Milana Jacks - Lured By the Predator - Huszadik fejezet

 


Huszadik fejezet

Mas

A Kajjal való találkozásomra számítva nem tudtam aludni. Figyeltem Eme-t. Mindig is figyeltem Eme-t. Ő a kedvenc időtöltésem, aktívan, bármikor, mindig. Ő lett a mindenem. Amíg ő aludt, az agyam legalább tíz forgatókönyvet játszott le. Mi a legrosszabb, ami történhet? Mi a legjobb, ami történhet?

Nincs rosszabb, mint elválni Eme-től. Sosem válok el tőle. Talán mindig is erre hajlok, csak nem voltam hajlandó beismerni magamnak. Azzal, hogy horgossá válok, és bevallom, hogy egy nőt akarok magamnak, korlátozom a törzstársaimat és az ő esélyüket arra, hogy élvezzék a női figyelmet. Ezért felelni fogok.

Ez nem jelenti azt, hogy megbántam.

Jobb belátásom ellenére, mielőtt még tudtam volna, hogy ki ő, vagy hogy életben van-e, visszatértem a Vérdűnékhez, a bolygó egyik legkísértetiesebb helyére. Valami nálam nagyobb dolog húzott a homok felé, és nem tudtam elengedni. Az istennők olyan módon működnek, amit sosem fogunk megérteni.

Már elmúlt a féltáv, és Eme még mindig alszik. Mélyen alszik, nehéz légzéssel, mintha a lelke pihenne. És talán pontosan ezt teszi. Nem tudom, milyen érzés lehet egy nőnemű embernek, aki Eme szellemét hordozza magában, de szerintem kimerítő lehet.

Csendben kikászálódom az ágyból, felöltözöm, majd elindulok az Elesettek Csarnokába, és magamhoz veszem Kaliát. Az utcái kihaltabbak, mint korábban, de nem kevésbé él. Fent zúg a légi forgalom, a folyó csordogál, a sodrás a sziklákat csobogtatja. Hímek simogatják a fegyvereiket, halkan csevegnek balra tőlem, és észreveszem, hogy tálakat készítenek, ecsettel festik őket. Megállok, és Tis bátyám fölött lebegve elolvasom a firkálmányait a tálon. Biztos vannak játékok.

"Lyu mondta ezt, nem?" Kérdezem.

Tis bólint. "Nekünk nincsenek játékok. Lyu most a Rának fog kedvezni, attól tartok."

"Akkor miért imádkozol hozzá?"

"Ő Eme nővére."

"És?"

Felemeli a tekintetét. "Akárhová megy Eme, Lyu nem sokkal követi őt."

"Igaz."

"Ha imádkozunk hozzá, talán eljön, és akkor talán végre rendes játékokat játszhatunk. Ha Hart és Nar kikerül az útból, jó esélyeim vannak a győzelemre."

A barátai kifütyülik. Tis felnevet.

Megveregetem a fejét. "Megyek, találkozom Harttal. Láttad őt?"

Hise válaszol. "A folyosón járkál."

Hartnak kétféle módszere van, a merengés és a járkálás. "Akkor a szokásos." Megfordulok, hogy távozzak, de megállok. "Miért járkál?"

Hise elmosolyodik. "Azt hiszed, én kérdeztem? Tegnap este óta senki sem járt ott."

"Történt valami tegnap este?"

"Bejelentette, hogy Eme visszamegy a Vérdűnékbe, és nem lesz játék."

"És mit szólsz ehhez?" Nar rájött valamire az érzésekkel.

Hise összeszorítja az ajkát, és elgondolkodik. " Érz... Hogy érzek? Megkönnyebbült vagyok. Senki épeszű ember nem játszana Eme-nek."

"Ez azért van, mert mindannyiuknak nincs esze."

Tis forgatja a szemét. "Menj csak tovább, te köcsög."

"Horgas", javítom ki.

Tis feláll. "Mondd, hogy nem jelölted meg Eme-t."

"De igen. Ő az enyém."

Tis megpofoz.

Én meg kuncogok. "Tényleg megjelöltem őt."

"Miért, horgas, miért?"

"Eme a törzsben marad, vagy együtt hagyjuk el a törzset." Csend támad, és a hímek úgy bámulnak rám, mintha nem hallották volna jól. "Elmegyek Harthoz."

A tálak, kések és ecsetek leesnek, és a hímek követnek engem. A törzsben a pletyka gyorsabban terjed, mint Mae tüze, és mire a Harttal való szembesítésemre a csarnokba érek, legalább száz hím kel át velem a hídon. Ahogy közeledem az ajtókhoz, megmozgatom a vadászomat, hogy Kai megérezhesse az agressziómat.

A trónon ül, nem járkál. Egyik lábát a karfán lóbálja előre-hátra, a karmait tisztogatja egy tőrrel. Nar elterül a lépcsőn. Felnéz, amikor bemasírozom.

"Hát itt vagy - mondja Nar.

"Vársz engem?"

"Nem kellene?"

Összehúzom a szemem. "Nem, nem igazán. Nem sűrűn ereszkedem le a csarnokba."

"De valamit el akarsz mondani nekem ezen az áldott időszakban, ugye?" Hart kérdezi, még mindig a karmait tisztogatva.

"Megjelöltem Eme-t. Ha ő megy, én is megyek."

Hart elvigyorodik. "Oké" - mondja.

"Micsoda?"

"Azt mondtam, oké. Folytasd csak."

Ennyi? A sok fordulat és vérontás után, amit együtt kiontottunk, ez minden, amit az én Kai-om mondani tud nekem. Folytatni? Az ajtó felé indulok, és a döbbent hímek elválnak értem. Tis velem tart, és én megállítom. "Te maradsz" - mondom.

"Szóval horogra akadtál? Még mindig a testvérem vagy."

"Ez a te törzsed. Te maradsz."

"Létrehozunk egy új törzset, amit Timasnak hívnak." Kuncog, próbálja feldobni a kollektív bánatot. Mi, a Ka, soha nem szakadtunk szét. Az a tény, hogy egyként futunk és halunk meg, az tartott minket életben, amióta csak létezünk. Eme-t nagy árat követeltem ezeknek a hímeknek.

Vagy talán már nincs is szükségük rám, most, hogy béke van. Mégis Nárra pillantok, aki vigyorog. Miért vigyorog? Vicsorgok, és odamegyek hozzá. Kedvem lenne megütni valakit. Akár a legjobb barátom is lehet. Nar feláll, és félúton találkozik velem. A mellkasunk összeütközik.

"Mi a vicces?" Morogom.

"Te vagy vicces."

Visszahúzom az öklömet és lendítek egyet.

Hart ott van és csapdába ejti az öklömet. A rohadék gyors. Ellenállok a szorításának, ő pedig visszanyomja, és dulakodunk, és kísértésbe esem, hogy elvéreztessem. A mellkasára szegezi a tőrt, és vág. Hátralépve nézzük, ahogy a vágás bezárul. Egy csepp vér sem szivárog ki a testéből. Megnyalja a kést. "Amti ma este grillezést tart. Hozd el Eme-t is." Hart megfordul, és leereszkedik a szobájába, engem pedig... kábultan hagy.

Narra nézek válaszokért. "Mi volt ez az egész?"

"Azt mondtam Hartnak, hogy ha megtartja a játékokat Eme-ért, akkor megölöd a győztest, és megadod neki a kívánt áldozatot."

"Nem tenném."

Nar felhorkant. "Hagynád, hogy egy férfi vigye el a díjat?"

Igaza van. Nem ismerem be. Nem számít, hogy bevallom-e, a törzstársaim tudják, hogy ingerült leszek, amikor a portálokhoz nyúlnak. Birtokolom a dolgaimat, és nem tűrhetem, hogy mások hozzányúljanak. Előbb a portálok. Most Eme.

"A Sha-hím azt mondta, lehetséges, hogy Eme saját játékokat vezetett. Akárki, akinek kedvez, az nyer. Vérzett érte a Vérdűnéken, és életben maradt. Ez egyértelmű győzelem. Ezzel senki sem versenyezhet. Különben is, ha Eme valamelyikünknek kedvez, a Sha azt mondta, hogy mindannyiunknak kedvezni fog. Ezért Hart visszautasította a játszmákat, és kényszerítette a kezedet, remélve, hogy amikor Eme-t az követeli magának, akit ő választ, a véráldozatoknak vége lesz."

"Szóval ti ketten átvertetek engem?"

Nar elvigyorodott. "Amti azt mondta, hogy a népének van egy mondása. A szerelem vak. Azt mondta, amikor az emberek a szívüket követik, nem mindig látják, mi történik valójában." Nar ökölbe szorítja a kezét, és a mellkasára teszi. "Érzések. Érted őket?"

"Mellkasi fájdalmaim vannak" - ismerem be.

Ő bólint. "Igen, nekem is. Kurva furcsa. Ezek érzések." Megveregeti a vállamat. "Te játszottál a legjobban. Gratulálok."

"Nem is gondoltam, hogy ez játék."

"Három táv, két éjszaka, és máris megvan a győztes."

Emlékszem az első éjszakára, és arra, ahogy azt mondja, hogy te nyertél. Aztán még egyszer. Hogyhogy nem vettem ezt észre? Többször véreztem érte, megmutattam neki, hogy hajlandó vagyok feláldozni érte az életemet, és most megjelöltem őt. Mi van, ha az Om és Ra törzseknek végig igazuk volt? Mi van, ha a szentírásaink elfogultak Herea felé? A Sha írta őket, akik végül is férfiak. Ezen még gondolkozom egy másik időszakban.

Leülök a lépcsőre.

Nar leül mellém.

A teremben a hímek előveszik a tőrüket, és megvágják a tenyerüket, majd ujjonganak, amikor látják, hogy a sebek újra összezárulnak.

"Képzeld el ezt a gyönyörű dolgot, ami most lejátszódott a fejemben - mondja Nar. "A Ra megszállják a várost. Túlerőben vagyunk, és már Kalia utcáin vannak, itt a csarnokban, és hirtelen a sebeik nem tudnak bezáródni, mert Eme megjelölte Kalia területét, és Eme nem adja meg magát".

Elképzelem, ahogy Ra vérzik a csarnokban, a hídon, az utcákon. Sóhajtva mondom: "Csodálatos képek, de Eme egy nőnemű, szelíd és kedves, nem pedig háborús fegyver."

"Eme azt tesz, amit akar. És ezt jobb, ha tiszteletben tartod."

"Igen. De tudod, mire gondolok? Vissza kell mennem a vezérlőmhöz, és tennem kell valamit azzal az egy portállal a sátorban."

"Hm?"

Oldalra szegezem a szemem. "Megpróbáltam felállítani egy portált, és elszúrtam."

"Ez az első alkalom."

Én is hibázok. Mindenki hibázik. De Eme nem. Eme tökéletes. Felkelve megveregetem Nar fejét. "Jössz Amti grillpartijára?"

"Az attól függ, mi van az étlapon" - mondja.

"Sor láb."

Kuncogunk, de ez nem igazán vicces, mert amikor a grillezésre érünk, Hartnak meg kell erősítenie, hogy nem egy ragadozó van a menüben. Narral elválnak útjaink a kanyarban, én pedig visszamegyek a szobámba. A zárt ajtónak dőlök, és nézem, ahogy Eme alszik, miközben az új életemen gondolkodom. Megjelöltem egy istennőt. Még mindig szürreális, de, akárcsak Nar és Hart, én is hozzászokom a bizsergéshez a gerincemben, a szőrszálak felállnak, ahogy érzem az isteni jelenlétét.

Eme a hátára gurul, kinyitja a szemét, és elfordítja a fejét. A fehér szemek üdvözölnek, először megemelkednek a sarkuknál, de aztán kitágulnak, és Eme riadtan ül fel, egyszerre mindenhová körülnéz. "Mi ez az egész?"

"Én, te és a mellkasi fájdalmaink" - mondom. "Ne féljetek. Ezek csak érzések."

"Mas, milliónyi dolog van a szobában. Mindenhol." Hátrébb guggol, és rám néz, hogy magyarázatot várjon. Homlokát ráncolva emlékszem. "A nők nem látják a portálokat, amíg meg nem jelölik őket" - mondom, inkább magamnak, mint neki, mert a következő gondolatom...

Eme félbeszakít: "Hát akkor jó, hogy én vagyok".

Elmosolyodom. "Megölsz engem, Eme. Veled semmi sem drámai és szörnyű. Te mindenben megtalálod... a jót. Miért pont én, amikor bárkit megkaphattál volna, falkányi ragadozót, ha akartad volna?"

Eme felsóhajt, és tompa fogai között az alsó ajkát tördeli. "Én még akkor is én vagyok, ha ez az Eme lány van bennem."

"Tudom."

"Tatyana. Én" - mutat a mellkasára - "azt hiszi, hogy te vagy a hőse."

Hátralök az ajtótól, és letérdelek elé, majd felkapom, és közelebb viszem, hogy megcsókoljam a hasát, ahol a kampóm szorosan a méhéhez tapad. "Nem leszek a szolgád, de megígérem, hogy a hősöd leszek, amíg csak élünk."

Nem ismerem el, hogy Hartnak igaza volt. Eme miatt megöltem volna azt, aki nyert. Szolgálnám őt.