Milana Jacks - Lured By the Predator - Tizenharmadik fejezet

 


Tizenharmadik fejezet

Mas

A Ra-támadás alatt Eme bement a sátorba a fejszémért. Aztán visszatért, amikor már a földön voltam, és leütötte a Rát, valószínűleg nem is tudta, hogy ezt tette. Ételt és vizet kínált, és jó volt vele lenni. Érett, mégis spontán, Eme lenyűgöz engem.

Meglepődve és értetlenül, szeretném lehámozni minden rétegét, és bepillantani belé. Valami rejtőzik benne, valami, amit a szentírások nem említenek, valami, amit rajta kívül senki sem ismer. Míg a többiek a háta mögött Vérnász Eme-nek hívták, addig, amíg ő uralkodott a földeken, azt kérte, hogy Őkegyelmessége néven szólítsák.

Amikor olvastam az Eme-t említő írásokat, mindig egy gyönyörű, kecses istennőként képzeltem el, aki trónon ül, és vérző ragadozók szenvedésével szórakoztatja magát. De a kecses nem egészen egyenlő a kegyelemmel. A kegyelem sok mindent jelent. Elegancia, udvariasság, előzékenység. De jóindulat, kegyelem és jótékonyság is.

Ez az az Eme, akivel találkoztam. Az ő kegyelme. A törzstársaim elvéreztetik egymást, ha meglátják őt, de nem fognak versenyezni Eme, a Vérnászért. Kell egy buli, ahol Eme mindenkit becsalogat a táncával. Titokban azonban azt kívánom, bárcsak senki se látná őt a kegyelem istennőjének. A kegyelmét csak magamnak akarom. Ezért kell minél hamarabb elkezdenem azokat a játékokat.

Ujjak érintik a szemhéjam, és kihámozzák. Hart arca kerül a látóterembe, és lebeg, haja kissé kócos a tetején, ami azt jelenti, hogy végigsimította a karmait, valószínűleg körbejárta a szobát, és próbálja megérteni, miért tettem, amit tettem, nevezetesen miért mentem el a Vérdűnékhez anélkül, hogy szóltam volna neki.

" Meggyógyultam?" Kérdezem.

Hart elsétál, én pedig pislogok, aztán lesikálom az arcom, megmozgatom a lábam, és megmozgatom az izmaimat. Fájdalom a bal csípőmnél, a jobb oldalamnál, a felső mellkasomnál... tulajdonképpen az egész testemen. Lenézve látom, hogy egészben vagyok, ha vérrel és homokkal borítva is. A matrac felszívta a vért.

Nar Hart trónján ül.

Hart az ablaknál ül, háttal nekem.

Narra pillantok, aki egy karmot futtat a torkán, ami azt mutatja, hogy Hart talán meg akar vágni.

"Szerzek neked egy másik matracot, Kai." Leggyakrabban Hartnak szólítom, de most a Kai a legjobb.

Az én Kai-m lassan megfordul. "Aggódsz a matracom miatt?"

Megrázom a fejem. Ez a beszélgetés is olyan jól fog menni, ahogy elképzeltem.

Nar odasétál Hart szekrényéhez, és elővesz egy bolyhos párnát, hogy a fejem alá dugja. Megsimogat, és úgy mosolyog, mint egy kurva. Most, hogy túléltem, ő is élvezi ezt. Általában ő az, aki bajba szokott kerülni a mi Kai-unkkal.

"Hogy van a nőstény?" Kérdezem.

"Eszméletlen" - mondja Nar.

Hart még nem szólalt meg, ami azt jelzi, hogy visszafogja az agresszióját. Érzem, hogy a bőröm alá kúszik, felbosszantja a vadászomat, de leállok, vagy inkább továbbra is ott fekszem, lazán és nyugodtan. Ezt jól kell játszanom, irányítanom a beszélgetést, könnyedén bele kell mennem a Vérdűnékbe.

"Milyen hírek Gur területéről?"

"Ark még mindig ott van" - mondja Nar. Az, hogy Ark a főváros közelében van, és több száz hím áll a rendelkezésére a háborúra, a szokásosnál is agresszívabbá teszi Hartot. Amti terhes és őrültebb, mint valaha, magában beszél, miközben az utcákon járkál, így Kai védelmező és talán őrült is.

"Bárka több nőstényt is biztosított a törzsünk számára - mondja Nar. "Azt mondja, hogy szállítani fog, miután elintézte Gur területét."

"Ki harcol Gur grófságáért?" Kérdezem.

"Lor, az altörzs, amelyik már ott volt, és Feli."

"Gur után Feli lenne a következő a sorban" - mondom. "Kivel áll Ark?"

"Azzal, aki támogatni fogja, amikor eljön az idő, hogy szembenézzen az ellenfelével" - mondja Nar. Ark vért fog ontani a Ra trónjáért. Ez csak idő kérdése.

"Még akkor is, ha az a támogató háborút akar velünk?" Kérdezem, Hartra pillantva, aki engem figyel, és nem szól semmit. A hallgatása belülről megöl engem. Mintha lekapcsolta volna a villanyt. Szándékosan csinálja, hogy érezzem, milyen az, amikor az ember nem kapja meg egy vadász alfahím támogatását és erejét. Ettől egyedül érzem magam, mint egy kóbor kiskutya, és utálom ezt az érzést.

"Stratégiailag oda kell helyeznünk valakit. Amelyikük békét akar velünk."

Nar bólint. "Egyetértek. Tudod, hogy a három hím közül melyik akar békét?" Kérdezi Nar, és megpróbálja szóra bírni Hartot.

Hart morgolódik. Nem hagyja magát csalogatni. Akkor fog beszélni, amikor már készen áll rá. Baszd meg!

"Felszabadíthatom Feli portálvezérlését, ha beleegyezik a békeszerződés betartásába. Vagy még jobb, ha az ő irányítását használjuk fel nyomásgyakorlásra."

"Á, végre itt vagyunk" - mondja Hart, és leül az ágyra. "Nem is tudtam, hogy feltörted Feli vezérlését."

Elhúzódom Hart mellől. "Nem akármilyen portálvezérlőket. A játék vezérlését." A játékvezérlők gyakran elrejtenek más portálokat, amelyeket a játékmester állított be, ezért törtem fel az övét. Most már vannak új titkos bejárataink Ra területére, sőt más területekre is. Feli nem is volt olyan rossz a portálvezérlésben, mint gondoltam. Igazából elég jó, de én még mindig jobb vagyok.

Hart centiméterekre hajol az arcomtól. Narancssárga vadászszemek figyelnek engem, megmozgatják a vadászomat. "Hagyd abba a kitérést, és mondd el a Vérdűnék hol, miért és mit." Kicsit tovább időzik, csak hogy a vadászom morogjon rá. Hart vigyorogva hátradől, de továbbra is az ágyon ül.

Egy nyögéssel támasztom fel magam. Basszus, de fáj. Jól jönne egy kis szunyókálás. "A Ra-játékok alatt belöktek a Vérdűnék portáljába. Azt hitték, hogy Eme szelleme kivéreztet engem, azt hiszem. Amikor visszataláltam, Feli csapdákkal belelökött a lyukba, ami majdnem elvérzett, így Eme mégis megkapta a vérét."

"Vicces, azt mondtad, hogy ez egy zsákutcás átjáró volt" - mondja Hart. "Hazudtál nekem. Miért hazudtál, Mas?"

"Biztos vagyok benne, hogy jó oka volt a hazugságnak" - mondja Nar. "Mondd el neki az okot, Mas."

"A homokban láttam a lábnyomokat. Mindegyik lábfejen öt lábujj volt. Nem akartam, hogy bárki megtudja, hogy visszatértem érte. Azt hittem, hogy férfiakat küldesz velem, és kockáztatod az életüket, vagy megtiltod, hogy visszatérjek."

"Igazad van. Megtiltanám, hogy visszatérj. Jogom van hozzá."

"De nem hagyhattam ott egy nőstényt, aki ott rekedt. Senki sem jönne érte."

Hart ismét előrehajolt. "Herea az?" - suttogja.

Megrázom a fejem.

Hart megkönnyebbültnek tűnik.

"Várj, a sebeid nem gyógyulnának be" - mondja Nar.

Nézem Kai-t, és látom, hogy a másodpercben eltalálja. A szemei kikerekednek, és feláll. "Megőrültél, hogy elhoztad Eme-t a törzsbe?"

Elmosolyodom. "Lehetséges, hogy az vagyok."

Nar köhint egyet. "Amti."

"Ó, szóval az én Amti-m most már mentség Mas hazugságaira és vakmerő veszélyeztetésére?"

Egy portál nyílik, és Hart eltávolodik tőle. Amti besétál a fürdőből, lehajtott fejjel, a kezét nézegetve. "Ez nagyon vicces volt." Kuncogva csóválja az ujjait.

Az ujjaihoz beszél? Azt hiszem, igen. Ez nem sok jót ígér nekünk. Narra pillantok, amikor Amti a harmadik próbálkozásra bezárja a kaput. Az első próbálkozástól a portál bejárata összezsugorodott, és Hartnak meg kell javítania, különben hamarosan nem férhet hozzá a fürdőjéhez. Most már érted, miért nem engedhetem, hogy bárki is hozzányúljon a portáljaimhoz?

"Ó, szia - mondja Amti, és végre felnéz az ujjai közül. "Nem is tudtam, hogy társaságunk van." Elmosolyodik, és a fürtjeit a füle mögé tűri, a tekintete pedig megtalálja a középsőmet. Elvörösödik az arca, és a tekintetét a padlóra ejti.

Hart kinyitja a szekrényt, és egy bundát dob a testemre. Vicsorba görbülő ajkakkal azt mondja: "Vigyük vissza Emet oda, ahová tartozik".

Itt is vagyunk. "A Ra vadászok utána jöttek. Így sérültem meg."

"Hadd kapják meg. A Ka törzsben nem lesznek vérre menő játékok."

"Várj, várj csak" - szakítja félbe Amti. "Ki az az Eme?"

"Senki" - mondja Hart, miközben én megragadom a kínálkozó alkalmat. "Eme egy nőnemű ember. Én adtam át neki a gyógyszert, és hoztam ide."

"Annyira megkönnyebbültem, hogy megtaláltad, és jól van." Amti leül az ágy szélére, közel a lábamhoz. Megsimogatja a vádlim. "Szép munka, Mas."

Hart meg fog ölni. Olyan messzire húzódom tőle, amennyire csak lehet.

"Mikor találkozhatok vele?" Amti Hartra néz.

"Soha. Visszamegy."

Figyelmen kívül hagyva, amit a Kai mondott, Amti felém fordul. A törzsben nem hagyjuk figyelmen kívül a Kai-inkat. Soha. Ha mégis megtesszük, megfizetünk érte. Amti olyan dolgokat tesz, amiket mi nem tudunk, ami azt jelenti... Amti olyan dolgokat tesz, amiket mi nem tudunk. Használhatnám őt, hogy segítsen Eme-nek, és segíteni is fogok. "Ha visszaadom őt, meg fog halni. A Ra vadászok felfalják őt. Ha nem a Ra, akkor végül megőrül az elszigeteltségben. Ha nem éhezik meg. Nem fogja túlélni odakint." Eme túlélné, azt hiszem. Tényleg hiszek benne. Azt hiszem, ez az, ami zavar engem. Mintha nem lenne szüksége arra, hogy megvédjem. De én akarom.

"Nem küldheted vissza azt a nőt - mondja Amti Hartnak.

"De igen."

"De nem fogod", mondja Amti.

"Eme gonosz."

"Én is az vagyok. És minden istennő is. Ahogy te is. Ahogy mindenki más is. Mindannyian jók is vagyunk. A törzsekben van a vadászat és a harmónia istennője. A termékenység és a háború. Melyik az Eme?"

"A vér és a kegyelem" - mondom.

"És a kegyelem", ismétli Amti. "Bánj vele jól, és az ellenségnek vér jut, nekünk pedig kegyelem."

Magam sem mondhattam volna jobban. Amti aranyosnak és ártalmatlannak tűnik, de a szeme mögött bölcsesség lapul. Ráadásul nála van a Kai füle, farka, és hamarosan a kölykei is. Ő fogja világra hozni a Ka törzs első kölykeit, mióta az eszünket tudjuk. Gyakrabban kéne imádkoznom hozzá, de egyelőre várom a Kai döntését.

Hart a trónhoz sétál, és Nar feláll, hogy a Kai leülhessen. Egy számomra ismerős pillantást vet rám. "Add vissza a nőstényt." Megkocogtatja a trón karfáját, és felemelkedik a csarnokba, mindannyiunkat döbbenten hagyva lent a kamrában.

Amti összeszűkült szemmel bámulja a plafont. Elmosolyodik, és úgy néz ki, mintha valami rettenetesen gonosz lenne.

"Majd meggondolja magát - mondja.

Nar és én összenézünk. Úgy néz ki, mint aki el akar menekülni. A legtöbb istennő ereje látható vagy tapasztalható. Aoa mennydörgését például, amikor Gurra csapott le. De Amti őrülete az elmére hat.

A kuncogásától kiráz a hideg.

Felállva Narra támaszkodom, és a fürdő kapujához sétálunk. Megigazítom Kai-nak, miközben Nar a lábával kopogtat. "Siess - sziszegi a fülembe.

Őt is kirázza a hideg.