Milana Jacks - Lured By the Predator - Tizenegyedik fejezet

 


Tizenegyedik fejezet

Mas

Az írások szerint Herea gyakran próbára tette a lányait, néha szórakozásból, legtöbbször azért, hogy a lányokat egymás ellen fordítsa, és lássa, melyikük kerül ki győztesen. A szelíd és kecses Eme soha egyetlen versenyt sem nyert meg, gyakran úgy birkózott ki belőlük, hogy fáradtságot színlelt, vagy hogy a helyi faluban kellett dolgoznia. Herea gyengének, a tápláléklánc alján állónak tartotta, és néha halandónak nevezte.

Egy reggel, amikor a kis Eme fürdeni ment a tengerbe, Herea egy csapat vadászt küldött, hogy megetessék az általa zsákmánynak tartott lányt. Soha nem tértek vissza. Amikor meghallotta, hogy Eme legyőzte a vadászfalkát, Herea újabb falkát küldött, majd még egyet, és még egyet, és még egyet. Amikor egyik sem tért vissza, ő maga jött el, hogy végignézze, ahogy a szelíd Eme Herea legjobb vadászainak százainak holtteste felett táncol.

Eme megkérdezte az anyját, hogy miért akarta megölni őt.

Herea így válaszolt: "Mert gyenge vagy, és én csak annyira vagyok erős, amennyire a leggyengébb lányom".

"Akkor gondolom, most te vagy a legerősebb" - válaszolta neki Eme.

Herea mosolyogva elsétált, és ő lett a legerősebb istennő, és a legnépszerűbb az összes törzsben. Sokszor elgondolkodtam azon, hogyan győzte le Eme Herea vadászait, és azt hiszem, most már talán tudom. Amíg a Ra és én harcoltunk, a sebeink nem akartak begyógyulni. Még a kis karcolások sem, amelyeknek azonnal be kellett volna gyógyulniuk, és különösen nem a húsdarabok, amelyeknek úgyis hosszabb gyógyulási időre van szükségük. Amikor a Ra közeledett Eme-hez, a sebeik még jobban felnyíltak, és a vérük kiömlött. Eme kiszárította őket, a testüket megfosztotta a vértől és még az izmoktól is. Most már csak csontvázak a homokban, mintha már régóta itt lennének.

A hímmel ellentétben a vadász tudja, mi a jó neki. Eme mellett ülve megnyugszik, és én hülye vagyok, hogy azt hittem, azért jön utána, hogy megegye. Nem akarta megenni őt. Vonzódott hozzá, a felszínre nyomult, a figyelmét akarta. Én összetévesztettem az éhséggel. Morajlás tör ki a mellkasomból, ahogy a lapockáim közé simul. Hangosan dorombolok, és felemelem a homokot az orrom elé.

"Te egy ragadozó vagy" - mondja Eme. "És fogadok, hogy senki sem tudja. Úgy értem, ha tudnák, hogy léteznek ragadozók Joyliuson, már rég megszabadultak volna a fajtádtól. Vagy talán levadásztak volna téged, és most itt élsz a semmi közepén, az erdőkben bujkálva. Nem tudom, mit gondoljak rólad. Meg fogsz enni engem?" Lenéz, én pedig felpillantok rá, majd felemelem a fejem.

Nyál csöpög a homokra.

A nőknek mind finom, édes illatuk van, és tudom, hogy édes az ízük, és a vadászomnak nincsenek kétségei, hogy nyálcsorgatva nézzen egy ilyen illatokat produkáló nőre. Incselkedik az érzékeimmel, a vágyaimmal, és még jobban összezavar, mint valaha. Nem tudok úgy gondolkodni, ahogyan azt megszoktam. Semmi sem egyszerű vele kapcsolatban. Semmi sem könnyű.

"Akkor a nyáladat igennek veszem." Eme felhorkan. "Mire vársz még?"

Megnyalom a bokáját. Mmmm. Újra megnyalom, és fel a vádliján, aztán összerezzenek, amikor megpróbálok közelebb menni. Az orrom a combja alatt köt ki, és beszívom az illatát a lábai között.

Megcsapja a fülemet. Lehajolok, és óvatosan szemezek vele.

"Most mi lesz, Mas?"

Vadászban gyorsabban gyógyulok, és ha megsebesültem, nem okos dolog visszatérni a hímhez. Sosem lehet tudni, milyen további sérüléseket okozhat az átmenet szakaszában. Kifújok egy levegőt, elfújom magam előtt a homokot, felfedve egy párzó bogárpárt. Felemelem a fejem.

"Jézusom - mondja Eme. "Ezek a bogarak hatalmasak." Hátrébb húzódik.

Megnyalom a fogaimat, és lecsapok, ropogtatom a rágcsálókat, hogy kiszabaduljon a belükből az édes, ragacsos folyadék. Felrobban a számban, én pedig nyögve felnyalábolom a nyelvemmel. Hartnak tetszenek ezek a rágcsálnivalók. Ő is édesszájú.

"Fúj" - mondja Eme. "Nem hiszem el, hogy ezt csináltad."

Mi... - horkantom fel. Mi mást csinálnék a bogarakkal? Biztosan nem robognék el. Nem félek a rágcsálnivalóimtól.

A Dűnék portálja, amin keresztül beléptem, felragyog, jelezve, hogy érkezik egy csapat. Megfeszülök, és megpróbálok felülni, de hiányzik egy darab hús az oldalamról. A jobb lábamra támaszkodva, ügyetlenül felkelek, nagyobb súlyt helyezve az elülső lábaimra.

"Mi folyik itt? Mit hallasz?" Eme közelebb húzódik. Megnyalom az arcát. Minden rendben lesz, mondja a gesztus. Újra megnyalom, mert olyan finom az íze. Annyira össze vagyok zavarodva. Meg akarom enni, és nem akarom megenni. Szörnyű ez a küzdelem. Eme letörli a nyálamat az arcáról. "Mi az, Mas?"

Nar, a legjobb barátom, kisétál a portálon, őt követi az öcsém, Tis. Végigpásztázzák a környéket, és mivel mi messzebb vagyunk, és jobbra tőlük, nem látnak meg minket, mielőtt rájönnének, hol landoltak.

"Vérdűnék" - kiáltja Nar, és Tisszel együtt a sziklák felé sprintelnek.

Forgatom a szemem. A nyomok. Fedezd el a nyomokat. Tis leugrik, és a sziklákon landol, megpördül, amikor Nar káromkodva előveszi a fejszéjét, és visszafelé indul.

Tis megvakarja a fejét. "Mi a fasz van?" - kérdezi.

Nar letörli a nyomokat a fejszéjével, és ügyetlenül fut visszafelé, pont úgy, ahogy én tettem. Nem tudom megállni, hogy ne nevessek. Horkantok, a vadászban a nevetés úgy hangzik, mintha kavicsok lennének a torkomban.

Tis felénk fordul, és előrántja a tőrét.

Valószínűleg nem ismer fel engem. Csupa vér vagyok, és hiányoznak darabok a bundámból.

Nar odaért a sziklához, és lekuporodik, mosolyogva, óvatosan előveszi a kését. Azt hiszi, hogy Ra vagyok, és meg akar nyúzni. Nagyszerű. Felemelem az orromat, és felüvöltök úgy, ahogy egy Ka vadász felismerné.

Nar felegyenesedik. "Ha még nem haltál meg, Mas, akkor jobb, ha elkezdesz ide kúszni, mert én nem sétálok a Vérdűnéken".

Megrázom a fejem. Ha megmozdulok innen, elájulok a fájdalomtól, és nem igazán akarok Eme előtt elájulni. A végcél az volt, hogy megvédjem Eme-t a Rától. Ez sikerült is. De az utóhatás még mindig nagyon megalázó. Ha nem bukkantak volna fel, több spánnal gyógyulással töltöttem volna (ha lehet), aztán mindent megmagyaráztam volna, elvittem volna Eme-t Kalia-hoz, és hőssé váltam volna, amiért megtaláltam egy másik nőstényt, akit senki nem mert behozni a vér és a kegyelem istennőjétől való félelmében.

Eme felállt.

Nem, nem, nem. Ülj le." Megrázom a fejem, és tiltakozásul nyöszörgök.

Nar megdönti a fejét. "Ülj le, nőstény. Senki sem akar bántani téged."

Eme ökölbe szorítja a kést, és elindul a fülke felé, mintha tűz lenne a sarkában. Tis káromkodik, és mind ő, mind Nar dulakodnak. Leguggolnak, hogy leugorjanak, aztán meggondolják magukat, mert a Vérdűnéken nem jár vadász. Nem csak a legendák miatt, hanem azért is, mert érezzük, hogy rossz energia, szellem, akármi jön erről a helyről, és az ösztöneink azt mondják, hogy menjünk innen.

Pontosan ezt teszi Eme is. De más okokból. Beszáll a kapszulába, és beindítja azt. Ha felszáll, az egész hiábavaló lesz. Ha felszáll, fogalmam sincs, hol fog kikötni. Egyedül fog meghalni odakint. Az otthona a Vérdűnék, vagy valahol máshol, velem együtt.

Erőltetem az átmenetet, és közben elszakítom a csípő inaimat. Zsinórként pattannak el, inkább a lágy szövetekben okoznak kárt, mint a közelében lévő belső szervekben. Egy sikoly szakad ki belőlem, és lihegek a homokban. Felemelem a fejem, és felkiáltok: "Nem a Joyliuson vagy!".

Eme bejutott a kapszulába, és sikerült felemelnie az átkozottat anélkül, hogy becsukta volna az ajtót. Beragadt. Ezeket a dolgokat nem gyakori használatra tervezték, és ő minden reggel repülésre használta, mióta ideérkezett.

"Ha elfutsz, egy másik falka megtalál." Mondom két lélegzetvétel között. A homok billegni kezd; a fejem nehéznek érzem. A bal szemem sarkában Tis bukkan elő a vízből, egy hosszú kötélre kötött nyíllal. Biccent felém.

Tovább beszélek, hogy eltereljem Eme figyelmét, aki úgy döntött, hogy lebeg és hallgat rám, valószínűleg azért, mert mindennek ellenére bízik abban, hogy megvédem. És hazudok neki egész napszakon át, ha kell.

"Ez itt Nomra Prime. Itt mindannyian ragadozók vagyunk."

Szipogás hallatszik a fülkében. Biztos vagyok benne, hogy Eme sír. Olyan sokáig kapaszkodott a reménybe, hogy az szinte hitté vált számára, egy téveszmévé, ami nélkül már rég feladta volna. Ez tartotta életben, hogy túlélje a hideg éjszakákat vadászva és táncolva. A mellkasom nehéznek érzem őt.

Tis áthajtja a nyilat a gubó műszerfalán. A horog kioldódik benne, és beakad, Nar pedig kiugrik a tengerből. Együtt húzzák maguk felé a gubót. Eme sikoltozik, és a hang a fülembe cseng. A kapu felé kúszom, és odaérek, de a látásom elhomályosul, ahogy félig vakon kinyúlok, és érzem a térbeli nyílás melegét.

A fülem abban a pillanatban felerősödik, amikor rögzítik a kapszulát, mert Eme kétségbeesetten sikoltozik, és én behunyom a szemem, és azt kívánom, bárcsak bedughatnám a fülem, mert a nevemet kiáltja, és azt hiszi, hogy meg fogom menteni. Még ha jól lennék is, én is ezt tettem volna. Azért jöttem ide, hogy biztosítsak egy nőstényt a törzsem számára, és rohadtul meg is fogom őt szerezni. Egy részem úgy érzi, mintha valahogy elárultam volna őt, de majd később foglalkozom ezekkel a furcsa érzésekkel, odaát Kalia-ban, ahol biztonságban lesz. Ahol a hímek versengenek majd érte, és ő majd nevel valakinek aranyos, nagy, talán még kék szemű kölyköket. Vagy akár egy nőstény kölyköt. Magas, gyönyörű, kecses.

Nar megragadja a karomat, és alá telepszik, nyögve emel fel. A fejem úszik, és visszatartom a hasam tartalmát, miközben a fejem lóg. Felemelve felemelem, rábámulok, a fogaim között vér szivárog. "Ne nyúlj a portálomhoz!"

Ugyanazzal a pillantással néz rám, mint amivel egész életünkben néztem rá. A "hülye vagy?" nézést. "Tényleg, Mas? Még csak nem is látod a portált."

Kinyújtom a karomat, és a nyíláson lévő hőfoltokat keresem, balra rögzítek egyet, amit a kampók rosszul helyeztek el, és összecsuklok, a súlyom teljesen Narra nehezedik.

"Most már jók vagyunk?" Kérdezi Nar.

Morgok.

"Elindulunk, Tis."

Mielőtt elájulnék, az utolsó dolog, amit látok, hogy Tis egy eszméletlen Emet cipel. Hazamegyünk.