A.K. Koonce - Hopeless Sacrifice, Tizenkettedik fejezet

 

Tizenkettedik fejezet

Rövid életű boldogság

Későre jár, amikor a katonák megérkeznek. Darrio és Daxdyn közel lépnek hozzám, magasan és büszkén állnak előttem. Ujjaim szórakozottan nyomkodják előre-hátra Nefarious érdes pikkelyeit. Ez megnyugtatja a lényt és engem is. Kedvesebb, mint amilyennek látszik. Még barátságos is.
A falu üres, eltekintve egy tucatnyi halandótól, akik kardokkal felfegyverkezve, csak halandói fegyverekkel és elszántsággal ülnek a tornácukon. Tekintetük végigköveti a tünde harcosok hatalmas tömegét.
Fáradt csend tapad ránk. Az eső végre elállt, párás szellőt hagyva maga után, amitől nehéz levegőt venni.
"Néhány tucat katonát küldtem a partra. Trisztánnak nehéz dolga lesz a nixszel, amíg ők táplálkoznak. Legalább egy napba telik, mire átérnek a tengeren." Darrio tekintete elmozdul, és tudom, hogy az elméje a helyzetünk minden egyes részletét felméri. "Strevent is leküldöm a partra, hogy be tudjon rázódni, és figyelmeztessen minket, ha bármi történik holnap reggelig."
Holnap reggel.
Akkor más lesz az életünk.
Lelépek a sárkánylovamról, hogy a várakozó katonákhoz szóljak.
"Reggel ki kell vonulnunk a partra, el kell barikádoznunk a mágiánkkal, hogy egyáltalán ne tudjanak bejönni." Nem akarom, hogy egyetlen nix is átkússzon ezen a földön. Ezek a megmaradt halandók azt hiszik, hogy bátrak. Fogalmuk sincs, mi jön.
Tekintetem a házaik előtt álló néhány halandóra siklik. Felbámulnak rám és az előttem álló két tündéremberre. A szemükben csodálat van, de egy csipetnyi félelem is.
Nem tehetek semmit a félelem ellen. Félniük kellene. Ez egy nagyon is valóságos rémület, ami hamarosan eléri ezt a földet.
"Vigyétek az éjszakát." A katonáinkhoz fordulok, a hangom áthallatszik a tömegen. Tömegük sorakozik a kis, sáros utcákon, elfoglalva a falu minden látható centiméterét. "Készítsétek fel a fegyvereiteket; ne hagyatkozzatok kizárólag a mágiátokra az elkövetkező napokban." Szünetet tartok, tekintetem egyenként találkozik az övéikkel. "A nix nem ellenfél számunkra. Nem fogjuk hagyni, hogy azok legyenek. Az ő mágiájuk nem olyan áldott, mint a miénk. Nincs mitől félnünk." És nem is kell félnünk. Jelenleg ezek a halandók vannak igazi veszélyben. Trisztán ereje egy másik történet.
Egyetértő bólintások követik a szavaimat. Darrio közelebb lép hozzám, komoly vonásaira szinte mosoly ül ki.
Az apró pillantás felmelegít engem. Egészen átjár a bizsergés.
A parancsnokuk mély hangja végigdübörög az utcákon.
"Addig is keress egy ágyat, és tedd magadévá. Próbálj meg pihenni." Darrio gondtalan tartást tart.
Rettenthetetlenül. Soha életemben nem találtam még olyan szót, amely teljesen leírna valakit. Egészen addig, amíg nem találkoztam vele.
Darrio felém fordul, viharos szemei az arcomon kutatnak.
Teljesen rettenthetetlen.
***
A hold fehéren ragyog be az ablakokon, emlékeztetve engem arra a néhány órányi nyugalomra, ami itt van.
Streven undorítóan kedves a nagynénémhez. Majdnem azt kívánom, bárcsak én is kedvelném őt.
Majdnem.
Olyan szavakat suttog a fülébe, amitől elpirul, és biztos vagyok benne, hogy már több mint egy évtizede nem tette ezt.
Vajon a háború után is ilyen émelyítően aranyosak lesznek? Annyira megváltozik a világ, hogy hajlandó lesz gyakrabban idejönni, csak azért, hogy a nagynéném így mosolyogjon?
Erősen elgondolkodom, és azon tűnődöm, láttam-e már valaha ilyen őszintén boldognak.
A mosolya homlokráncolódássá húzódik, ahogy a teste kezd elhalványulni. Amikor a férfi teljesen elborzad, a mosolya teljesen eltűnik.
Csendesen sodródik végig a szobán, gondolatai mintha messze, egy elfeledett időben járnának.
Lehuppan a mellettem lévő kanapéra. Ryder úgy ül, hogy a combja az enyémet súrolja a másik oldalamon.
"Igazam volt." A kijelentése magára vonja a figyelmemet, és felhúzom a szemöldökömet.
"Igazad volt?"
Egy tudálékos kis vigyor húzódik az ajkára.
"Igen, tudtam, hogy ti négyen harmóniát tudtok őrölni egymással."
Dax ajkai szétnyílnak, miközben ravasz pillantást vált Ryderrel. Darrio a szemét forgatja kettőjükre, mielőtt lustán elhelyezkedik a velem szemben lévő karosszékben.
"Teljesen igaza volt, Lady Ivory." Ryder bájos mosollyal köszönti, amíg én meg nem lökdösöm erősen a karját. A válla az enyémnek ütközik, és én igyekszem nem vigyorogni rá.
"Mit fogtok csinálni a háború után?" A tekintete végigsiklik a szobán, mind a négyünkön.
A háború után.
Ez a gondolat meg sem fordult a fejemben.
Igazából csak a túlélésre gondoltam. Két napnál tovább nem merészkedtem a jövőbe a kusza gondolataimból.
"Hogy érted ezt?" Dax kérdezi, ahogy a kanapé karfájának támaszkodik Lady Ivory mellett.
A meleg tűz pattogása az egyetlen hang néhány pillanatig.
"Ti hárman még mindig vigyázni fogtok az unokahúgomra, amikor a való világ berendezkedik? Amikor a társadalom elítélő tekintete megpillantja a csoportos kapcsolatotokat, akkor is szeretni fogjátok őt? Vagy ez csak valami olyasmi, ami eltereli a gondolataitokat a minket körülvevő valóságról?"
A gyomrom összeszorul a kérdése őszinteségétől.
Istenek a magasban, utálom, mennyire reálisak most a gondolatai.
Miért nem tettem fel magamnak ezeket a kérdéseket?
Még magammal szemben is tagadásban voltam?
Ha tagadásban vagyok, akkor ez egy boldog kis hazugság volt, amit éltem. Békés. Sőt, tökéletes.
Az életem tökéletes? Azt hiszem, tökéletes. A világ az, ami tökéletlen.
Nem így van ez mindig?
"Soha nem érdekeltek a társadalom gondolatai." Darrio mély hangja megrémít. "Azt hiszem, mindannyiunk nevében beszélek, amikor azt mondom, hogy bárhogy is lesz, meg akarom tartani Karát. Ma és holnap. Addig, amíg elvisel engem." Darrio tekintete a tűz közepén lévő meleg fehér színre szegeződik. Olyan intenzív tekintet tükröződik a szemében, amitől elakad a lélegzetem.
Meg akar tartani engem?
Egy pillanatra csend múlik, ahogy a tekintetemet a szeme őszinte tekintetére szegezem. Csak a szívem nehéz dobogása tölti be a gondolataimat.
"Reméltem, hogy ezt fogod mondani." Lady Ivory figyelme rám terelődik, szemében apró mosoly csillan. "Egyszer volt valaki, aki a hét minden napján törődött velem." A kezeit összekulcsolja az ölében, és oda összpontosítja a figyelmét. "Nehéz, amikor a birodalmak szétszakítanak. Egy másik életben boldogok lehettünk volna együtt. Soha ne vedd magától értetődőnek a boldogságot. Nem tudod, milyen gyorsan változik az idő. Milyen gyorsan múlik el." A hangja csendje szíven üt, és a kezemet az övére csúsztatom.
Néha elfelejtem, mennyivel idősebb nálam. Nem látszik rajta, de évekig élt a magányban. A szeretet homlokzata veszi körül, de a magány valóságában fuldoklik.
"Van egy kis borom, amit apád hozott nekem a születésnapomra évekkel ezelőtt." A kijelentése annyira más, hogy összezavar. "Meg kellene innunk. Egy különleges alkalomra tartogattam."
Egy ütem telik el, és senki sem tudja, mit mondjon.
Úgy tűnik, senki más, csak Dax.
"És szerinted ez a mostani egy különleges alkalom?"
Összeszorul az állkapcsom, ahogy lassan elfordul a fejem a szörnyű időzítésén.
Tényleg beszélnünk kell arról, hogy az empatikus képességeit kioltja a kínos időzítése.
"Nos, tekintve, hogy az unokahúgom holnap az életét fogja kockáztatni, igen. Most vagy soha a tökéletes alkalom." Feláll, és mind a négyünkre mosolyog.
"Te" - mutat Ryderre. "Kedvellek. Kövessetek."
A szemöldöke felvonul, és rám néz.
"Aggódnom kellene?" Vigyor húzódik az ajkai sarkára.
"Kurvára meg kellene rémülnöd." Ez egy komoly kijelentés, de ettől csak még jobban elmosolyodik. Végigsimít a tenyerével a karomon, mielőtt a nagynéném után a másik szobába lépdel. A léptei biztosak, és lehet, hogy egy kicsit túl sokáig nézem, ahogy elsétál.
Néhány perc telik el, és a rettegés kezd átjárni a gyomromat.
Istenek a magasságban, remélem, nem ad neki tippeket, hogy miként tudna rám szállni. Vagy ami még rosszabb, gondolatokat ültet a fejébe. Ha megpróbálja elmondani neki, mi az a "nyárson sütés", lehet, hogy belehalok a megaláztatásba, mielőtt még a háború elkezdődne.
Dax kíváncsisága egyenesen belém tódul, miközben figyelmesen hallgatja a másik szobában suttogó hangokat.
Ryder széles mosolya feszélyez, amikor visszatér. Helyet foglal a kis kanapén, combja az enyémet súrolja.
"Mit mondott?" Sziszegem rá.
A karja a kanapé háttámlájának csúszik, mielőtt melegen körém tekeredne. Hozzám hajol, a mellkasa a vállamhoz nyomódik, miközben az ajkai a fülemre simulnak.
"Majd később elmondom." A nyakamhoz érkező leheletétől végigfut a hátamon a hideg.
"Befejeznéd ezt nekem, Kara?" Leteszi a bontatlan üveg bort az asztalra előttem.
Befejezem neki? Ez egy egész üveg.
Megpróbál ellazítani. Bármi is az, amiről az előbb beszélt Ryderrel.
Összeszűkül a szemem rajta.
"Persze." Titokban még mindig próbálok rájönni, mi a célja.
A tekintete végigfut az arcomon.
"Már régóta nem voltál boldog. Azt akarom, hogy boldog maradj." A hangja lágyan és halkan csendül fel. "Azt akarom, hogy örökre ilyen maradj." A szemei, amelyek annyira hasonlítanak az enyémhez, átvándorolnak az én óvatos mosolyomon.
Felállok, és gyorsan megölelem, mielőtt elveszíteném a lelkesedést, hogy kimutassam a szeretetét.
"Szeretnek téged" - suttogja. "Én is szeretlek."
"Tudom." Egy szünet átsuhan a szavaimon. "Én is szeretlek." A hangom úgy hangzik, mintha az övé visszhangja lenne.
A tenyere végigsimít a hosszú hajamon, ahogy apám szokta.
Szorosan megszorítja, mielőtt visszahúzódik, hogy rám nézzen.
Mindig is olyan volt nekem, mintha a nővérem lenne. És ebben a békés pillanatban ezt most jobban érzem, mint valaha.
A tekintete visszavándorol a mögöttem álló férfiakra, miközben elindul felfelé az emeletre.
"Jó éjt, Ryder." Titokzatosan kacsint rá, amitől megpördülök a sarkamra.
Amint eltűnik a szemem elől, visszaviharzok hozzá, és ő feláll, hogy találkozzon a játékos szembesítésemmel.
"Mit mondott neked?"
A tekintete Daxra vándorol, miközben a mosolya kiszélesedik.
"Azt mondtam, hogy később elmondom." Az ajkai csak egy pillanatra súrolják az állkapcsomat.
Pukkanó hang jelzi, hogy a dugó kibújik az üvegből. Elkezd tölteni nekem egy nagy pohár bort, de még mindig csak arra a rengeteg mocskos tudásra tudok gondolni, amivel a nagynéném rendelkezik.
"Mondott valami furcsát a nyárson sütésről? Mert elég furcsa személyisége van, és nem akarom, hogy bármit is mondott, furcsává tegye a dolgokat köztünk."
Daxdyn nevetése halkan kezdődik, de amint a másik két férfi is csatlakozik hozzá, átváltozik ebbe a boldogság hangjába, amitől magam ellenére is elmosolyodom.
Nem kellene ennyire boldognak lennem, de az vagyok. Igazából nem is emlékszem, mikor voltam utoljára ilyen boldog.
"A 'nyárson sült' szó sosem merült fel, ígérem." Lassan megcsókolja az ajkamat, miközben átnyújtja nekem a poharat. Belehajolok a szeretetbe, ahogy a tenyere mélyen a csípőmre telepszik. Csak egy másodperc az egész. Csak az ajkaink érintése, ami elrabolja a lélegzetemet.
A vörös szín bepiszkítja a poharat, és mielőtt egy másodpercnél tovább tarthatnám, Daxdyn már el is húzza tőlem a nagyon is szükséges italt.
Összevonom a szemöldökömet. Az ajkai szétnyílnak, de nem szól semmit.
Mintha nem is tudná, mit mondjon. Így egy pillanatig csak zavartan bámulunk egymásra.
A poharat az ajkához billenti, és egyetlen kortyban lehúzza az egészet.
"Hűha, ez... ez elég durva volt." Visszaveszem tőle, és töltök magamnak még egyet, miközben megpróbálok tudomást sem venni a furcsa viselkedéséről.
A pereméig töltöm, és szinte érzem, ahogy Daxdyn aggodalma belém tolul. Ismét ellopja az italt, és egy kicsit az ujjaimra csobban, mielőtt lehajtja.
"Dax - próbálom visszafogni a hangomban az irracionális düh remegését -, ha a következő pohár borhoz kurvára hozzányúlsz, akkor Isten engem úgy segéljen..."
Düh ráz át, amikor ellopja az egész átkozott üveget, és elkezd kortyolgatni.
"Ne légy már ilyen seggfej! Neked kellene a kedvesnek lenned! Nem tudom, mi a kibaszott problémád mostanában, de nekem fizikailag szükségem van arra a borra, hogy ma este aludni tudjak."
Leereszti az üveget, én pedig felbámulok az intenzív, viharos szemeibe. A mellkasomat nyomó agresszió tükröződik a tekintetéből. Az érzelmei ebben a pillanatban megegyeznek az enyéimmel, és egyikünk sem mozdul.
A kezem enyhén megemelkedik, és nem hiszem, hogy valaha is ennyire bosszús lettem volna bárkivel is életemben.
Egyetlen lépéssel összenyomja a testemet a sajátjával. Az állkapcsa megrándul, mintha mondani akarna valamit, de nem hajlandó kinyitni a száját, hogy a szavak kijöjjenek.
"Miért vagy ilyen?" Egy apró, kontrollálhatatlan sikoly tépi a hangomat.
"Mert ez nem tesz jót a kibaszott babánknak" - kiabál vissza.
A tüdőmben lévő lélegzetem elfelejtődik. Az ajkaim ezer kimondatlan szótól válnak szét, és csak bámulni tudok felfelé, rá és a füstölgő dühére.
Védelmezően simít végig a tenyerem a lapos hasamon, ahogy a félelem elkezd csordogálni, amíg el nem árasztja a testemet. A testemet, amit nyilvánvalóan még én sem értek.
De ez a tündér igen.
Én ... terhes vagyok?
Az a furcsa viselkedés, ahogyan az elmúlt hetekben viselkedett, átfut az agyamon. Egészen addig, amikor megkérdezte, hogy akarok-e gyereket, amikor a húgánál voltunk.
"Te tudtad. Hetek óta tudtad, és mégsem mondtad el nekem?" Ez egy halk, de reszelős kérdés, amit ki kell erőltetnem a torkomból.
Kurvára hagyta, hogy vakmerően járkáljak itt. Kurvára végignézte, ahogy harcolok Druw-val. Hagyta, hogy háborút tervezzek. Kurvára tudta, és nem mondta el nekem.
A szürke szemeiben elhalványul a sötétség. "Kara, sajnálom." A tenyerének gyengéd érintése az ujjbegyemhez rázza le.
"Ne érj hozzám."
Dühödt léptekkel, dühös léptekkel tolom el magam mellette. Darrio tágra nyílt szemmel kerülget engem. A tekintete végigköveti a testemet, és néhány hosszú másodpercig a hasamon állapodik meg, amitől az érzelmeim megfordulnak bennem.
Egészen addig, amíg én is ellököm magam mellette.
És ez a bajom; soha nem volt szükségem senkire. Nem tudom, hogyan mondjam el valakinek, hogy most van rá a legnagyobb szükségem.