Milana Jacks - Captured By the Predator - Negyedik fejezet

 


4. fejezet

Gwen

Megijedve a vízben tükröződő férfiképtől, hátrálok, amíg a gerincem a hideg falnak nem nyomódik, miközben kétségbeesetten fürkészem a helyet. Csak egyetlen bejárat van a fészkelőhelyre, és az az emelvény, ahol a hím állt. Most senki sem áll ott.

Olyan dolgokat látok, amik nincsenek ott. Csak én vagyok és a madár. Jól vagyok. Nem lesz semmi bajom. Gyakorlom a mély légzést.

A szívem nem kalapál, és amikor már azt hiszem, minden tiszta, és elég traumát éltem át egy napra, ásítok, az elme és a test hirtelen összeomlik. Szükségem van egy helyre, ahol lefekhetek. Bár a víz forró, a föld hideg, és a fenekem szinte elzsibbadt a pár perces ücsörgéstől. Jobb, ha lecsapok a madárfészekbe, és remélem, nem bánja, ha megosztja velem.

Visszamászom a szőrből és szalmából álló fészekhez, és betakarózom, csak a fejemet hagyom a meleg bunda fölött. Megcsodálom a művészetet a falakon. Az ilyen kavargó mintákhoz szakértő művészre van szükség. Hihetetlen. Kézzel rajzolt, ebben biztos vagyok, bár még senkit sem láttam, aki ilyen ügyesen simogatta volna a vásznat, pedig a fal nem is vászon.

A szemeim lecsüggednek. Istenem, de fáradt vagyok, és közeledik az éjszaka. És még fagy is van. Zsibbad az orrom, és megdörzsölöm, mielőtt teljesen bebújnék a szőrme alá. Az illata... meleg és meghitt, és arra hív, hogy maradjak és aludjak. Nem koszos és büdös, ahogy vártam.

Elalszom.

 

* * *

Valami puha csiklandozza az arcom. Megdörzsölöm az arcom, észreveszem, hogy az orrom felmelegedett a tegnap estétől. Ahogy súrolom az arcomat, ujjbegyeim puha szőrzethez érnek. Nem emlékszem, hogy ilyen puha lett volna. Kikapom a szemem, és hátrafordulok. Tollak. Kék tollak. Körülnézek a környezetemben, végig a testem hosszában. Azt hiszem, a madár rajtam fekszik, mintha a tojása lennék, és melegen tart. Aww.

Megsimogatom a madarat. Aranyos. Egész éjjel melegen tartott. És ó, a tollazata plüss, és a luxusszállodák bolyhos párnáira emlékeztet. Nem mintha a madár értékelné, hogy megölték, hogy megtömjék azokat a párnákat... "Köszönöm, hogy melegen tartasz" - mondom.

Csoszog, felemeli az egyik szárnyát, és behajlítja a nyakát, egyetlen vörös szemével engem bámul. Amikor pislog, a szemhéja oldalra csukódik. Lassan visszapislogok rá.

Ő is ugyanezt teszi, ugyanolyan lassan.

Ez a madár nagyon király. Nem olyan, mint egy háziállat, bár kezdem azt hinni, hogy a háziállatának tekint, vagy talán a kicsinyének, mert olyan kicsi vagyok hozzá képest, és ő tart életben. Ami nagyszerű, ha egy kicsit furcsa is, de Joylius szárazföldjétől távol zuhantam le, és amíg a nemzetbiztonság meg nem talál, addig a madárral maradok.

"Szép madár vagy" - mondom neki, és végigsimítom a tenyeremmel a tollait.

Rám pislog.

Fütyülök, és a hasamban érzett fájdalomtól elkomorulok. Azt hiszem, éhes vagyok, bár a fájdalom szokatlanul mélyebben van, mint a gyomrom környékén.

A madár visszafüttyent.

Felülve kisimítom az ingemet. "Horgászni fogok egy kávéra" - mondom neki.

Lehajtja a fejét. Kukucskál?

"Ez egy kifejezés, ami azt jelenti, hogy hajlandó vagyok szexelni egy csésze kávéért, vagyis nagyon akarom. A Földön is ezt isszuk reggelente."

A madár remekül hallgat, én pedig szívesen beszélgetek vele. Állva nyújtózkodom, a madár pedig elhagyja a fészket, hogy kirázza a szárnyait és a farkát, majd sarkon fordul. Követem őt a tóhoz, ahol megmártózik benne, megrázza a fenekét, és mindenhová vizet fröcsköl. Rám sikít, és azt hiszem, azt akarja, hogy bemásszak vele.

Amikor nem teszem, újra sikít.

"Oké, oké! Jézusom, csak nyugodtan."

Levetkőzöm és beugrom. "Bassza meg!" Kikászálódom. "Forró, forró, forró, forró" - mondom a madárnak. Elfelejtettem, hogy tegnap belemártottam a lábujjam, és majdnem felforrt a bőröm. "Látod, ezért akarnék horogra akadni a kávéért. Kitisztítja a fejemet, és tulajdonképpen tudok működni, nem pedig belemerülök a majdnem forró vízbe, és megfőzöm magam."

Újra megpróbálom, ezúttal leülök, és lassan belemegyek, mintha az ember belecsúszna egy forró fürdőbe.

Fokozatosan a testem alkalmazkodik a hőmérséklethez, és sóhajtva hátradöntöm a fejem a peremre. Kiterjesztem a karjaimat, hogy megtartsam magam, és lehunyom a szemem. "Nagyon szép otthonod van" - mondom neki. "A szárazföldön az emberek egy vagyont fizetnének egy ilyen szobáért. Privát és elszigetelt. Fogadok, hogy a maffiakirályok ide járnának elbújni." Vagy a maffia, vagy a nagy nemzetünket irányító emberek közül néhányan.

A korrupció burjánzik a Földön. A Marson még rosszabb, mondják, különösen a Sonfer által vezetett kolónián. Azt mondják, olyan, mint Bonaparte Napóleon, a hódítás megszállottja. És míg az ő rögeszméi révén az emberiségnek sikerült megszereznie az első kolóniánkat a Marson, a média szerint - amely a Földet részesíti előnyben, mivel csendes háborúban állunk a Marssal, mióta úgy döntöttek, hogy saját idegen harcos fajukat kezdik el toborozni saját kizárólagos használatra, bármi is legyen az -, addig ő egyre ambiciózusabb lett.

"Úgy hallottam, a marslakók meg akarják venni a Joyliust" - mondom. "Ha tudnál beszélni, fogadok, hogy mindent el tudnál mondani róla. Innen fentről nagyon sok mindent lát az ember. Ó, hé..." Felnézek és zihálok.

Egy férfi áll a tóban.

Humanoid, magas, napbarnított bőrrel, szurokfekete hajjal és hosszú, lefelé álló orral. Meztelenül, a hasizmait arra teremtették, hogy végigsimítsak rajta a tenyeremmel. Az arcvonásai erősek, és vörös szemei vannak, apró pontokkal a pupillája helyén. A fekete szemceruza túlnyúlik a szeme sarkán, a felső szemhéján. Felette egy vékony kék vonal húzódik.

A sminkje nőies, de egyben szexi is, és a hosszú hajába szőtt kék-fehér tollakkal és gyöngyökkel, a feltűnő megjelenése arra enged következtetni, hogy ebbe a barlangba és ebbe a vidékbe való, már amennyire eddig láttam belőle. Van benne valami vadság.

Nem merek megmozdulni, de vetek egy gyors pillantást az emelvényre, ahol nem látok madarat. Hol van most az én madaram? Miért hatol be ez a férfi a fészkébe? Hogyhogy nem érzi meg a szagát, és nem akarja megölni?

"Üdvözlet, idegen - mondja, hangja mély és érdes, mintha a torkát kapargatná, hogy hangokat adjon ki.

"Üdvözletem", motyogom. A fájdalom a hasamban egyenesen a magamba lövell, végig a csatornámon. Nyelve izzadok, és az ajkamba harapok, nehogy felsikítsak. Ó, fiam, de fáj odalent. Mindjárt megjön a menstruációm. Eeeeek. Nincs betétem. Mi... Ó, ugyan már. Ez az utolsó dolog, amivel most foglalkoznom kell.

"Én vagyok Nen" - mondja.

"Gwen. Gwen vagyok."

Megrázza a fejét. "Nem hiszem."

"Várj, várj csak. Miért nem angolul beszélsz?" Kérdezem. Te jó ég, csak most jövök rá, hogy nem angolul beszél, és az összes Joylius-i bennszülött a mi nyelvünkhöz illő fordítót visel, nem az övékéhez. Ez azt jelenti, hogy a szavai angolra fordítódnak nekem, így tudunk kommunikálni.

"Az angol nem a mi nyelvünk" - mondja.

"Fel kellett volna ébresztened, amikor fordítóval telepítettél. Szabálysértés tolmácsot telepíteni, amikor az illető alszik. A beleegyezést kellene kérnie."

Összevonja a szemöldökét. "Megfagyott volna, ha nem fekszem le magával, nőstény, úgyhogy köszönöm, Nen a helyénvaló."

A szemöldököm felszalad. "A madár melegen tartott. Hol van?"

A hím hátraveti a fejét, és harsány nevetést ad ki, ami visszhangzik a hatalmas barlangban.

A homlokomon kitör a verejték mind a víz melegétől, mind a hasamban tekergő fájdalomtól, amit próbálok megérteni. Nedves kézzel törlöm le. A hím nem fenyeget engem, és tartja a távolságot, így kevésbé félek, mint korábban.

Bárcsak lenne egy törölközőm, amibe belebújhatnék, hogy a medence szélén elidőzhetnék, miközben ezzel a férfi idegennel csevegek, aki óészaki módra nagyon is jóképű.

A Földön már nem találkozunk ilyen pasikkal. Szakállas. Tetoválások. Olyan északi motoros típusok, mint az apám, bár Nen sokkal fiatalabb, és nyilvánvalóan nem az apám.

A karjaira pillantok, amelyek lelógnak a széléről, amire a könyökét támasztja. Karom van rajtuk. A Földön sem látunk karmos fickókat.

"Mi olyan vicces?" Kérdezem, amikor látom, hogy vigyorog, vörös szemei csillognak.

"Azt hiszed, hogy a madár nőstény."

"Madár. Nő. Valahogy egyszerűbb, mintha 'az'-nak hívnám."

"Ez egy fiú. Határozottan férfi."

"Jó tudni. Milyen madár ez?"

"Egy ragadozó madár."

Hm. "Akkor nekem megfelel? Háziállatként vagy élelemként tart, vagy mindkettő?"

"Szereti a háziállatokat. Nem fog megenni téged."

"Van valami neve ennek a madárcsaládnak? Mint például sas vagy sólyom vagy valami hasonló?"

"Egy Om."

"Om. Mint baljós és fenyegető. Nagyon menő."

"Mint az Omega. Ő egy alfa hím a szó valódi értelmében, ahogy az a párzásra vonatkozik. Azt is tudnod kell, hogy ő a legnagyobb ragadozó az összes földön."

Kicsit kényelmetlenül érzem magam, hogy a hím a párzást hozta szóba, nyelek egyet, elgondolkodva azon, ahogy a ragadozó szót használta. A ragadozó faj a ragadozómadarakkal összefüggésben nem ugyanaz, mint egy ragadozó osztályú idegen. A Földön a ragadozónak minősített fajok kettős formájú idegenek, ahol az egyik forma az emberre vadászó állat. A ragadozó madár olyan madár, amely más állatokra vadászik. Ez minden. "Elég király. És a földeteknek van neve?" Próbálom megérteni, hol landoltam Joyliuson. Bárcsak lenne egy térképem.

"Az Omila-hegy és a környező terület az Om törzshez tartozik."

"Egy törzshöz. Hű, még sosem találkoztam törzstaggal. Nem is tudtam, hogy vannak törzsek Joyliuson. Milyen király."

Nem válaszol, és a tekintete idegessé válik, a szexisség határát súrolja, amitől úgy érzem, mintha dinnyéket hordoznék a melleimben. Te jó ég! "Szóval, Nen, mivel foglalkozol?"

Elráncolja a homlokát, mintha nem értené a kérdésemet, ezért pontosítok. "Munkát? Talán mint földműves vagy favágó, vagy esetleg a szárazföldre utazol dolgozni? Én a Majesticben dolgozom." Amikor nem ismeri fel a nevet, pontosítok. "Az egy üdülőhely." Nen rám mered. Én folytatom. "Csak arra gondoltam, hogy egy férfi, aki itt él, biztosan földműveléssel vagy fásítással foglalkozik, mivel ezt láttam, amikor lezuhantam. Talán halászik is. Van ott lent egy folyó."

"Horgászat" - mondja, és bólint. "Horgászom és figyelem a területet."

"Hogy érti azt, hogy "figyelni a területet"?"

"Innen fentről figyelem a földet, hogy más törzsek ne lépjenek át a területre, és hogy az égen ne legyenek olyan repülő tárgyak, mint a gubód."

"Igen, hallom. Sajnos a cirkáló kilökött, mielőtt felrobbant volna, és önhibámon kívül kerültem ide. Azt hittem, a madár felfal engem." Elnevetem magam. "Csak egy háziállatot akart, egy társat. Mármint ő. Sajnálom." Amikor nem szól semmit, várok. Rám bámul.

Visszabámulok, de nem az arcába. A teste hibátlan, az izomzata hihetetlen, és bárhogy is próbálom, nem tudom abbahagyni a testalkatának szemlélését. Fájdalom hasít a közepembe, és összerezzenek, a dombom feletti helyet tartva. Mindjárt vérezni kezdek a vízben. El kell mennem. "Nem tudod véletlenül az utat a szárazföldre?"

"Igen."

"Remek. Ez nagyszerű." Izgatottan mosolygok. "Meg tudnád mutatni az utat?"

"Persze."

"Ó, ember, nagy adósod leszek. Van egy kis félretett pénzem, és kifizetem az idődet."

Megrándítja az ajkát. "Nincs szükségem pénzre. Mi, az Omok, önfenntartók vagyunk, és nincs szükségünk kereskedelemre."

Most rajtam a sor, hogy a homlokomat ráncoljam. "Úgy érted, nem dolgozol pénzért és nem vásárolsz dolgokat? Ez nem lehet igaz. Az ékszereid csodálatosak. Olyanok, mint az arany. Tényleg?"

"Arany..." - ismétli, és látom, hogy gondolkodik. Néha a fordítóknak időbe telik, mire megtalálják a megfelelő szót vagy jelentést, így fogadok, hogy az arany nyelvi megfelelőjét keresi Joyliuson. Ha a mi egyik fordítóinkat szerelte volna be magának, ahelyett, hogy nekem adta volna az övékét, nem okozna neki gondot az arany megértése. De hát ez van, ami van.

"Ez arany, igen. Mostanában máshogy hívjuk. Az önök nyelvjárása ősi."

Ööö, nem, a fordítója biztos elavult. "Honnan szerezte az ékszert?"

"Én készítettem."

" Menj innen."

A szemöldöke felszalad.

"Tudod, hogyan kell arany ékszereket készíteni, és nem adod el őket? Néhányan közülünk, emberek" - mutatok magamra - "vagyonokat fizetünk az olyan kézzel készített darabokért, mint amilyenek a hajadban vannak. El tudom képzelni, hogy népszerű tervezők fizetnek az ilyen munkákért, és milliókért adják el őket."

"Túlságosan izgatottnak tűnsz a valuta miatt."

"Ez azért van, mert a mi világunk a pénz körül forog, és nekem nincs sok pénzem." A vízre pillantok, megkeverem, és a tenyerembe gyűjtöm a tekergő halat. Visszadobom a hátára. "Nem tudom, mennyit tudsz a földi politikánkról, de nem állunk jól. A marslakók mindent robotizáltak, és manipulálják az összes új technológiát, amit a harcos osztályú idegenektől kapunk. Ők fejlődnek, míg mi visszafejlődünk. A földművelés, például, és a fakitermelés szinte kihalt. Szóval, hogy enni tudjak, Joyliuson dolgozom. Itt jól fizetnek, és még mindig tartanak emberi munkaerőt. Ez egyszer majd megváltozik, de remélhetőleg nem az én életemben."

"És mit csináltál az életedben?" - kérdezi.

"Őszintén szólva nem sokat. Napról napra szárnyaltam. Elég jó vagyok a kalligráfiában, de az nem kifizetődő, mivel az emberek már alig írnak kézzel. És mint mondtam, a Majesticben dolgozom." Most borzasztóan eredménytelennek érzem magam, és elpirulok.

"Én is egy életen át szárnyaltam. Ez közös bennünk." A hím ellöki magát a tó végéről, és felém lép, fel-le csapkodja a karját, repülni készülő madarat utánozva.

"Maradj hátrébb." A tenyeremet a szélére támasztom, hogy gyorsabban kijussak, ha kell.

A tekintete először mered a melleimre. Az egész beszélgetés alatt az enyémre szegezte a tekintetét. Mégis mi a fenét képzel, mit csinál most? Miért nem tudott a saját oldalán maradni? Itt meztelen vagyok. Ő meg ott meztelen. És a dolgok rosszra fordulhatnak, ha a testünk összeütközik. Vagy jól, a kinézetéből ítélve, de igyekszem nem találni egy idegen, egy másik fajhoz tartozó idegent hihetetlenül jóképűnek. Ez tabu. Az emberiség nem keveredik más fajokkal.

A hím lassan a vízbe lép, én pedig résen vagyok.

Az orrlyukai kitágulnak. "Az a legjobb, ha nem félsz tőlem annyira." Egy szempillantás alatt a nyakamon van. Tenyerei a testem két oldalán lévő kőre csapódnak, én pedig eltakarom a mellemet. A szemembe bámul, és én is a szemébe, és az övé vörös, és a szemhéjakon lévő festék nem szemceruza. Csak a bőre van ott ilyen színűre festve. Úgy fürkészem az arcát, ahogy ő az enyémet, mintha megpróbálnánk meglátni egymást, közelről észrevenni a különbségeket, és mivel még nem támad rám, nyelek egyet, és megpróbálom kitalálni, hogyan fogok védekezni, ha mégis támadna.

Semmi sem jut eszembe.

"Ne bántson" - suttogom.

Elmosolyodik, miközben egyik karmával végigsimít az arcomon. "Nem akarod, hogy bántsanak. Nem tértél vissza Bera háborújára."

Nem értem, mit akar mondani. Ez azon ritka pillanatok egyike, amikor nem tudom, mit mondjak. A puncim azonban a saját ütemében lüktet. A fájdalom a hasamban olyan érzés, mintha egy olvadt lávagolyót hordoznék magamban. Az egész testem ég. Már a fürdő sem forró.

"Melyik nősténynek van tíz lábujja, nem tud meghalni, hímneművé tud kényszeríteni, és tüzes lesz, ha az Omi csomóját akarja?"

"Nem Gwen az, biztosíthatlak róla."

"Te vagy Ila, a szél és a vágy istennője. Visszatértél, hogy párosodj velem, hogy a törzsünk gyarapodhasson." Megborzong. "Évszázadokon át imádkoztunk, de Ila sosem jött el. Elvesztettük a reményt. Elfelejtettük a szokásainkat, de most itt vagy, és én szolgállak téged, ahogyan csak akarlak, és ahogyan te is akarod. Ígérem, nem fogok csalódást okozni."

Megrázom a fejem. "Összetévesztetted a személyazonosságomat."

"Hmmm, talán az új testedben nem emlékszel."

"Haver, ez a testem születésem óta megvan, és az életem első néhány évétől eltekintve mindenre emlékszem. Hidd el, emlékeznék, ha istennő lennék. Nehéz lenne elfelejteni." Megnyomom a mellkasát, de nem hátrál meg. Kicsit erősebben nyomom, mire ő vigyorogva megfogja a tenyeremet, majd végigsimít a mellkasán és a hasán, és érezteti velem kemény izmainak csúcsait és völgyeit. A puncim lüktet a szükségtől, és összeszorítom a combjaimat. Ha nem állna előttem, fájdalmamban lehajolnék. Egy nyöszörgés csúszik ki az ajkaim között.

"Omega, jobbá tudom tenni" - dorombolja. Furcsa hang, majdnem olyan, mint egy dal.

"Hol van az én madaram? Mit csináltál vele?" Vissza akarom kapni a madarat, hogy elkergethesse. Fogadok, hogy megtenné. Én vagyok a csaja. A madarak nem nézik jó szemmel, ha az emberek a kicsinyeik közelébe jönnek.

A tenyeremet a mellei közé helyezi, és csukott szájjal, ugyanolyan hangon fütyül a mellkasából, mint ahogy én fütyültem a madárnak.

"Te figyeltél engem" - mondom. Sztalker!

"Ó, gyönyörű, tanácstalan idegen nőstényem, az istennő nem volt olyan kedves, hogy átadja a tudását, csak a szellemét".

"Nem értem, miről beszélsz."

"Vicces, mert az én nyelvemen beszélsz, tolmács nélkül."