tompa. Meg kell élezni. Leülök, és megütögetem a pengét ebben a sötét szobában, ahol egy ominak udvart kell tartania.

Megborotválkozom, felöltözöm, és bemutatom neki a fitneszemet. A mellkasom kitágul, mintha szél fújna bele, és fújtatva fújok ki egy hideg levegőt.

Az otthonom falán lévő írások azt mondják, hogy amikor Ila a tüzelésébe lépett, felállt az emelvényre, és párzási hívást intézett az őt kiszolgáló omikhoz. A szél vitte a hívást, és bárhol is volt az Omi a földeken, meghallotta és eljött.

Elráncoltam a homlokom. Várj egy pillanatot. Az idegen füttyentett.

Megszakítva az élezést, a pengére meredek. Füttyentett, és én visszafüttyentettem. Engem hívott? Jobb, ha sietek, és ápolom magam, talán ma még fehér tollakkal fésülködöm. A fehér tollak azonosítanak engem, mint Omi.

Hol tároltam a fehér tollakat? Fogalmam sincs. A testem még nem áll készen a megtekintésre, de jobb, ha így teszek, különben Ila megfojt, és szerez magának egy másik Omit.