Milana Jacks - Lured By the Predator - Második fejezet

 


Második fejezet

Tatyana

Ha egy hónapig egy lakatlan szigeten kellene élned, milyen három dolgot vinnél magaddal? Igen, már többször láttam a kérdést a közösségi médiában. Többször válaszoltam is rá, általában valami olyasmivel, mint egy jó könyv, egy hegedű és egy pár pointe cipő. Most, miután lezuhantam egy elhagyatott tengerparton Joyliuson, és itt töltöttem néhány hetet vagy talán egy hónapot, várva, hogy a nemzetbiztonság (vagy bárki más, tényleg) fogadja a kapszulám jelét, és megmentsen, a válaszaim naponta változnak. Néha szükségem van egy éles tőrre, naptejre és egy ágyas sátorra. Más napokon útbaigazításra van szükségem a Joylius szárazföldre, előkészített és fogyasztásra kész húsra, és egy kis farokra, hogy csillapítsam a feszültséget.

Ha az ember egy olyan helyen rekedt, ahol van menedék, élelem és friss víz, nem megy el, amíg ki nem merített minden más lehetőséget. Én még nem merítettem ki semmit, bár egy évig itt sem tudok létezni. Lehet, hogy egyedül megőrülnék. Különben is, utálom, ha a túlélés érdekében állatokat véreztetek el. A bűntudat miatt éhezem, és ez nem jó, hiszen vérszegény vagyok, és bármikor összeomolhatok.

Amikor először zuhantam le, a parton vártam, arra számítva, hogy több gubó is leszáll ugyanott, de eddig egy lelket sem láttam. Sem Joylius bennszülötteket, sem embereket, de még a Joyliuson járőröző harcos fajok közül sem.

Biztos vagyok benne, hogy meg fognak találni. Végül is.

Rengeteg jelzést adtam, és naponta működtetem a kapszulát, hogy foghassák a jelemet. Valaki meg fog találni itt kint, lehetőleg mielőtt kifogyok a szarságokból, és kapcsolat nélkül megőrülök. Több mint egy hónapja nem beszéltem, még magamhoz sem, bár abban a pillanatban, amikor megteszem, akár az őrületet is bejelenthetem. Anyám állandóan magában beszélt. Meg is szúrta magát egy ollóval, amikor megpróbálta kiszedni a máját.

Pár percre a földre rogyok, hogy levegőhöz jussak. Ki gondolta volna, hogy mezítláb táncolni a homokban ilyen jóleső érzés? Gyakorlatilag a cipőmben éltem, és mivel Denverben nincs tengerpart, soha nem gyakoroltam homokon. Ha visszamegyek, talán majd megteszem. Talán végre magam mögött hagyom Denvert és az anyámmal és az exemmel kapcsolatos emlékeket. Talán ez az élmény valahogy gyökeresen megváltoztat engem. Talán összeszedem a bátorságot, hogy abbahagyjam az új fellépések elfogadását.

Negyvenegy szép nyugdíjkorhatár számomra, és a karrierem csúcsán vagyok, úgyhogy önként és méltósággal lépnék ki. Talán elfogadom Harold ajánlatát és tanítok. Talán a Joyliuson vonulok vissza, és megdugok egy szexi, feleannyi idős férfit, aki éjjel keményen és vadul bánik velem, napközben pedig margaritát szolgál fel. Talán még a gyerekvállaláson is elgondolkodhatok. A lehetőségek végtelenek.

Kuncogok és védem a szemem a naptól. Az álmodozás tart életben, esküszöm.

A homokban kúszva eljutok a vízig. Ez édesvíz, nem sós, így iszom egy keveset, mielőtt belevetném magam, és lehűteném magam a reggeli rutinból. Van néhány virág, ami a fákon nő errefelé, és olajokat és kellemes illatokat áraszt, amiket a hajamba és a testembe dörzsölök, így legalább nem vagyok büdös egész nap.

Elmerülök a tiszta víz alatt, és egy színes halraj ront rám. Hunyorgok, és a kezemmel ütögetem őket, mert gyakorlatilag milliószámra támadnak rám, és csiklandoznak mindenhol. Miután elhaladnak mellettem, tovább úszom egyre mélyebbre a tengerben.

Valami hatalmas, szarvas, pikkelyes, szarvú, félszemű, focilabda nagyságú valami lövöldözik rám. Ez egy félszemű, szarvas anakonda. Jézusom! Felbukkanok a felszínen, és szabadúszásban haladok a part felé, amilyen gyorsan csak a karom és a lábam mozogni tud.

A tengeri lény a hátam mögül emelkedik ki, hatalmas árnyékot vetve a partra, én pedig megdermedek. A félelem, hogy meg fogok halni, mielőtt bárki is megtalálna, megragad, és görcsbe rándul minden izmom. A lény visít, és én befogom a fülemet, miközben a hullámok a partra vetnek. Úgy tűnik, ettől újra képes leszek mozogni, és feltápászkodom, majd elsprintelek a víztől.

Lehajolva, próbálok levegőt venni, majd megfordulok. A lény farkát a víz fölött korbácsolja, ahogy küzd, hogy legyőzzön egy szárazföldi állatot, amely a tengeri lény torkába fúrta a fogait. A szárazföldi állat a hatalmas szarvú anakonda nyakára csattantja állkapcsát. A vér úgy ömlik, mintha valaki bekapcsolta volna a szökőkutat, szétfröccsen a vízben és a homokban, a cseppek a lábujjaimba csapódnak. Megmozgatom őket, aztán visszanézek a helyszínre.

A szárazföldi állat, tízszer kisebb, mint a lény, egy pokolian gonosz kinézetű ló. Ő (vagy nő, de én a férfit választom) a fogai közé fogja a lény nyakának oldalát, és valahogy csak áll ott a sekély tengerben.

Hátborzongató nyugalom telepszik a levegőbe, ahogy narancssárga szemével és fekete, függőlegesen hasított pupilláival engem figyel. Hatalmas feje és hatalmas fülei vannak.

Lassan hátrálok a kabinom felé, és bejutok. Becsukom az ajtót, és a fülke képernyőjén keresztül figyelem, ahogy a pokol lova a sziklák felé úszik. Az anakonda cipelése úgy tűnik, nehéz neki, és megbotlik az alacsonyabb sziklákon, amelyeken felugrik. A lábai hátrahajolnak, majdnem olyanok, mint egy békáé, és óvatosan taposnak a sziklákon, majdnem úgy, mint egy ugráshoz készülő macska. Hátrahőköl, súlya teljesen a hátsó lábaira nehezedik, és felpattan, végrehajt egy... hetven láb magas ugrást, és egy nagy, lapos sziklán landol. Az állat megfordul, és elejti az anakondát, lehajtott fejjel, lehúzott füllel, a szemét a gubómon tartva.

Ráközelítek a képernyőn.

Óriási, éles fogai vannak, halhús ragadt közéjük, amit egyetlen nyelvcsapással tisztít le. A hasára telepszik, beletép a lénybe, és eszik, tekintete nem hagyja el a gubómat, mintha el akarnám lopni az ételt. Kibaszottul kizárt. A hal remek vasforrás, de szeretnék tovább élni, ha lehet. Még az unokatestvérem yorkijához sem nyúlok, miközben eszik, mert félek, hogy megharapdálja az ujjaimat.

Beindítom a podot, és visszatérek az erdei tisztásra, amit azóta nevezek otthonomnak, amióta lezuhantam. Leparkolom a kapszulát azon a helyen, amelyet botokra kötött piros ruhaszalagokkal jelöltem ki. A kapszula rázkódik, ahogy próbálom manőverezni, és a nyelvemet az ajkaim közé dugom, miközben arra koncentrálok, hogy ne zuhanjak le.

A Földön még soha nem vezettem légi járművet, de hadd mondjam el, ez a tapasztalat mindenféle dolgokra megtanított, és nem csak a repülésről.

Tudok tüzet gyújtani.

Tudok olajat kinyerni növényekből.

Még vadászni is tudok.

A kapszula egy puffanással landol, én pedig összerezzenek, és azt kívánom, bárcsak lenne ezeknek a hülye izéknek lába, amit ki tudnék hajtani és leszállni. De nincs. Ez csak egy kerek dolog, egy kis lapos területtel az alján. Ezeket a kapszulákat egyáltalán nem pilótának szánták. Az űrhajókon a helyük, és vészhelyzetben elég, ha a célállomás vagy a legközelebbi űrállomás felé repülnek, ahol dokkolni tudnak. Legalábbis ezt mondták a repülés előtti eligazításon. Senki sem hallgatja meg azokat a repülés előtti beszédeket. Pedig kellene. Ha visszatérek a Földre, talán felveszek egy emlékiratot erről az élményről.

A kapszula kikapcsol, de egy darabig bent maradok, és a tisztáson olyan állatok után kutatok, mint az, amelyik gyakorlatilag megmentette az életemet. Nem találtam semmit, kinyitom a kijáratot. Megint beragad. Vállat vonva, nyögve nyitom ki. Az ajtó csikorog, ahogy kinyílik, és összerezzenek a hangos zörejtől az egyébként csendes erdőben. Homok került a sínbe. Még egy dolog, amit ki kell találnom, hogyan tisztítsak meg.

Azért választottam ezt a helyet táborhelynek, mert itt van egy már felállított kandalló hét fahasábdal. Nekem úgy tűnik, mintha valaki itt táborozott volna. Valószínűleg valamelyik harcos faj, akikkel szövetségben vagyunk, itt pihent meg, miközben Joyliusban járőröztünk. Két lándzsát és még egy szép éles kést is találtam a közelben. Találtam egy bundát is. Véres, de a koldusok nem válogathatnak. Az éjszakák itt brutálisak, és a prém melegen tart.

A fatörzsön ülve felkapom a nagy levelet, amibe friss vizet gyűjtök, és iszom, majd eszem néhány gyümölcsöt, amit a fákon nőtt, és azon tűnődöm, hogy vajon a pokoli ló megtámadna-e engem. A legtöbb állat békén hagyja az embert. Legalábbis ezt hallottam. Mégis, ma a közelben tartom a kést.